Minkä ikäinen leikkii yksin omassa huoneessa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä 2vuotias leikkii yksin ylhäällä (ei ole sisaruksia)
kun teen omia juttuja alakerrassa, pyykit, siivous jne
huutelen välillä vain että onko kaikki kunnossa
 
Juu meidänkin 1 v. leikkii kyllä yksin alakerran olohuoneessa. Pojan omaa huonetta pitäisi kuitenkin pikku hiljaa alkaa sisusteleen (ainakin siis nukkumista varten) yläkertaan. Ajattelin vaan, että pitäiskö lisäksi tehdä vielä alakerran vierashuoneeseen joku leikkitila...tai ehkä noi lelut lojuu tuossa olkkarissa vielä pari vuotta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heini:
Juu meidänkin 1 v. leikkii kyllä yksin alakerran olohuoneessa. Pojan omaa huonetta pitäisi kuitenkin pikku hiljaa alkaa sisusteleen (ainakin siis nukkumista varten) yläkertaan. Ajattelin vaan, että pitäiskö lisäksi tehdä vielä alakerran vierashuoneeseen joku leikkitila...tai ehkä noi lelut lojuu tuossa olkkarissa vielä pari vuotta.

meillä lasten huoneet ylhäällä, mutta harvoinpa ne siellä leikkii ellei joku aikuinenkin ole ylhäällä puuhastelemassa. siksipä portaiden alle on tehty leikkipaikka lapsille, joss patja jatyynyjä, hella, hylly + lelulaatikoita. mun mielestä ei edes tavallaan ole luonnollista että lapset leikkii yksin, laumaeläimiä kun ovat ;-)
 
No meillä ei kyllä kahta kerrosta mutta kyllä tuo meidän 1v2kk viihtyy pitkiäkin aikoja itekseen puuhaillen tuolla lastenhuoneessa. Lukee kirjoja, rakentaa/purkaa duploja, leikkii eläimillä jne. :) Ihanan näköistä kun joskus salaa katselen kun toinen tohkeissaan leikkii.
 
Riippuu lapsesta. Meillä toinen lapsista on jo alle 2 vuotiaana halunnut vetäytyä omiin oloihinsa. Oli mulle hämmentävää, kunnes ttuin :D Ja jälkikäteen ajatellen tuon lapsen luonteelle aika ominaista. Toinen taas puuhailee kyllä omiaan, mutta keittiössä tai muuten muiten lähellä ja metelissä.
 

Yhteistyössä