minkä ikäinen lapsi rattaisiin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olemisen riemu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

olemisen riemu

Vieras
Kuopus tykkää kävellä ja ei olla käytetty rattaita ollenkaan tämän vuoden puolella. Ei tosin olla oltu missään pitemmillä lenkeillä ja kaupassa käydään aina autolla. Voisinko laitaa lapsen rattaisiin kun pitäisi päästä nopeasti liikkeelle? Vai "taantuuko" lapsi? Lapsi myös huutaa rattaissa ja yrittää kiemurrella pois.

Alkuperäinen kirjoittaja olemisen riemu:
Kuopus tykkää kävellä ja ei olla käytetty rattaita ollenkaan tämän vuoden puolella. Ei tosin olla oltu missään pitemmillä lenkeillä ja kaupassa käydään aina autolla. Voisinko laitaa lapsen rattaisiin kun pitäisi päästä nopeasti liikkeelle? Vai "taantuuko" lapsi? Lapsi myös huutaa rattaissa ja yrittää kiemurrella pois.

Ikä unohtui. 1v 8kk. Mies veisi rattaat jo varastoon koska ne keräävät pölyä eteisessä.

Pidemmillä lenkeillä ja reissuilla ihan hyvä, jos vaikka tarvii kesken kaiken päästä nukkumaan tai iskee väsy. Ei tuollainen pieni mahdottomia matkoja kävellä jaksa. MUtta jos ette käy missään pidemmällä, niin voi kai ne varastoon viedä. Saahan ne sieltä sentään tarvittaessa poiskin ;) Meillä kerää vaunut eteisessä pölyä (ja vaatteita) ihan vain omaa laiskuuttamme, pitäisi tehdä sama operaatio.

meillä ollu 8kk iästä asti, niinku rattaiden ohjeissa neuvottiin 6kk ylöspäin. mutta laittettiin vasta 8kk rattaat. Hyvin viihtyi. meillä poika nyt 1.v 7kk ja kiemurtelee sillon tällön pois.
käveleskelee paljon mutta väsyy ja haluaa rattaisiin. helpompaa tosiaan ainakin meillä liikkua rattailla nopeasti esm, lähikauppaan, minne autolla menisi paljon enempi aikaa niin hullultakuin se kuulostaaki, koska pääsee oikopolkuja joita autolla ei pääse :laugh:

kulkee vielä vallan rattaissa. Lähipuistoon mennään kävellen, mutta esimerkiksi kaupungilla ehdottomat. Ajattelin että syksyyn saakka vielä kuljetaan noilla ja sitten hankitaan jotkut kaupunkikiesit.

Tuota taantumus-ajattelua en ymmärrä. Onko kaikki aikuisetkin taantuneita kun autoilevat? (Tyhmä kysymys, ovat tietenkin, joo...) Eihän sen lapsen kyvyt mihinkään taannu, jos istuu väsyessää rattailla. Ei alle kaksivuotias jaksa fyysiesti samaa matkaa ja rasitusta kuin aikuinen. Mutta kuten sanoin, jos ei muutenkaan niin pitkiä matkoja kävellä, niin rattaat on silloin turhat.

Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Tuota taantumus-ajattelua en ymmärrä. Onko kaikki aikuisetkin taantuneita kun autoilevat? (Tyhmä kysymys, ovat tietenkin, joo...) Eihän sen lapsen kyvyt mihinkään taannu, jos istuu väsyessää rattailla. Ei alle kaksivuotias jaksa fyysiesti samaa matkaa ja rasitusta kuin aikuinen. Mutta kuten sanoin, jos ei muutenkaan niin pitkiä matkoja kävellä, niin rattaat on silloin turhat.

Joo,mutta aikuinen ja lapsi on kakso eri asiaa...kiitos ja hei :)

Tarpeen mukaan, ei siinä mielestäni mitään ikärajoja ole. Meillä 5v joutuu kulkemaan rattaissa koska jalat ei kanna tarpeeksi. 3,5v on viimeisen ehkä vuoden aikana ollut aika vähän rattaissa koska ei niissä juuri viihdy. Kuitenkaan hänkään ei loputtomiin jaksa kävellä ja siksi pidemmille reissuille (autottomia kun ollaan) otetaan mielellään rattaat mukaan jos sitten loppumatkasta väsyneenä niihin kuitenkin suostuisi.

Alkuperäinen kirjoittaja taantumaa:

Joo,mutta aikuinen ja lapsi on kaksi eri asiaa...
Ja itseasiassa..kun miettii niin aika moni aikuinen joka on tottunut autolla kulkemaan esim.ruokakauppaan niin todella kulkee sillä,ei esim.kävele sinne.Ja jos auton menettää niin sitten ollaan niin avuttomina kun mihinkään ei enää muka pääse.Eli se siitä ihmettelystä sitten.Joten taantua todella voi.

Aikuinen ja lapsi on joo kaksi eri asiaa ja aikuinen saa tiettyjä etuuksia ihan vain olemalla aikuinen, se on ihan ok. Välillä kuitenkin ihmetyttää tuo lasten kasvattaminen jotenkin tyystin eri säännöillä kuin mitä itselle etuuksia suo. Lapsen pitää liikkua itse, lapsi ei saa sokeria, lapsi ei saa katsoa telkkaria, lapsen ruokaan ei mausteita. Itse maataan sohvan edessä sipsi-kalja-namikätkön kanssa kun saadaan pennut nukkumaan.

Aikuinen ja lapsi on joo kaksi eri asiaa ja aikuinen saa tiettyjä etuuksia ihan vain olemalla aikuinen, se on ihan ok. Välillä kuitenkin ihmetyttää tuo lasten kasvattaminen jotenkin tyystin eri säännöillä kuin mitä itselle etuuksia suo. Lapsen pitää liikkua itse, lapsi ei saa sokeria, lapsi ei saa katsoa telkkaria, lapsen ruokaan ei mausteita. Itse maataan sohvan edessä sipsi-kalja-namikätkön kanssa kun saadaan pennut nukkumaan.

Niimpä se kai on..mä kyllä oon antanut maistaa makeaa,ja esim.nakkia palan missä on siis suolaa luonnollisesti.Tyttö täyttää 21 päivä tätä kuuta 1v.Ja enkö saisi antaa kakkua toisen synttäripäivänä synttärisankarille itselleen vai?Jonkun mielestä tai aika useemmankin mielestä näin.. olen sitten huono äiti tai jotain,mutta ajattelin todellakin antaa.Ei se mukelo siitä säry.
Noi rattaat-juttu nyt vaan oli mun mielipide kaikkine taantuma juttuineen,mutta mä tiiä vaan ja oon nähny niitä lapsia aika paljonkin mun elämässä mitkä roikkuu rattaissa vielä 4 vuotiaanakin kun ei jaksa kuulema "ihan oikeesti" kävellä. :D

Jos teillä ei ulkoilla ja kävellä pitkiä matkoja, niin siitä vaan.

Mutta aikuiset ne vasta pullamössöjä on, koska 2 veet eivät tartte rattaita. Se kertoo vaan, että lasten kanssa ei ulkoilla oikeasti ja käydä pitkillä kävelyretkillä. Koska ei 2vee varmasti jaksa yli 5 kilsaa kävellä ja se on sellainen pikkureissu.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:

Mutta aikuiset ne vasta pullamössöjä on, koska 2 veet eivät tartte rattaita. Se kertoo vaan, että lasten kanssa ei ulkoilla oikeasti ja käydä pitkillä kävelyretkillä. Koska ei 2vee varmasti jaksa yli 5 kilsaa kävellä ja se on sellainen pikkureissu.

Peesi!

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:

Mitä ulkoilua sellainen on että lapsi istuu rattaissa kun äiti kävelee 5km. Minusta lapsen täytyy itse liikkua. Me puistoillaan yli 3h päivässä ja viikon loppuisin vieläkin enemmän. Puistoon on 1km.

Uusimmat

Yhteistyössä