Milloin teillä vaihtuu välikausihaalari talvihaalariin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaatteet on mun aatteet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaatteet on mun aatteet

Vieras
Siinäpä se kysymys. Kannattaako enää hankkia uutta vk-haalaria alle 1-vuotiaalle täksi syksyksi, kun vanha ei mahdu? Vai voisko jo pukea talvihaalaria päälle?

Osta sen verran iso et menee vielä keväällä. Ei minusta tarvii toppahaalaria ennen kuin on pakasta tai ainakin lähellä 0 lämpötila. Likaantuu vaan turhaan ja on liian lämminkin.

Toppapuku tulee päälle kun pakkasta -5. Siihenasti mennään vk-haalarilla ja sinne alle puetaan tarpeen mukaan esim villahaalari.

Vielä ei mielestäni ole toppapukukelit. Ehkä tuossa marraskuussa on.:)

Osta niin iso että menee vielä keväälläkin tuo välikausihaalari! Mun mielestä on vielä liian lämmitä talvipuvulle.

Mä oon tätä monesti meittiny, että keväällä kun alkaa olla +3 ylöspäin asteita niin on jo välikausihaalarit päällä ja sama taas talvella kun alkaa mennä alle +10 asteen niin pukataan jo talvivaatetta päälle... hmmm...

Alkuperäinen kirjoittaja kk:
Osta niin iso että menee vielä keväälläkin tuo välikausihaalari! Mun mielestä on vielä liian lämmitä talvipuvulle.

Mä oon tätä monesti meittiny, että keväällä kun alkaa olla +3 ylöspäin asteita niin on jo välikausihaalarit päällä ja sama taas talvella kun alkaa mennä alle +10 asteen niin pukataan jo talvivaatetta päälle... hmmm...

siis syksyllä, hehe!

No ei ainakaan E-Suomessa vielä kannata pukea toppahaalaria päälle, millä sitä sitten pakkasilla pärjää? Katso vaikka huutiksesta tai kirpparilta sopivaa vk-haalaria, kyllä sille vielä on käyttöä tai osta uusi ja reilu. Meillä esikoinen saman ikäisenä veteli vk-haalarissa vielä joulu-tammikuussa, kun ei ollut pakkasia ja toppahaalari odotti kaapissa. Huonommat toppahaalarit meillä puetaan sitten kun on maa jäässä ja paremmat sitten kun on lunta maassa.

Lähemmäs joulua tai vuoden vaihdetta saattaa mennä ainaki täällä etelässä, ennenkuin toppista tarvii =) siis reilusti pakkasella pitää olla siihen saakka taretaan hyvin vk-puvuilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Enpä ole tuota vielä pohtinut, kun ei olla vielä siirrytty tuohon välikausihaalariinkaan,

Kuin myös. Mutta siirrytään vk-haalareihin sitten kun säät kylmenee niin ettei lapset tarkene kevyemmissä vaatteissa ja samalla tavalla siirrytään vk-haalareista talvihaalareihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
No herranjumala, eihän nyt ole läheskään talvikelit vielä! :o

Toppapuku vasta sitten kun on kunnolla pakkasta.

Mie oon nähny toppapukuja jo lapsi raukoilla :/ mitä ihmettä ne laittaa lapsille päälle pakkasella kun nyt on jo toppapuku, kaulahuivi, kintaat sisi topparukkaset, kypärämyssy ja paksu pipo sen päällä. Täällasta meidän leiksalla täällä etelässä kun ulkona +18 astetta siis PLUS :o

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
No herranjumala, eihän nyt ole läheskään talvikelit vielä! :o

Toppapuku vasta sitten kun on kunnolla pakkasta.

Mie oon nähny toppapukuja jo lapsi raukoilla :/ mitä ihmettä ne laittaa lapsille päälle pakkasella kun nyt on jo toppapuku, kaulahuivi, kintaat sisi topparukkaset, kypärämyssy ja paksu pipo sen päällä. Täällasta meidän leiksalla täällä etelässä kun ulkona +18 astetta siis PLUS :o

Oot voinut nähdä meidät;) Kyllä meillä on lapsilla ollut jo muutamina aamuina mökillä vanhat kauhtuneet toppapuvut rönttähaalareina kun aamusta ollut tosi kylmää ja me usein jo ennen 8.30 ulkona.

Yhteistyössä