Milloin luulette että Venäjä saa valtiontalouden taas tasapainoon?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pienenee nämäkin virrat joka päivä. Kuluu sitä rahaa muuhunkin kuin vain sotaan. Mutta silti kauppojen hyllyt alkaa olla tyhjiä
Aika omavaraisia ovat, joten ei sieltä ruoka lopu.

Meillä huoltovarmuus on huonossa jamassa. Onneks turve sentään saadaan takas!❤
 
Aika omavaraisia ovat, joten ei sieltä ruoka lopu.

Meillä huoltovarmuus on huonossa jamassa. Onneks turve sentään saadaan takas!

Mikä siinä turpeessa nyt on niin ihanaa? Taas joku sun päähänpisto vai.

Sun jutut täällä on niin typeriä, että melkein jos sanot jotain, pitää tarkastaa, että mikäs siinä on vikana.

Aika hyvin, ettei oikeen ees vahingossa tule mitään järkevää sulta. Ootkuin sellainen "päinvastoin"-ihminen, Kaikki hyvä käännetty toisinpäin. Uskomatonta suorastaan.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Mikä siinä turpeessa nyt on niin ihanaa? Taas joku sun päähänpisto vai.

Sun jutut täällä on niin typeriä, että melkein jos sanot jotain, pitää tarkastaa, että mikäs siinä on vikana.

Aika hyvin, ettei oikeen ees vahingossa tule mitään järkevää sulta. Ootkuin sellainen "päinvastoin"-ihminen, Kaikki hyvä käännetty toisinpäin. Uskomatonta suorastaan.
Mäkissua!💋
 
Niinpä. Suomesta loppuu ennemmin ruoka kuin Venäjältä.
Silmiä avaava kokemus mahtollisesti.

Vittu että vituttaa että Venäjä nettoaa!
Ja lisätään samassa lauseessa, että onhan meillä nyt on sentään ihmisoikeusasiat kunnossa jne jne.

Miks ollaan taloudellisesti aina niin lypsettävissä ja meidän yli kävellään! Silti hehkutetaan kerta ja paketti toisensa jälkeen miten hyvä diili tuli!

Itsekkäämpi Suomi olisi huoltovarmuudeltaan ainakin kunnossa!

Mutta, mitä tulee Suomen talousnäkymiin niin ei hyvältä näytä.
Ei nyt, eikä jatkossakaan. Ei ole Nokioita eikä mittää, milläs saadaan talous hehkeeks!

Jotain positiivista sentään: ei olla kohta enää nettomaksajia!🙄
Eräänlainen kommarivaltio tästäkin on tulossa kun pk-yritykset saa väistää suuryritysten eestä ja kohta ollaan kaikki kilttejä vähän keskitulon alle jääviä ahkeria veronmaksajia. Ja tapamme mukaan emme valita.

Saadaanko me ees jotain kompensaatiota EU:lta siitä, että meihin Venäjäpakotteet iskee hurjemmin? Jos ei vielä niin onko paketti jo valmisteltu?

t. tänään kiukkupylly
 
.. ja sydän vielä perässä, käsittämätöntä..
Kuuleppas, kun katsoo tätä Vihreiden sekoilua niin en ymmärrä mitä hiivattia he vielä tekevät päättäjinä!

Syö sinä sitten pettuleipää pakkasessa ja hengitä mahdollisimman vähän jotta Kiinalaiset saavat taas pykätä yhden hiilivoimalan pystyyn?
Tiesitkö, että Kiinassa rakennetaan tälläkin hetkellä junaratoja pelkästään hiilen kuskaamiseen ja satamia, jotta saadaan mukavasti Afrikasta lisää hiiltä.



Montako Eurooppalaista firmaa kyhätyttää tuotteensa tuolla halpatyövoimalla?
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Kuuleppas, kun katsoo tätä Vihreiden sekoilua niin en ymmärrä mitä hiivattia he vielä tekevät päättäjinä!

Syö sinä sitten pettuleipää pakkasessa ja hengitä mahdollisimman vähän jotta Kiinalaiset saavat taas pykätä yhden hiilivoimalan pystyyn?
Tiesitkö, että Kiinassa rakennetaan tälläkin hetkellä junaratoja pelkästään hiilen kuskaamiseen ja satamia, jotta saadaan mukavasti Afrikasta lisää hiiltä.



Montako Eurooppalaista firmaa kyhätyttää tuotteensa tuolla halpatyövoimalla?

Erittäin hyvä ajatus. Ehkä suomalaiset voisivat hengittää vähän vähemmän.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Niinkö? Perustele.
Venäjä on maailman suurin viljan vientivaltio, Suomeen tuodaan viljaa, ja Venäjältä läntinen Eurooppa, mukaan lukien Suomi, saa lannoitteet tai niiden raaka-aineet, joten ei tarvitse olla mikään einstein tajutakseen kummasta valtiosta loppuu ensin ruoka.

Lue linkistä miten riippuvainen maailma on venäläisistä ja valkovenäläisistä lannoitteista.

 
Silmiä avaava kokemus mahtollisesti.

Vittu että vituttaa että Venäjä nettoaa!
Ja lisätään samassa lauseessa, että onhan meillä nyt on sentään ihmisoikeusasiat kunnossa jne jne.

Miks ollaan taloudellisesti aina niin lypsettävissä ja meidän yli kävellään! Silti hehkutetaan kerta ja paketti toisensa jälkeen miten hyvä diili tuli!

Itsekkäämpi Suomi olisi huoltovarmuudeltaan ainakin kunnossa!

Mutta, mitä tulee Suomen talousnäkymiin niin ei hyvältä näytä.
Ei nyt, eikä jatkossakaan. Ei ole Nokioita eikä mittää, milläs saadaan talous hehkeeks!

Jotain positiivista sentään: ei olla kohta enää nettomaksajia!
Eräänlainen kommarivaltio tästäkin on tulossa kun pk-yritykset saa väistää suuryritysten eestä ja kohta ollaan kaikki kilttejä vähän keskitulon alle jääviä ahkeria veronmaksajia. Ja tapamme mukaan emme valita.

Saadaanko me ees jotain kompensaatiota EU:lta siitä, että meihin Venäjäpakotteet iskee hurjemmin? Jos ei vielä niin onko paketti jo valmisteltu?

t. tänään kiukkupylly

Olispa tosi kiva olla tässä tilantaassa ei-EU-maa.

Ootkos miettinyt sitä, että jos Suomi ja Eurooppa olisi ollut vihreämmän energian edelläkävijä, niin tilanne olisi nyt paljon parempi?

Etkä sä vieläkään nää, että se on Venäjä joka on halunnut rikkoa EU:ta vuosikausia. Ja se on Venäjän onnistuneen strategian tulosta, että tärkeä palanen, UK EU:sta lähti.

Sinun haaveet päästä EU:sta eroon palvelee ensisijaisesti itäisen mafiapäällikön pyrkimyksiä.

Melkein kaikkia suomalaisia tämä tilanne kauhistuttaa, mutta voisit kyllä vaihtaa ilmeisesti MV-lehdestä tilaamaasi levyä. Kaikki syyt laitat kokoajan vihervasemmiston piikkiin. Ja vieläpä osallistut tuon porukan epäinhimillistämiseen. Niinkuin myös mamu jen.

Ootko koskaan miettinyt, että sen ylistämäsi MV-lehden tyyli nimenomaan teki maahanmuuttokriittisyydestä hyvin negatiivista. Jos olisi oltu asiallisesti maahanmuuttokriittisiä, niin ei olisi samalla tavalla tullut rasismileimaa kyseiselle asialle.

Se olisi ollut hyvä asia aidolla ja realistiselle maahanmuuttokriittisyydelle. Mutta MV-öyhötys nimenomaan vei pohjaa tuolta. Loi vian kahtiajakoa ja pahensi tilannetta.

No taas meni off-topicikksi, mutta kun näitä juttuja kiertää samaa rataa joka ketjussa, niin pistinpä nyt tähän. Alan muutenkin olemaan ainoita, jotka viitsii sulle enää vastata kun olet näissä asioissa kuin betoniseinä josta superpallo pomppaa takaisin.
 
  • Vau!
Reactions: Lispetti
Olispa tosi kiva olla tässä tilantaassa ei-EU-maa.

Ootkos miettinyt sitä, että jos Suomi ja Eurooppa olisi ollut vihreämmän energian edelläkävijä, niin tilanne olisi nyt paljon parempi?

Etkä sä vieläkään nää, että se on Venäjä joka on halunnut rikkoa EU:ta vuosikausia. Ja se on Venäjän onnistuneen strategian tulosta, että tärkeä palanen, UK EU:sta lähti.

Sinun haaveet päästä EU:sta eroon palvelee ensisijaisesti itäisen mafiapäällikön pyrkimyksiä.

Melkein kaikkia suomalaisia tämä tilanne kauhistuttaa, mutta voisit kyllä vaihtaa ilmeisesti MV-lehdestä tilaamaasi levyä. Kaikki syyt laitat kokoajan vihervasemmiston piikkiin. Ja vieläpä osallistut tuon porukan epäinhimillistämiseen. Niinkuin myös mamu jen.

Ootko koskaan miettinyt, että sen ylistämäsi MV-lehden tyyli nimenomaan teki maahanmuuttokriittisyydestä hyvin negatiivista. Jos olisi oltu asiallisesti maahanmuuttokriittisiä, niin ei olisi samalla tavalla tullut rasismileimaa kyseiselle asialle.

Se olisi ollut hyvä asia aidolla ja realistiselle maahanmuuttokriittisyydelle. Mutta MV-öyhötys nimenomaan vei pohjaa tuolta. Loi vian kahtiajakoa ja pahensi tilannetta.

No taas meni off-topicikksi, mutta kun näitä juttuja kiertää samaa rataa joka ketjussa, niin pistinpä nyt tähän. Alan muutenkin olemaan ainoita, jotka viitsii sulle enää vastata kun olet näissä asioissa kuin betoniseinä josta superpallo pomppaa takaisin.
No nyt lähti taas lapasesta?

Kysy nyt ensin edes että pitäisikö minun mielestä erota EU:sta.

Nämä voisi kätevästiä hoitaa tuolla mun ketjussa, missä olet jo oikonut virheellisiä luulojasi aikaisemminkin…

Eihän mv-lehteä enää edes ole?
 
Olispa tosi kiva olla tässä tilantaassa ei-EU-maa.

Ootkos miettinyt sitä, että jos Suomi ja Eurooppa olisi ollut vihreämmän energian edelläkävijä, niin tilanne olisi nyt paljon parempi?

Etkä sä vieläkään nää, että se on Venäjä joka on halunnut rikkoa EU:ta vuosikausia. Ja se on Venäjän onnistuneen strategian tulosta, että tärkeä palanen, UK EU:sta lähti.
Milä hätä Norjalla on ei-EU-maana?

Miksi Saksa ajoi ydinvoiman alas? Miksi Saksa hirtti itsensä Venäjän kaasuun? Miksi Suomen valtionyhtiö Neste ostaa öljyn Venäjältä?

EU:ssa ei ole mitään vikaa, vaan se oli ,vain Putte joka sai Britannian eroamaan EU:sta? Kyl tuo Putte on mahtava mies...
 
Tässä lisää näkökulmaa:

Suomi varautunut monia muita maita paremmin
Euroopan maille Ukrainan ja Venäjän viljaviennin tyrehtyminen ei ole välitön ongelma, sillä EU on viljan suhteen lähes omavarainen. Ukrainasta on kuitenkin tuotu maissia sekä elintarvikekäyttöön että rehuihin myös Suomeen. Venäjältä Suomi tuo rehussa käytettävää rapsipuristetta, mikä voi katketa pakotteiden myötä tai Venäjän vastatoimien seurauksena.
–  Suomella ei ole ensimmäisenä hätä tässä. Toki energiasta ollaan riippuvaisia (Venäjästä) öljyn suhteen, mutta onneksi emme suoraan käytä paljon maakaasua. Emme ole siinä pulassa missä Keski-Eurooppa, koska maakaasua ei lämmityksessä laajalti käytetä. Öljy on vaihdettavissa muihin tuontimaihin, Jansik arvioi.
Ruokatuotannossa Suomi ja koko muu EU-alue ovat kuitenkin yhdessä suhteessa riippuvaisia Venäjän maakaasusta, nimittäin lannoitteiden valmistuksessa. Joka vuosi tarvittavien typpilannoitteiden valmistuksessa käytetään ammoniakkia, jota valmistetaan maakaasusta, josta merkittävä osuus on Venäjältä.
Suomen huoltovarmuusvarastoissa on tarpeeksi ammoniakkia peltojen lannoittamiseksi ainakin tänä satokautena. Jos kriisi pitkittyy vuosien pituiseksi ja Venäjän kaasuhanat ovat kiinni, on korvaavaa kaasua hankittava muualta.
–  Periaatteessa (Venäjän maakaasun) pystyy korvaamaan, mutta mihin hintaan? Ehkä sitä löytyisi maailmanmarkkinoilta, jos Venäjän myynti katkeaa, mutta hinnat pomppaa aivan taivaisiin, Jansik pohtii.


 

Yhteistyössä