Milloin luulette että Venäjä saa valtiontalouden taas tasapainoon?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pienenee nämäkin virrat joka päivä. Kuluu sitä rahaa muuhunkin kuin vain sotaan. Mutta silti kauppojen hyllyt alkaa olla tyhjiä
Sitten Eurooppa kylmenee, jos Venäjältä ei osteta energiaa. Suomessakin jouduttaisiin sähkön säännöstelyyn ja etsimään öljyä muilta markkinoilta.

Saksa on hölmöillyt kaikista eniten. Ovat sulkeneet 17 ydinvoimalastaan 14, samoin hiilivoimalat tappolistalla, ja ovat sen takia Putinin talutusnuorassa.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Öljy- ja kaasurahaa virtaa jatkuvasti Venäjälle, EU-maistakin satoja miljoonia euroja sotarahaa Putinille joka päivä.

Ja tästä pitää päästä eroon. Lisäksi, jos Venäjä alkaa kansallistaa sieltä lähteviä ulkomaalaisia yrityksiä, niin eihän sinne mikään kansainvälinen yritys investoi hyvin pitkään aikaan.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Taloushan on tasapainossa kun ei oo tuloja eikä menoja. Paluu 1800-luvulle. No siitähän konservatiivit haaveilee, joten tervemenoa.

Pysyisivät nyt niissä konventionaalisissa aseissa myös.

Vakavasti ottaen, toivon että demokratialle otetaan toinen yritys Putlerin jälkeen. Silloin pikkuhiljaa, hyvi varovaisesti, yritykset voivat sinne palata.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
Taloushan on tasapainossa kun ei oo tuloja eikä menoja. Paluu 1800-luvulle. No siitähän konservatiivit haaveilee, joten tervemenoa.

Pysyisivät nyt niissä konventionaalisissa aseissa myös.

Vakavasti ottaen, toivon että demokratialle otetaan toinen yritys Putlerin jälkeen. Silloin pikkuhiljaa, hyvi varovaisesti, yritykset voivat sinne palata.
Putinin Venäjä saa pelkästään Euroopasta 660 miljoonan euron vientitulot öljystä ja kaasusta joka päivä
Toisen selvityksen mukaan Venäjä saa pelkästään öljytuloja 285 miljoonaa dollaria päivässä.
www.tekniikkatalous.fi

Liki 10 miljardia euroa viimeisen kahden viikon aikana Puten sotakassaan eurooppalaisten rahoja. Venäjän talous ei taida ihan heti sakata.
 
Oleellista on se onko tässä tapahtunut systeemimuutos vai pelkästään talouden kupru. Taantumasta selviäminen vie 5-10 vuotta sodan loppumisen jälkeen. Mikäli yhteiskunta alkaa sulkeutua ja ulkomaalaisten omaisuutta kansallistetaan, saatetaan puhua vuosikymmenistä.
 

Yhteistyössä