Milloin luulette että Venäjä saa valtiontalouden taas tasapainoon?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuuleppas, kun katsoo tätä Vihreiden sekoilua niin en ymmärrä mitä hiivattia he vielä tekevät päättäjinä!

Syö sinä sitten pettuleipää pakkasessa ja hengitä mahdollisimman vähän jotta Kiinalaiset saavat taas pykätä yhden hiilivoimalan pystyyn?
Tiesitkö, että Kiinassa rakennetaan tälläkin hetkellä junaratoja pelkästään hiilen kuskaamiseen ja satamia, jotta saadaan mukavasti Afrikasta lisää hiiltä.



Montako Eurooppalaista firmaa kyhätyttää tuotteensa tuolla halpatyövoimalla?


Kyllä mä sanoisin, että se sekoilja olet kyllä sinä.
 
Venäjä on maailman suurin viljan vientivaltio, Suomeen tuodaan viljaa, ja Venäjältä läntinen Eurooppa, mukaan lukien Suomi, saa lannoitteet tai niiden raaka-aineet, joten ei tarvitse olla mikään einstein tajutakseen kummasta valtiosta loppuu ensin ruoka.

Lue linkistä miten riippuvainen maailma on venäläisistä ja valkovenäläisistä lannoitteista.


Positiivista!

"Yksi lannoitepulan ja viljan hinnan nousun seuraus on Niemen mukaan todennäköisesti kotieläintuotannon supistaminen, jotta viljaa riittää ihmisten ruokkimiseen.
Merkittävä osa viljasta viljellään nimittäin eläinten rehuksi. Suomessa yli puolet viljasadosta päätyy Luonnonvarakeskuksen mukaan(siirryt toiseen palveluun) kotieläinten ruokintaan
.
Lannoitteiden kallistuessa myös rehuntuotanto kallistuu. Tämän seurauksena rehua tulee olemaan niin ikään niukemmin saatavilla.
– Ukraina ja Venäjä ovat myös merkittäviä leipä- ja rehuviljan viejämaita ja sodan seurauksena viljan hinta nousee entisestään.
Lopulta lannoitteiden kallistuminen voi siis johtaa lihan syönnin vähenemiseen, mikä olisi ilmaston ja ruuan tuotannon kestävyyden kannalta positiivinen uutinen, Niemi sanoo.
– Jos lannoitteiden ja rehun hinnannousu saadaan vietyä kuluttajahintoihin, se tulee myös hillitsemään lihan kulutusta. Varsinkin vauraissa maissa on varaa vähentää lihan kulutusta.
 
Positiivista!

"Yksi lannoitepulan ja viljan hinnan nousun seuraus on Niemen mukaan todennäköisesti kotieläintuotannon supistaminen, jotta viljaa riittää ihmisten ruokkimiseen.
Merkittävä osa viljasta viljellään nimittäin eläinten rehuksi. Suomessa yli puolet viljasadosta päätyy Luonnonvarakeskuksen mukaan(siirryt toiseen palveluun) kotieläinten ruokintaan
.
Lannoitteiden kallistuessa myös rehuntuotanto kallistuu. Tämän seurauksena rehua tulee olemaan niin ikään niukemmin saatavilla.
– Ukraina ja Venäjä ovat myös merkittäviä leipä- ja rehuviljan viejämaita ja sodan seurauksena viljan hinta nousee entisestään.
Lopulta lannoitteiden kallistuminen voi siis johtaa lihan syönnin vähenemiseen, mikä olisi ilmaston ja ruuan tuotannon kestävyyden kannalta positiivinen uutinen, Niemi sanoo.
– Jos lannoitteiden ja rehun hinnannousu saadaan vietyä kuluttajahintoihin, se tulee myös hillitsemään lihan kulutusta. Varsinkin vauraissa maissa on varaa vähentää lihan kulutusta.
Positiivista: eläimet pitää tappaa ja se tietää halpaa lihaa kauppaan. Maiskis!
 
No nyt lähti taas lapasesta?

Kysy nyt ensin edes että pitäisikö minun mielestä erota EU:sta.

Nämä voisi kätevästiä hoitaa tuolla mun ketjussa, missä olet jo oikonut virheellisiä luulojasi aikaisemminkin…

Eihän mv-lehteä enää edes ole?

No yleisesti olet kyllä hyvin EU-vastainen, joten kai nyt haluat, että siitä erottais. Ja toiseksi iloitsit kovin UK:n EU-erosta. Vai johtuiko se vaan siitä, että iloitsit Putinin onnistuneesta operaatiosta. Vähän kuin Trump.
 
Ap kysymykseen sanoisin että ei meidän elinaikanamme. Taantuvat 1900- luvun alun tasolle omilla toimillaan joita ei mikään maailman demokratia voi ikinä hyväksyä. Ehkä joskus hamassa tulevaisuudessa jos maailma on vielä kasassa näiden sekopäiden jäljiltä saattaa tapahtua jotain myönteistä. Sitä ennen kansa kärsii ja kituu ja kuolee kurjuuteen. . . ja diktaattorit jatkavat valehteluaan kuinka pahat pojat tuolla lännessä kiusaa meitä ja teitä raukkoja.
 

Yhteistyössä