Milloin jouluverhot yms.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mammamia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä laitan jouluverhot yleensä joulukuun alussa :) Ja siittä voi sit pikkuhiljaa laajentaa jouluvaloihin yms.
Saadaan sopivasti 1.12 uuteen kämppään avaimet, niin voi heti aloittaa joulun laiton sinne :)

Laita ihmeessä, joulumielihän ei ole kiinni kalenterista tai säästä. :) mä olen jo tehnyt jouluvalmisteluja, mm. lastenhuoneeseen jouluikkunan. Verhot ym laitan ensi viikon aikana, ihan sen takia et meillä on sitten viikonloppuna pikkujoulut, ja onhan sitten jo se 1. adventtisunnuntaikin.

[QUOTE="mammamia";25025497]Miksi et laita joulua kotiisi?[/QUOTE]

Mun mielestä 99% joulukoristeista on vaan yksinkertaisesti rumia, samoin kun joulukuusi on mun silmään ruma ja haiseekin pahalle.
Verhoja meillä ei muutenkaan ole paljoa ja jouluverhot on aika korneja.
Sellainen hopeinen kartio"kuusi" jossa on valot meillä on varastossa ja jos jaksan sen sieltä kaivaa niin voin laittaa joskus ens kuussa. Vaikka eipä sekään mikään varsinainen silmänilo ole.
Enkä mä muutenkaan pidä joulusta.

[QUOTE="mammamia";25025409]Milloin laitatte jouluverhot? Mieli tekisi jo laittaa, mutta ulkona ei näytä tippaakaan talviselta :/ Tontut yms. laitan vasta ekana adventtina..[/QUOTE]

En laita jouluverhoja koskaan, muutenkaan en vaihda verhoja tms. sesongin mukaan. "Talvivalot" lastenhuoneen ikkunaan laitetaan varmaan ensi viikolla, jos tällä ei jakseta. On jo mukavan pimeää lisävaloille. :)

Totnut yms. saa tänäkin vuonna jäädä tiimariin.

Me laitetaan joulukoristeet joka vuosi 30.11. Samana iltana avataan eka piparipaketti, paistetaan ekat joulutortut ja juodaan glögit ;) Ja otetaan tietysti joulukalenterit valmiiksi aamua odottamaan.

Mun tekisi myös mieli jo laittaa jouluverhot ja joulukoristeet, mutta yritän jaksaa odotella marraskuun loppupuolelle. Mun mielestä se on sopiva ajankohta :)

Naapureilla on tosin ollut jo kaksi viikkoa jouluvalot pihassa, joten se on ihan itsestään kiinni että milloin haluaa ja kehtaa laittaa :D

Kauheeta, tunnustus: mä laitoin ne jo perjantaina :laugh:
Tunnustus nro. 2 etsin jouluvalojakin, mutta en saanut niitä toimimaan, joten ne laitetaan myöhemmin.
Tunnustus no. 3 löysin joitakin tonttukoristeita ja ne laitettiin paikoilleen samantien :D

Meidän joulukuvioita ei muut näe- asutaan niin landella :)

Meilläkin "jouluverhot" on talviverhot- ei mitään tonttuja vaan tummemman sävyiset violetit kapat, missä on isoja kapeita kullanvärisiä koukeroita ja kukkasia. Ois vaan ollu niin kornia pitää vaaleanvihreä-valkoruudullisia verhoja, kun ulkona alkaa olla kaikkea muuta kun vihreää.

Heti kun saan hankittua... Meillä on nyt oikein kesäiset/keväiset verhot, ohuella valkoisella kankaalla vaaleanvihreitä kukkasia... :D Jouluverhoja ei meillekään tule, vaan jotkut talvisemmat sävyiltään ja aiheiltaan. Joulukuussa laitan varmaan jonkun tonttukoristeen esille, ei meillä ole sellaisia paljon. Talvisia kynttiläjuttuja olen alkanut laittaa nyt.

meillä on olohuoneessa punaiset verhot ei mitään tontun kuvia mutta jouluverhoina niitä pidän..Keittiöön sitten valkoiset missä on punaisia sydämiä kunhan sellaiset tulisi vastaan.

Yhteistyössä