Liian aikasta laittaa joulua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PahaMYY
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mitä täällä oon lueskellu niin aika monella on jo joulu. Meilläki on kyl jo keittiössä jouluverhot, mut vaan siks jo nyt ku muutettiin kuukaus sitten ja laitoin sit nyt nuo verhot jo valmiiks ku en jaksa koko ajan vaihdella. Ja noi verhot ei oo mitkää tonttu tms vaan sinisellä pohjalla kullanvärisiä tähtiä.

Olen laittanut kyllä jo... Jouluverhot keittiöön ja jouluvalot lähes kaikki. :) Mukavampi niitä on ennen joulua odotellessa katsella, kuin joulun jälkeen(kun sitten ei hennoisi ottaa pois).

Minä olen ainakin jouluihminen ja nautin joulusta. Me laitamme joulua aina vähitelleen jolloin joulufiilis vaan kasvaa :D . Jubiorille on jo laitettu nallepuh lamput ikkunaan. Eilen kaivettiin pikkukuusi pöydälle, kun vietimme pikkujoulua. Tänään siivotaan ja kaivetaan varmaan jotain juttuja lisää :xmas: . Sitten on piparintekopäivää ja joulutortuntekopäivää jne. Yhdessä tehdään lasten kanssa.

Joillekin taas riittä se muutama päivä joulujuttuja.

Musta vaan tuntuu, ettei joulu (aatto ja lähipäivät ennen ja jälkeen) tunnu sitten enään niin tärkeiltä ja jouluisilta jos joulua laitan jo nyt :ashamed:

Aateltiin tänään tehdä lasten kanssa piimällä huurretta ikkunoihin ainakin ja joulutorttuja paistetaan =)

Mieli vaan tekis jo laittaa joulua muutenkin ;)

Mä laitan joka vuosi pikkujouluksi eli siis nyt jotain jouluista jo. Eilen laitoin jouluverhot keittiöön, punaisen pöytäliinan ja kokosimme tytön kanssa enkelikellon. Aiemmin olen jo laittanut posliinitonttuja ikkunoiden väliin sekä jouluvaloja pihalle.. niin ja kyntteliköt sytytin eilen illalla. Joulutouhut on mulla hyvässä mallissa, lahjat melkein kaikki hankittuna tai ainakin tiedossa. Korttitehdas käynnissä, muutakin askartelua on puuhailtu. Ja joulusiivon olen melkein tehnyt, enää matot pesulaan ja saunanpesu noista isoimmista duuneista. Ens viikolla laitan itsenäisyyspäivän koristeet ja sit alan lisäillä joulukoristeita mitä lähemmäs joulua tullaan, tosin mulla on niin paljon joulukoristeita varastot piukassa, että pitänee oikeen miettiä mitä laittelen ja mitä en..

Alkuperäinen kirjoittaja PahaMYY:
Mielikuva itsenäisyyspäivästä on sinivalkoinen, mutta meidän joulu on aika punainen :D
Pitäiskö siis odottaa ja laittaa joulu vasta itsepäisyypäivän jälkeen :/

Mulla kans joulu on erivärinen, tosin pääosin mun jouluni on vihreä, keittiössä vaan punainen. Laitan keittiöön silti nuo joulunpunaiset asiat ja ruokailuhuoneeseen sitten itsenäisyyspäiväksi valkoisen liinan, kynttilät ja kukat. Ei se sen enempiä vaadi. Itsenäisyyspäivän jälkeen sitten muutenkin kokoan kynttilät pois joten samalla sitä sitten liinankin vaihtaa toiseen.

Mieluummin sitä joulua laittaa vähän aikaisemmin ja katselee jouluun asti kuin että laittaa vähän ennen aattoa ja koristeet roikkuu vielä tammikuussakin paikoillaan. Mun joulumieli päättyy kyllä aina tapaninpäivään ja ennen uuttavuotta on koristeet jo kopassa seuraavaa joulua varten. Miksi sitä ei saisi koti olla koristeltuna niin pitkään kun sitä joulumieltä riittää, jos nyt joulututtaa .

Alkuperäinen kirjoittaja no mutta:
Mieluummin sitä joulua laittaa vähän aikaisemmin ja katselee jouluun asti kuin että laittaa vähän ennen aattoa ja koristeet roikkuu vielä tammikuussakin paikoillaan. Mun joulumieli päättyy kyllä aina tapaninpäivään ja ennen uuttavuotta on koristeet jo kopassa seuraavaa joulua varten. Miksi sitä ei saisi koti olla koristeltuna niin pitkään kun sitä joulumieltä riittää, jos nyt joulututtaa .

Mulla riittää joulumieltä vaikka koko vuodeksi. laitan koristeet jo pikkujoulksi ja otan pois vasta loppiaisen jälkeen.

Yhteistyössä