Millaisten ihmisten mielestä tatuoinnit ovat hienoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mä en tiedä olenko tavallinen ihminen. Entinen narkki, punkkari jne. Ja tatuointeja löytyy vaikka millä mitalla. Mutta ei mulla ole tarvetta luokitella itseäni tai muita normaaleiksi tai epänormaaleiksi enkä mieti tekemisiäni sen perusteella että tekeekö muutkin niin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;26932942:
Näettekö te sitten sitä ihmistä siellä tatuoidun nahan alla?
Keskusteletteko, katsotteko mitä hän tekee niillä käsillään, miten tekee työtä, miten kohtelee kanssaihmisiä, vai tuijotatteko vain niitä mielestänne pilallisia kuvia?

Tottakai, itse ainakin koitan selvittää millaisesta ihmisestä ja persoonasta oikeasti on kysymys, toki tulee ajateltua miten tatuointi sopii hänestä saamaani kuvaan.

Minä pidän tatuoinniesta. lävistyksiä mulla ei ole ollut kuin nenässä ja navassa. Nenäkorun otin pois kun se kävi epäkäytännölliseks. Korvissa on yhdet reiät, harvoin pidän korviksia. Pukeudun ihan normi h&m muotiin(siis vaatteita toki monesta muustakin liikkeestä, mutta siis pukeutumistyylini ei kovin "persoonallinen") En tykkää liian paljastavista vaatteista ja kammotuksia on esim ed hardyt ja revityt farkut ja överi fiftarityyli) Hiukset on puolipitkät ja värjäämättömät tummanvaaleat. Töihin meikkaan vain vähän jos ollenkaan ja vapaa-ajalla sitten näyttävämmin, mutta liika meikki on rumaa, samoin kuin hiustenpidennykset, tekoripset, ripsipidennykset ja tekokynnet) Minulla on toisen asteen koulutus, mutta aion suorittaa omalta alaltani amk-tutkinnon kuhan ehin. Asun kerrostalo osakkeessa mieheni kanssa, mutta aiomme muuttaa omakotitaloon jossain vaiheessa ja toiveissa on kaksi lasta. Poliittisilta mielipiteiltäni minut voisi kai luokitella vihervasemmistoon. Tykkään lukea, lenkkeillä ja liikkua luonnossa. Vapaa-ajan vietän mieluiten mökillä miehen ja muun perheen kanssa ja jos lomailen niin mieluiten euroopassa esim. Kreikassa tai jossain kivassa kaupunki kohteessa. Arvostan koulutusta, terveyttä, perhettä ja ystäviä ja taloudellista riippumattomuutta. Olen 25-vuotias.

Onneksi en oikeassa elämässä joudu tapaamaan useinkaan kaltaisiasi. Edustat suunnilleen kaikkea mitä pidän alaluokkaisena. Vihervasemmisto, "vain" pari läväriä, yhdyssanojen väärinkirjoitus jne. Kiitos siitä, että pääkaupunkiseudulla on alueita, joihin kaikilla ei ole varaa.

[QUOTE="Take";26933019]noita diggailee. Parilla frendillä on, mutta yllättäen eivät olekaan mitään järjen jättiläisiä.[/QUOTE]

Maailma on täynnä tyhmiä alaluokkaisia kuuluisuuksia tatuointeineen! :D :D Jep jep..

En kyllä osais niputtaa johonkin tietynlaiseen ryhmään ihmisiä, jotka pitää tatuoinneista. Mä tykkään, joistain. Joukkoon mahtuu hienoja ja kauniita tatuointeja, ja myös todella tökeröitä ja rumia kuvia.
Itselläni ei ole yhtäkään tatuointia, lähinnä sen takia etten osaa päättää minkälaista viihtisin kahtoo loppuelämäni :-)

Olen nähnyt aika paljon paljasta nahkaa eri sosiaaliluokista ja tuntuma on kyllä selvästi että tatskat ovat vanhemmissa ikäryhmissä alempien sos.luokkien juttuja. Nuoremmissa ikäluokissa ei ero aivan niin selvä mutta korkeasti koulutetuilla selvästi vähemmän tatuointeja kuin duunareilla.

[QUOTE="vieras";26933391]Olen nähnyt aika paljon paljasta nahkaa eri sosiaaliluokista ja tuntuma on kyllä selvästi että tatskat ovat vanhemmissa ikäryhmissä alempien sos.luokkien juttuja. Nuoremmissa ikäluokissa ei ero aivan niin selvä mutta korkeasti koulutetuilla selvästi vähemmän tatuointeja kuin duunareilla.[/QUOTE]

Näinö ihmisiä luokitellaan? :O Aika kamalaa :/ Ja alempi sos.luokka? Millä vuosisadalla me vielä eletään..

Hyvin erilaisten ihmisten mielestä ne ovat kauniita. Muutenhan niitä ei olisi tehty jo ennen ajanlaskua, suurille sotureille, heimokuninkaille, metsästäjille jne. tai tuskin tatuointikulttuuri olisi jatkunut heimoissa nykypäivään asti, jos niitä ei pidettäisi kauniina. Monet heimotatuoinnit ovat mielestäni erittäin kauniita! Itse en kuitenkaan tatuointia ottaisi, vaikka pidänkin niitä kauniina.

Maoreilla on esim. kauniita tatuointeja.

ssmplate1.jpg

Mitä pahaa on sosiaaliluokkiin jaottelussa? Ei kai siitä kenenkään tarvitse hernettä nekkuun ottaa että on kouluttamattomia, vähän koulutettuja, matalapalkkaisia ja toisaalta taas korkeastikoulutettuja ja hyväpalkkaisia ja sitten kaikkea siltä väliltä, keskiluokkaa. Se, mikä on ihmisen arvo tai arvokkuus tai sydämen sivistyksen taso on ihan oma lukunsa.

[QUOTE="vieras";26933494]Mitä pahaa on sosiaaliluokkiin jaottelussa? Ei kai siitä kenenkään tarvitse hernettä nekkuun ottaa että on kouluttamattomia, vähän koulutettuja, matalapalkkaisia ja toisaalta taas korkeastikoulutettuja ja hyväpalkkaisia ja sitten kaikkea siltä väliltä, keskiluokkaa. Se, mikä on ihmisen arvo tai arvokkuus tai sydämen sivistyksen taso on ihan oma lukunsa.[/QUOTE]

Niin mikäpä sen mukavampaa, kuin mahdollisuus väheksyä itseään köyhempiä ja kouluttamattomampia. Kyllä se varmaan on ihan kivaa tulla luokitelluksi siihen "yläluokkaan" ja sieltä korkeuksista sitten katsoa pitkin nenän vartta sitä "alaluokkaa". Itse en kyllä halua tulla luokitelluksi tällaisten kriteerien mukaan, koska harvemmin sitä mitenkään positiivisessa mielessä tehdään.

Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;26933519:
Niin mikäpä sen mukavampaa, kuin mahdollisuus väheksyä itseään köyhempiä ja kouluttamattomampia. Kyllä se varmaan on ihan kivaa tulla luokitelluksi siihen "yläluokkaan" ja sieltä korkeuksista sitten katsoa pitkin nenän vartta sitä "alaluokkaa". Itse en kyllä halua tulla luokitelluksi tällaisten kriteerien mukaan, koska harvemmin sitä mitenkään positiivisessa mielessä tehdään.

Miksi ajattelet että kyse olisi väheksynnästä tai arvostuksesta. Jollain tavallahan luokitteluja muutenkin täytyy tehdä esim. MAMU, suomalainen, sairas, terve, vanhus, työikäinen yms. Koulutus-ja tuloeroja on, miksei niitä voi luokitella?

[QUOTE="vieras";26933544]Miksi ajattelet että kyse olisi väheksynnästä tai arvostuksesta. Jollain tavallahan luokitteluja muutenkin täytyy tehdä esim. MAMU, suomalainen, sairas, terve, vanhus, työikäinen yms. Koulutus-ja tuloeroja on, miksei niitä voi luokitella?[/QUOTE]

Aika usein kun puhutaan esim. alaluokasta se tehdään aika ivalliseen sävyyn. Alaluokka on vähä-älyistä roskasakkia. Esimerksisi kuten joku tuossa kommentoi, että tatuoinnit ovat alaluokan juttu, mutta ymärtäähän sen kun eivät ole mitään järjenjättiläisiä. Yhtä lalla kyllä mollataan myös yläluokkaa. Ovat muka snobeja ja kapeakatseisia. Harvemmin luokkaeroista puhutaan neutraaliin tai positiiviseen sävyyn.

Ja miksi ihmeessä ihmisiä muka pitäisi niin kovasti luokitella? Kukaan ei kuitenkaan ole vain terve tai sairas tai mamu tai rikas jne. Ihan turhaa moinen.
Ehkä joidenkin viranomaistahojen on hyvä olla kärryillä onko henkilö esim maahanmuuttaja tai lääkärin on hyvä vaikka luokitella potilaansa vaikka diabeetikoksi. Mutta miksi tavallisen tallaajan on luokiteltava toinen ihminen johonkin kategoriaan, kun sen seurauksena ihminen saa niskaansa aika kasan stereotypioita, jotka eivät välttämättä kosketa ko. yksilöä? Jos minulla esim. on tatuointi, olenko automaattisesti tyhmä? Tai jos minulla ei ole, olenko automaattisesti yläluokkainen? Jos olen yläluokkainen olenko automaattisesti älykäs jne

[QUOTE="vieras";26933471]Hyvin erilaisten ihmisten mielestä ne ovat kauniita. Muutenhan niitä ei olisi tehty jo ennen ajanlaskua, suurille sotureille, heimokuninkaille, metsästäjille jne. tai tuskin tatuointikulttuuri olisi jatkunut heimoissa nykypäivään asti, jos niitä ei pidettäisi kauniina. Monet heimotatuoinnit ovat mielestäni erittäin kauniita! Itse en kuitenkaan tatuointia ottaisi, vaikka pidänkin niitä kauniina.

Maoreilla on esim. kauniita tatuointeja.

ssmplate1.jpg
[/QUOTE]

Maori tyyliset tatuoinnit on aika hienoja, ite en sellaista laittaisi :)

Edelleenkään joidenkin ominaisuuksien perusteella luokittelu ei minusta sinänsä huono tai hyvä asia. Ei se tarkoita että automaattisesti mukaan lentää kasa stereotypioita. Itse ainakin katson ihmistä ihmisenä.
Mutta siitä ei pääse mihinkään että eri sosiaaliluokkien välillä on laajoissa aineistossa eroja muissakin asioissa kuin tulotasossa, vaikkapa elämäntavoissa esim. tupakointi.

[QUOTE="vieras";26933655]Edelleenkään joidenkin ominaisuuksien perusteella luokittelu ei minusta sinänsä huono tai hyvä asia. Ei se tarkoita että automaattisesti mukaan lentää kasa stereotypioita. Itse ainakin katson ihmistä ihmisenä.
Mutta siitä ei pääse mihinkään että eri sosiaaliluokkien välillä on laajoissa aineistossa eroja muissakin asioissa kuin tulotasossa, vaikkapa elämäntavoissa esim. tupakointi.[/QUOTE]

Voihan sitä toki luokitella ja joissain asioissa se on ihan hyödyllistäkin kuten sanoin. Mutta harvemmin sitä tällaisissa keskuteluissa osataan olla lyömättä ihmiselle leima otsaan(ja havemmi mikään kovin mairitteleva) vain yhden ominaisuuden perusteella. Toisaalta ehkä yleistäminen ja provoaminen on tällaisten keskustelupalstojen suola. Pieni hiiltyminen piristää kummasti iltapäivää :whistle:

Yhteistyössä