Millaisia vaatteita ekaluokkalaiset käyttää? :)

täti
meidän 10 vee ei enää suostu pitämään muuta kun tennareita ja mokkasaappaita ja pillifarkkuja ja tunikoita ja huppareita. ja kaiken pitää olla mustaa. nyt selkeesti alkanu valikoimaan vaatteitaan tosi tarkkaan. onneks 1-2 luokkalaiset pitää melkis mitä vaan

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mutta sisävaatteet; voiko ekaluokkalaisella tytöllä olla keijua, prinsessaa, Hello Kittyä yms vai onko ne "liian lapsellisia"? Siis lasten mielestä; pukeeko koululainen sellaisia mukisematta päälleen, vai haukutaanko pikkuvauvaksi? :snotty
Kysy lapseltasi. Jos lapsi tykkää, niin silloin se on sopiva.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta sisävaatteet; voiko ekaluokkalaisella tytöllä olla keijua, prinsessaa, Hello Kittyä yms vai onko ne "liian lapsellisia"? Siis lasten mielestä; pukeeko koululainen sellaisia mukisematta päälleen, vai haukutaanko pikkuvauvaksi? :snotty
Kysy lapseltasi. Jos lapsi tykkää, niin silloin se on sopiva.
Paitsi että lapsi voi nyt sanoa että haluua hello kittya, mutta ensi syksynä ei välttämättä puekkaan päälleen... Muutenkin, onkohan tuo kitty ylipäätään vielä kauan "pinnalla", vai onko jo ensi syksynä menneen talven lumia? Vaikeaa, itse varmaan jättäisin ostamisen sinne loppukesään.

vieras
Mun tokaluokkalainen pitää toppahaalaria, Iines Ankka paitaa yms. Ei oo kiusattu tai haukuttu. Lapsi saa ite päättää mitä vaatteita ostetaan, vähän tietysti ohjailen mikä omasta mielestäni nättiä. Sanon ainakin oman mielipiteeni, aina lapsi ei siitä välitä tosin :D

vieras
Paitsi että lapsi voi nyt sanoa että haluua hello kittya, mutta ensi syksynä ei välttämättä puekkaan päälleen... Muutenkin, onkohan tuo kitty ylipäätään vielä kauan "pinnalla", vai onko jo ensi syksynä menneen talven lumia? Vaikeaa, itse varmaan jättäisin ostamisen sinne loppukesään.
Ensi syksynä ne voi olla muutenkin pieniä. Kitty on kestosuosikki. Vanhemmat alakoululaiset taitavat suosia Bratzeja ja Winxejä.

sipsi
Ulkovaatteista muistan sen, että eskassa haalari on ihan pop, ja ekalla sitten jo kamalinta mahdollista :) Nyt vitosella tytöllä menee tukkaan ja vaatteiden laittoon enmmän aikaa aamuisin kuin äiteellään :)

Mie olenkin tällä hetkellä "Epämuodikas mummo Ankka!... :(

äiti83
No meidän tyttö suosii pillifarkkuja, hello kitty menee myös tietyissä väreissä, sitten hänellä on noita benettonin peruspaitoja, tunikoita ja kenkinä sellaiset saapikkaat ja nilkkurit, joissa pientä korkoa(nämä halusi itse ja on kovasti muutkin halunneet samanlaisia sillä luokalla)Hameita käyttää nyt ekalla enää vähän.

kolmen äiti
Ei kannata ostaa hirmuisia määriä vaatteita varastoon...koska ne mistä tyttö tykkää nyt, niin voi olla että ne ei enää kelpaa koulussa. Ikävä kyllä, koululainen tulee vaatteista yleensä tietoisemmaksi kuin aikaisemmin..ne mitä kavereillakin on, on yleensä POP ;)

Vaaleanpunainen, keijut ja Hello Kittyt ei kelpaa. Hello Kitty-vaihe meni jo;) Meillä on kyl tytön (tokalla) kanssa aikalailla samanlainen maku. Ostan paljon Benettonilta (kamppi), Lindexistä (aika harvoin, välillä kummallisia vaatteita), Zarasta ja Hennesiltä (valikoivasti).
Hanna Montana on nyt IN, niin muutama paita on ostettu hM:sta.

Takki+housusetin ostin Stadiumilta.

kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti83:
No meidän tyttö suosii pillifarkkuja, hello kitty menee myös tietyissä väreissä, sitten hänellä on noita benettonin peruspaitoja, tunikoita ja kenkinä sellaiset saapikkaat ja nilkkurit, joissa pientä korkoa(nämä halusi itse ja on kovasti muutkin halunneet samanlaisia sillä luokalla)Hameita käyttää nyt ekalla enää vähän.
meillä tykätään myöls benettonin peruspaidoista- ja pooloista. Farkkuleggareista tykkää myös ja niiden kanssa käyttää tunikoita. Mukavat toppahousujen alla.

BootyPeppi
Turun koulut on kaikki niin erilaisia. Esim. topparissa voi olla mitä itse haluaa. siellä ei vaatteista ilkuta. Johtuu paljon tuosta konservatoriosta.
Kyllähän tuota kittyä nyt käyttää teinit ja aikuisetkin niin kyllä nuo ekaluokkalaisetkin voi. noista muista en tiedä kun ei ole mun lapsilla ollut sellaisia.

kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja yöks:
aatelkaas miten surullista tää maailmanmeno on :( Ekaluokkalaiset on siis 6 tai 7 vuotiaita PIKKUISIA lapsia! Jos sen ikäinen ei "voi" pitää enää prinsessa, keiju, hello kitty ym. vaatteita niin jo jää lapsuus lyhyeksi.
Kaiholla muistelen omaa lapsuuttani kun vielä 3 ja 4 luokallakin pidin minni hiiri ym. vaatteita. Toppalenkkarit oli kans must :)
Toivottavasti saan omat lapseni pitämään näitä "lapsellisia vaatteita" vielä pitkään! Kyllä niitä napapaitoja ja teinivaatehirvityksiä ehtii pitää myöhemminki!
Muitakin vaihtoehtoja on kuin napapaidat tai Minni hiiri ;)
Ajat ja muoti muuttuu, niin se vaan on. Minkä ikäinen lapsesi on?

BootyPeppi
just. Tosi lapsellinen kun elämänsä on kulkenut vaatekaupoissa ja kyttää kuten äitinsä jmitä toisilla on päällä. kaikkea muuta, varsinainen teinispissis. hellokittyä ja muuta pintaliitokamaa.
en alleviivaa...mun lapset ovat joutuneet kiertämään niin kangaskaupat kuin kaikki mahdolliset vaatekaupat. Kumpikaan ei ole pissis tai fruide. Rakastavat kyllä vaatteita mutta omanlaisesti.

minä
Ihan muuten vaan kommentoin, että juuri tultiin alennusmyynneistä mun 11 vuotiaan kanssa jolla on pituutta 163 cm, ja Hello Kittyä ostin hänkin + gollegehousuja ;)
Gollegehousut pitää olla "pussihousut" eli resorit lahkeissa suoralahkeiset on so last season ;) :) + mieluusti Pumat ja mustat/harmaat.
Toki mukaan tuli myös muuta.
Oma ekaluokkalaiseni tykkää nyt lähes kaikesta mutta kaksi suosikki yhdistelmään löytyy toinen on t-paita ja gollegetakki (hupparimallia) ja toinen on pitkähihainen t-paita johon päälle pistetään paitapusero ja pillifarkut tai farkkuleggarit tietty

kolmen äiti
Eli Kittyä uskallan ostaa :D. Kittystä tyttö tykkää kovasti. Otan jotain "katu-uskottavaa" Kittyä...Prinsessat ja keijut jääköön hyllyyn.

Farkkuja aattelin hommata myös, niistä tyttö tykkää. Ja jotain collegehuppareita.

On tää vaan mukamas vaikeaa, kun olin varautunut siihen ettei tirppa aloita koulua vielä elokuussa, mutta kouluun hän on nyt kuitenkin menossa :)
Just. teinihirviö kuten ajattelin. Surullista todella, että äiti on tuollainen. Kyselee toisilta mitä lapsella pitäää olla päällä että on suosittu.

Juuri tällaiset kuten ap aiheuttavat sen, että lapsi ei saa pitää enää 13-14-vuotiaana prinsessa juttuja, kun sinun teinihirviöiden kaltaiset eskarit kyttääävät ja ovat teinipissiksiä jo eskarissa.
Ei helvetti....oletko tosissasi???? Kai sitä saa kysyä millaisia vaatteita koululaiset käyttää... Pipo kireellä tai jotain? :D

sipsi
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ihan muuten vaan kommentoin, että juuri tultiin alennusmyynneistä mun 11 vuotiaan kanssa jolla on pituutta 163 cm, ja Hello Kittyä ostin hänkin + gollegehousuja ;)
Gollegehousut pitää olla "pussihousut" eli resorit lahkeissa suoralahkeiset on so last season ;) :) + mieluusti Pumat ja mustat/harmaat.
Oma ekaluokkalaiseni tykkää nyt lähes kaikesta mutta kaksi suosikki yhdistelmään löytyy toinen on t-paita ja gollegetakki (hupparimallia) ja toinen on pitkähihainen t-paita johon päälle pistetään paitapusero ja pillifarkut tai farkkuleggarit tietty

Sulla on pitkä 11-vuotias. Meillä 152 cm :)

yöks
siis oletko 15 v vai aikuinen ihmienenn? housut kuin housut.
Miksi lapset eivät saa olla lapsia vaan pitää seurata pintamuotia ja trendejä?

minä
Alkuperäinen kirjoittaja sipsi:

Sulla on pitkä 11-vuotias. Meillä 152 cm :)
Joo pitkä tyttö on ja lähinnä toi pituus siksi kun joku aikasemmin mainitsi että Hello Kittyt loppuu kokoon 128 cm ;) Tosin tässä kirjoittaa yksi kokoa 36 / 38 joka istuu HK -pöksyt jalassa :(

minä
siis oletko 15 v vai aikuinen ihmienenn? housut kuin housut.
Miksi lapset eivät saa olla lapsia vaan pitää seurata pintamuotia ja trendejä?
Ikää on 30 ++++ ja joo siksi kerroin tarkkaan housujen mallin kun sitä kerran kysyttiin ja nämä mun tytöt valitsee vaatteensa itse, en sit tiiä kiusataanko niitä koulussa vai ei.

Åbo - miksi et muuten anna tytön itse valita

Kenen muroihin mä oon nyt kussut? :D

Kysyin että millaisia vaatteita koululaiset käyttää, ja kamala haloo. Opiskelen, joten ajattelin ostaa alennusmyynneistä - kirpputoreilta ostan myös, mikäli se tähän jotenkin liittyy. En ole haukkunut kenenkään lapsen vaatteita tms.

No, ymmärrän että jos on huono päivä tai elämä, niin johonkin se turhautuminen pitää purkaa. Vaikka sitten minuun, joka uskalsi kysyä että miten koululaiset yleensä pukeutuvat...

Yhteistyössä