juupa juu
itse kuitenkin protestoin edelleenkin sitä, että lapsetkin pitää laittaa samaan muottiin mm. pukeutumisen suhteen. ettei vaan kiusattaisi. hei haloo, pelätäänkö me aikuiset ihmiset jotain koulukiusaamista näin paljon, että pitää pää punaisena miettiä tällasia?? kun kotona vois lapsensa opettaa, ettei ketään saa kiusata vaikkapa vaatteitten, ihonvärin, uskonnon tai ulkonäön takia..!!!Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:Minä olen aina ostanut kesän alesta syksyllä koulunsa aloittavalle lapselle ison pinon uusia vaatteita koulun alkamisen kunniaksi.
Mun mielestä siinä ei ole mitään ihmeellistä. Lapsenkin on mukava aloittaa koulu, kun on reppu, penali, kynät, uudet lenkkarit ja syystakki jne ostettuna.
Toki isommillekin lapsille sama juttu, syksyksi ostetaan uutta.
-Tottakai niitä vanhojakin vaatteita pidetään, mutta uusiakin ostetaan.
Mun mielestä on ihan asiallista miettiä, millaisia vaatteita ne tulevat ekaluokkalaiset käyttävät.
Fiksuahan se on nyt ostaa se kunnollinen toppatakki joka menee ekallakin, ja juurikin takki ja housut, haalari on jo 'lapsellinen' monen ekaluokkalaisen mielestä, vaikka pihaleikeissä sitten haalari vielä menisikin.
Mä ostaisin ihan perus paitoja jne, ja sitten kesällä niitä printtejä, kun tietää mikä silloin miellyttää ja on 'in' niiden ekaluokkalaisten mielestä.
Ei lapsen nätisti ja siististi pukeminen ole mitenkään väärin.