Millaisia vaatteita ekaluokkalaiset käyttää? :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiristää kyllä, kun mä mietin millaisia pissiksiä ja niiden vanhempia saattaa tulla samaan kouluun oman lapsen kanssa. Se kun on vielä niin _lapsellinen_ ettei raukka edes tajua kiusata muiden vaatteista tai muustakaan.
Yhtä lapsellinen on myös minun tyttäreni.

Siksi minä mietinkin, millaisia vaatteita ostan hänelle nyt koulua ajatellen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huulipyöriä:
saatteks te oikeesti ITE päättä minne kouluun lapsi menee? :eek: pitäsköhän muuttaa turkuun? nim. 8kka kouluasian vuoksi tapellut..


nii ja riippuu lapsesta meillä 2luokkalainen ei pue pinkkiä, vaan eskarilainen tuskin laittaa päällensä mitään muuta kuin pinkkiä vielä kakkosellakaan..
Juu, saadaan :D. Tai siis pitäähän sitä erikseen anoa jos lapsi menee oman koulupiirin ulkopuoliseen kouluun, joillekin luokille on valintakokeetkin. Mutta esim. tästä meidän naapurustosta menee lapsia kolmeen eri suht lähellä olevaan kouluun, ja lisäksi toki "erikoisluokille" (kielikylvyt, musiikkiluokka, erityisopetus).
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiristää kyllä, kun mä mietin millaisia pissiksiä ja niiden vanhempia saattaa tulla samaan kouluun oman lapsen kanssa. Se kun on vielä niin _lapsellinen_ ettei raukka edes tajua kiusata muiden vaatteista tai muustakaan.
Yhtä lapsellinen on myös minun tyttäreni.

Siksi minä mietinkin, millaisia vaatteita ostan hänelle nyt koulua ajatellen.
Oho :eek:
Kuis se nyt silleen, kun vasta eilen kehuit että tyttäres on kehityksessä edellä jopa vuoden vanhempia lapsia.
 
niin
Tässä se nähtiin. Viikko (?) sitten täällä oli parikin ketjua siitä hesarin jutusta, missä yläkoululaiset vaatteiden/harrastusten/jne perusteella kertoivat että kuka on kukin. Ja sitä niin kauhisteltiin. Mistähän ne ajatukset tulevat?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oho :eek:
Kuis se nyt silleen, kun vasta eilen kehuit että tyttäres on kehityksessä edellä jopa vuoden vanhempia lapsia.
Vaatteista tai muista asioista kiusaaminen tuskin liittyy koulukypsyyteen, eskaritehtävien tekemiseen, kielellisiin taitoihin tms millään lailla?

Mutta mäkätä vaan. Jatka ihmeessä.
 
kivis
Mun ekaluokkalaisella keijut, prinsessat ja hello kitty "so last season"

On kyllä sen verran pitkä ettei noi em. kuosia olevat vaatteet ole edes sopivia (noin pääsääntöisesti).

Hankalaa löytää sellaisia vaatteita mitkä sopisi ekaluokkalaisen ikäiselle. Tahtovat olla melkein kaikki sellaisia enempi vähempi paljastavia naruolkaintoppi-tyyppisiä virityksiä. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja kivis:
Mun ekaluokkalaisella keijut, prinsessat ja hello kitty "so last season"

On kyllä sen verran pitkä ettei noi em. kuosia olevat vaatteet ole edes sopivia (noin pääsääntöisesti).

Hankalaa löytää sellaisia vaatteita mitkä sopisi ekaluokkalaisen ikäiselle. Tahtovat olla melkein kaikki sellaisia enempi vähempi paljastavia naruolkaintoppi-tyyppisiä virityksiä. :/
Minäkään en halua mitään "teinivaatteita", farkkuja joista näkyy perä kun istuu, jne. Ei ei ei.

Mutten myöskään halua tehdä virheostoksia siltä varalta, että nyt IN olevat keijut ja Kitty ovatkin koulun alkaessa "so last season" :). Siksi kyselen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oho :eek:
Kuis se nyt silleen, kun vasta eilen kehuit että tyttäres on kehityksessä edellä jopa vuoden vanhempia lapsia.
Vaatteista tai muista asioista kiusaaminen tuskin liittyy koulukypsyyteen, eskaritehtävien tekemiseen, kielellisiin taitoihin tms millään lailla?

Mutta mäkätä vaan. Jatka ihmeessä.
Totta kai lapsellisuus liittyy. Siitähän tässä oli kyse. Tuleepa mieleen heti muutamakin tyttö eskarista joilla on varmaan samanlainen äiti kuin sun tyttärelläs.
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja kivis:
Mun ekaluokkalaisella keijut, prinsessat ja hello kitty "so last season"

On kyllä sen verran pitkä ettei noi em. kuosia olevat vaatteet ole edes sopivia (noin pääsääntöisesti).

Hankalaa löytää sellaisia vaatteita mitkä sopisi ekaluokkalaisen ikäiselle. Tahtovat olla melkein kaikki sellaisia enempi vähempi paljastavia naruolkaintoppi-tyyppisiä virityksiä. :/
hohhoijaa... Täällä kyllä kolmasluokkalaisillakin näkee esmes hello kittyä, että tuskin on sun ekaluokkalainen niin pitkä.
ja tasan löytyy muutakin kuin naruolkain-toppeja ja vastaavia ihan jokaikäiselle tyttölapselle.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Totta kai lapsellisuus liittyy. Siitähän tässä oli kyse. Tuleepa mieleen heti muutamakin tyttö eskarista joilla on varmaan samanlainen äiti kuin sun tyttärelläs.
Lapsellisuus on minusta viattomuutta, hyväuskoisuutta, leikkiä, sen sellaista.

Sellainen tyttäreni on. Siihen ei liity mitenkään esim. lukemaan oppiminen tai koulukypsyysasiat minun mielestäni. Lapsellisuus, kun kyse on 6 v lapsesta, ei tarkoita sitä että olisi jäljessä kehityksestä.
 
Kysymys
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko tytölläsi mennyt hyvin eskarissa? Meillä samanikäinen tyttö kuin teillä :)
Eskarissa menee hienosti :), lukemaankin on jo oppinut. Ja koska kaikki tahot ovat torpedoineet koulunaloituksen lykkäämissuunnitelmani, myös lapsi itse, niin kouluun menee elokuussa.
Enää pitäisi päättää että mihin kouluun :|
Miten niin JO oppinut? monet lapset oppii lukemisen eskarissa, ja joskus jo nuorempanakin.
 
kivis
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja kivis:
Mun ekaluokkalaisella keijut, prinsessat ja hello kitty "so last season"

On kyllä sen verran pitkä ettei noi em. kuosia olevat vaatteet ole edes sopivia (noin pääsääntöisesti).

Hankalaa löytää sellaisia vaatteita mitkä sopisi ekaluokkalaisen ikäiselle. Tahtovat olla melkein kaikki sellaisia enempi vähempi paljastavia naruolkaintoppi-tyyppisiä virityksiä. :/
hohhoijaa... Täällä kyllä kolmasluokkalaisillakin näkee esmes hello kittyä, että tuskin on sun ekaluokkalainen niin pitkä.
ja tasan löytyy muutakin kuin naruolkain-toppeja ja vastaavia ihan jokaikäiselle tyttölapselle.
hohhoijaa itelles. Mun lapsi on 132 cm pitkä ja täällä ainakin pk-seudulla esim. hello kitty - kuosit loppuu H&M:sta kokoon 128 cm. Ne kauppojen teini-osastot on täynnä vaatetta mikä ei ole suunnattu ekaluokkalaisen makuun tai vartalolle.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys:
Miten niin JO oppinut? monet lapset oppii lukemisen eskarissa, ja joskus jo nuorempanakin.
Ja moni vasta koulussa, eskariopen mukaan noin puolet oppii ennen koulun aloitusta ja loput ekaluokan syksyllä. Itse opin 4-vuotiaana, tyttö hieman ennen 6 v ikää.

Silloin, kun tytön kouluunmenoasiaa mietittiin ja oltiin lykkäämisen kannalla, hän ei osannut vielä lukea. Nyt hän on oppinut jo lukemaan. Se on vaikuttanut tytön omaan mielipiteeseen koulun aloituksesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entäpä jos sun lapsi haluaisi välttämättä laittaa hello kittyä tai muuta niiiiin out olevaa kamaa. Antaisitko pukea? Ja jos et niin millä perustelisit?
Kaikkea, mitä kaapista löytyy, saa pukea.

Mutta sitähän mä tässä kyselen, että mitä kaappiin kannattaa ostaa :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entäpä jos sun lapsi haluaisi välttämättä laittaa hello kittyä tai muuta niiiiin out olevaa kamaa. Antaisitko pukea? Ja jos et niin millä perustelisit?
Kaikkea, mitä kaapista löytyy, saa pukea.

Mutta sitähän mä tässä kyselen, että mitä kaappiin kannattaa ostaa :)
Eli suoraan sanottuna sä et ostaisi tytölles helly kittyä koska se on niin out ja saatettaisiin kiusata? Selevä :)
 
kivis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entäpä jos sun lapsi haluaisi välttämättä laittaa hello kittyä tai muuta niiiiin out olevaa kamaa. Antaisitko pukea? Ja jos et niin millä perustelisit?
Kysytkö multa? Tai vastaan siltikin. :D

Lapsi saa ihan vapaasti päättää haluaako hello kittyä ym. jos vain olisi sopivaa kokoa tarjolla. Hän kuitenkin itse kyllästyi Hello Kittyyn ja prinsessoihin jo silloin kun käytti vaatteissa 122/128 cm kokoa. Ongelmana on löytää muutakin kuin mustaa, glitteriä, paljastavia ym. vaatetta noin "pienelle." Tyttö ei tykkää yhtään teinivaatteista ja itse olen ihan hyvilläni että ei toi vaateosasto vielä kiinnosta. Puhutaan kuitenkin vasta ekaluokkalaisesta.
 
No
[/quote]

Minäkään en halua mitään "teinivaatteita", farkkuja joista näkyy perä kun istuu, jne. Ei ei ei.

Mutten myöskään halua tehdä virheostoksia siltä varalta, että nyt IN olevat keijut ja Kitty ovatkin koulun alkaessa "so last season" :). Siksi kyselen. [/quote]


Osta nyt vain pari puseroa koulun alkuun. Elokuussahan sen sitten tietää, mikä on in ja out.
 
no
voi vee tää åbo on niiiin täydellinen, niin täydelliset lapset ja kaikki :D
mahtaa olla äidin selän takana tuokin pikkukulta oikea piru. Ei oikein kuulosta ikäiseltään että ihan lahkeet pitää olla just tiptop!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli suoraan sanottuna sä et ostaisi tytölles helly kittyä koska se on niin out ja saatettaisiin kiusata? Selevä :)
En täyttäisi kaappia etukäteen Hello Kittyllä, jos mulle nyt kerrottaisiin ettei "kukaan" ekaluokkalainen enää sellaisista tykkää. Haluan ostaa sellaista, millä on oikeasti käyttöä.
En tiedä, miten paljon lapsi kasvaa (siis henkisesti, miten kiinnostuksen kohteet muuttuu, jne) eskarin ja ekaluokan välillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
voi vee tää åbo on niiiin täydellinen, niin täydelliset lapset ja kaikki :D
mahtaa olla äidin selän takana tuokin pikkukulta oikea piru. Ei oikein kuulosta ikäiseltään että ihan lahkeet pitää olla just tiptop!
Opettele lukemaan, vatipää ;)

Jos tyttö olisi selkäni takana piru, kuulisin siitä varmaan jostain. Esikoulusta, harrastuksesta, tms. En ole kuullut mitään negatiivista. Mukava likka, ei täydellinen muttei kuulukaan olla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli suoraan sanottuna sä et ostaisi tytölles helly kittyä koska se on niin out ja saatettaisiin kiusata? Selevä :)
En täyttäisi kaappia etukäteen Hello Kittyllä, jos mulle nyt kerrottaisiin ettei "kukaan" ekaluokkalainen enää sellaisista tykkää. Haluan ostaa sellaista, millä on oikeasti käyttöä.
En tiedä, miten paljon lapsi kasvaa (siis henkisesti, miten kiinnostuksen kohteet muuttuu, jne) eskarin ja ekaluokan välillä.
Hienoa vastauksen kiertelyä. :D
Niin ostaisitko lapsellesi hello kittyä jos se sitä välttämättä haluaisi, mutta se olisi out? ( ja tiedä vaikka joku urpon lapsi kiusaisi )
 
Kannattaa varmaan nyt ostaa jotain aika simppeliä ja neutraalia vaatetta, esim. yksivärisiä tai raidallisia pitkähihasia t-paitoja ilman mitään sarjakuvasankareita, ja ostaa sitten kesän alennusmyynneistä sitä mikä on sillä hetkellä in.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Kannattaa varmaan nyt ostaa jotain aika simppeliä ja neutraalia vaatetta, esim. yksivärisiä tai raidallisia pitkähihasia t-paitoja ilman mitään sarjakuvasankareita, ja ostaa sitten kesän alennusmyynneistä sitä mikä on sillä hetkellä in.
Jos tuollaisia löytyy, niin ostankin :)

Farkkuja ajattelin myös hamstrata.

Talvivaatteet ja -jalkineet ostan ehdottomasti nyt alesta.
 

Yhteistyössä