millaisia otuksia on mastiffit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päniikki tulee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

päniikki tulee

Vieras
siis koiria tietenkin ja osaan mä kuuklettaa kuvankin.

Mutta siis: minut on pyydetty vaatekutsuille huusholliin jossa on mastiffeja. En muista oliko ne mastiffeja vai bullmastiffeja.

Ongelma on, että mä palkään koiria, ja erityisesti isoja koiria.
En todellakaan kehtaa pyytää, että laittakaa koirat kiinni, mieluummin olen menemättä.
Mutta koska mieli tekee mennä, niin utelen, että onko ne kamalan uteliaita tms vai rauhallisia, joita ei niinkään vieraat kiinnosta? (toiveajattelua...)

Rauhallisia isoja kuolaturpia varsinkin bulli. Elä hötkyile vaikka pelkäisitkin, ne on oikeesti tosi lepposia. Ja luulisin ettei tuollaisilla kutsuilla isot koirat pyöri vieraitten ympärillä.

muox* siis nehän kuolais kaikki vaatteet :D

Mua pelottaisi vaikka koiraihminen olenkin. Toivottavasti pitävät koirat eri huoneissa. Bullmastiffit ovat niitä taistelijakoiria jotka on koulutettu tappamaan tarvittaessa.

yksi niistä on ainakin hyvin vanha, muistelisin.

Mun mielestä siis ois noloa pyytää laittaa koira kiinni. (talo eläköön tavallaan)

Mitä koiraihmiset noin yleensä ajattelee koiria pelkäävistä? Et mä oon ihan pösilö? kun mä sit viel tiedän et se koira näkee heti mun paniikin.

Semmosia alta kissankokoisia en pelkää, oon opetellut. Mut...

Alkuperäinen kirjoittaja pelottais:
Mua pelottaisi vaikka koiraihminen olenkin. Toivottavasti pitävät koirat eri huoneissa. Bullmastiffit ovat niitä taistelijakoiria jotka on koulutettu tappamaan tarvittaessa.

Anna mun nauraa. EIköhän kyseiset ole leppoisia ja rakastettavia perhekoiria. Ne on kyllä ihan muut kuin normaalit ihmiset kun rääkkää koiristaan mielenvikaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja päniikki:

Mun mielestä siis ois noloa pyytää laittaa koira kiinni. (talo eläköön tavallaan)

Mitä koiraihmiset noin yleensä ajattelee koiria pelkäävistä? Et mä oon ihan pösilö? kun mä sit viel tiedän et se koira näkee heti mun paniikin.

Mun mielestä olisi ihan reilua (siis itseäsikin kohtaan), että kerrot reilusti, että sulla on koirapelko. Fiksu emäntä kyllä järkkää illan sitten sen mukaan - jos koirat läsnä, vaikka sitten niin että saat vähän tutustua koiriin ennen muuta, niin huomaat, että kaikki on täysin ok. :)

Toi oli vähän huono, et laittaa koiran kiinni jos se aiheuttaa vaaraa...

kun mä en haluis et mun päälle hypätään, et, et mun naamaa nuollaan ja mun vaatteilal on kuolaa, en tahdo, että se koira haistelee mun haaroväliä jne jne.

Et vasta kun koira käy kurkkuun niin se "tekee" jotain?

Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja ahah:
Alkuperäinen kirjoittaja pelottais:
Bullmastiffit ovat niitä taistelijakoiria jotka on koulutettu tappamaan tarvittaessa.

repesin

Älähän repeile. Meilläkin on tappajakoira, pystiffi. :whistle:

Muistahan pitää koira lyhyessä paksussa rautakettingissä panssarista tehdyn häkin sisällä, että koira ei pääse tappamaan viattomia. Älä missään nimessä anna kenenkään silittää sitä, että koirasi ei menetä hyvän tappelukoiran ominaisuuksia!

Alkuperäinen kirjoittaja päniikki:

En pidä pösilönä! Koirapelosta voi olla tosi vaikeeta päästä eroon, jos pääsee ollenkaan. Koirien vihaajat ovatkin sitten asia erikseen :kieh:

Mun exällä oli mastiffi ja inhosin sekä pelkäsin sitä, se jäysti aina käsiä niin että olin hampaanjäljillä, kuulema muka vain leikkiä oli.
Joiduin kerran ulkoiluttamaan sitä se oli hirveää kun sai vainun, sain kaksin käsin repiä että pysyisi aisoissa. se vauhkoontui täysin.
Koira söi autosta penkit niin että siellä istuttiin täytteiden päällä vain kun päälliset oli revitty auki.
onneksi meillä meni bänät aika pian sillä koira oli kaamea tapaus

Alkuperäinen kirjoittaja lainaus:
Wikipediasta lainaus:

"Mastiffeja käytettiin taisteluareenoilla tappelemaan karhuja, leijonia, härkiä ja jopa ihmisiä vastaan."

Kuuklaa vielä pyreneittenmastiffi, niin tuohon listaan voi lisätä sudet, salametsästäjät, etc. =)

Alkuperäinen kirjoittaja bes:
Mun exällä oli mastiffi ja inhosin sekä pelkäsin sitä, se jäysti aina käsiä niin että olin hampaanjäljillä, kuulema muka vain leikkiä oli.
Joiduin kerran ulkoiluttamaan sitä se oli hirveää kun sai vainun, sain kaksin käsin repiä että pysyisi aisoissa. se vauhkoontui täysin.
Koira söi autosta penkit niin että siellä istuttiin täytteiden päällä vain kun päälliset oli revitty auki.

Kuulostaa naapurin kultaiseltanoutajalta.

Alkuperäinen kirjoittaja bes:

sw jo kirjoitti:

oikeissa käsissä hyvä koira

Ei ollut exäs kouluttanut oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja lainaus:
Wikipediasta lainaus:

"Mastiffeja käytettiin taisteluareenoilla tappelemaan karhuja, leijonia, härkiä ja jopa ihmisiä vastaan."

no ehkä aikoinaan mutta kyllä niitä on ihan perhekoirina nykyään

:xmas: monikin rotu on ollut hurjemmassa käytössä aikanaan mut nykyään on ns.luonto mennyt ei mastiffi ole sen pahempi kuin pystykorvakaan niissäkin on purevia yksilöitä B)

Riippuu ihan yksilöstä. Muuten ap, minusta koirapelossa ei ole mitään hävettävää. Soita sille koirien omistajalle ja kerro tuo mitä aloitusviestissä sanoit. Jos se ei ymmärrä, se on hänen häpeänsä, ei sinun.

Yhteistyössä