Ihanat kamalat lasten kaverit..

  • Viestiketjun aloittaja äiti vieraalta maalta
  • Ensimmäinen viesti
Äiti vieraalta maalta
Vanhemman tytön kaverit on 9-10 -vuotiaita, nuoremmalla n. eskari-ikäisiä. Muita vanhemman tytön kavereita olen kyllä "paiskannutkin pihalle", eli olen sanonut, että nyt on aika lähteä, me halutaan viettää loppuilta perheen kesken, mutta tuo yksi asuu kauempana eikä voi siis esimerkiksi kävellä kotiin.
 
"Tiina"
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti vieraalta maalta;29824683:
Tuolle perässähiipijätytölle en nyt kuitenkaan porttikieltoa ole laittamassa. Eihän se hänen vikansa ole etteivät vanhemmat tajua hakea ajoissa. Toisen tyttöni villeille kavereillekkaan en mielelläni porttikieltoa anna, koska hänellä ei niitä kavereita niin kamalasti ole. Nuo kaksi tyttöä, sekä oma serkku. En halua oman tyttöni kärsivän yksinäisyydestä sen takia, että minä en siedä hänen kavereitaan.

Avasin tämän ketjun alunperin ihan vain siksi, kun eilen tosiaan tuo tyttöni kaveri oli niin pitkään meillä ja se otti vielä tänäaamunakin päähän. Kyllä minä siis ärsytyksestä huolimatta noita kavereita kestän enkä siis halua kieltää heiltä meille tulemista. Olisin vaan halunnut vähän purkaa tänne ketutusta, mutta lähti ketju vähän väärille urille kun ketuttaa vaan enemmän..
Ymmärrän hyvin ärsyyntymisesi. Täältä löytyy aina näitä idiootteja, jotka kääntävät asian päälaelleen ja alkavat etsimään vikoja aloittajasta. Itse purin kerran turhautumistani, kun luistelukentällä kaksi lasta tarvitsi jatkuvasti apuani. En viitsinyt kieltäytyäkään, mutta harmitti, koska se oli pois omilta lapsiltani. Samanlaista päänaukomista ja vittuilua sain osakseni.
 
En itse todellakaan tykkäisi jos lasten kavereita kävisi joka päivä ja olisivat siihen asti, että meillä alkaisi iltatoimet. Se on eri asia jos etukäteen sovitaan. Meillä lapset saa välipalan ja jos on sovittu pidempi kyläily niin tottakai silloin toki ruokakin. Lähellä asuvat syövät omissa kodeissaa. Samoin omilla on määrä tulla kotiin syömään.

Lapset on niin erilaisia. Toiset osaa leikkiä keskenään nätisti ja keksivät itse tekemistä. Itsekkään entykkää siitä, kun jotkut lasten kavereista (tai siis lähinnä nuorimman kavereista, ovat tokaluokkalaisia ) kulkee myös vähän väliä perässä. Milloin ei keksitä leikkimistä ja milloinka ei päästä yhteisymmärrykseen mitä tehdään. Itse olen silloin monesti lähtenyt ulos tekemään jotain hommia tai koiran kanssa lenkille.
 

Yhteistyössä