Millaisia juttuja piheimmät tuntemanne tyypit tekevät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rokkimakkara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Muutama juttu tuli mieleen:
* yks mummo on miljonääri (siis rahaa on niin paljon, ettei paskalle taivu) niin se syö aamiaiseksi, lounaaksi, päivälliseksi ja iltapalaksi kaurapuuroa. Ei mitään muuta. Aamulla se keittää sitä niin paljon, että riittää koko päiväksi, ja toisilla aterioilla lämmittää paistinpannulla sitä vanhaa puuroa...
* olin kerran työpaikassa, missä oli erillinen keittäjä. Se keitti henkilökunnalle aamu-, ja iltapäivän tauoille kahvit. Aamulla kahvi oli niin jumalattoman pahaa myrkkyä, että sitä ei voinu juoda. Iltapäivällä taas se oli teetä lähinnä, laimeeta litkua. Se muikkeli laski samasta suodatinpussista ja samojen pöönien läpi kahdet kahvit.
* yks tuttu mies hamstraa kaiken. Ihan kaiken, roskiksista, kaatopaikalta, kierrätyskeskuksista jne. Se saattaa päivän kierrellä autolla ympäriinsä ja takasin tullessa sillä on auto täynnä romua. Eihän sitä koskaan tiedä, millon mitäkin tarvii...

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja Sandra:
Yksillä tutuilla on tallessa kaikki hedelmäpussit, salaattirasiat ja lihapakkaukset yms. pestyinä. Siis kaapit täynnä erilaisia laatikoita, paketeita yms. uusiokäyttöä varten.

Kyllä meilläkin on jonkin verran säästettynä kovia muovirasioita ja hedelmäpusseja, käteviä edim retkikäytössä.
Ihan naurettavaa tuhlausta jo luonnonvarojenkin kannalta nakata ne vaan roskiin.

juu on meilläkin tallessa joitakin rasioita ja varsinkin nuita kaupan pikkupusseja löytyy itseltä joka kassista-siis tosi käteviä kun vaippaikäisen kanssa liikut niin kakkavaipan saat ensin siihen laittaa-eipä tuu hajuhaittoja...=)

Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Tuntemani pihein tyyppi säästää voirasiat eväslaatikoiksi, kierrättää lahjapaperit & -narut(!), käyttää käytetyt kirjekuoret muistiinpanopapereina. Ostaa KAIKEN vain ja ainoastaan tarjouksista. Pumpulit, siteet, dödöt ym kuukausien satsit kerrallaan, vaatteet juhannuksen & uuden vuoden jälkeisistä aleista vähintään puoleen hintaan ja pakastin on aina täynnä puoli-ilmaisia leipiä viimeisellä päiväyksellä. Hamuaa vielä kaikki Yves Rocherin ilmaislahjat. Ja tämä tuntemani henkilö olen minä! :D

tuli nuista rasioista mieleen et eräässä ravintolassa jos haet ruokaa kotiin-salaatti on laitettu margariini rasiaan=)

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Kyllä Keiju- , voimariini - ym rasiat kestävät konepesua ja mikroa. Niitä voi myös hyvin käyttää pakasterasioina.

Aamulehdessä oli tässä taannoin ohje, miten maitopurkista saa pakasterasian. Ja maitopurkkiin onkin tosi kätevä pakastaa ruokia, siihen päälle voi tussilla kirjoittaa sisällön ja päivämäärän. Ja purkin voi heittää pois kun on kerran käytetty. Meillä ei ole tiskikonetta, ja inhoan pestä muovisia pakasterasioita esim. makaronilaatikon jäljiltä, se rasva ei meinaa millään lähteä. Maitopurkit ratkaisivat sen ongelman :)

Alkuperäinen kirjoittaja .:
yhdet tutut käyttää kesämökillä kertakäyttöruokailuvälineitä, mutta nepä pestään käytön jälkeen ja laitetaan roskiin vasta kun rikkoontuvat :headwall:

No ei kai kukaan oikeasti heitä niitä muovihaarukoita ym roskiin yhden käyttökerran jälkeen?? :o

kyllä minä vaan. miksei sitten voi käyttää ihan metallisia aterimia ja posliini astioita jos kerran kuitenkin on tarkoitus pestä astiat. En minä näe mitään järkeä tuhlata rahoja KERTAkäyttö astioihin jos voi viedä kotoa astiat mukana ja tiskata ne, jos haluaa olla tiskaamatta joskus niin ymmärrän että ostetaan kertakäyttöastioita. Eikai kukaan hullu oikeasti osta niitä muovihaarukoita tavallisten astioiden lisäksi ja vielä pese niitä :laugh:

Mun isukki säästää käytetyt patterit! Kuvittelee kai et niihin tulee virtaa kun vuosi tolkulla säilyttää niitä jossain laatikon pohjalla!! Kun jostain laitteesta esim sähkölampusta loppuu patterit ostaa uudet mutta ei laita kuin pari uutta ja loput vanhoja!

Alkuperäinen kirjoittaja no voi sentään:
yhdet tutut käyttää kesämökillä kertakäyttöruokailuvälineitä, mutta nepä pestään käytön jälkeen ja laitetaan roskiin vasta kun rikkoontuvat :headwall:

No ei kai kukaan oikeasti heitä niitä muovihaarukoita ym roskiin yhden käyttökerran jälkeen?? :o

kyllä minä vaan. miksei sitten voi käyttää ihan metallisia aterimia ja posliini astioita jos kerran kuitenkin on tarkoitus pestä astiat. En minä näe mitään järkeä tuhlata rahoja KERTAkäyttö astioihin jos voi viedä kotoa astiat mukana ja tiskata ne, jos haluaa olla tiskaamatta joskus niin ymmärrän että ostetaan kertakäyttöastioita. Eikai kukaan hullu oikeasti osta niitä muovihaarukoita tavallisten astioiden lisäksi ja vielä pese niitä :laugh:

Esim. minä olen kaksi kertaa koko elämäni aikana ostanut kertakäyttöastioita , joskus kun kävellen lähdettin piknikreissulle ja tarkoitus oli ettei tarvitse kotiin raahata astioita pestäväksi vaan voi nakata kaikki jätteet roskikseen. Yleensä kun mennäään omalla autolla vaikka mökille tai piknikreissule, otan omat astiat mukaan ettei suotta tarvitse kertakäyttöastioita ostaa ja tuottaa roskaa siis jos aijon tiskata jokatapauksessa. Mukavempi ja hienompihan niistä kunnon astioista on syödä kun pahvilautasilta. Mitä ihmeen järkeä siinä on jos jo ennestään on astioita niin ostaa vielä kertakäyttökippoja ja haarukoita jos aikoo pestä nämäkin astiat jokatapauksessa. Miksi ei käytä samantien niitä kotikaapista löytyviä kunnon astioita jos ei tiskaaminen ole ongelma.

Mun papa ei osta mitään siivous ja tiski rättejä, vaan käyttää vanhoja vaatteita.
Se kävelee vanha-sydäbvaivanen-ihminen päivittäin kaupoissa viisi senttiä halvemman maidon ja muun pennitavaran perässä kymmenen kilometriä.
Ne syö viikon samaa ruokaa ja joka päivä puuroa. ja kahvit keitetään samasta purusta kaksi kertaa ja kuppeja ei tiskata ettei mee tiskiainetta.
Pankkitililtä toiselle ei voi siirtää rahaa koska menee palvelu maksu, maksaa siis kaikki aina käteisellä jos voi.
Myöskään pankkitileiltä ei voi ottaa rahaa ennenkuin menee se päivä jonkamukaan korot maksetaan.
Tee-pussia käytetään niin kauan että väriä tulee.
Sokeri ei tartte käyttää koska se maksaa.
Ja koska on niin rikas että ei saa ilmaista kotiapua, niin ei sitä muka tarvitse.
(onneksi sukulaiset auttaa..)
Telkkarista katsotaan vaan uutiset ja uusia vaatteita ei osteta.
Kaupassa jos maksaa 5,58 e niin maksaa pankkikortilla niin ei pyöristetä seuraavaan kymmeneen senttiin...
Mehut ja maidot plandataan vedellä.

Onneksi ottaa humoristisesti oman saituudensa, harmittaa vaan koska rahaa on kuin roskaa ja voisivat elää mukavanpaakin elämää ja nauttia ennenkuin kupsahtavat...

Alkuperäinen kirjoittaja penni on miljoonan alku?:
Alkuperäinen kirjoittaja Sandra:
Yksillä tutuilla on tallessa kaikki hedelmäpussit, salaattirasiat ja lihapakkaukset yms. pestyinä. Siis kaapit täynnä erilaisia laatikoita, paketeita yms. uusiokäyttöä varten.

Kyllä meilläkin on jonkin verran säästettynä kovia muovirasioita ja hedelmäpusseja, käteviä edim retkikäytössä.
Ihan naurettavaa tuhlausta jo luonnonvarojenkin kannalta nakata ne vaan roskiin.

:laugh: mene kuuluttamaan toi usaan tai kiinaan. ja pikaruokaketjujen omistajille. paljon auttaa luontoa jos joku nuukuuttaan suomessa säilyttää tyhjiä jogurttipurkkeja kaapeissaan juomalaseina.

Niin että vähät omista tekemisistä vai?
Kyllä ruohonjuuritasolla tekeminenkin vaikuttaa, ja nataa lisäksi lapsille hyvää mallia ekologisesta elämästä.
Kyllähän tässäkin ketjussa on ollut superpihiysjuttuja, joita hihittelin itsekseni, mutta myös ihan hyviä ja toimivia vinkkejä on joukossa ollut.
Niin ja kyllä meillä juodaan ihan laseista, ei edes osteta niitä purkkijogurtteja vaan niiden sijaan litran tölkkejä ----> vähemmän roskaa. ;)

No jos vaikka extempore-retkelle ostetaan kertiskahveleita, niin kuin on itse tullut monesti tehtyä. Kyllä ne muoviaterimet matkaa meillä silloin kotiin mukaan. Niitä sitten jemmailen autoon, jotta on retkihaarukoita seuraavaksikin mukana. =)

Alkuperäinen kirjoittaja VIERAS:
Mun isukki säästää käytetyt patterit! Kuvittelee kai et niihin tulee virtaa kun vuosi tolkulla säilyttää niitä jossain laatikon pohjalla!! Kun jostain laitteesta esim sähkölampusta loppuu patterit ostaa uudet mutta ei laita kuin pari uutta ja loput vanhoja!

:D

taidan lyödä parhaan, ukon siskon porukka toi aina kummilapselleen, meidän pojalle, omalta lapseltaan pieneksi jääneen vaatteen tai jonkun oman lapsensa käytetyn lelun, tai kirjan jouluna ja synttärilahjkasi. ja rahaa olis ollu ostaa uusikin, kun toinen on farmaseutti ja toinen opettja

Eräs takavuosien poikaystäväni oli piheistä pihein.
Ei ostanut wc-paperia, ilmeisesti pyyhki omat jätöksensä aina mainoslehtisiin joita oli vessassa.
Ruokaa ei ostanut, ainoastaan jauhopussi oli kaapissa, ja rasvaa. Teki kastiketta (SIIS PELKKÄÄ ) usein ruuaksi, joskus oli investoinut huiman summan makaroonipussiin. Yleensä eli kaverien luona hotkimillaan kahvileivillä.
Kerran avasin keittiön alakaapin, jätkällä oli siellä RAHATUKKOJA siisteissä nipuissa KOKO ALAKAAPPI TÄYNNÄ!!!
Että rahapulaa ei ainakaan potenut. :headwall: :headwall: :headwall:

Naapurin vanha herra ajeli maaseudulla ilman valoja,oli pimeä taikka ei...Oli melkoisen vaarallista osua samoihin aikoihin vastakkain!! :kieh:
Laittoi valot kyllä kohdalla päälle ,mutta siinä sitä sitten oltiin!!!

Sama mies ei kuunnellut autossa radiota,ei käyttänyt lämmitystä...

Haa,tulipa mieleen pihi poikakaveri,no,sille asteelle ei kyllä päästy sillä haki mut hienolla YK joukoista tuodulla autolla ajelulle.
"Ajelu" vaan oli noin 1 km mun kotoa ja parkkipaikalla istuttiin ja kateltiin ohiajavia autoja... :o

Eipä lähetty ikinä enää uudelleen "ajelulle"!!!

Alkuperäinen kirjoittaja kata32:
Haa,tulipa mieleen pihi poikakaveri,no,sille asteelle ei kyllä päästy sillä haki mut hienolla YK joukoista tuodulla autolla ajelulle.
"Ajelu" vaan oli noin 1 km mun kotoa ja parkkipaikalla istuttiin ja kateltiin ohiajavia autoja... :o

Niin mutta oliko kyseessä tosiaan pihiys, vai odottiko se kenties jotain tapahtuvaksi siellä autossa... :whistle: ;)

Työnantajani: Ostaa firmaansa aina vain kaikkein halvinta: vessapaperia, kahvia, saippuaa yms. joskus ollaan ilman käsipyyhkeitä tai pesuaineita viikkokausia, kun ei ole, mistä käyttää, on se pelkkää säästöä. Työvälineitä ei osteta uusia, vaikka entiset hajoaa, esim. rikkinäisillä saksilla joudun leikkaamaan. ( käytän niitä päivässä n. 100-150 kertaa )

Niin mutta oliko kyseessä tosiaan pihiys, vai odottiko se kenties jotain tapahtuvaksi siellä autossa... :whistle: ;)

:D Niin, kai se odotti että Kata kävis kimppuun kuin sika limppuun, kun esitteli hienon autonsa ja pysähty parkkiin.
Kata, häpeä!!! B)

Tiedän yhden miehen, joka on n.50 vuotias ja asuu äitinsä luona. Hän kerää koko kesän ja syksyn marjoja ja sieniä ja myy niitä sitten.

On tosi pihi. Hän onkin miljonääri.

Oma setäni on tosi pihi. Syö lähinnä itse poimimiaan marjoja. Onkin tullut rahojensa kanssa vainoharhaiseksi, luulee, että kaikki maailman ihmiset päätöikseen yrittävät viedä häneltä rahaa. Umpihullu.

Naapurin vanha herra ajeli maaseudulla ilman valoja,oli pimeä taikka ei...Oli melkoisen vaarallista osua samoihin aikoihin vastakkain!! :kieh:
Laittoi valot kyllä kohdalla päälle ,mutta siinä sitä sitten oltiin!!!

Sama mies ei kuunnellut autossa radiota,ei käyttänyt lämmitystä...
Noin ne ajalee vallan Afrikassa (Kenia ainakin+lähimaat). Laittaa valot päälle vasta kohdalla. Miten ne tietää, että joku on tulossa vastaan ja miten ne NÄKEE MITÄÄN? =O

Alkuperäinen kirjoittaja EiUskois:
Tiedän yhden miehen, joka on n.50 vuotias ja asuu äitinsä luona. Hän kerää koko kesän ja syksyn marjoja ja sieniä ja myy niitä sitten.

On tosi pihi. Hän onkin miljonääri.

No mutta toihan on ihan loistavaa.
Munkin isä tykkää käydä marjassa ja sienessä, ja on myös myynyt keräämiään metsän antimia haluaville...hänélle kun ei itsellä ole käyttöä niin suurelle määrälle, mitä saa kerätyksi. =)
...ja liikenihän sieltä meillekin ämpärillinen puolukoita ja suppiloita. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Jepulis:
Oma setäni on tosi pihi. Syö lähinnä itse poimimiaan marjoja. Onkin tullut rahojensa kanssa vainoharhaiseksi, luulee, että kaikki maailman ihmiset päätöikseen yrittävät viedä häneltä rahaa. Umpihullu.

:laugh: :laugh: :snotty:

No jos vaikka extempore-retkelle ostetaan kertiskahveleita, niin kuin on itse tullut monesti tehtyä. Kyllä ne muoviaterimet matkaa meillä silloin kotiin mukaan. Niitä sitten jemmailen autoon, jotta on retkihaarukoita seuraavaksikin mukana. =)

Mä ostan puisia aterimia, ne voi sitten polttaa nuotiossa jos ei halua kotiin kantaa, ja on parempi vaihtoehto kuin muovi

Alkuperäinen kirjoittaja penni on miljoonan alku?:

Niin että vähät omista tekemisistä vai?
Kyllä ruohonjuuritasolla tekeminenkin vaikuttaa, ja nataa lisäksi lapsille hyvää mallia ekologisesta elämästä.
Kyllähän tässäkin ketjussa on ollut superpihiysjuttuja, joita hihittelin itsekseni, mutta myös ihan hyviä ja toimivia vinkkejä on joukossa ollut.
Niin ja kyllä meillä juodaan ihan laseista, ei edes osteta niitä purkkijogurtteja vaan niiden sijaan litran tölkkejä ----> vähemmän roskaa. ;)

Ja litran tölkit voi kierrättää kartonkina kun taas pikku purkit menee sekajätteeseen.
Vaikka vain pienikin teko niin aina se on vähemmän jätettä

Yhteistyössä