Millaisia juttuja piheimmät tuntemanne tyypit tekevät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rokkimakkara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
eräs ystäväni antoi itse tehdyt tyynyliinat joululahjaksi. Oli tehty vanhoista pussilakanoista ja toinen oli jopa likainen. Kaiken lisän ne oli eri kokoiset, (toinen noin 33x53 ja toinen jotain 60x40) vinot ja neulottu molemmat mustalla langalla, eikä kumpikaan niistä ollu musta.

Entiset naapurit rivarialueelta kaivo aina iltahämyssä roskiksia ja viritti mitä ihmeellisempiä juttuja esim. vanhoista puhkigrillatusta pallogrilleistä...

Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Tuntemani pihein tyyppi säästää voirasiat eväslaatikoiksi, kierrättää lahjapaperit & -narut(!), käyttää käytetyt kirjekuoret muistiinpanopapereina. Ostaa KAIKEN vain ja ainoastaan tarjouksista. Pumpulit, siteet, dödöt ym kuukausien satsit kerrallaan, vaatteet juhannuksen & uuden vuoden jälkeisistä aleista vähintään puoleen hintaan ja pakastin on aina täynnä puoli-ilmaisia leipiä viimeisellä päiväyksellä. Hamuaa vielä kaikki Yves Rocherin ilmaislahjat. Ja tämä tuntemani henkilö olen minä! :D

:wave: :whistle: :ashamed:

no mun vanhemmat. ne on pihejä ja myös hulluja. Ne käy hakemassa lehdet lehtiroskiksesta. käy suihkussa useimmiten vaan pesemässä kainalot ja perseet, pönttö vedetään varmaan kerran päivässä. säästelee kaikkia ihme juttuja kun tarvitsevat niitä myöhemmin, ei pidä valoja missään vaan elävät vaan telkkarin valossa, syövät tosi vähän kerralla... huoh ku välillä hävettää... :ashamed:

Yks perheenäiti hakee jotain avustuspakkauksia seurakunnalta tai MLL:ltä, vaikka rahaa on niin ettei paskalle taivu.

Anoppi katkasee välillä aina lämpimän veden välillä. Sit siellä on ämpäri suihkun alla, että kun käy pesulla niin hukkavedet menee ämpäriin, ja sillä vedellä kastellaan sitten kukat. Talouspaperia ei käytetä, valoja ei pidetä päällä, muovipusseja ei osteta kaupasta, pönttöä ei vedetä joka vessakäynnin jälkeen jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Eräs ihmeenpihi äiti-ihminen tiskaa niin, että laskee altaaseen lirun vettä, sekaan fairyä, sillä lirulla tiskaa kaikki lasit ja mukit ja sitten sillä vedellä joka lasketaan altaaseen lautasia ja loppuja varten huuhtoo ne mukit ja lasit... :whistle: :xmas:

Eikös toi nyt ole vaan hyvä juttu?? Noin niinkun ympäristönkin kannalta :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Tuntemani pihein tyyppi säästää voirasiat eväslaatikoiksi, kierrättää lahjapaperit & -narut(!), käyttää käytetyt kirjekuoret muistiinpanopapereina. Ostaa KAIKEN vain ja ainoastaan tarjouksista. Pumpulit, siteet, dödöt ym kuukausien satsit kerrallaan, vaatteet juhannuksen & uuden vuoden jälkeisistä aleista vähintään puoleen hintaan ja pakastin on aina täynnä puoli-ilmaisia leipiä viimeisellä päiväyksellä. Hamuaa vielä kaikki Yves Rocherin ilmaislahjat. Ja tämä tuntemani henkilö olen minä! :D

Ihanasti kirjkoitettu. :) :flower:

Aivan mahtava ketju kaiken kaikkiaan, tosi rattoisaa lukea tällaista!

Anoppi säästää kaiken; kaikki pussit ja leipäpussien sulkijat on tallessa, ei ikinä osta mitään vaatetta ja kuteet on jostain 60-luvulta ja sen näköisiä... Suihkussa en oo ikinä hänen nähnyt käyvän, valoja ei saa polttaa jne. Rasittavaa. Maailman pihein ihminen - kaikki asiat pitää olla aina halvinta. Kukkien kasteluvesi (sadevesi) tuodaan kesämökiltä 60 km:n takaa, jotta ei tarvii hanavettä käyttää, koska kerrostalossa ei voi itse kerätä vettä... Ou mai kaad.

tulipa viel mieleen et yhden tutun puoliso punnitsi kaupassa esim valmiit porkkanapussit (siis jotka on hinnoiteltu silleen et e/ pussi) ja etti niistä sitä missä on eniten.. (vaikka niis siis lukee se et 500 g) (on niissä eroja, ooli pakko itekin heittää vaa'alle sen jälkeen kun kuulin tosta, utelias kun olin.. ei onneks jääny tavaks :) )

Pakko kertoa, kun esikoista odotettiin.. Siihen aikaan ei kunnallisissa ultrissa vielä kovin helposti kerrottu vauvan sukupuolta. Miehen kaveri, joka tunnetusti on aika pihi mies, kysyi sitten, tiedämmekö kumpi meille tulee. Mies sit sanoi, että ei tiedetä, kun sitä ei kunnallisella puolella kerrota, ja yksityisesti sen selvittäminen maksaa aika paljon. Tähän kaveri totesi, että "No ei siihen kannatakaan rahaa käyttää, kun eihän sitä vauvaa kuitenkaan saa sit vaihtaa!" :laugh: :laugh:

Mä teen keikkaa tarjoilijana ja erään suurlähettilään luona olen ollut useissakin cocktail-tilaisuudessa tarjoilemassa ja heillä oli tapana tarjota juustoa yhtenä snacksinä.
Ne juustot oli sellaisina pieninä kuutioina cocktailtikkujen päässä ja tämän suurlähettilään rouva oli tarkka siitä, että jokainen cocktailtikku tuli takaisin käytön jälkeen. Hän käytti siis niitä tikkuja uudestaan ja uudestaan.. Hiukan ällöä kun vieraat kuitenkin söi sen juustokuution suoraan tikusta :x
Enkä muuten usko, että noissa piireissä on rahasta kiinni käytetäänkö tikut kerran vai useamman :kieh:

eräs ihminen tekee tyhjistä kahvipusseista (niistä foliopusseista) kiuasmakkara pusseja. oon miettiny et mahtaa olla kahvin makusia makkaroita..tuskin se haju siitä mihinkään pesemällä lähtee.

kotona istuvat pimeässä ettei kulu sähköä.

kaupan vanhentuneet kalat savustetaan, näin niille saadaan lisää myyntiaikaa.
siks en suosi kaupan savukalaa...

vanhat ruisleivät kastellaan vedellä ja lämmitetään ja myydään eteenpäin tuoreina leipinä..

eräs herää viikonloppuna vartavasten aikaisin jotta ennättää euromarkettiin keräämään punalapputarraisia alennustuotteita. kyseessä paperimies..

Ihan huippu ketju! Hauskoja juttuja!

Mun appivanhemmat on kans tosi pihejä! Säästävät mm. leipäpussien klipsit! Mitään eivät heitä pois ihan vaan siltä varalta jos joskus vaikka sattus tarviimaan! Ja voi vitjat sitä tavaran määrää! Anoppi ostaa kaupasta banaanitkin jo ruskeina, ja tinkaa sit kassalla niistä reilua alennusta! Rahaa heillä on kyllä kun roskaa...

Yhdet tutut säästää joka ikisen ruotsinlaivalta tuomansa pantittoman olut- tai limpparitölkin, ja ottaa ne sitten seuraavalle reissulle mukaan, ja palauttaa ne laivalla olevaan automaattiin :laugh:. Me EMME raahaa tyhjiä tölkkejä mukaan laivalle, vaan viemme ne metallinkeräykseen...

Mieheni vaari (jo edesmennyt) ja hänen vaimonsa olivat kyllä pihiyden perikuvia. Leivät ja pullat olivat pakastimessa ja sieltä otettiin sulamaan vain yksi pala jokaiselle. Hyvä niin, mutta ne samat pullat ja leivät olivat vuosikausia pakastimessa. Saunaa ei saanut käyttää koska se vei liikaa sähköa, se oli varastotilana. Televisiosta katsottiin vain uutiset, sitten kone kiinni ja töpseli seinästä (=sähkön säästöä). Uusia vaatteita ei tietenkään ostettu vaan ne paikattiin ja jos esim. vaari sai joululahjaksi uuden kerraston, se laitettiin paketissaan kaappiin odottamaan käyttöä. Kun vaari kuoli, kaapista löytyi monet avaamattomat vaatepaketit. Ja parasta oli, että he keräsivät sadeveden talteen koska sillä huuhdeltiin vessanpönttö, ei sitä pönttöä saanut siitä nupista vetää. Vain muutamia esimerkkejä kertoakseni...

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Yhdet tutut säästää joka ikisen ruotsinlaivalta tuomansa pantittoman olut- tai limpparitölkin, ja ottaa ne sitten seuraavalle reissulle mukaan, ja palauttaa ne laivalla olevaan automaattiin :laugh:. Me EMME raahaa tyhjiä tölkkejä mukaan laivalle, vaan viemme ne metallinkeräykseen...

sairasta.........

Alkuperäinen kirjoittaja linda:
eräs ihminen tekee tyhjistä kahvipusseista (niistä foliopusseista) kiuasmakkara pusseja. oon miettiny et mahtaa olla kahvin makusia makkaroita..tuskin se haju siitä mihinkään pesemällä lähtee.

kotona istuvat pimeässä ettei kulu sähköä.

kaupan vanhentuneet kalat savustetaan, näin niille saadaan lisää myyntiaikaa.
siks en suosi kaupan savukalaa...

vanhat ruisleivät kastellaan vedellä ja lämmitetään ja myydään eteenpäin tuoreina leipinä..

eräs herää viikonloppuna vartavasten aikaisin jotta ennättää euromarkettiin keräämään punalapputarraisia alennustuotteita. kyseessä paperimies..

JA lihoja laitetaan marinadiin, jolloin säilyvyys taas pitenee...

Käyvät kolmessa kaupassa samalla kauppareissulla jotta varmasti saavat ostettua ihan kaikki tavarat kaikkein halvimmalla. Ovat laskeneet myös miten bonarit vaikuttaa yksittäisten tuotteiden hintoihin missäkin kaupassa. Mää en jaksais.

Täälläpäin yks sukulaispariskunta malttoi ostaa jotkut 10e:n laivaristeilyliput, mutta ottivat omat eväät mukaan... Ymmärrän kyllä että toiset ottavat lapsille omat eväät tai sitten automatkan ajaksi naposteltavaa..mutta nämä eivät käyneet ollenkaan laivassa syömässä, heillä oli termospullossa hernesoppaa ja toisessa kipassa kananmunia.. :headwall:

Yhteistyössä