Millaisia juttuja piheimmät tuntemanne tyypit tekevät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rokkimakkara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yks nimeltämainitsematon sukulainen ostaa silmälasit tiimarista ja kaupoista lavoina hernekeittoa jonka päiväykset on kohta ummessa. Lukee kynttilän valossa ja käy tonkimassa lehdet roskiksista. Ja rahaa on kuin roskaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Tuntemani pihein tyyppi säästää voirasiat eväslaatikoiksi, kierrättää lahjapaperit & -narut(!), käyttää käytetyt kirjekuoret muistiinpanopapereina. Ostaa KAIKEN vain ja ainoastaan tarjouksista. Pumpulit, siteet, dödöt ym kuukausien satsit kerrallaan, vaatteet juhannuksen & uuden vuoden jälkeisistä aleista vähintään puoleen hintaan ja pakastin on aina täynnä puoli-ilmaisia leipiä viimeisellä päiväyksellä. Hamuaa vielä kaikki Yves Rocherin ilmaislahjat. Ja tämä tuntemani henkilö olen minä! :D

täällä kans yks :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Vaappuva iskuporakone:
Eräs pariskunta säästää kaikessa, aivan kaikessa. Käyvät kerran kuussa suihkussa, talo on pimeä, ruoat ostavat aina tarjouksesta yms. Vieraillessaan juovat teetä ja ottavat teepussit kotiin mukaan :D

Mulla ei pitäis kyllä pokka :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja RokkiMakkara:
Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
voirasiat eväslaatikoiksi?

tosi näppärää, kerta-annos ruokaa konepestyyn keijurasiaan ja työpaikalla rasia mikroon. Kotiin ei rasiaa onneksi tarvitse raahata vaan sen voi laitttaa työpaikan roskiin. :)

Kestääkö ne juuri konepesun ja mikronkin? :o

"juuri" ??

Kyllä Keiju- , voimariini - ym rasiat kestävät konepesua ja mikroa. Niitä voi myös hyvin käyttää pakasterasioina.

Alkuperäinen kirjoittaja Vaappuva iskuporakone:
Vieraillessaan juovat teetä ja ottavat teepussit kotiin mukaan :D
:o :D Teepussia en halua kyllä käyttää kahteen kertaan, toinen kupillinen ei maistu enää miltään. Äitini motkottaa heillä vieraillessani, että tuhlaan, jos otan jokaiselle kupilliselleni uuden pussin.

Leija juuri meinaa täällä phjosessa ihanko oikeesti tms :D . Enpä ole tuota tiennytkään, miekin taidan alkaa niitä sitten hamstraamaan :)

:kieh:

Ensi syksynä sinun ei tarvitse pakasterasioita ostaakkaan. Ajatteles mikä säästö varsinkin kun vertaa tupperin rasioihin.

Leija juuri meinaa täällä phjosessa ihanko oikeesti tms :D . Enpä ole tuota tiennytkään, miekin taidan alkaa niitä sitten hamstraamaan :)

:kieh:

Ensi syksynä sinun ei tarvitse pakasterasioita ostaakkaan. Ajatteles mikä säästö varsinkin kun vertaa tupperin rasioihin.

Voirasia idea oli kyllä tosi hyvä, saan sieneni niihin ensi syksynä :) . Kestääkö kannetkin lämmityksen?

Tulee vielä mieleen sellaiset, kun kirpputoreilla joskus näkee kun pöytä on täynnä kaikkea roskaa, mm. vanhoja käytettyjä kalentereita, niissä lukee ihmisen menot: hammaslääkäri silloin ja silloin. Kukahan sellaisia sitten ostaa. Kerrankin hintaa taisi olla jopa muutama euro.

Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Soraya. Ei tuossa muuten mitään, mutta että voirasiat eväslaatikoiksi?
Käteviä töissä. Toisessa rasiassa leivät ja toisessa kosteat kurkut ja tomaatit.

Tulee mieleen, että pitääkö sitten syödä kaksi rasiallista rasvaa päivässä, että saa seuraavan päivän eväsrasiat? Jos ne kerran heitetään roskiin työpaikalla käytön jälkeen?

Mä tiedän yhden suurtalouskokin, joka säästää aivan kaiken. Esim. kun pullia voidellaan, pitää munaan sekoittaa vettä, että se on riittoisampaa. Sitten jos seosta jää teelusikallinen yli, se pitää laittaa kelmun alle jääkaappiin, koska sitä voi käyttää vielä johonkin laatikkoruokaan. Lisäksi jälkiruokaa varten tehtävään kermavaahtoon ei saa lisätä koskaan sokeria, koska jos sitä jää yli, sen voi käyttää johonkin suolaiseen kastikkeeseen myöhemmin.

Näitä puolen desin "ylijäämäaineksia" on sitten jääkaappi väärällään, kelmujen alla pikku kupeissa. Ja tämä täti unohtelee aina, mitä on sinne jemmannut, ja se haju siellä kaapissa.... :x

Kyse on yhdestä erittäin suositusta pitopalvelupaikasta, ja aina hämmästyn miten se voi edelleen olla pystyssä. Kerran olin siellä auttamassa sesonkiaikana, ja kiireessä rysäytin jääkaapin ylimmän hyllyn alas sillä seurauksella, että koko jääkaappi rysashti kasaan hylly kerrallaan. Voi taivas mitä siellä oli kun jouduin sitä siivoamaan!

. Kestääkö kannetkin lämmityksen?

Ei kai. Mutta eihän mitään mikrossa lämmitetä umpinaisessa rasiassa. Mikroruuissakin tehdään kanteen reikiä. helpoimmalla pääsee kuitenkin kun mikrokupua käyttää. Kannet muuten vähän vinoutuvat astianpesukoneessa, mutta aina ne olen saanut rasian päälle menemään.

. Kestääkö kannetkin lämmityksen?

Ei kai. Mutta eihän mitään mikrossa lämmitetä umpinaisessa rasiassa. Mikroruuissakin tehdään kanteen reikiä. helpoimmalla pääsee kuitenkin kun mikrokupua käyttää. Kannet muuten vähän vinoutuvat astianpesukoneessa, mutta aina ne olen saanut rasian päälle menemään.

Okei, itseasiassa mie en lämmitä mitään mikrossa kotona, töissä kyllä ja mulla sellaset rasiat jotka kuuluu laittaa mikroon kansineen päivineen, on sellanen ilmalukko ja ne on hyviä. Mut pakastusrasioiksi siis menevät hyvin, jos kannetkin kestää konepesun =)

Tulee mieleen se laihialaisjuttu, kun mies pelasti pikkupojan avannosta. Pojan isä näkin pelastajan seuraavana päivänä kaupassa ja kysyi: "Sinäkös se meidän Matin sieltä avannosta eilen nostit?"

Pelastaja hämillään siihen, että "juu, minähän se olin..."
Isä sanoo topakasti: "Minä vaan sitä että missäs sen pipo on?" :whistle:

Minä itte ainakin käytän teepussia usein kolmestikin,, jos mies ei ehdi heittämään roskiin sitä ennen :) En nyt sanois että pihiyttäni, vaikka pihi olenkin, mutta en vaan jotenkin raaski heittää kerran käytettyä pussia pois.
Teen tätä myös kylässä, ellei isäntäväki suorastaan käske ottaa uutta pussia :D

Isäni kuulemma joskus osti numeroa liian pienet saappaat, kun maksoivat markan vähemmän kun oikean kokoiset.... Ollut aina aivan sairaan pihi ja on tästä eteenpäinkin...

Alkuperäinen kirjoittaja Tarmoerkale:
Tulee mieleen se laihialaisjuttu, kun mies pelasti pikkupojan avannosta. Pojan isä näkin pelastajan seuraavana päivänä kaupassa ja kysyi: "Sinäkös se meidän Matin sieltä avannosta eilen nostit?"

Pelastaja hämillään siihen, että "juu, minähän se olin..."
Isä sanoo topakasti: "Minä vaan sitä että missäs sen pipo on?" :whistle:

:laugh:

Mulle tuli sellanen mieleen ku eräs tuntemani pariskunta, (tosi pihejä ) piti juhlia kotonaan ja kun juhlien isäntä kävi vessassa hän huusi juhlaväelle et onks jollain muulla vessa hätä et menee sit samalla vessanpöntön vedolla. :o :laugh:

Yhteistyössä