Millai teidän miehet ...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vintturan venttura
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mies oli kiinnostunut jo ennen raskautumista. Hellä ja suojeleva. Latasi tabletilleen sovelluksen, josta näki sikiön viikko viikolta kehitysvaiheineen ja sitä välillä luki. Siinö näki kedkivertosikiön oikeas koossa ja mallas sitä välil vatsaani.

Ja...Tottakai pystyy olla mukana raskaudessa, mutta hormoonien puuttuessa tunnepuoli on erilaatua!

Yleisestiottaen pidän ihanteena että molemmat ovat mukana raskaudessa, ja sitä jäätelöä haetaan huoltsikalta vaikka keskellä yötä, tai silloin kun pallomaha niin haluaa.:saint:

No onon, mutta tunnepuoli on erilaatua naisilla keskenäänin. ei se sitä mukanaoloa ja myötäelämistä estä. Tai sitä ettei ole kiinnostunut omasta jälkeläisestään jo raskauden aikansa. Siihenhän ei tarvitse pyrkiäkään, että tuntisi SAMOIN (yhtä voimakkaasti tai mitälie) naisen kanssa. Samoin ei tunne kukaan koskaan, nainen tai mies.

Ja tohon viimeiseen: minusta on aika edesvastuutonta laittaa raskaana oleva nainen huoltsikalle keskellä yötä jäätelöä hakemaan! :O

Lispetti, kiitos hyvistä linkkauksista :).

Huolimatta omista tunteistaan tai tunteettomuudestaan, sekä kyvystä sisäistää/hallita tilanne, niin sanoisin että silti on itsekästä ettei omaa lastaan kantavaa huomioi mitenkään raskauden edetessä, eikä mene koskaan ultriin tai nla:an mukaan. Jotain epänormaalia tunnekylmyyttä ja empatiakyvyttömyyttä tuntuu sellaisella olevan.

Lispetti, kiitos hyvistä linkkauksista :).

Huolimatta omista tunteistaan tai tunteettomuudestaan, sekä kyvystä sisäistää/hallita tilanne, niin sanoisin että silti on itsekästä ettei omaa lastaan kantavaa huomioi mitenkään raskauden edetessä, eikä mene koskaan ultriin tai nla:an mukaan. Jotain epänormaalia tunnekylmyyttä ja empatiakyvyttömyyttä tuntuu sellaisella olevan.

Niin :)

Välinpitämättömyydeksi olen asian lukenut,joskus tokaissutkin,että vauva ei varmaan muuta sun elämässä(on oikeesti ahdistanut,surettanut meidän tilanne tuolloin).Seksi ei ole tehnyt kipeetä missään vaiheessa,olen koittanut tehdä aloitteen-mies kääntää kylkeensä ja toteaa "pitää oikeesti ruveta nukkumaan"..siinäpä sitä sitten,itkeä tihuuttaa omaa olomuotoaan,itseinhoaan,miettii mikä vittu minusasa on vikana..
Onpa taas kiva mennä neuvolaan,vastaamaan kysymyksiin miten teidän arki,miten parisuhde..viimeks sanoin neuvolassa jo "ei se ainakaan pahemmaksi voi muuttua".Siihen loppu kyselyt ja keskustelut.
Mä tunnen olevani niin yksin tämän kanssa..

Huoks....

Kyllä mun mies oli kiinnostunut, puhui vauvasta ja mietti aina minkä kokoinen se on milloinkin. Tuli neuvolaan mukaan aina kun pääsi, yritti järjestää työt niin.

Näin meilläkin. Paitsi ei käynyt neuvolassa kuin muutaman kerran, itse sanoin ettei tarvitse tulla perus virtsa/painokontrolliin. Mutta kysyi aina, että haluanko hänen tulevan mukaan. Halusi seksiä loppuun asti (jos jollain oli ongelma, niin itseäni loppuvaiheessa ahdisti suuri vatsa). Suunnitteli kaikkea, mitä tekee vauvan kanssa, puheli vauvasta, silitteli vatsaa..

Kyllä meillä se isyys lähti jo paljon aiemmin kuin siitä, kun sai vauvan syliin.

Oon raskaana,viikkoja 16.Mies ei ikinä kysy mitään vauvan liikkeistä,ei ole kiinnostunut mitenkään,sen elämään tää raskaus ei ole muuttuvia tekijöitä tuonut (juo olutta samalla tavalla mitä ennen,menee ja tekee "vapaasti" -jopa enemmän,mitä mun ollessa ei-raskaana),istuu pällöttää alvariinsa netissä..Meillä ei puhuta mitään mistään,ei ole hellyyttä,ei suukkoja,ei seksiä - kaikki on kuollutta!!Meillä ei oile mitään yhteistä!Minä oon se joka ramppautuu yksin joka hemmetin paikassa(siis neuvolat,lääkärit..)
Tiedän olevani ruma ja läski kasvavine vatsoineni.. mutta molemmat tahtoi lapsen(mies etunenässä ehdotti tätä).

Miten kiinnostuneita/inoostuneita teidän miehet on olleet raskausaikana?

Hyvänen aika :( oletkohan ihan kypsä edes äidiksi. Sori nyt vaan, mutta kuulostat tosi typerältä.

Kyllä meillä mies oli mukana alusta asti. Ja oli hänen ilmeensä näkemisen arvoinen, kun tuli potku suoraan korvaan, kun kuunteli ääniä vatsasta. :) Tuntui, että se teki vauvasta todellisen miehelle.

Puhuimme ennen raskautta kaikesta, puhuimme raskauden aikana kaikesta ja edelleen puhumme kaikesta. Uskon, että jos ei keskustella yhteisistä asioista, niin pitää olla jo vähän huolissaan.

Ja jos vauvaa tehdään yhdessä, pitäisi odotusajasta ja vauvasta edes jollain tasolla olla kiinnostunut.

Ei antanut mun rehkiä ja kantaa painavia kasseja tms. Oli mukana vauvatarvikehankinnoissa, etenkin kaukalo ja vaunut kiinnosti. Seksiä oli loppuun saakka. Neuvoloissa ja ultrissa oli mukana, yks neuvola tais jäädä väliin :D Ei pusutellut eikä silitellyt mahaa eikä puhunut sille, ei varmaan tuntunut miehelle sit luontaselta semmonen :D

Yhteistyössä