Millä r-viikoilla teillä alkanut maha näkyä ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tiu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eka rv 10->, toinen tuli esiin jo rv 5.

tais olla pikkasen turvotusta? :D

Oli varmaan sitäkin, mutta mahan muoto todellakin tuli esille jo noin varhain toisessa raskaudessa (jouduin vaihtamaan äitiyshousuihin samantien) ja siitä maha kasvoi todella nopeasti niin, että rv 10 oli jo kaikille selvää, mistä kyse.

Tämä on tosi yksilöllistä ja ylensä ensimmäisissä raskauksissa maha tulee esille myöhemmin kuin seuraavissa.

ei millään pahalla mutta se ei voi mitenkään olla vauvamaha koska kohtu on alussa niin pieni ja piilossa lantiossa.

Oletko kade isosta mahasta :D vitsi vitsi. Tässähän kysyttiin että milloin raskausmaha alkoi näkyä? En ymmärtänyt, että piti tehdä erittelyä mahan sisällöstä :D Minulla nyt vaan alkoi näkymään raskaus rv 5-10 ja sen todellakin huomasi myös moni ulkopuolinen. Kun on pienikokoinen ja maha tulee reippasti muotoonsa jo raskauden alussa niin kyllä sen huomaa.

Mä kysyin että oliko turvotusta ja annoit ymmärtää että oli kyse raskausmahasta eikä turvotuksesta. Ja en ole kateellinen sun mahastas kun omasta on just päässy eroon :D

No kun se muoto todellakin sieltä tuli turvotuksen kylkiäisenä niin minkäs teet. Oli se sitten kaksplussan maha-asteikolla mikä maha tahansa niin se paljasti raskauteni. Kyllä minä nyt sen tiedän, ettei se ihmisen alku siellä ole minkään kokoinen siinä vaiheessa ;)

Oli varmaan sitäkin, mutta mahan muoto todellakin tuli esille jo noin varhain toisessa raskaudessa (jouduin vaihtamaan äitiyshousuihin samantien) ja siitä maha kasvoi todella nopeasti niin, että rv 10 oli jo kaikille selvää, mistä kyse.

Tämä on tosi yksilöllistä ja ylensä ensimmäisissä raskauksissa maha tulee esille myöhemmin kuin seuraavissa.

ei millään pahalla mutta se ei voi mitenkään olla vauvamaha koska kohtu on alussa niin pieni ja piilossa lantiossa.

Oletko kade isosta mahasta :D vitsi vitsi. Tässähän kysyttiin että milloin raskausmaha alkoi näkyä? En ymmärtänyt, että piti tehdä erittelyä mahan sisällöstä :D Minulla nyt vaan alkoi näkymään raskaus rv 5-10 ja sen todellakin huomasi myös moni ulkopuolinen. Kun on pienikokoinen ja maha tulee reippasti muotoonsa jo raskauden alussa niin kyllä sen huomaa.

Mä kysyin että oliko turvotusta ja annoit ymmärtää että oli kyse raskausmahasta eikä turvotuksesta. Ja en ole kateellinen sun mahastas kun omasta on just päässy eroon :D

No kun se muoto todellakin sieltä tuli turvotuksen kylkiäisenä niin minkäs teet. Oli se sitten kaksplussan maha-asteikolla mikä maha tahansa niin se paljasti raskauteni. Kyllä minä nyt sen tiedän, ettei se ihmisen alku siellä ole minkään kokoinen siinä vaiheessa ;)

eli mahasi oli turvonnut. :D ei vais, nyt lopetan jankutuksen....

Ihan sama mikä maha se oli, nyt siellä on kaksi vauvan alkua. Ja nyt vien mahani nukkumaan :D

Ihan sama mikä maha se oli, nyt siellä on kaksi vauvan alkua. Ja nyt vien mahani nukkumaan :D

oho! onnea :flower:

Rv 20:n jälkeen huomasin itse selvästi, että masu on hiukan kasvanut, mut muut eivät huomanneet vielä mitään. Rv 25 vaihdoin äippähousuihin ja pian sen jälkeen maha pullahti näkyville niin että muutkin tajusivat mun olevan raskaana. Pieni masu mulla kyllä on edelleen... rv 29+0.

uskallankohan edes sanoa (tyrmätään turvotukseksi) esikoisesta viikolla 10 pullahti maha eteen rv12 vaihdettiin äippähousuihin
samaa vauhtia ollaan näemmä menossa eteenpäin kallistuva kohtu ja tiedän että osa on turvotusta mutta kyllä tää selvästi on maha sellanen et ihmiset kyselee jo

ja olin valtava valas pötsini kanssa rv40 esikoisesta :o

esikoisesta viikolla noin viikolla 20 ja toisesta 22
ekasta tuli painoakin ihan liikaa...

Nyt kolmatta ootan ja viikolla 16. Suht littee on masu vielä.
Liikkeet tuntuu jo hyvin.Onkin epätodellista kun tuntee vauvan liikkeet ja masua ei juurikaan vielä!!

Turvotusta täälläkin on ollut viikot 6-10 mutta kadonnut sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Noh, heinäkuun lopulla jäin töistä pois (la oli syyskuun 21 ) ja moni kyseli et miks jään töistä pois :D
Mahaa tuli vasta loppupuolella, kun vauva laskeutui.
Tuona heinäkuuna ostin ekat normaalia kokoa yhtä suuremmat housut :D

Kohtu kallistui taaksepäin.

kateeksi käy, kunpa itseläkin olis noin.

Mun taas käyny kateeksi niitä joilla kunnon vauvamaha :D
Harmitti koko raskauden kun ei sitä vauvamahaa oikein tullu.
Meidän naapuritkin kyseli vauvan synnyttyä et lykinkö vaunuissa meidän yläkerran vauvaa (pojilla 2 viikkoa ikäeroa, mun nuorempi ).
Siinä suut aukes naapureilla kun ilmoitin että ihan omaa vauvaa kärrään :D

Munkin väitettiin olevan aika alussa odotusta vaikka synnytykseen menin n.kk päästä. Silloin ärsytti ku kaikki toitotti ettei sulla ole yhtään mahaa :|
Nyt odotan kaksosia joten olen aika hyvillään ettei maha ole kasvanut yksöisraskauksissakaan suuriksi siis kaksi pikkumasu odotusta takana.
:)

Alkuperäinen kirjoittaja Eemelin äiti:
Noh, heinäkuun lopulla jäin töistä pois (la oli syyskuun 21 ) ja moni kyseli et miks jään töistä pois :D
Mahaa tuli vasta loppupuolella, kun vauva laskeutui.
Tuona heinäkuuna ostin ekat normaalia kokoa yhtä suuremmat housut :D

Kohtu kallistui taaksepäin.

kateeksi käy, kunpa itseläkin olis noin.

Mun taas käyny kateeksi niitä joilla kunnon vauvamaha :D
Harmitti koko raskauden kun ei sitä vauvamahaa oikein tullu.
Meidän naapuritkin kyseli vauvan synnyttyä et lykinkö vaunuissa meidän yläkerran vauvaa (pojilla 2 viikkoa ikäeroa, mun nuorempi ).
Siinä suut aukes naapureilla kun ilmoitin että ihan omaa vauvaa kärrään :D

Munkin väitettiin olevan aika alussa odotusta vaikka synnytykseen menin n.kk päästä. Silloin ärsytti ku kaikki toitotti ettei sulla ole yhtään mahaa :|
Nyt odotan kaksosia joten olen aika hyvillään ettei maha ole kasvanut yksöisraskauksissakaan suuriksi siis kaksi pikkumasu odotusta takana.
:)

Samma här!!
Kaksosista sai siitä masusta nauttia kauemmin kuin pari kuukautta.Olo oli tosi hyvä ihan loppuun asti.Ja ihmiset jaksoi taivastella että miten noin pieni ihminen hukkaa kaksi vauvaa NOIN pieneen mahaan...Musta se oli ihan riittävän iso ja hyvä.

Eemelin äiteelle kovasti ihanaa odotusta tuplamasun kera!!
Onko sulla tietoa kumpia tulossa??VOi että se on ihanaa aikaa!! :wave:
mun tuplat jo 9 vee...tyttö ja poika. :heart:

k a t a: Kiitoksia kovasti. Ei ole tietoa sukupuolista. Mulla tyttö poika fiilis. Saa nähdä kysytäänkö sukupuolia ollenkaan.
Viikkoja mulla nyt 14+1 ja vaatteet peittää pienen kummun =) Rinnat paisuneet masun puolesta.
Kuinka teillä vauva aika meni kahden kanssa? Mä näin viime yönä imetyksistä unta =)

Esikoisesta mentiin yli puolen välin ennen kuin vieraat huomasivat. Raskaudesta tietävät huomasivat jo aiemmin.

Kakkosen kanssa käytin äitiyshousuja rvkolta 14 lähtien, maha näkyi jo aiemminkin. :D

En oikeestaan osaa sanoa, missä vaiheessa se muuttui vauvamasuksi, kun viikolla 7 jo vatsa oli niin turvoksissa, että mun mummo arvas, että olen raskaana. Jossakin vaiheessa se turvotus laski ja maha muuttui semmoiseksi kovaksi (tuolta reunoiltakin erilaiseksi..). Aika aikaisessa vaiheessa minusta.. Esikoinen ja kohtukin taaksepäin.

Mulla esikoiselta tais olla 22 viikkoa ja alko olla tarve mammahousuille. Sitten tästä toisesta oli kans jotain 20 viikkoa, nyt kolmannesta on kymmenen viikkoa ja ei kyllä näy mitään hyvällä tahdollakaan.. :)

Ettei olisi ollut ihan turvotusta vielä tässä vaiheessa? Viikolla 5 alkio on niin pieni, että sitä ei välttämättä edes ultraamalla näe, joten kuulostaa aika "oudolta", että maha alkaisi jo kasvamaan silloin. Tai siis näkymään päälle päin. Eihän kohtusikaan ole juuri minkään kokoinen kyseisellä viikolla...

En toki kiellä, etteikö näin voisi olla, mutta mleko uskomattomalta kuulostaa, että alle 1cm mittainen alkio pystyisi kohtuasi jo kasvattamaan niin, että se ulkopuolisille näkyy, alkuraskauden turvotus on asia erikseen.

[QUOTE="Jenna";22670010]Ettei olisi ollut ihan turvotusta vielä tässä vaiheessa? Viikolla 5 alkio on niin pieni, että sitä ei välttämättä edes ultraamalla näe, joten kuulostaa aika "oudolta", että maha alkaisi jo kasvamaan silloin. Tai siis näkymään päälle päin. Eihän kohtusikaan ole juuri minkään kokoinen kyseisellä viikolla...

En toki kiellä, etteikö näin voisi olla, mutta mleko uskomattomalta kuulostaa, että alle 1cm mittainen alkio pystyisi kohtuasi jo kasvattamaan niin, että se ulkopuolisille näkyy, alkuraskauden turvotus on asia erikseen.[/QUOTE]

siis kysyttiin raskausmahaa, miksi sitten pitää kyseenalaistaa toisten mahan näkyminen? toisilla raskausmahan kasvu voi johtua turvotuksesta, toisilla vasta vauvan kasvusta. mutta ei mulla maha turpoa ilman raskautta ihan yhtäkkisesti, raskauden aikana kylläkin. vaikkakin sitten vain turvotuksesta johtuen, niin raskausmahaksi minä sen miellän, kun ei se siitä katoa ennen synnytystä.

Kyllä se alkuajan turvotuskin on raskauteen liittyvää. Miksi raskausmahasta puhutaan vasta sitten kun se on se vauva, joka siinä tuntuu. Itse sain tuttavilta huomautteluja jo rv 15 . Sanoivat, että vatsa alkaa jo näkyä. Yritin puolustella, että tää on vaan tätä turvotusta, ei tää ole vielä vauvamahaa. Onhan se turvotuskin vauvamahaa, koska se kuuluu asiaan!!

Mulla rv 9 ja ite kyllä huomaa jo :) Ultratessa lääkärikin totesi että kohtu on kallellaan eteenpäin.Eli tarkoittaako tämä nyt sitä että olen loppuajasta ihan valtava?

En kyllä tajua miten se kohtu nyt eteenpäin on,kun muistelin että edellisissä raskauksissa oli taaksepäin???

Nyt rv14+4 (muistaakseni, kärsin raskausdementiasta :D) ja jonkunlaista pientä pömppistä on havaittavissa. Varsinkin nestettä kertyy todella helposti, ja keskivartalo turpoaa yliherkästi ja korostaa vielä mahaa entisestään -.-

Rinnat on paisuneet sitten mahankin edestä.

Opiskelijakaverit ei missään vaiheessa tajunneet mun olevan raskaana, en siis itse kertonut. Ihmettelivät vaan minne hävisin 2kk ennen laskettua aikaa. Mulla on ollu tosi piiitkä masu, ei semmonen jalkapallo paidan alla. Varmaan johtuu mun pituudesta ja siitä että vauvat ovat henganeet pää alaspäin kokoajan. Molemmissa raskauksissa jouduin masun koon takia painoarvioihin. Mutta yli 3kiloisia tytöt kuitenkin olleet :)

Yhteistyössä