Näkyykö toisen raskauden aikana maha aiemmin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hanna"

Vieras
Eli toinen raskaus menossa ja en muista koska maha ekassa raskaudessa mahtoi näkyä. Miten teillä on mennyt? Onko mahan näkymisen kanssa samanlainen juttu ku liikkeiden tuntemisen, että näkyy aiemmin kun on jo yksi raskaus takana?

toisessa raskaudessa näkyi kyllä aiemmin kuin ekassa, ja kolmannessa vielä aiemmin (vaikkei sitä kysyttykään), ekassa alkoi näkymään muille n. viikolla 18, toisessa n. viikolla 14, kolmannessa jo n. viikolla 11

En muista millä viikoilla, mutta toisesta näkyi kyllä tosi paljon aikaisemmmin ja oli jotenkin "alempana" koko ajan se maha. Lasten välissä oli vain n. 2 vuotta, en tiedä onko sillä vaikutusta.

Lähtöpaino oli sama. Ekassa tila oli selviö vaatteesta riippumatta rv18+, tiukemmalla vaatteella näkyi selvästi 15+. Toisen kohdalla napakalla vaatteella näkyi 8+, selviö oli 13+.

Ai mitä oli lopussa? Isosiskosta olin suuri (neuvolalääkäri rv36+0 sanoi muhkeaksi) ja pikkusiskosta järjetön, kun kohtu retkotti poikittain ja navan yläpuolella oli pelkkää tyhjää.

Mulla on kuudes mahassa ja viikkoja huomenna 20. Maha pullahti esiin tällä viikolla, mutta saan vielä löysemmillä vaatteilla sen piiloon niin että muut eivät huomaa.
Muissa raskauksissa suurinpiirtein samoin.

Ei mulla näkynyt yhtään aikaisemmin edes viides raskaus. Maha alkoi hivenen pullottaa kaikissa vasta joskus 34. viikon jälkeen. Ja sainkin aina kuulla mun minimahasta ja tulevista minivauvoista.

Kyllä. Ekassa raskaudessa vatta alkoi pikkuisen pullottaa vasta jossain 4 kuullla ja vasta 6-7 kuulla pullahti kunnolla esiin. Toisessa raskaudessa vatta turposi jo ensimmäisillä kuilla ja pullahti 3-4 kuulla.

Mulla näkyi ekassa raskaudessa maha muistaakseni joskus rv15-18 tietämillä muillekin. Nyt turvottaa niin paljo, et maha on ku ilmapallo ja kuudes viikko menossa. :D Ekassa raskaudessa turvotus alkoi muistaakseni vasta rv 30 tietämillä.

Yhteistyössä