Millä perusteella olette saaneet section?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "odottava"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"odottava"

Vieras
Minulla on nyt raskausviikko 12. Synnytys pelottaa jo nyt. Onko teillä vinkkejä, miten olette saaneet section eikä ole tarvinnut synnyttää? Sectioa ei ilmeisesti saa automaattisesti, vaikka pelkää.

saaneet? Joutuneet menemään olis oikeampi! Kyllä mua pelottais huomattavasti enempi se että jouduttais tekemään suuren luokan leikkaus ja avaamaan koko vatsa, kuin se että lapsi syntyy synnytyskanavaa pitkin niinkuin on tarkoitettukin..

Älä nyt ekana mieti sectiota vaan puhu neuvolassa että saat ajan pelkopolille!

Mä pelkäsin sektiota enemmän kuin synnytystä. Sehän se vasta helvetillistä on. Piikit selkään (auuuts) ja makaat siinä hereillä kun kiskovat mahan auki. Ja sit kauhee paraneminen siitä... ja riskit seuraviin raskauksiin (kohdunrepeämisriski).

• Tykkää
Reactions: Arwen Undomiel
Joo "saada" sektio...hyi olkoot. Jouduin sektioon mitä en enää ikinä unohda, traumat jäi ja nyt niitä yritetään korjata jotta uskaltaisin vielä yrittää kolmatta lasta.

Mulla on takana kaksi alatiesynnytystä ja kaksi sektiota ja kyllä se alatiesynnytys on oikeasti ollut se helpompi vaihtoehto.

Lisäys: Syy sektioille on ollut vauvan kannalta ratkaisevaa.
Ensimmäinen oli hätäsektio, koska istukka oli revennyt.
Toinen sektio oli 10 tunnin synnyttämisen päätteeksi kun vauvan pää kiilautui väärään asentoon.

Viimeksi muokattu:
vauva perätilassa hankalassa asennossa, ehdotettiin sectiota. Olin kauhusta kankea ja itkin viikon. Onneksi vauva oli kääntynyt sen viikon aikana ja synnytin alakautta.

ei sitä sectiota kovin helposti saa jos siihen ei ole erittäin pätevää syytä. Sinun täytyy ensin käydä pelkopolilla.

Alatiesynnytys on lähes aina helpompi synnytystapa, en tajua mistä jotkut on saaneet käsityksen sen ihanuudesta ja helppouidesta. en ikinä menisi siihen, kuin aivan pakon edessä.

[QUOTE="huh";24490043]Alatiesynnytys on lähes aina helpompi synnytystapa, en tajua mistä jotkut on saaneet käsityksen sen ihanuudesta ja helppouidesta. en ikinä menisi siihen, kuin aivan pakon edessä.[/QUOTE]

Siis sektiosta sen käsityksen että olisi ihana jne.

Kun synnytys ei edennyt - sillä tavoin JOUDUIN sektion. Mielummin olisin synnyttänyt normaalisti alakautta sillä ei se sektio mikään paras vaihtoehto ole. Kyllä muakin pelotti ja pelottaa synnytys yhä, mutta pienen hetken se vain kestää ja "palkintona" on vauva joten eiköhän siitä selviydy.

Mä pelkäsin sektiota enemmän kuin synnytystä. Sehän se vasta helvetillistä on. Piikit selkään (auuuts) ja makaat siinä hereillä kun kiskovat mahan auki. Ja sit kauhee paraneminen siitä... ja riskit seuraviin raskauksiin (kohdunrepeämisriski).

Itsellä kaksi kiireellistä sectiota takana, pakko hieman oikaista...

- piikki laitetaan selkään myös alatiesynnytyksessä, jos ottaa epiduraalin !!!
- vatsaa ei kiskota auki, ei ainakaan itselleni niin tehty, vaan aukaistaan ihan kauniisti kirurgin veitsellä !!!
-kauhee paraneminen siitä ?!? Mikä siinä on kauheaa? Itse ainakin parantunut tosi hyvin ja nopeesti ko. operaatioista.

Sori, mutta ärsyttää teidän kaikki tietävien mammojen asioiden vääristelyt !!!

Section "saamisen" syyt:

Esikoisella synnynnäinen sairaus ja alatiesynnytys olisi vaarantanut lapsen hengen.
Keskimmäistä yritin synnyttää normaalisti mutta jouduttiin hätäsektioon koska istukka irtosi. Lapsen sydänäänet romahtivat.
Kolmas oli automaattinen sektio, sillä lääkärit kertoivat alatiesynnytyksessä olevan lapsen kannalta niin suuret riskit mm. edellisen istukan irtoamisen vuoksi. Kolmannessa raskaudessa istukka oli arpikudoksen päällä ja tämä lisäsi riskiä istukan irtoamiselle.

Sektiot ovat olleet ihan ok, kun en muutakaan ole kokenut.

Edellinen synnytys oli traumaattinen ja päätyi hätäsektioon, eipä mun tarvinnut sektiota mitenkään erikseen vaatia. Riitti, että kerroin pelostani niin suunnitellulle sektiolle sovittiin päivä.
Lopulta tosin päätin synnyttää alakautta kun hoitsu mut siihen ylipuhui vesien mentyä (synnytys alkoi spontaanisti), mut sekin päätyi kiireiseen sektioon.

Parempihan se on että lapsi tulee ulos alakautta,eikä leikattuna, vaikka äiti kulkiskin paska-pussin kanssa loppuelämän!!!

- vatsaa ei kiskota auki, ei ainakaan itselleni niin tehty, vaan aukaistaan ihan kauniisti kirurgin veitsellä !!!

Aukaistaan nätisti joo, mutta itse tunsin kaikki kosketukset aivan liian hyvin, mitä vatsaani tehtiin. Kipua en tuntenut tippaakaan, mutta tiesin tarkalleen mihin lääkäri koskee ja millä tavalla se vatsanahkaani venytteli kun kiinni sitä kursi. Tämä oli ihan sairaan kamalan tuntuista!
Anestesialääkärin mukaan ihan normaalia. olin kuitenkin koko leikkauksen ajan ihan paniikissa kun pelkäsin että koska tunnen sen kivunkin myös, kun kosketustunne jäi kolmannessa sektiossa noin selkeäksi.

Sektiosta tuli pysyvät hermovauriot mahaan aika laajalle alueelle leikkausviillosta. Siis särkyjä, kipuja, kutinaa ja ärsyttävin on pysyvä puutuneisuuden tunne. Sektiosta on jo 5 v aikaa eikä koskaan parane nuo vaivat. Kivut oli todella järkyttävät heti leikkauksen jälkeen, kovaa polttoa ja pelkkä hipaisu sattui älyttömästi (johtui siitä hermojen pois leikkautumisesta). Lääkärit sanoneet, että nää vatsan peitteiden hermotukset menee usein monilla poikki tai vaurioituu, niistä vain ei paljoo puhuta. Leikkaukseni oli suunniteltu sektio Naistenklinikalla ja näin kävi.

- piikki laitetaan selkään myös alatiesynnytyksessä, jos ottaa epiduraalin !!!
-kauhee paraneminen siitä ?!? Mikä siinä on kauheaa? Itse ainakin parantunut tosi hyvin ja nopeesti ko. operaatioista.

ootko nähny kuinka sektio tehdään? ehkä vatsa aukaistaan veitsellä mutta kyllä sen jälkeen homma on kiskomista ja kauhomista. Jos näille ketkä haluaa sektion näytettäisiin kuinka sektio tehdään luulisin et synnytys alakautta alkaa tuntumaan paremmalle ajatukselle.

Yhteistyössä