Miksi?

Tiedän saavani kaikkien vihat päälleni, mutta minua kyllä hiukan itseänikin kiukuttaa.

Miksi täällä käy naimisissa ja muissa suhteissa olevat hehkuttamassa onnellisia liittojaan?! Entä sitten eronneiden miesten elatusvelvollisuuksista katkerat uudet vaimot/tyttöystävät sun muut?

Paras esimerkki on ketju yh:n opiskelusta. Sinne joku kirjoitelee isän elatusvelvollisuudesta ja siitä miten isän pitää maksaa kaikki kun äidillä ei ole opiskelun takia rahaa. Mitä tekemistä sillä oli asian kanssa? Oli kyse opiskelusta ei siitä kuka maksaa mitäkin.

Tänne ei voi kohta enää kirjoittaa mitään. Jos valittaa huonoa oloaan niin heti joku vaimo on kirjoittamassa, että mitäs teit äpärän tai jätit miehes; mulla on mies ja kaikki on niin hienosti kun mies on niiiiin iiihana ja huolehtii kaikesta... Jos uskaltaa mainita jotain rahaan liittyvää niin heti on kymmenen vastausta siitä miten elatusvelvollinen joutuu maksamaan kaikki menot jopa muutkin kuin lapsen ja sinä vaan mangut sossusta lisää rahaa.

Eikö tämän pitäisi olla yksinhuoltajien foorumi?! Sellainen jossa saa rauhassa purkaa tuntojaan ja saada asiallisia kommentteja muilta samassa tilanteessa olevilta?

 
vieras2
kateus ja oman itsensä pönkittäminen on niitä naisen keinoja. Minä olen parempi kuin sinä, minulla menee paremmin, kuinka voit olla niin tyhmä, kärsipä nyt teoistasi. Nainen on kuuliainen ja toimii vain toisten etujen mukaan.

Ja täällä on tgapana selvitä yksin. kun muita ei tarvita. Tyhmä töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.
 
ja ehkäpä se on valitettavasti sääntö kuin poikkeus että teiniäitien palstalla käyvät vanhemmat mammat,isien palstalla äidit,isovanhempien miniät jne....
ei ehkä kuitenkaan kannattaisi ottaa niin jyrkästi sitä että joku naimisissa oleva tai onnellinen käy täällä kommentoimassa jotain,haukkumiset,tivaukset ja itsensä ylistämiset on asia erikseen josta ei kannata välittää ja on tosimautonta.mutta entäs ne jotka ihan vaan haluavat olla tukena tai ymmärtää yksinhuoltajien elämää niin eivätkö he saa käydä täällä?
 
Ihan sama on tuolla yli nelkymppisten äitien palstalla.
Siellä käydään jatkuvaa jankkaamista siitä miten kukaan voi olla niin itsekäs ja typerä että haluaa hankkia lapsia yli 40 vuotiaana ja että lapset pitää hankkia nuorena.
Sen vuoksi en siellä viitsi käydä lukemassakaan enää mitään kun on niin kovin yksipuoliset keskustelut.

Kannattaa jättää kommentoimatta niihin viesteihin missä hehkutetaan ydinperheen ihanuutta ja mollataan yksinhuoltajaa.Ei ole siinäkään parisuhteessa kehumista jos täytyy yksinhuoltajien palstalla käydä meuhkaamassa.
 
siksi että
Se onnellinen perheenäiti on ehkä joskus ollut yh. Ja ehkä se vakaassa toimeentulossa elävä perheenäiti on joskus ollut myös opiskeleva yh.
Ja kerran yh, aina yh - omille lapsilleen. Joten uusperheellisten ex-yh:t ovat edelleenkin yksinhuoltajia omille lapsilleen. Lisäksi eteen valottuu myös elatusvelvollisuuden näkökulma, JOS puoliso on myös eronnut ja lapsellinen ja elatusvelvollinen.

Tätä elatusvelvollisen / isän näkökulmaa ei yksnhuoltajana oleva välttämättä osaa nähdä. Onhan tuo luettu jo monta kertaa tämänkin palstan kommenteista.

En ymmärrä, miksi kaikki mietteet, kommentit ja ajatukset otetaan loukkauksena ja haukkumisena. Ei kaikki ole niin hii**vatin henkilökohtaisella tasolla kirjoitettua, se voi olla myös ihan vaan yleisen tason kommentti.


:wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2006 klo 13:31 siksi että kirjoitti:
Se onnellinen perheenäiti on ehkä joskus ollut yh. Ja ehkä se vakaassa toimeentulossa elävä perheenäiti on joskus ollut myös opiskeleva yh.
Siksipä juuri aina joskus tänne kirjoittelen, jatkossakin.
 
Ihan totta puhut ap... Olen varma, että keskustelu tälläkin palstalla kävisi vilkkaampana ja antoisampana, jos nämä "häiriköt" poistuisivat mollaamasta ja tahallisesti loukkaamasta toisia. Ei tänne nykyisellään tule useasti kirjoitettua...
Monesti on tullut todella paha mieli, vaikka koittaisikin sivuuttaa ilkeät kommentit niistä välittämättä. Tunteet ne on kuitenkin olemassa... :'(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2006 klo 13:39 Leija kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2006 klo 13:31 siksi että kirjoitti:
Se onnellinen perheenäiti on ehkä joskus ollut yh. Ja ehkä se vakaassa toimeentulossa elävä perheenäiti on joskus ollut myös opiskeleva yh.
Siksipä juuri aina joskus tänne kirjoittelen, jatkossakin.
Samoin. Vaikka nyt elämmekin uusperheen arkea, ehdin kuitenkin olla 3,5 vuotta yh. Ja kuten ylempänä mainitiinkin, omille lapsilleni olen aina eräällä tavalla yh, sillä nykyinen Mieheni ei ole lasteni isä, vaikka oikealta isältä jäänyttä aukkoa todella hienosti paikkaakin.

Siksi palaan tälle palstalle kurkkimaan säännöllisin väliajoin. Onhan minulla kuitenkin aikamoinen kokemuspohja yh:nkin elämästä.

Vaan enkö siis saisi täällä enää käydä?
 
häirikkö kö
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2006 klo 21:25 Vaakku kirjoitti:
Ihan totta puhut ap... Olen varma, että keskustelu tälläkin palstalla kävisi vilkkaampana ja antoisampana, jos nämä "häiriköt" poistuisivat mollaamasta ja tahallisesti loukkaamasta toisia. Ei tänne nykyisellään tule useasti kirjoitettua...
Monesti on tullut todella paha mieli, vaikka koittaisikin sivuuttaa ilkeät kommentit niistä välittämättä. Tunteet ne on kuitenkin olemassa... :'(
Jos palstat on profiloitu niin tarkkaan, ettei "ulkopuoliset" saa tulla ollenkaan, niin sitten ei tarvitse yksinhuoltajien tulla tuonne uusperheellisten puolelle ollenkaan.
Eikä nuorten äitien vanhempien palstalle ja toisinpäin.
Jokainen pysykööt ruodussaan ja omassa pienessä ryhmässään.

Näin emme ikinä opi näkemään asioita toisen kannalta, emmekä tiedä mitä ajattelee tai mitä tuntee "vastapuoli", yksinhuoltajista puhuttaessa tarkoitan elatusvelvollista ja niin edelleen.

Yksinhuoltajatkin saisivat siis ihan rauhassa keskenään pohtia, miten on raskasta ja kurjaa eikä elareita tule tarpeeksi.

Ydinperheessään elävä voisi jatkaa kuvitelmaa, että yh:n kieriskelee rahassa ja saa vain kättä ojentamalla (avainsana on "yksinhuoltaja") kaikki sosiaalietuudet ja toimeentulotuki lankeaa automaattisesti koska on yh...

Uusperheen lapseton "äitipuoli" ei ikinä opi näkemään äidin näkökantaa
eikä yksinhuoltaja koskaan sitä, millaista on kun kotiin tulee "vieraita lapsia",
millaiselta lasten päähuoltaja näyttäytyy etäisälle ja "äitipuolelle" SILLOIN KUN YHTEISTYÖ EI TOIMI JA HANKALOITTAJANA ON JUURI SE LASTEN ÄITI = YH
eikä sitä, miten tämä "uusi"perhe kituuttaa ja maksaa ja ruokkii sekä saman katon että eri katon alla olevia lapsia, joiden yhteismäärä voi olla paljonkin
tai miten tärkeitä ne etälapset on
tai miten tärkeä se isä on lapselle,
tai miten rakstasta yh:n arki on
tai miten katkeruus näkyy kaikkialle ja heijastuu lapsissa

tai ihan mitä tahansa

sillä jokaisen viestin takana on ihminen. Ja jokaiselle on tunteet. Harmi jos joku (yh tai etä) on ne tukahduttanut

..... :heart:
 
Viittasinkin kirjoituksessani lähinnä niihin ihmisiin, jotka täysin ilkeyksissään haluavat pahoittaa toisten mielen ja itse kehua omaa erinomaisuuttaan... Niitäkin on. Tuskin mitään uskaltaa/viitsii rehellisesti täällä kirjoittaa, kun usein saa haukkuryöpyn niskaansa. Asiallinen kritiikki ja eriävät mielipiteet on toki ihan OK.
Tottakai muuten on kiva, että täällä käy esim. ex-yh:t ja muut joita asia jollain tavalla liippaa läheltä! Kunhan ei oltaisi pelkällä mollausmielellä liikenteessä tässä osiossa... :)
 
peuhu
Valitettavasti niitä mollaajia on myös uusperheiden palstoilla ja kaikilla muillakin palstoilla et ei ole yksin yh- palsta ongelma.
Purkavat varmaan omaa pahaa oloaan muihin, en vaan voi ymmärtää mitä kivaa on kun saa toiselle pahan mielen aikaiseksi :\|
 

Yhteistyössä