Miksi menestyksestä sakotetaan? Rikkaathan tätä maata pyörittävät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "JOoo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"JOoo"

Vieras
Olen itse tällä hetkellä PA, mutta tilanne korjaantuu varmaan hoitovapaiden jälkeen. Mies on ihan keskituloinen duunari. Meillä ei ole omaisuutta asunnon lisäksi.

Verorahoillahan kaikki pyörii. Verorahoista ne lapsilisät ym sosiaalietuuden maksetaan. Verotushan on myös yksi avaimista kohtuullisen tasapuoliseen tervedenhuoltoon jne. Ketkä maksaa eniten veroja? Rikkaat. Ketkä kuluttaa eniten? Rikkaat. Keiden ansiosta Suomeen on tullut monia menestyviä yrityksiä? Rikkaiden. Vaikka duunari paiskiikin sielä tehtaassa töitä ja tekee tottakai osansa yrityksen menestyksestä, silti ne isot pamput on avainasemassa siinä suhteessa, miten yritys kannattaa.

Itse me alammekin valitaan. Sos- ja terveysala on pitkälti kutsumusammatti. Jos myyjän, siivoojan tai raskamiehen palkka on niin pieni, että valivali. Kouluttautukaa uudelleen!
Itsekin olen lähihoitaja. Tiedän, että palkka on huono. En valita ja pidän työstäni. Joskus ehkä kouluttaudun sairaanhoitajaksi.

Mekin asuttiin kunnassa, jossa oli kova pula vuokra-asunnoista. Ilman yksityisen sijoittajan sijoitusasuntoa oltaisiin jouduttu johonkin murjuun.

Monihan ottaa lainaa ensin sijoituksiaan varten ja osaa itse tehdä rahaa. Ei kukaan kiellä minuakaan ottamasta sijoituslainaa. Mä en osaa sijoittaa, niinkuin suurin osa ei handlaakkaan sijoittamisen taitoa. Joku on nähnyt vaivaa ja etsinyt tietoa ja ottanut riskejä.

Toisaalta perintöverotki ovat niin suuria, että isosta perinnöstä menee veroakin paljon.

Matkustamista ja monikulttuurisuuttakin vaaditaan nykyään melkein paikassa kuin paikassa. Siitä on turha nurista ja tinkiä.

[QUOTE="JOoo";25364085] Ketkä maksaa eniten veroja? Rikkaat. Ketkä kuluttaa eniten? Rikkaat. Keiden ansiosta Suomeen on tullut monia menestyviä yrityksiä? Rikkaiden. [/QUOTE]
Rikkaita on niin vähän suhteessa keskituloisiin, joten keskituloiset ovat merkittävä "verolähde". Keskituloiset kuluttavat suhteellisesti suuremman osan tuloistaan, rikkaat voivat pitää niitä tilillä tai sijoittaa (pääomatuloja verotetaan vähemmän kuin ansiotuloja). Menestyvien yritysten perustajat eivät välttämättä ole olleet rikkaita, kun aloittivat yrityksen. Menestyksen myötä heistä on tullut rikkaita.

Jos aloituksessa mitään ideaa oli??

Mutta harva viitsii tehdä duunarinhommia, jos kotonamakaaminen tuo suuremman leivän pöytään eli sen vuoksi mielestäni pienpalkkaisten verotusta pitää keventää, että kukaan viitsii niitä hommia tehdä. Toinen vaihtoehto on lopettaa työttömyyskorvaukset ja sosiaalietuudet.

Yhteistyössä