Miksi vauva ei potki? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hermoheikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hermoheikko

Vieras
Olen 18 viikolla raskaana. Vauvan liikkeitä olen tuntenut jo reilun viikon, selvästikin, mutta nyt on muutaman päivän ollut aivan "hiljaista"...:(

Onko tämä normaalia, vai pitäskö hakeutua lääkäriin?

Ne voi tuossa vaiheessa vielä katoilla pitkiksikin ajoiksi. Mut jos huolestuttaa, soita neuvolaan, et käyt kuuntelee sydänäänet.

Tai sit osta kotidoppler (ei tarttee lähtee neuvolaan saakka).

Voi olla normaalia tai sitten ei. Voit pyytää päästä neuvolaan kuuntelemaan sydänäänet. Voi potkia myös selän puolelle ja sitä ei välttämättä tunne. Kokeile juoda oikein makeaa mehua ja vähän ärsyttää mahaa selällä maatessa.

mulla oli istukka edessä enkä tuntenut kaikkia potkuja synnytyslaitoksellakaan... oikeastaan tunsin ne vaan jos vauva potki tuohon sivulle. Kätilökin ihmetteli etten tunne mitn vaikka käteen tuntui kovastikin.

Odottele rauhassa. Juo mehua ja lepäile jos mahdollista. Sä olet nyt juuri niillä viikoilla kun on kaikkein inhottavinta. Liikkeet tuntuu satunnaisesti, ja vaikka ne katoaisivat niin eihän sille mitään voi tehdä. Itse inhosin tuota keskiraskautta juuri tuon takia, tosin olen tuntenut aina liikkeet vasta jostain viikolta 20 aikasintaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Greta:
Odottele rauhassa. Juo mehua ja lepäile jos mahdollista. Sä olet nyt juuri niillä viikoilla kun on kaikkein inhottavinta. Liikkeet tuntuu satunnaisesti, ja vaikka ne katoaisivat niin eihän sille mitään voi tehdä. Itse inhosin tuota keskiraskautta juuri tuon takia, tosin olen tuntenut aina liikkeet vasta jostain viikolta 20 aikasintaan.

Juurikin näin meinasin itekkin vastata!
:hug:

Mulla oli ihan sama homma tuossa vaiheessa, rv 17 aloin tunteen liikkeitä mutta aluksi ne ei tuntuneet joka päivä, kyllähän se huolestutti mutta muistan esikoisen odotuksesta että oli sama homma. Nyt rv 20 vasta tunnen jotain liikettä joka päivä, tätä ennen oli aina välillä päiviä että on hiljaista. Varsinaista liikelaskentaa mun mielestä voi ja pitää tehä vasta tyyliin rv 25+. En usko että on mitään huolta mutta jos kovasti murehduttaa niin koita päästä neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä, se rauhottaa.

Yhteistyössä