Alkuperäinen kirjoittaja Voi toki.:
Sori, mutta eipä voida päivähoidossakaan. Henkilökunta vaihtuu, ja lapsia isoimmissa ryhmissä 20 - 24. Yksilöllisyys ja virikkeet on siitä melko kaukana. Kerhotkin on keksitty, turha sinne päiväkotiin sen takia on hinkua. Ja perhekerhot, avoimet päiväkodit jne. Jos ei löydy, niin senkun käytte puuhaamaan moisia pystyyn.
Mä en toooodellakaan ala miksikään puuhanaiseksi & rupea järkkäämään tänne avointa päiväkotia tms. Ei, ei ja ei. Enkä vie lastani seurakunnan kerhoon vaikka maksettaisiin. Perhekerhokin on seurakunnan, ja mulla on paha Jeesus-allergia. Perhekahvilassa käytiin joskus, ja lopetettiin kun siellä nukahti pystyyn sekä lapset että äiti.
Mun muksujen pk:ssa on henkilökunta pysynyt samana, muutamaa sijaista lukuunottamatta. Pojan ryhmässä on kymmenkunta lasta, tytön ryhmässä parikymmentä, mutta eipä tytölle sieltä yksilöllisyyttä haetakaan, sitä hän saa kotonakin. Virikkeitä sieltä saa, askarteluja yms tehdään paljon, retkiä lähiympäristöön, futismatseja lapset vs. aikuiset, nukketeatteria, laulua, esiintymistä, jumppaa, koko perheen liikuntailtoja ja -aamupäiviä, ensi viikko on leluton viikko eli kaikki lelut pistetään pois ja keksitään leikkejä ilman leluja/perinteisten lelujen kuten puupalikoiden avulla, jne.
Ei mitään valittamista, juuri sitä ollaan päiväkodista saatu mitä ollaan haluttukin =)