Alkuperäinen kirjoittaja vieras:paljonko tuo on suomen rahassa? onko yli 400 euroa? vai alle? Suomessa kahdesta olisi kai 440?
Valuuttalaskurin mukaan 209?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:paljonko tuo on suomen rahassa? onko yli 400 euroa? vai alle? Suomessa kahdesta olisi kai 440?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Ohhoh:Siellähän on halvempaa pitää kahta lasta hoidossa kuin suomessa yhtä![]()
eikä suomessa osapäiv ähoitokaan ole ilmaista kenellekän. ei edes vammaisille. kuten madicken maintisi.
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:Ei nyt millään pahalla mut mulle tulee mieleen aina kun isompi menee hoitoon ja pienempi on kotona et vanhempi sysätään päiväks pois jaloista ja toisaalta viedään turhaan hoitopaikka sellaiselta joka sitä kipeesti tarvitsee turhan takia kun voisi lapsi olla kotonakin. Onhan olemassa kaiken maailman kerhoja vaikka kuinka paljon mihin lapsen voi viedä leikkimään pari ketaa viikossa. Eikös se voi lapsesta tuntua vähän syrjimiseltä kun laitetaan pois jaloista päiväksi? Kyllä meillä poika 4.v on paljon mieluummin kotona kun hoidossa. Eikös sillon asiat ole vähän huonosti jos hoitopaikka on parempi paikka kun koti lapsen mielestä?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Hoitomaksu tosiaan menee lähes joka kunnassa, vaikka lapsi olisi hoidossa lääkärin suosituksesta. Meillä lapsi on hoidossa 7 päivää kuussa. Lasku oli 95 e /kk + menetetty kelakorvaus n.50e, siis yhteensä kulut noin 140e kuussa siitä, että lapsi oli seitsemän päivää hoidossa. Ja meillä siis vain toisella keskitulot, toinen kotona hoitovapaalla. Järkyttävä hinta. Siihen loppui meillä kuntoutus, vaikka olikin lääkärin suositus. Kela ja kunta ei meidän seudulla korvaa kuluja, joillakin paikkakunnilla korvaa. Tuolla rahalla maksaa jo yksityisen terapeutin pari kertaa kuussa.
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:Alkuperäinen kirjoittaja eikka:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Miten se sinun takamusta kaivelee, jos joku haluaa jopa elää, eikä olla puolikuollut? jos esim. vie lapsen toisten lasten seuraan 4 tunniksi päivässä, ja itse hoitaa vauvaa kotona, eikä mene jonnekin puistoon palelemaan?
Oletko kateellinen?teitkö itse niin pienellä ikäerolla lapset että et kehdannut tai eikö sulla ollut varaa maksaa hoitomaksua?
miksi äidin pitäisi olla se joka elää vain äitiydelle 24/7?
Sama kysymys sinulle; MIKSI TEIT ENEMMÄN KUIN YHDEN LAPSEN NOIN PIENELLÄ AIKAVÄLILLÄ, kun et niitä jaksa itse hoitaa???????!
Olisit pitänyt nepparit kiinni.
En haasta riitaa mut pakko sanoa et asia kyllä on niin et kun on lapsia niin olen äiti sillon 24/7 ja nautin joka hetkestä. Lapsia ei tule tehdä jos niistä ei jaksa huolehtia ja kyllä ne ovat mun mielessä koko ajan. En myöskään sano ettei vanhemmat saa ottaa vapaa-aikaa ollenkaan mutta ei siten että turhaan hankkiudutaan joka päivä lapsesta eroon turhan takia.
Alkuperäinen kirjoittaja mie :Laiskuus on se suurin syy![]()
Turha puolustella millään muulla .
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä ihmettelin tuota samaa aiemmin, mutta en ihmettele enää. Musta tuntui kummalliselta ajatus, että hoitopaikassa olisi lapselle muka enemmän hyödyllisiä virikkeitä kuin kotona. Kotihan suorastaan pursuaa virikkeitä yli 3-vuotiaalle, kun ottaa lapsen mukaan arjen puuhiin. Eikä se nyt ole niin vaivalloista lukea samalla satukirjaa kun imettää vauvaa. Tai laittaa keittiön pöydän ääreen askartelutarvikkeita siksi aikaa, kun laittaa ruokaa.
Mutta mutta... kavereitahan 3+ jo alkaa kaipaamaan. Mä olen tehnyt jo pidemmän aikaa monena päivänä viikossa etätöitä ja käynyt viemässä roskai päiväsaikaan, käynyt kaupassa ja kusettanut koiraa. Ja yhdelläkään pihalla eikä leikkipuistossa näy ristinsieluakaan. Mun lapset on 22 ja 17 v ja kun he olivat pieniä, tän rivarin pihalla oli aina lapsia. Leikkipuistoissa niitä oli paljonkin. Mistä niitä leikkikavereita sitten saa, kun niitä ei enää missään näy olevan?
Alkuperäinen kirjoittaja v:Mä olen tällaiseen kysymykseen vastannut ennenkin, mutta kerta vielä..
Meillä esikoinen oli ollut jo vuoden päiväkodissa kuopuksen synnytyä. Esikoinen jatkoi samassa päiväkodissa 3h/päivä 2 päivää viikossa. Syy: Jotta esikoisella säilyisivät mielessä päiväkotikaverit, hoitajat ja päiväkoti itsessään.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ap, Tottahan se kerhoonkin vieminen tuntuu sitten lapsen syrjään heittämiseltä?
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:En myöskään sano ettei vanhemmat saa ottaa vapaa-aikaa ollenkaan mutta ei siten että turhaan hankkiudutaan joka päivä lapsesta eroon turhan takia.
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ap, Tottahan se kerhoonkin vieminen tuntuu sitten lapsen syrjään heittämiseltä?
Ei eiSiis onhan lapselle ihan hyvä päsätä "harrastamaan" eli noi kerhot ja esim. osapäiväinen tarha loistojuttuja mutta meinasinkin koko päiväistä. Kannattaa lukea koko ketju niin selviää mistä on kyse ennen tällasta kommenttia. Ja toistan asian taas: en tuomitse ketään, haluan vaan mielipiteitä asiasta. Mulla on omani ja muilla omansa.
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Kyllä 4-vuotiaan paikka on tarhassa, ei äidin helmoissa roikkumassa 24h.
Alkuperäinen kirjoittaja yks:No kerhoon viedäänkin lapset, jotka sitä oikeasti haluavat. Eli haluavat niitä kavereita, leikkiä ja virikkeitä toisten lasten kanssa. Sieltäkin voi jäädä pois jos lapsi ei viihdy. Ja eiköhän se ole pikkuisen eri juttu olla 2,5 h poissa kotoa, kuin 7 - 9 tuntia ruokailuineen ja päiväunineen.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Champion:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ap, Tottahan se kerhoonkin vieminen tuntuu sitten lapsen syrjään heittämiseltä?
Ei eiSiis onhan lapselle ihan hyvä päsätä "harrastamaan" eli noi kerhot ja esim. osapäiväinen tarha loistojuttuja mutta meinasinkin koko päiväistä. Kannattaa lukea koko ketju niin selviää mistä on kyse ennen tällasta kommenttia. Ja toistan asian taas: en tuomitse ketään, haluan vaan mielipiteitä asiasta. Mulla on omani ja muilla omansa.
En usko, että se on tunneista kiinni. Täällä kerhojakin on kolme, neljäkin kertaa viikossa. Ihan samat hylkäämiset se lapsi kokee kerhossa kuin päivähoitoon jätettäessä jos sitä mieltä ollaan![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Oona:meillä 3v tyttö on kahtena päivänä viikossa 6h tarhassa. Haluaa itse sinne mennä, kun sanoo aamulla että on tarhapäivä niin tyttö sanoo että jipii ja että lähdetään heti. (Meillä on varmaankin sitten niin kamala koti että on tarhassa mielummin....)
Ja voin sanoa, että on tarhassa myös mun oman jaksamisen kannalta, tämä esikko herää yöllä useamman kerran ja vauvaa syötän 2-3h välein. Ja tosiaankin noina esikon tarhapäivinä mä nukun. Jos tyttö menisi tarhaan itkien niin en sinne veisi mutta niin kauan kuin ilolla menee niin saa kyllä mennäkin. Että mulla on ainakin oma lehmä ojassa, enkä edes tunne siitä mitään huonoa omaatuntoa.
Alkuperäinen kirjoittaja yks:No kerhoon viedäänkin lapset, jotka sitä oikeasti haluavat. Eli haluavat niitä kavereita, leikkiä ja virikkeitä toisten lasten kanssa. Sieltäkin voi jäädä pois jos lapsi ei viihdy. Ja eiköhän se ole pikkuisen eri juttu olla 2,5 h poissa kotoa, kuin 7 - 9 tuntia ruokailuineen ja päiväunineen.
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Champion:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ap, Tottahan se kerhoonkin vieminen tuntuu sitten lapsen syrjään heittämiseltä?
En usko, että se on tunneista kiinni. Täällä kerhojakin on kolme, neljäkin kertaa viikossa. Ihan samat hylkäämiset se lapsi kokee kerhossa kuin päivähoitoon jätettäessä jos sitä mieltä ollaan![]()
No se on SUN mielipide!