Miksi tyttöystäväni pitää mukanaan ison pataljoonan entisiä poikaystäviään?

• Viestiketjun aloittaja Timo vaan
  • Ensimmäinen viesti
Noppo
Siis mitä ihmettä?!?!
Mun mielestä tuntuu luonnottomalta ja kauhealta jos en olisi exieni kanssa tekemisissä. Yhtäkkiä se ennen sulle tärkein ihminen ei vaan olis sun elämässä ollenkaan? Mikä logiikka siinä on? Pyyhkiä monen vuoden historia ja sen aikana luodut siteet.

Jos näin pystyy tekemään, niin mun mielipide on, että suhde ei ole ollut rakkautta vaan vähemmän tärkeä. Kepeä suhde.

Enkä nyt tarkoita, että pitää exien kanssa joka viikko nähdä, mutta kyllä mua ainakin kiinnostaa tietää mitä heille kuuluu (mulla on siis ollut kaksi tärkeää ja pitkää suhdetta aiemmin) koska välitän.

Tottakai homma pitää uudelle kullalle olla avoin, ja uuden sekä exien on hyvä tavata. Jos mun uudella miehellä on niin huono itsetunto, että ei pääse yli eikä ympäri existä niin sitten saa mennä.

Huh, oon todella järkyttyny suuren osan vastaajien kommenteista.

Pah!!
Alkuperäinen kirjoittaja Noppo:
Siis mitä ihmettä?!?!
Mun mielestä tuntuu luonnottomalta ja kauhealta jos en olisi exieni kanssa tekemisissä. Yhtäkkiä se ennen sulle tärkein ihminen ei vaan olis sun elämässä ollenkaan? Mikä logiikka siinä on? Pyyhkiä monen vuoden historia ja sen aikana luodut siteet.

Jos näin pystyy tekemään, niin mun mielipide on, että suhde ei ole ollut rakkautta vaan vähemmän tärkeä. Kepeä suhde.

Enkä nyt tarkoita, että pitää exien kanssa joka viikko nähdä, mutta kyllä mua ainakin kiinnostaa tietää mitä heille kuuluu (mulla on siis ollut kaksi tärkeää ja pitkää suhdetta aiemmin) koska välitän.

Tottakai homma pitää uudelle kullalle olla avoin, ja uuden sekä exien on hyvä tavata. Jos mun uudella miehellä on niin huono itsetunto, että ei pääse yli eikä ympäri existä niin sitten saa mennä.

Huh, oon todella järkyttyny suuren osan vastaajien kommenteista.
No lue ne tekstit paremmin niin ei mielenrauhas jarky noin paljoo. Ei oo ollut kyseessa mitkaan "elaman tarkeimmat ihmiset", vaan muutaman kuukauden deittikumppanit. Ja kaikista on sen jalkeen tullut likalle BFF, aattele eiks ole tarua ihmeellisempaa kuinka niilla matsaskin noin hyvin, kas kun seurustelu aina silti loppui. Miesta ei kuulemma koskaan kutsuta mukaan heidan pippaloihinsa, eli jotain hamaranhommaa siella ilmeisesti tapahtuu jota miesta ei saa paastaa nakemaan. Onko silla muijalla muuten naispuolisia kavereita pahemmin ollenkaan? Jos ei, se kertoo aika selvasti minkalainen ihminen noin yleensa on kyseessa. Narsistinen tyyppi joka iskee kaikkiin miehiin ja tykkaa kiekua ihailevan mieslauman keskella. Sitten valittaa kumppanulleen etta kun sa oot noin typeran mustasukkainen. Tuttu ihmistyyppi. Kierran kaukaa.

umlautti
Alkuperäinen kirjoittaja Pah!!:
No lue ne tekstit paremmin niin ei mielenrauhas jarky noin paljoo. Ei oo ollut kyseessa mitkaan "elaman tarkeimmat ihmiset", vaan muutaman kuukauden deittikumppanit. Ja kaikista on sen jalkeen tullut likalle BFF, aattele eiks ole tarua ihmeellisempaa kuinka niilla matsaskin noin hyvin, kas kun seurustelu aina silti loppui. Miesta ei kuulemma koskaan kutsuta mukaan heidan pippaloihinsa, eli jotain hamaranhommaa siella ilmeisesti tapahtuu jota miesta ei saa paastaa nakemaan. Onko silla muijalla muuten naispuolisia kavereita pahemmin ollenkaan? Jos ei, se kertoo aika selvasti minkalainen ihminen noin yleensa on kyseessa. Narsistinen tyyppi joka iskee kaikkiin miehiin ja tykkaa kiekua ihailevan mieslauman keskella. Sitten valittaa kumppanulleen etta kun sa oot noin typeran mustasukkainen. Tuttu ihmistyyppi. Kierran kaukaa.
Jos simulla ei ole varaa ostaa skandinaavisia kirjaimia (saks. umlautteja) tukevaa käyttöjärjestelmää, niin älä kirjoita enää tänne, pleäsö!

tässä muutama ajattelun aihe
"Miksi tyttöystäväni pitää mukanaan ison pataljoonan entisiä poikaystäviään?"
Tässä muutamia syitä:
Asia numero yksi on, että sinä sallit hänen pitää nuo exät mukanaan!! Jos ehdottomasti kieltäisit tuon toimintatavan - niin se loppuisi - jos hän pitäisi sinua numero ykkösenä (1.)
Toisekseen:
- hän haluaa huvitella entisten miestensä kanssa
- hän haluaa ihailua
- hänellä on edelleen joitain oman edun intressejä jokaiseen exäänsä nähden
- hän haluaa valtaa keinolla millä hyvänsä

Huoh...
Alkuperäinen kirjoittaja tässä muutama ajattelun aihe:
Tässä muutamia syitä:
Asia numero yksi on, että sinä sallit hänen pitää nuo exät mukanaan!! Jos ehdottomasti kieltäisit tuon toimintatavan - niin se loppuisi - jos hän pitäisi sinua numero ykkösenä (1.)
Toisekseen:
- hän haluaa ihailua
Kyllähän näitä ajatella voi mutta suurimmalle osalle exiinsä yhteyttä pitävistä nämä eivät ole oikeita syitä. Kuten joku jo sanoikin, on täysin utopistinen ajatus että ensin ollaan tiiviisti yhdessä ja sitten karsitaan joku elämästä täysin pois. Ei se vaan mene niin. Monet haluavat pitää exiinsä yhteyttä, koska ovat edelleen tärkeitä ihmisiä eivätkä silti uhkaa nykyistä suhdetta mitenkään. Tätähän on vaikea niiden ymmärtää joilla itsellään on likaiset jauhot pussissa.

-Witchie
Alkuperäinen kirjoittaja Huoh...:
Tässä muutamia syitä:
Toisekseen:
- hän haluaa ihailua
Kyllähän näitä ajatella voi mutta suurimmalle osalle exiinsä yhteyttä pitävistä nämä eivät ole oikeita syitä. Kuten joku jo sanoikin, on täysin utopistinen ajatus että ensin ollaan tiiviisti yhdessä ja sitten karsitaan joku elämästä täysin pois. Ei se vaan mene niin. Monet haluavat pitää exiinsä yhteyttä, koska ovat edelleen tärkeitä ihmisiä eivätkä silti uhkaa nykyistä suhdetta mitenkään. Tätähän on vaikea niiden ymmärtää joilla itsellään on likaiset jauhot pussissa.
Sorruin taas enkä lukenut kuin viimeisen vastauksen:
Miksi ihmeessä joillakin ihmisillä on tarvetta pitää eksiinsä yhteyttä, jos ei ole yhteisiä lapsia????

Minä en ainakaan ymmärrä. En. Kyllä minulla ystäviä muutenkin on, riittävästi. Ja eksiä, joihin en pidä yhteyttä. Vaikka kuinka mietin, en löydä syytä, miksi pitäisin.

Potut pottuina
Alkuperäinen kirjoittaja umlautti:
Alkuperäinen kirjoittaja Pah!!:
Jos simulla ei ole varaa ostaa skandinaavisia kirjaimia (saks. umlautteja) tukevaa käyttöjärjestelmää, niin älä kirjoita enää tänne, pleäsö!
Hei mulla on oikeus kirjoittaa ilman skandeja jos ma haluun, ja se on mulle tarkeeta. Sa yritat vaan rajottaa mua! Et sa saa sita estaa. Jos ma en enaa sais kirjoittaa ilman skandeja niin se olis mua kohtaan ihmisena niin vaarin etta! Jos sa oot niin ahdasmielinen etta siita tulee sulle ongelma niin ehka meidan pitais erota. Koska mulla ei oo mitaan ongelmaa. Joten ala enaa lue tata palstaa pliis, koska mulla on oikeus, taa on mun elama, eika mun tarvi ottaa sun mielipidetta huomioon ollenkaan.

sohfvffis
En tunne yhtään muslimimiestä.Mitä lehdissä kerrotaan ja muualta saatua tietoa.Esimerkiksi kunniamurhat,eikö se kerro jotain?Muutenkin,etelän miehet ovat todella mustasukkaista sakkia lukemani perusteella.

kysyy mä
Alkuperäinen kirjoittaja rinssieversti evp.:
Pataljoona on n. 750 miestä. Iso pataljoona lienee jotain tuhat äijää. Minusta se on liikaa yhdelle tyttikselle. Ethän sinä ehdi vahtimaan niitä kaikkia!

Tuhat exääkin on aikamoinen suoritus. Elämäni aikana olen pannut vain vajaata kahtasataa naista - osa on ollut oikeastikin vajaita. Tuhat exää on kova suoritus!
No jos niistä muijista on osa ollut vajaita, niin mikä Sä sit olet, kertomasi suorituksen mukaan?

puhtaat ja likaiset jauheet pusselissa
Tässä muutamia syitä:
Toisekseen:
- hän haluaa ihailua
Miten joku voi olla tärkeä ihminen sille likalle edelleen, jos on joskus muutamaan kertaan pizzalla ja grillillä ja leffassa käynyt?

no
Oikeastaan asian voisi kiteyttää niin, että mikä on tyttöystävän halu ja kenen seurassa hän haluaa aikansa viettää; jos se on se pataljoona, niin ei kai paljoa ole tehtävissä?

eksä mikä eksä
Alkuperäinen kirjoittaja Noppo:
En ole ennen-niin-läheisen kollegani kanssa enää tekemisissä. Me oltiin perhanan hyvä tiimi, kunnes tuli ero (lähinnä ovea ollut sai lähteä). Yhteiset asiamme olivat työasioita, ja ne yhdistivät kun 'taisteltiin' yhteisen päämäärän saavuttamiseksi.

Mutta koska päämäärämme ei ole enää yhteinen, ei meillä ole enää muutakaan yhteistä. Eläköön hän muistoissa. Tietenkin hän on yhä omalla tavallaan rakas, tutuksi tullut ihminen. Mutta yhteydenpitoon en lähde. Ei väkisin.

ap:n kysymystä koskien
Jos palattaisiin ap:n ongelmaan. Kuten olet huomannut, vastauksia saat ihan niin monta, kuin meitä on persoonaa ja elämäntarinaa. Tärkeintä nyt on, että mietit tarkkaan omat motiivisi tunteillesi sekä keskustelet tyttösi kanssa, miten hän exiinsä suhtautuu. Se, että osa meistä pitää exiä edelleen elintärkeinä ystävinä, tai se, että osa meistä haluaa toivottaa joka ikisen huitin v%/#"n ei lopun perin vaikuta siihen, mitä tyttösi on asiasta mieltä.

Joko sopeudut tilanteeseen ja luotat tyttösi arviointikykyyn asiassa, vaadit häntä toimimaan omien mielipiteidesi mukaan, vaikka sitten lähtisikin kävelemään, tai sitten päädytte jonkinlaiseen kompromissiin siitä, paljonko exien kanssa ollaan ja ehkä tärkeimpänä, mitä exien kanssa tehdään.

(Niin ja itse olen siis myös niitä exän kanssa kuulumisia vaihtelevia olioita.)

Huoh...
Alkuperäinen kirjoittaja puhtaat ja likaiset jauheet pusselissa:
Tässä muutamia syitä:
Toisekseen:
- hän haluaa ihailua
Miten joku voi olla tärkeä ihminen sille likalle edelleen, jos on joskus muutamaan kertaan pizzalla ja grillillä ja leffassa käynyt?
Montakohan kertaa tässäkin ketjussa pitää jankata sitä että suurin osa naisista ei myöskään pidä sitä yhden kerran pizzaseuraa suhteena tai exänä. Suurin osa meistä on kokenut exiensä kanssa jotain merkittävää ja pitää siksi heihin edelleen yhteyttä. Teinit elävät sitten hiukan erilaista todellisuutta.

-ap
Tässä muutamia syitä:
Toisekseen:
- hän haluaa ihailua
Montakohan kertaa tässäkin ketjussa pitää jankata sitä että suurin osa naisista ei myöskään pidä sitä yhden kerran pizzaseuraa suhteena tai exänä. Suurin osa meistä on kokenut exiensä kanssa jotain merkittävää ja pitää siksi heihin edelleen yhteyttä. Teinit elävät sitten hiukan erilaista todellisuutta.
No suurin osa ei pidä, ei. Mutta kun tämä minun armaani PITÄÄ!!!!! Sehän tässä se ongelma onkin, tosin olen aika varma että ei olla kauaa yhdessä. Ja me ei armaani kanssa olla mitään teinejä, 30+.

sulle ap.
Vaihda naista, sillä tuostakin ongelmasta pääsee, ei sun oo mikään pakko sietää tuollaista, jos sulle tulee siitä paha mieli.

Sittenpä se saa rauhassa kaveerata niiden eksiensä kanssa, vaikka maailman tappiin asti.

ei "tyttis"
Alkuperäinen kirjoittaja -ap:
Tässä muutamia syitä:
Toisekseen:
- hän haluaa ihailua
No suurin osa ei pidä, ei. Mutta kun tämä minun armaani PITÄÄ!!!!! Sehän tässä se ongelma onkin, tosin olen aika varma että ei olla kauaa yhdessä. Ja me ei armaani kanssa olla mitään teinejä, 30+.
Entä jos hän on vain rehellinen sanoessaan, että kyseisten kavereiden kanssa on joskus YRITETTY saada aikaan suhdettakin (huom. yritetty ja epäonnistuttu, syystä tai toisesta) eikä vain selitä että on AINA oltu 100%:sti vain kavereita.

Mikä niissä miehissä on niin kauheaa? En tajua. Mutta jos suhteenne tuohon kaatuu niin epäilemättä "tyttiksellesi" parempi niin. Tuskin hän muuten sinuun yhteyttä pitää, yleensä ainoastaan kivoihin exiin pidetään yhteyttä...

joopa.
"Tuskin hän muuten sinuun yhteyttä pitää, yleensä ainoastaan kivoihin exiin pidetään yhteyttä..."

Hahhah... Eksiin EI TARVITSE pitää mitään yhteyttä, jos ei halua. En minä ainakaan pidä, on sitten erottu vihoissa tai sovussa. Miksi tuhlata aikaa johonkin menneisyyden henkilöihin, kun tämä elämä on tässä ja nyt?

Ei tarvitse ei...
Alkuperäinen kirjoittaja joopa.:
Hahhah... Eksiin EI TARVITSE pitää mitään yhteyttä, jos ei halua. En minä ainakaan pidä, on sitten erottu vihoissa tai sovussa. Miksi tuhlata aikaa johonkin menneisyyden henkilöihin, kun tämä elämä on tässä ja nyt?
...mutta saa, syynä on monilla esim. lapset tai muuten vain yhteiset ystävät, kummilapset ja kiinnostus sitä kohtaan, että meneehän entisellä puolisolla hyvin.

Kun erosimme - ja vaikka teimme sen ns. yhteisestä päätöksestä - ex-mieheni oli surullinen asiasta. Olin aidosti onnellinen kuullessani, että hän on löytänyt uuden puolisonn (tai eihän hän nyt siinä vaiheessa vielä ollut puoliso, vaan naisystävä) ja on ihan mukava tavata heitä joskus, uusi puoliso on oikein mukava ja paljon sopivampi entiselle miehelleni kuin minä olin - vaikka minulla menikin yli kymmenen vuotta aikaa ymmärtää se, että minä ja exäni sovimme paremmin ystäviksi kuin aviopariksi.

Myös nykyinen mieheni on sanonut monasti, että hänellä menee exänsä kanssa paremmin nyt kavereina kuin milloinkaan avioparina ja että vaikka he olivat yhdessä yli 15 vuotta ja saivat kolma lasta, niin nykyisellään he eivät kumpikaan edes kuvittelisi voivansa aloittaa suhdetta, niin erilaisia he ovat, sitä he eivät - minun ja exäni tavoin - ymmärtäneet silloin nuorina.

Mutta ellei ole mitään yhteistä exän kanssa tai jos ex on ollut petturi tai muuten vain inhottava, niin missään nimessä ei todellakaan tarvitse pitää yhteyttä, paitsi mahdollisten lasten vuoksi sen verran, että lapset eivät joudu kärsimään, mutta kenenkään ei pidä myöskään tuomita sitä, jos joku toinen on tekemisissä exänsä kanssa kaveri- tai tuttavapohjalta.

Yhteistyössä