Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Olen samaa mieltä...:
...kuin "ihme porukkaa" ja "sallamaari". JOS aikoisin pettää miestäni - mitä en ole koskaan tehnyt, enkä sellaista aio tehdä, koska en hyväksy pettämistä, eikä minun edes tekisi mieli pettää, sillä rakastan miestäni, enkä edes huolisi ketään muuta - mutta siis JOS aikoisin, niin sataprosenttisella varmuudella se pettämiskaveri EI olisi entinen mieheni, jonka kanssa kaikki tunteiden palo on kylmennyt ja sammunut jo aikoja sitten, vaan kyllä se olisi joku ihan muu, täysin "vieras" henkilö.
Ette tunne alkuperäisen tilannetta; tuskin hän pelkää suoranaisesti petosta, vaan hän on enemmänkin mustasukkainen tilanteesta. Kenen sitten pitäisi toimia, että luottamus palaisi?
Että voisin vastata kysymykseen "kenen pitäisi toimia, että luottamus palaisi", pitäisi ensiksi tietää, että MIKSI se luottamus on mennyt? Onko tapahtunut jotankin konkreettista? Onko "tyttis" esim. valehdellut olevansa ylitöissä tms. ja sitten jäänyt kiinni siitä, että onkin oikeasti ollut vaikka exänsä kanssa kahvilla? Tätähän me emme tiedä.
Jos "tyttis" on valehdellut, olisi heidän keskusteltava siitä, että MIKSI hän valehteli, sillä parisuhteessa on pystyttävä keskustelemaan. Jos "tyttis" on valehdellut esim. siksi, ettei hän halunnut pahoittaa nykyisensä mieltä voisi kysyä, että eikö mieli pahoitu ennemminkin siitä, että valehtelee vaikka kuinkakin viattomasta tapaamisesta kuin että puhuu totta. Tässä tapauksessa "tyttiksen" on parannettava tapansa ja lopetettava valehtelu. Jos taas "tyttis" ei ole edes valehdellut, puhumattakaan siitä, että olisi pettänyt, niin silloin aloittaja voisi tutkiskella tunteitaan ja miettiä, miksi hän ei sallisi tyttöystävälleen ystävyyttä/kaveruutta exänsä kanssa. Eli keskustelua, keskustelua, keskustelua ja yhteisten pelisääntöjen laatimista kehiin.
Tehdäänpä sellainen ajatusleikki, että palstan naiset menevät ap:n tyttöystävän rooliin ja kertovat meille mitä he tuntevat ja ajattelevat tilanteessa. Ja tilanne on seuraava, että tyttöystävä pitää tiiviisti yhteyttä muutamaan exään; kirjoittelee heidän kanssaan ja tapailee kahvilassa.
Kuten kirjoitin jo aiemmassa viestissäni, että JOS pettäisin miestäni (mitä en tee), niin en missään tapauksessa tekisi sitä ex-mieheni kanssa, jonka kanssa on erottu siksi, että rakkaus on loppunut, se on kaluttu loppuun. Minä en edes ymmärtäisi sitä, että joku voisi paheksua asiaa, joten ehkä ap:n "tyttiskään" ei ole alkujaan edes tajunnut, että nykyinen voisi edes loukkaantua viattomasta ystävien tapaamisesta.
Miksi tyttöystävä tapailee exiä.
Minä tapailen välillä ex-miestäni (välillä ihan pariskuntina ja myös hän ja nykyinen vaimonsa tapailevat hänen nykyisensä exää välillä) yhteisten ystävien ja lasten vuoksi, niin kuin moni muu. AP:n tapauksessa "tyttis" tapailee ehkä exiä siksi, että ap:n mukaan hänellä ei juurikaan ole ystäviä. Luultavasti myös nämä lyhytaikaiset suhteet eivät ikinä ole olleet mitään suurta rakkautta, vaan pikemminkin ystävyyttä, jota he yrittivät kehittää suhteeksi, mutta josta ei tullut mitään. Siis EHKÄ. Edelleenkään en tiedä, että onko "tyttis" pettänyt ja jos on, niin silloin tapailu on tietenkin väärin, sillä pettäminen ei kuulu minun määritelmäni mukaan parisuhteeseen.
Onko tapailu pois rakkaudesta ap:tä kohtaan?
Ainakaan omalta kohdaltani ei todellakaan. Olen ollut nykyisen mieheni kanssa pian 7 vuotta, exäni kanssa taisimme olla 14 vuotta ja olimme aika nuoria, kun aloimme seurustella. Totesimme aikanaan, että olimme aivan eri ihmisiä 16-vuotiaina kuin 30-vuotiaina. Jos olisimme tavanneet aikuisiässä, emme luultavasti olisi koskaan alkaneet seurustella. Sen sijaan nykyistä miestäni kohtaan tunnen jotakin aivan muuta kuin mitä ikinä tunsin entistä miestäni kohtaan.
Mitä ap:n julkituoma närkästys aiheuttaa suhteessa exiin?
Omalla kohdallani se toisi syvän loukkaantumisen tunteen, tuntuisi todella pahalta, että mieheni ei luottaisi minuun. Alkaisin luultavasti myös epäillä, että pettäisikö HÄN minua oman exänsä kanssa, kun minua moisesta epäilisi.
Onko ap hänen mielestään todellinen rakkaus minkä vuoksi vaikka tekisi vaikka mitä?
Jaa-a, voi olla, mutta voi olla, ettei ole, mutta sillä, että tapaako hän exiään vai ei, ei mielestäni ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. En huomannut, että onko ap pyytänyt perustellusti, ettei "tyttis" saisi olla tekemisissä exiensä kanssa ja jos on, niin mitä "tyttis" on vastannut. Minulla itselläni kun on ollut vain kolme seksisuhdetta, entinen mieheni, eromme jälkeen lyhytaikainen (vajaa vuosi) suhde ja sitten nykyinen mieheni, niin en oikein osaa suhtautua sellaisen ihmisen tunteisiin, jolla on ollut useampia seksikumppaneita. Yhdellä ystävättärelläni on ollut lähemmäs sata seksisuhdetta ja siitä huolimatta hänelle aina se nykyinen on se tärkein.