Miksi TYTTÖVAUVAT on toivotumpia?

  • Viestiketjun aloittaja gallubia
  • Ensimmäinen viesti
gallubia
kotiin. mistä sä tiedät mitä ihmiset toivoo. mulle on ihan samanarvoista tuli poika tai tyttö. aiemmin yksi poika jota en kyllä mihinkään vaihtais. taitaa gallupia olla päissään.
Kotona olen, oman koneeni ääressä ;) Ja päissään en ole ;) Lähipiiri/tuttavat/keskustelufoorumit ovat kyllä antaneet sellaisen kuvan, että ensijaisesti toivotaan niitä tyttöjä. Ja saa kait sitä ihminen kysyä. Eikös? ;) Hyvä jos oletukseni onkin sitten väärä!
 
v
Kotona olen, oman koneeni ääressä ;) Ja päissään en ole ;) Lähipiiri/tuttavat/keskustelufoorumit ovat kyllä antaneet sellaisen kuvan, että ensijaisesti toivotaan niitä tyttöjä. Ja saa kait sitä ihminen kysyä. Eikös? ;) Hyvä jos oletukseni onkin sitten väärä!
No ei se oletus ole väärä. Ainakin mun tuttavapiirissä tuo on ihan totuus. Itsellä kaksi poikaa, vaikuksien kautta saatu, todella rakkaita ja tärkeitä. No, mulle on sanottu, että ala heti tekeen kolmatta.. saat sitten sen tytön. Kaksi tuttua sai tytöt.. toinen sanoi toiselle: Eikö olekin ihanaa kun saatiin tytöt. =) Tuli kyllä itselle sellainen olo, ettei meidän pojat ole mitään noiden tyttöjen rinnalla... ainakaan muiden silmissä.
 
gallubia
No ei se oletus ole väärä. Ainakin mun tuttavapiirissä tuo on ihan totuus. Itsellä kaksi poikaa, vaikuksien kautta saatu, todella rakkaita ja tärkeitä. No, mulle on sanottu, että ala heti tekeen kolmatta.. saat sitten sen tytön. Kaksi tuttua sai tytöt.. toinen sanoi toiselle: Eikö olekin ihanaa kun saatiin tytöt. =) Tuli kyllä itselle sellainen olo, ettei meidän pojat ole mitään noiden tyttöjen rinnalla... ainakaan muiden silmissä.
Niinpä. Sellaisen olen myös huomannut, että perheitä, joissa vain poikia pidetään jotenkin "vajavaisina". Säälittävää. Kun taas perheistä, joissa on vaan tyttöjä, ei ajatella samanlailla. Eihän he niitä poikia olis edes halunneetkaan ;)
 
No mulla kaksi tyttöä joita en pois vaihtas, kaikki olettaa vaan että "tehkää se kolmas niin jospa tulis se poika". Ihan sen takia en edes halua kolmatta ettei kaikki luule että me sitä poikaa yritettäis vaikka ihan sama se meille olis kumpi sieltä tulisi jos saataisiin kolmas. Meidän lapset ei oo helppoja ainakaan, toinen on hienohelma ja toinen rymyipana ja kumpikin saa olla justiin minkälainen on ja pukea ihan sellaiset vaatteet kuin itse haluaa :)
 
Mamahemuli
Kotona olen, oman koneeni ääressä ;) Ja päissään en ole ;) Lähipiiri/tuttavat/keskustelufoorumit ovat kyllä antaneet sellaisen kuvan, että ensijaisesti toivotaan niitä tyttöjä. Ja saa kait sitä ihminen kysyä. Eikös? ;) Hyvä jos oletukseni onkin sitten väärä!
Mä luulen, että sun oletus ei ole täysin väärä. Varmaan esikoista odottavat naiset saattavat monesti toivoa tyttöä - just näistä typeristä rinsessa-syistä. Tai että saa ostella mekkoja. Ihan oikeasti mun anoppi tuli katsomaan kakkosta (poika jo esikoinen siinä vaiheessa) ja totesi että onpa ihanaa kun tuli tyttö, et pääsee ostelemaan mekkoja... Eihän siinä mitään, itse asiassa se poika, ensimmäinen lapsenlapsi kun on, on anopille erityisen rakas, mutta huvitti vaan se kommentti silloin laitoksella.

Ensisynnyttäjät kyllä tajuavat hölmöytensä siinä vaiheessa, kun ne lapset on olemassa - sitä vasta tajuaa, että hitsi, ei mun lapsi ole ensisijaisesti tyttö tai poika, se on se mun oma Vilhelmi tai Vilhelmiina - yksilö, persoona, jolla on ne omat ihanat ja ärsyttävät jutut. En minä ainakaan ajattele omia lapsiani erityisesti tyttönä tai poikana, vaan omina persooninaan. Hyvässä ja pahassa.
 
v
Niinpä. Sellaisen olen myös huomannut, että perheitä, joissa vain poikia pidetään jotenkin "vajavaisina". Säälittävää. Kun taas perheistä, joissa on vaan tyttöjä, ei ajatella samanlailla. Eihän he niitä poikia olis edes halunneetkaan ;)
Mulle on myös sanottu, että kyllä kaikkien vanhempien pitäisi saada kokea molempien sukupuolien vanhemmuus. (tyhmästi sanottu). Ja tämän lausuja sai itse kolmannen lapsen, kaksi poikaa ja sitten tyttö.
 
"jep"
Ja ap haluaa tässä vaiheessa selventää ettei todellakaan ole katkera poikien äiti. Itselläni on kaksi poikaa ja tyttö. Ja vaalin viimeiseen asti ettei hänestä tulee mitään "prinsessaa". Ja olen kyllä kiitollinen, että hän kasvaa poikien keskellä. Ei niin nuo röyhelöt ja vaaleanpunainen kiinnosta ;D Näen punaista joka kerta kun joku puhuu tytöstään prinsessana tai jos menen kylään jossa joku pikkutyttö sössöttää olevansa maailman kaunein prinsessa, yllään kaamea prinsessamekko. Esimerkkinä serkkuni perhe; heillä kolme tyttöä. Tytöt ovat omasta mielestään niin prinsessoja, pitkät päivät kävellään kotona prinsessamekot päällä, taikasauvat kädessä ja peiaillaan peilin edessä. Juu, ollaan me ihmiset toki erilaisia, mutta minä tulisin hulluksi! Jos (tuskin enää koskaan tulee) meille tulisi vielä joskus vauva, pojan tahtoisin. Ja toivon myös että tuo meidän ainoa tyttömme pysyy "tavistyttönä". Tähän loppuun vielä pyyntö tyttöjen äideille: Puhukaa tytöistänne tyttöinä, älkää prinsessoina! Jos ette sitten ole itse kuningattaria :D
Kannattaa kuitenkin muistaa, että tytöillä "prinsessavaihe" on ihan tavallinen, ei sitä kaikille tule, mutta ei prinsessainnostus tarkoita, että tytöstä kasvaisi myöhemmin lässyttävä hienohelma. Eikä sitäkään, että vanhemmat olisivat aina lässyttäneet ja pukeneet pinkkiin. Ja tämäkään ei ole katkeraa tilitystä, omallani tuota vaihetta ei ole vielä ollut kun on alle kaksivuotias - autot kiinnostavat ja poikien kanssa painisi, mutta hoivailee myös vauvanukkejaan ja haluaa halia kaikkea ja kaikkia linnuista kaloihin :).
 
Mamahemuli
[QUOTE="jep";22790803]Kannattaa kuitenkin muistaa, että tytöillä "prinsessavaihe" on ihan tavallinen...[/QUOTE]

Nimenomaan. Ja sekin pitäisi muistaa meidän vaaleanpunaista ja röyhelöitä vihaavien, että lapselle se kuitenkin pitäisi muistaa suoda. Tässä tulee omalla kohdallani olemaan haastetta joku päivä jos meidän tyttö haluaa olla 'rinsessa'.
 
paskahousuissa
en todellakaan tiedä. oma äitini ei ainakaan ole hyötynyt musta pätkääkään enkä mä siitä. ihan sama kuin se olis mies. ei se oo mitään tyttömäistä mulle ostellu tai siis niin ku meikkejä, rintaliivejä ynms. eikä opastanu sheivaamaan ja vtut kuljin ekat kuukaudet menkkojen kans vessapaperi housuissa. tulee naiseudest vääristyny kuva tätä nykyy.

no jos mä joskus saan tytön, niin ostan sille kyllä ajoissa rintsikat ja opastan sitä kaikis jutskis ja kasvatan siitä omaan kehoonsa tyytyväisen ipanan.
 
"mä"
Mä toivoin tyttöä ja tytön sain, jotenkin naisena luontevampaa. Prinsessajutut ei kiinnosta ollenkaan, vaikkakin söpöjä tyttövaatteita käytetään (mutta harvemmin vaaleanpunaista)

Mulla huonot suhteet veljiin ja isään joten sekin ehkä vaikuttaa... Mutta kaipa sitä ois tottunu poikaankin.
 
Mulla on monta syytä.

Aikoinaan mulla ei ollut mahdollisuutta tarjota tytölle minkäänlaista miehenmallia. Lapsen isä ei ollut kuvioissa, mulla ei ollut itselläni isää, veljeä tai edes pappaa. Suoraansanottuna pelotti aika paljon. Mietin miten ikinä osaisin kasvattaa poikalasta, kun olin aina elänyt ns. naisten keskellä eikä mulla ollut hajuakaan miesten maailmasta. Toivoin kovasti tyttöä, sillä koin, että tyttö olisi minulle helpompi ja tutumpi vaihtoehto.

Muut syyt olivat sitten niitä prinsessaunelmia. Eli halusin pikkuprinsessan, jolle voin pukea pinkkiä ja hörhelöä. Halusin harjata ja letittää tytön hiuksia ja päästä aikoinaan shoppailemaan vaatteita teini-ikäisen tyttäreni kanssa. Halusin sisustaa prinsessahuoneen tytölleni ja sitärataa.

Ultrassa paljastui, että tulossa on tosiaan tyttö.

Muistan vielä, miten helpottunut olin. Enää ei tarvinnut pelätä.

Muutamien vuosien kuluttua oli seuraavan lapsen aika. Tällä kertaa lapsella oli myös isä ja minä itsekin olin saanut elämääni isän ja veljen. Miehenmallia oli siis nyt kiva määrä, mutta tyttö tuntui silti tutummalta, sillä mulla oli jo yksi tyttö. Enkä toisaalta ollut vielä saanut prinsessoida riittävästi :D Niinpä toivoin jälleen tyttöä. Ja tyttö tuli.

Kolmannenkin kohdalla toivoin tyttöä.

Nyt mukana oli käytäntökin, eli koska ikäeroksi oli tulossa 1v1kk, olisi toki kätevää että lapset olisivat samaa sukupuolta. Näin ollen isomman pieneksi jääneet vaatteet menisi pikkusiskolle, luistimet, polkupyörät ja lelutkin voisi kierrättää jne. Ja edelleen haaveissa oli ne prinsessaunelmat, joista en vieläkään ollut saanut yliannostusta.

Nyt meillä on 3 tyttöä. Ja jos (ja mahdollisesti kun) lisää lapsia teemme, niin edelleen toivon omalta osaltani enemmän tyttöä. Mutta en enää niin vahvasti kuin ennen. Edelleen olisi helppoa saada tyttö, kun odottamassa on prinsessalinnasänky, kymmenittäin mekkoja jne. jne. Toisaalta kaipa se poikienkin maailma olisi ihan kiva kokea. Toisaalta tytöt tuntuu jotenkin niin omilta, että tuntuisiko se poikien maailma kuitenkaan mun jutultani. Toisaalta taas, sama se miltä se maailma tuntuu, sillä se poika yksilönä olisi kuitenkin aivan yhtä rakas ja tärkeä kuin tytötkin.

Niin, ja omalta osaltani en käsitä mikä ongelma siinä on jos joku toivoo jompaa kumpaa sukupuolta. Ja miksi mies saa toivoa poikaa, mutta nainen ei misään nimessä saa toivoa tyttöä...mielellään nainen ei saisi toivoa kumpaakaan sukupuolta. Hassua. En käsitä miten TOIVE voisi olla paha asia.

Muiks: ap:lle lisäinfona, että meidän perheessä asuu 3 prinsessaa, kuningatar ja kuningas voittamaton :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
d
Minä toivoin ensimmäisen kohdalla kyllä todella kovasti (mutta salaisesti) poikaa, pojan saimmekin. Toisenkin kohdalla ilahduin aidosti, kun ultrassa selvisi, että saamme toisen pojan. Jos kolmatta alkaisin odottaa, niin ehkä toivoisin tyttöä, koska olisi kiva saada myös tyttö, vaikka pojat onkin aivan ihania. <3
 
voi teitä
Minä en toivonut tyttöä, mutta sain tytön. Yhden pojan jälkeen. Toivoin toista poikaa.
Nyt sitten tämän tytön perusteella vastaus kysymykseesi; tyttölapsi on jotenkin ihmisläheisempi, pojat on kiinnostuneita esineistä yms jutuista kun taas tyttövauva tekee heti enemmän kontaktia ihmisiin ja noteeraa ihmiset ihan eri tavalla.
Se siis ehkä voisi olla syy toivoa tyttövauvaa, sen sijaan syitä toivoa poikavauvaa on ihan yhtä paljon. Minä rakastan poikaani niin paljon, nimenomaan poikana, että tämmöiset kyselyt vähän naurattaa. Jotenkin äitinä minä suojelen poikaani enemmän, en tiedä miksi. Molempia rakastan valtavasti, enkä kumpaakaan toista enemmän, mutta tuo pienen pojan suojeluvietti on kuulemma monelle äidille tuttu. Se poika, olkoon että on vanhempi, on mulle jotenkin vaan enemmän se mun oma pallero... =)
Äidille se poikalapsi on aina jotenkin enemmän suojelun alla.
ei ole totta, että tyttövauvat hakevat enemmän kontaktia ihmisiin, kuin poikavauvat. kiitos yleistämisestä taas kerran.
 
"pojan äiti"
minä toivon 5 poikaa ja sitten heidän kasvettua isoiksi vielä yhtä poikaa, iltatähteä. mutta ei yhtään haittaa vaikka tyttöjäkin tulisi.

Toivon sellaista villiä poikalaumaa, sellaisia, jotka ei usko mitään mitä niille sanoo ja keksii kaikenmaailman kolttosia! :)
 
3n pojan jalkeen raskaana ollessani toivoin tyttoa, mutta pelkasin samalla etta jos tulee tytto. Ne kuin on varmaan niin kovasti erilaisia. Ja olisi kivaa ja mahtavaa (minun mielestani) sanoa etta minulla on 4 poikaa!!! Tytto tuli, ja koko miesvaen silmatera!
 
Mä taas en ole koskaan toivonut tyttöä, mutta jos tyttö olisi tullut, niin ihan yhtä onnellinen olisin silti ollut. Esikoisesta toivoin poikaa, poika tuli. Kuopuksesta toivoin poikaa, mutta lääkäri sanoi että tyttö tulee, eikä se ollut ongelma, vaikka vähän mietitytti miten pärjään tytön kanssa. No, poika kuitenkin tuli. Ei mulle sillä sukupuolella ole niin väliä ollut, molemmat tervetulleita, mutta jos vielä kolmas lapsi tulisi, niin poikaa toivoisin. Tytölle olis ihana ostaa kaikkia prinsessa-hömpötyksiä, mutta en mä osais olla tytölle äiti... pojat on helpompia jotenkin, suoraviivaisempia tms. Ja tiedän mistä puhun, koska mulla on tytärpuoli + useita tyttöjä kummilapsina.
 
Minä en ole koskaan toivonut tyttöä. Ihan pikkulapsesta asti olen toivonut saavani pojan, mutta ikinä ei ole ollut minkäänlaisia haaveita, että saisi juuri tyttölapsen. Mielestäni pojilla on tässä maailmassa helpompaa. Ei tarvitse meikata, lyhyt kynitty sänki on aina muodikas, tytöillä on jo hirveät ulkonäköpaineet, hiustyyliä arvostellaan, vaatteet on paljon tiukempia kuin pojilla, naisilla aina arvostellaan puku ja täytyy yrittää etsiä joku iltapuku esim. juhliin, vanhojen tanssit jne. Pojat laittaa tumman puvun ja pääsee niin helpolla. Vaikka mitä vastaavia juttuja on. Pelottaisi kasvattaa tyttölasta.
 
"Riitta"
En minä mitään toivonut. Koko odousaika oli täysin samanlainen kuin poikaa ( esikoistani ) odottaessani, emme myöskään halunneet etukäteen tietää, kumpaa sukupuolta vauva on, mutta voi sitä riemuntunnetta mikä tuli, kun kätilö sanoi, ; TÄMÄ ON TYTTÖ!

Vieläkin (vauva pian 1 v ) haistelen tytön päätä öisin ja en voi mitenkään edes käsittää, mitrn suuri lahja meille on suotu.

Maailman ihanin, rakksin, suloisin ja kallisarvoisin tyttö. :heart: :)

En voi sanoa miten näkisin asian,jos eka olisi ollut tyttö ja toka poika...Varmaan samallalailla.
Olen etuoikeutettu. Minulla on poika ja tyttö.Elämäni.
 

Yhteistyössä