Miksi TYTTÖVAUVAT on toivotumpia?

  • Viestiketjun aloittaja gallubia
  • Ensimmäinen viesti
gallubia
Tuun nyt tänne vaan aukomaan päätä... Ärsyttää niin prkl:eesti kaikki, jotka tahtoo nimenomaan vaan toista sukupuolta olevia lapsia! Olkaa kiitollisia siitä mitä saatte!
Aloitin tämän ketjun juuri siitä syystä, koska en ymmärrä sitä asiaa kuten et sinäkään. Siksi kysynkin miksi tytöt on toivotumpia? Tänäänkin selasin taas yhtä odotuspinoa, eräs äiti oli ihan riemuissaan kuullessaan odottavansa toista tyttöä. Loppuun kirjoitti vielä: " vaikka ehkä sitä poikavauvaakin olisi oppinut hoitamaan ;)". Voi hele. Miten tuollaisilla ihmisillä voi ylipäätänsä olla miehet, jos pitävät poikia noin huonompina.
 
"vieras"
Saa ostaa söpömpiä vaatteita ;) Mut ihan tosissaan niin minun oli ainakin helpompi ymmärtää pikkutyttöjen maailmaa kun itsekin on joskus sellainen ollut. Pikkupoikien maailma on mulle ihan vieras, mutta kai sitäkin opisi ymmärtämään jos mahdollisuuden saisi :)
 
Mä luulen et tyttöö toivotaan sentakia et sitä voi sitten pukee söpösti ja tytöille on niin paljon kaikkee kivaa vaatetta ja leluja. Ne on sellasia prinsessoja :) Meillä on tyttö ja poika, ollaan siis niin onnellisessa asemassa et saatiin molemmat. <3
 
mmoo
Jos naisilta kysytään, niin todnäk moni toivoo tyttöä, mutta miehistä samoin useampi toivoo poikaa (jos pitäisi valita). Mutta esim. itse en erityisesti toivonut tyttöä, haaveilin myös "pienestä miehestä".
 
"ratiriti"
[QUOTE="vieras";22790490]Saa ostaa söpömpiä vaatteita ;) Mut ihan tosissaan niin minun oli ainakin helpompi ymmärtää pikkutyttöjen maailmaa kun itsekin on joskus sellainen ollut. Pikkupoikien maailma on mulle ihan vieras, mutta kai sitäkin opisi ymmärtämään jos mahdollisuuden saisi :)[/QUOTE]

Minäkin ajattelin noin ensin, kunnen kuulin että odotan poikaa. Tietysti nyt vieläkin joskus ajattelee sitä, että kuinka sitä esim. murrosikäisen pojan maailmaa voi ymmärtää kun ei ole sitä itse kokenut. Mutta onneksi on mies apuna.

Nyt mulle on tullut sellaisia ajatuksia, että jos saisin tytön, niin siitä tulis mulle varmaan taas toisenlaisia "suorituspaineita". Tarkoitan, että kun oma nuoruus ei mennyt kovin ihanasti niin varmaan peläisin liikaa että tyttö joutuu kokemaan kaiken saman kuin minä. En nyt osaa sitä tähän kirjoittaa niin kuin ajattelen, mutta jotain tuohon suuntaan.
 
Mamahemuli
Minä en toivonut tyttöä, mutta sain tytön. Yhden pojan jälkeen. Toivoin toista poikaa.
Nyt sitten tämän tytön perusteella vastaus kysymykseesi; tyttölapsi on jotenkin ihmisläheisempi, pojat on kiinnostuneita esineistä yms jutuista kun taas tyttövauva tekee heti enemmän kontaktia ihmisiin ja noteeraa ihmiset ihan eri tavalla.
Se siis ehkä voisi olla syy toivoa tyttövauvaa, sen sijaan syitä toivoa poikavauvaa on ihan yhtä paljon. Minä rakastan poikaani niin paljon, nimenomaan poikana, että tämmöiset kyselyt vähän naurattaa. Jotenkin äitinä minä suojelen poikaani enemmän, en tiedä miksi. Molempia rakastan valtavasti, enkä kumpaakaan toista enemmän, mutta tuo pienen pojan suojeluvietti on kuulemma monelle äidille tuttu. Se poika, olkoon että on vanhempi, on mulle jotenkin vaan enemmän se mun oma pallero... =)
Äidille se poikalapsi on aina jotenkin enemmän suojelun alla.
 
"anna"
[QUOTE="vieras";22790490]Saa ostaa söpömpiä vaatteita ;) Mut ihan tosissaan niin minun oli ainakin helpompi ymmärtää pikkutyttöjen maailmaa kun itsekin on joskus sellainen ollut. Pikkupoikien maailma on mulle ihan vieras, mutta kai sitäkin opisi ymmärtämään jos mahdollisuuden saisi :)[/QUOTE]

Näin minullakin. Poika tuntuisi jotenkin "vieraammalta". Tyttöä toivoin ja sen sain. Jos toinen lapsi tulisi, niin se voisi olla sitten poika :)
 
Mamahemuli
Mä luulen et tyttöö toivotaan sentakia et sitä voi sitten pukee söpösti ja tytöille on niin paljon kaikkee kivaa vaatetta ja leluja. Ne on sellasia prinsessoja :) Meillä on tyttö ja poika, ollaan siis niin onnellisessa asemassa et saatiin molemmat. <3
Niin. Voihan se tosiaan näinkin olla.
Meilläkin mummi oli onnellinen kun syntyi tyttö, että 'jee, saa ostella mekkoja'.
No. Mekkoja on osteltu, mutta enimmäkseen ne homehtuu kaapissa. Ja toivon, että mun tytöstä ei koskaan tule 'prinsessaa'.
 
"maiski"
[QUOTE="anna";22790549]Näin minullakin. Poika tuntuisi jotenkin "vieraammalta". Tyttöä toivoin ja sen sain. Jos toinen lapsi tulisi, niin se voisi olla sitten poika :)[/QUOTE]

Mä taas oon ollut aina enempi poikatyttö ja mun on helpompi ymmärtää poikia. SIksi mun kaksi vilperttiä poikaa tuntuu niin parhaalta. Tyttölapsille on kyllä söpömpiä ja monipuolisempia vaatteita kuin poikalapsille - mutta prinsessaa en kyllä tytöstäkään tekisi.
 
"vieras"
Toivoin ja sain 4 lasta, poikia kaikki. Ehkä olisin tytönkin ottanut mutta poikia annettiin. Kiitollinen niistä enkä pois antaisi. Pojat ovat jotenkin vain selvempiä. Ja kun itse on ollut enemmän poikatyttö niin pojat jotenkin luontevampia. Tosin joskus miettii millainen tyttö olisi tullut ja ollut.
 
vv
Yksi tyttö ja yksi poika löytyy ja jos kolmas tulisi niin ihan sama kumpi tulisi, molemmissa on puolensa. Esikoisesta toivoin kyllä tyttöä ja tiesinkin molemmista heti kumpi tulossa mutta nyt en ole päässyt vielä selville kumman haluaisin mieluummin.
Tytöille tosiaan löytyy paremmin ihanaa vaatetta ja ovat jotenkin helpompia mutta on nuo poikaviikarit kyllä niin ihania kans vaikka turhia sydämentykytyksiä aiheuttaa reikäpäisillä tempuilla.
Ja toki kaikki toivoo tervettä lasta lähtökohtaisesti..
 
-
Ei ole. Mä olen aina vaan toivonut lasta, sukupuolella ei mitään väliä.
Oikeastaan jos totta puhutaan, niin pojat ovat paljon helpompia. Mulla on 4 poikaa ja 1 tyttö. Tyttö on se kaikista stressaavin ja se, joka osaa tosiaan määkyä, rääkyä, kiristää pinnaa. Pojat eivät ole ikinä olleet sellaisia.
 
fafffadsfadsffas
Kaikkee toivotaan. mutta aina toivomukset ei toteudu. Lasteni äiti, entinen puolisoni, sanoi esikoistamme odottaessa jotenkin sinnepäin, että miettiikö ne "pääasia,että on terve" toivovat sitä, että mihin ne palauttaa sen - viallisen. Sitte mekin saatiin monta niitä kieroja, suoria ja sanavalmiita, mutta vaan isä palautettiin siitä syystä.
 
..
kotiin. mistä sä tiedät mitä ihmiset toivoo. mulle on ihan samanarvoista tuli poika tai tyttö. aiemmin yksi poika jota en kyllä mihinkään vaihtais. taitaa gallupia olla päissään.
 
gallubia
Ja ap haluaa tässä vaiheessa selventää ettei todellakaan ole katkera poikien äiti. Itselläni on kaksi poikaa ja tyttö. Ja vaalin viimeiseen asti ettei hänestä tulee mitään "prinsessaa". Ja olen kyllä kiitollinen, että hän kasvaa poikien keskellä. Ei niin nuo röyhelöt ja vaaleanpunainen kiinnosta ;D Näen punaista joka kerta kun joku puhuu tytöstään prinsessana tai jos menen kylään jossa joku pikkutyttö sössöttää olevansa maailman kaunein prinsessa, yllään kaamea prinsessamekko. Esimerkkinä serkkuni perhe; heillä kolme tyttöä. Tytöt ovat omasta mielestään niin prinsessoja, pitkät päivät kävellään kotona prinsessamekot päällä, taikasauvat kädessä ja peiaillaan peilin edessä. Juu, ollaan me ihmiset toki erilaisia, mutta minä tulisin hulluksi! Jos (tuskin enää koskaan tulee) meille tulisi vielä joskus vauva, pojan tahtoisin. Ja toivon myös että tuo meidän ainoa tyttömme pysyy "tavistyttönä". Tähän loppuun vielä pyyntö tyttöjen äideille: Puhukaa tytöistänne tyttöinä, älkää prinsessoina! Jos ette sitten ole itse kuningattaria :D
 

Yhteistyössä