Miksi TYTTÖVAUVAT on toivotumpia?

  • Viestiketjun aloittaja gallubia
  • Ensimmäinen viesti
Tämä viimeinen litannia oli koko ketjun paras kommentti. Kyllä ne kaverit ja ystävät ihan luonnostaan löytyy, ettei tarvi tyttöjä sen takia toivoa että niistä ne shoppailukaverit sais ;)
Jep, jep...eli on ihan ok toivoa poikaa, jonka kanssa kalastella, mutta ei tyttöä, jonka kanssa shoppailla...vai miten se nyt meni?

Miksi me ylipäätään tehdään lapsia. Siksi, kun me halutaan. Ollaan näet itsekkäitä paskoja. Mä haluan tehdä lapseni kanssa jotakin ja niistä nyt sitten satuin mainitsemaan sen shoppailun. Haluaisin mieluusti harrastaa lasteni kanssa koiria ja heppapuuhatkin ois ihan jees.

Toki pojatkin voi shoppailla, hevostella ja harrastaa koirien parissa, mutta sen perusteella mitä itse olen nähnyt, niin aika vähissä on ne pojat.

Mä en halua tyttöä jotta saisin itselleni shoppailuseuraa. Vaan mä haluaisin tehdä tyttäreni kanssa yhdessä jotakin kivaa...jotain ns. tyttöjen juttuja. Haluaisin myös käydä tyttäreni kanssa kasvohoidossa ja kampaajalla. Antaa hänelle siis aikaa äidin kanssa, tyttöjen juttuja tehden.

Jonkun logiikka riittää tämän asian ymmärtämiseen, toisen ei.
 
Ketjun ap:lla myös tyttö, joten kateudesta ei ole kyse. Otsikossa on kysymys, johon useampi on hyvin vastannut, kiitos siitä. Mutta sitä on vaikea käsittää, miksi poikalasten perheitä säälitään ja ajatellaan että heillä meno useiten villiä. MINÄ tulisin hulluksi jos olisi monta tyttöä, kauheaa mankumista ja prinsessahörhöilyä. Olen oman onnellisen lapsuuteni elänyt, ei tarvitse tyttöjen kautta elää sitä uudelleen. Tämän ketjun perusteella tyttöjä siis halutaan, jotta voidaan tehdä niistä niitä äidin pikku prinsessoita, äidin mallinukkeja, joille annetaan kaikki periksi. Voi pyhä jysäys.
Jokainen toki ymmärtää asiat kuten haluaa, mutta mä en kuitenkaan näkisi että kukaan on tekemässä tytöistään tämän ketjun perusteella äidin mallinukkeja, joille annetaan kaikki periksi. Ehkä se meni sitten multa jotenkin ohi, mutta en mistään moista lukenut.

Mä en omalta osaltani voi käsittää mikä siinä on niin paha asia jos joku toivoo lapselleen tiettyä sukupuolta ja se toive vielä jopa toteutuu? Miten se on keltään pois? En käsitä. Kaverilla on 4 poikaa ja hän sanoo, ettei hän osaisi olla tytön äiti. Mulla on 3 tyttöä ja koen että mulle taas tyttöjen äitiys on todennäköisesti helpompaa.

Kumpikaan meistä ei voi puhua asiaa faktana, kun ei olla sen toisen sukupuolen äitiyttä koettu, mutta tältä tuntuu. Enkä tosiaan voi käsittää miksi se on jollekin tuntemattomalle nettipersoonalle niin vaikea paikka.
 
Mä vaan halusin ensimmäiseksi lapseksi tytön. Olin halunnut aina, niin kauan kun jaksoin muistaa. En osaa sitä sen tarkemmin selittää että miksi. Tyttö meille ekana syntyikin.

Toiseksi lapseksi halusin ehdottomasti pojan, ja onneksi sainkin. Halusin molempia sukupuolia olevia lapsia, ja kokea äitinä olon sekä tytölle että pojalle. Ja siinä on minusta eroa; äidin & tyttären sekä äidin & pojan välisessä suhteessa. Olisin paljon köyhempi, jos mulla olisi kaksi tyttöä tai kaksi poikaa...
 
Mamahemuli
Jokainen toki ymmärtää asiat kuten haluaa, mutta mä en kuitenkaan näkisi että kukaan on tekemässä tytöistään tämän ketjun perusteella äidin mallinukkeja, joille annetaan kaikki periksi. Ehkä se meni sitten multa jotenkin ohi, mutta en mistään moista lukenut.
No. Kukaan ei ole JÄRKEVÄÄKÄÄN syytä tälle toiveelle esittänyt. Siis semmoista, joka olisi jollain tapaa ymmärrettävissä.

Ja kyllä vaan siinä on minusta jotain pahasti metsässä, jos lapsista toivotaan kavereita. Kaverit on erikseen. Keskenkasvuiselta tuollaiset jutut pahasti kuulostaa. Omituiselta.

Ikävä tosiasia sen sijaan on, että hyvin monista tytöistä tulee ärsyttäviä vänisijöitä. Kai niiden äidit on ladanneet niille vähän liikaa niitä omia outoja odotuksiaan. Tai jotain. Meillä lapset eivät tule ikinä saamaan yhtikäs mitään jos asia esitetään vinkumalla.
 
No. Kukaan ei ole JÄRKEVÄÄKÄÄN syytä tälle toiveelle esittänyt. Siis semmoista, joka olisi jollain tapaa ymmärrettävissä.

Ja kyllä vaan siinä on minusta jotain pahasti metsässä, jos lapsista toivotaan kavereita. Kaverit on erikseen. Keskenkasvuiselta tuollaiset jutut pahasti kuulostaa. Omituiselta.

Ikävä tosiasia sen sijaan on, että hyvin monista tytöistä tulee ärsyttäviä vänisijöitä. Kai niiden äidit on ladanneet niille vähän liikaa niitä omia outoja odotuksiaan. Tai jotain. Meillä lapset eivät tule ikinä saamaan yhtikäs mitään jos asia esitetään vinkumalla.
Mikä oli se sun järkevä peruste pojan haluamiselle? :xmas:
 
"mia"
Tytöille on ihania vaatteita ja leluja :D Pojan vaatteet ja lelut on tylsiä... Tytön raskaus yms on tulevaisuudessa (toivottavasti) lähempänä kuin miniän. ja lapsenlapset..
 
Mamahemuli
Mikä oli se sun järkevä peruste pojan haluamiselle? :xmas:
Viittaat varmaan siihen, kun sanoin, että toivoin kakkosesta poikaa. En ole vielä tätä maininnutkaan, mutta mun syy toivoa poikaa oli lähinnä käytännöllisyys ja oma mukavuudenhalu; ajattelin, että pojasta saattaisi olla tulevaisuudessa enemmän iloa ja seuraa esikoiselle, oli myös kaikki vaatteet ja muut vermeet olemassa jo pojalle. Lisäksi omien havaintojen ja kaverien kertoman mukaan tytöt on sata kertaa hankalampia. Mikä muuten pitää omien kokemusten nojalla ihan täysin paikkansa. Yksi syy - eikä ollenkaan järjellä perusteltavissa - oli se, että olin aivan myyty supersuloiselle pojalleni. Jotenkin olin ihan varma, että tyttö ei voisi olla yhtä suloinen. Niin. Tietenkin olin väärässä. =p

Mutta EN ole suunnitellut pojasta lätkänpelaajaa tai kalakaveria, ENKÄ tytöstä ballerinaa. Enkä aio heitä aivopestä siitä, mikä niiden mielestä pitäisi olla kivaa. Aika näyttää mistä tykkäävät.

Mitä muuten aiot tehdä siinä tapauksessa, että tyttäresi ei sitten voikaan sietää meikkaamista tai omaksuu jo varhaisteininä kestävän kehityksen periaatteita ja vihaa ylenpalttista shoppailua?
 
Mamahemuli
[QUOTE="mia";22795363]Tytöille on ihania vaatteita ja leluja :D Pojan vaatteet ja lelut on tylsiä... [/QUOTE]

Ei todellakaan pidä paikkaansa. Pojille tehdään ihan mielettömän hienoja vaatteita ja tosi kivoissa väreissä, eihän niitä tylsiä ole pakko ostaa?
 
"Sara"
Viittaat varmaan siihen, kun sanoin, että toivoin kakkosesta poikaa. En ole vielä tätä maininnutkaan, mutta mun syy toivoa poikaa oli lähinnä käytännöllisyys ja oma mukavuudenhalu; ajattelin, että pojasta saattaisi olla tulevaisuudessa enemmän iloa ja seuraa esikoiselle, oli myös kaikki vaatteet ja muut vermeet olemassa jo pojalle. Lisäksi omien havaintojen ja kaverien kertoman mukaan tytöt on sata kertaa hankalampia. Mikä muuten pitää omien kokemusten nojalla ihan täysin paikkansa. Yksi syy - eikä ollenkaan järjellä perusteltavissa - oli se, että olin aivan myyty supersuloiselle pojalleni. Jotenkin olin ihan varma, että tyttö ei voisi olla yhtä suloinen. Niin. Tietenkin olin väärässä. =p

Mutta EN ole suunnitellut pojasta lätkänpelaajaa tai kalakaveria, ENKÄ tytöstä ballerinaa. Enkä aio heitä aivopestä siitä, mikä niiden mielestä pitäisi olla kivaa. Aika näyttää mistä tykkäävät.

Mitä muuten aiot tehdä siinä tapauksessa, että tyttäresi ei sitten voikaan sietää meikkaamista tai omaksuu jo varhaisteininä kestävän kehityksen periaatteita ja vihaa ylenpalttista shoppailua?
Miten musta tuntuu, että sä puhut ihan ristiin? Tyttöä toivovat tekee väärin, mutta itse puhut poikien helppoudesta ja aika selvästi suosit omaa poikaasi.
 
Viittaat varmaan siihen, kun sanoin, että toivoin kakkosesta poikaa. En ole vielä tätä maininnutkaan, mutta mun syy toivoa poikaa oli lähinnä käytännöllisyys ja oma mukavuudenhalu; ajattelin, että pojasta saattaisi olla tulevaisuudessa enemmän iloa ja seuraa esikoiselle, oli myös kaikki vaatteet ja muut vermeet olemassa jo pojalle. Lisäksi omien havaintojen ja kaverien kertoman mukaan tytöt on sata kertaa hankalampia. Mikä muuten pitää omien kokemusten nojalla ihan täysin paikkansa. Yksi syy - eikä ollenkaan järjellä perusteltavissa - oli se, että olin aivan myyty supersuloiselle pojalleni. Jotenkin olin ihan varma, että tyttö ei voisi olla yhtä suloinen. Niin. Tietenkin olin väärässä. =p

Mutta EN ole suunnitellut pojasta lätkänpelaajaa tai kalakaveria, ENKÄ tytöstä ballerinaa. Enkä aio heitä aivopestä siitä, mikä niiden mielestä pitäisi olla kivaa. Aika näyttää mistä tykkäävät.

Mitä muuten aiot tehdä siinä tapauksessa, että tyttäresi ei sitten voikaan sietää meikkaamista tai omaksuu jo varhaisteininä kestävän kehityksen periaatteita ja vihaa ylenpalttista shoppailua?
Minä? mulle kelpaa molemmat.. tyttö ja poika. Oikeastaan haluaisin olla sekä tytön että pojan äiti. Se olis mun unelma. Mutta jos pitäisi valita kumpi tässä ja nyt niin tyttöä toivoisin.

Enkai mä mitään sitten tee... en mä itsekään meikkaa joka päivä vaikka meikeistä olen kiinnostunut ja kaikkea shoppailen ylenpalttisesti.. jos lapset ei opi äidiltään tätä ylenpalttista shoppailuintoa niin olen vaan tyytyväinen. Jos ihminen omaa kestävän kehityksen periaatteita niin minusta se on hienoa. Toisaalta, jos tyttö lähtee mun kanssa shoppailemaan ja käy mun meikkipussilla niin en mä pahakseni sitäkään pistä. En mä ole myöskään suunnitellut mitä mun lapsistani pitää tulla.. eikä varmaan muutkaan vaikka ne vauvana pukiskin vaaleanpunaisiin röyhelöihin. Minusta sä otat vähän liian vakavasti koko asian.. ja jos sä ostat ja puet pojallesi mielettömän hienoja vaatteita niin miksi tyttöjen äidit ei saisi ostaa ja pukea tytöilleen omasta mielestään hienoja vaatteita ?

Mitä sä aiot tehdä jos sun pojastas kehkeytyy omasta mielestään maailman napa, himoshoppaaja ja siitä tulee nirppanokkainen malli? pojistakin kun voi tulla mitä vaan :whistle:

Ja mä en millään muotoa allekirjoita sitä että suurin osa tyttölapsista olisi hankalia ja nirppanokkaisia, ihan hulvaton väite.
 
Mamahemuli
[QUOTE="Sara";22796108]Miten musta tuntuu, että sä puhut ihan ristiin? Tyttöä toivovat tekee väärin, mutta itse puhut poikien helppoudesta ja aika selvästi suosit omaa poikaasi.[/QUOTE]

Ei minusta tyttöä toivovat 'tee väärin'. Minusta on vaan omituista, jos haluaa tyttölapsen sen takia, että sen kanssa pääsee shoppaamaan. Sanotaanko nyt vaikka näin, että se kertoo siitä lausunnon antajasta olennaisen.

Enkä minä todellakaan suosi poikaani. Ihan samalla tavalla minä rakastan tuota tyttöäkin, vaikka se onkin väliin tooooosi rasittava.
 
Mamahemuli
Mitä sä aiot tehdä jos sun pojastas kehkeytyy omasta mielestään maailman napa, himoshoppaaja ja siitä tulee nirppanokkainen malli?
Mitäs minä siinä voin, muuta kuin yrittää avartaa sitä näkemystä oman navan ulkopuolelle ja yrittää puhua oikean ammatin tärkeyden puolesta. Mulla on lasten suhteen semmoinen ajatus, että itse niiden pitää saada ratkaisut tehdä ja oppia se, että ratkaisuilla on aina seuraukset joista vastuu on itsellään.
 
en ymmärrää miks?
Helpompia? Vakavissaan puhut?
Minä väitän, sekä oman että kaverieni kokemusten kautta, että vähintään kolme poikaa hoitaa siinä missä yhden tytön!
Mä kyllä peesaan tätä.Mulla on kaks poikaa ja yks tyttö ja toi tyttö on kyllä niin omaa luokkaansa kuin olla ja voi, huh huh!Siinä on kyllä tekemistä ja se kyllä ehtii joka paikkaan ja keksii mitä ihmeellisempiä asioita.Pojat on olleet paljon helpompia ja tällä neitosellä on ikää vasta 9,5kk ja ihan jo pelottaa mitä kaikkea on vielä luvassa.
 
"Sara"
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrää miks?;22797687:
Mä kyllä peesaan tätä.Mulla on kaks poikaa ja yks tyttö ja toi tyttö on kyllä niin omaa luokkaansa kuin olla ja voi, huh huh!Siinä on kyllä tekemistä ja se kyllä ehtii joka paikkaan ja keksii mitä ihmeellisempiä asioita.Pojat on olleet paljon helpompia ja tällä neitosellä on ikää vasta 9,5kk ja ihan jo pelottaa mitä kaikkea on vielä luvassa.
No meillä taas vastaavasti pojat on huomattavasti villimpiä kuin tyttö, esikoispoikaa lukuun ottamatta. Tiedä sitten miten on murrosiässä.
 
78tyughj
Höh. En usko, että tyttövauvat on toivotumpia. Miksi väität tollaista, joka ei pidä paikkaansa? En tunne montakaan ihmistä, jotka olisi ylipäätään toivoneet jotain sukupuolta, mutta jos jotain tarvii arvata, niin jotkut naiset saattavat herkemmin toivoa tyttöjä, ja jotkut miehet poikia, eli 50/50 varmaan menee Suomessa suurin piirtein. Koko maailman tilanteen luulisi kyllä olevan se, että pojat ovat kylläkin toivotumpia, jos jotain pitäisi heittää!
 
Mun mielestä se on ihan sama mitä sukupuolta toivoo tulevan lapsen olevan. Normaalit ihmiset ymmärtävät että se on vaan toive. Ongelma asiasta tulee siinä vaiheessa jos lasta pidetään jotenkin viallisena tai hyljeksitään sukupuolensa vuoksi. Tai jos on vaikka kaksi poikaa ja tehdään lisää "kunnes tyttö tulee". Näitäkin tapauksia on. Mutta sellainen raskauden ajan pieni ajatus, olis kiva jos se olis tyttö/poika, ei oo mun mielestä mitenkään kamala.
 

Yhteistyössä