Ä
äiti joka on lastensa kanssa
Vieras
Eikö teille tule huonoa omaatuntoa kun olette kotona ja lapsi hoidossa? Mä poden huonoa omaatuntoa jos mulla on etätyöpäivä ja olen kotona. Tosin se hyvä puoli noissa etäpäivissä on että pääsee hakemaan lapset aikaisemmin pois kun ei mene työmatkoihin aikaa mutta silti.. on se vähän outoa olla kotona ja lapset hoidossa...
tämä oli kuin suustani. Minullakin tulee huono omatunto jo pelkästään niistä päivistä jotka lapset ovat pk:ssa lyhennetyn päivän silloin kun itse teen projektia tms etätyötä kotona. Otan siis työn kotiin jossa deadline pian. Tällöinkin lapset ovat vain ap:n tarhassa ja haen heidät kotiin lounaan jälkeen.
Koko ajatuskin karmii siitä että lapsi viedään päiväkotiin vain siksi että on pois jaloista muiden huollettavana. tässä ketjussa on näkynyt oikein hyviä selittelyjä. Selittelijät taitavat itsekin jo uskoa selityksiinsä päivän varoajoista uuden työn aloittamiseen yms. skeidasta.
mutta uskokoon. miettiköön sitten kun lapset ovat isompia. turha valittaa enää menetettyä lapsuusaikaa.