Lapset päiväkotiin - järjenkäyttö sallittua??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja menee hermot
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja vajaa 2 v!? Jo päivähoidossa?! Etkö ap tiennyt että lasta pitää hoitaa kotona ainakin kolmevuotiaaksi!

Pitää, kenenkö mielestä?
Lapsi viihtyy erinomaisesti pienessä viihtyisässä pk-ryhmässään (eikä ole tähän mennessä koskaan taistellut päiväkotiin menemisestä kuten nämä kuvailemani lapset).
Pakko painaa töitä ettei olisi laiska sossun elätti :p
Ei vaan, täytyy isin ja äidin käydä töissä että saadaan kasaan rahaa jotta voimme muuttaa pois tästä talosta.

Joo savustakaa päiväkoti pois koko talosta. Kiva kun saatte sitten maksaa vuokraa / vastiketta hieman nykyistä enemmän kun teillä on tyhjä kiinteistö siinä ilman vuokralaisia :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei ole rytmittömyyttä antaa lapsen lomalla herätä aamulla vähän myöhemmin, silloin kun lapsi itse herää (eli meillä noin klo 7).

Miten se itse herää seiskalta jos se on herännyt pihalta kuuluviin karmeisiin huutoihin klo 6.35?

Kun saa itse herätä, herää noin klo 7 aikaan. Viikonloppuisin ei pk-melut meitä häiritse :)

Ei ole rytmittömyyttä antaa lapsen lomalla herätä aamulla vähän myöhemmin, silloin kun lapsi itse herää (eli meillä noin klo 7).

Miten se itse herää seiskalta jos se on herännyt pihalta kuuluviin karmeisiin huutoihin klo 6.35?

Kun saa itse herätä, herää noin klo 7 aikaan. Viikonloppuisin ei pk-melut meitä häiritse :)

Ja se parikyt minuuttia vähemmän on sitten ihan kamalaa? Byhyy?

Joo savustakaa päiväkoti pois koko talosta. Kiva kun saatte sitten maksaa vuokraa / vastiketta hieman nykyistä enemmän kun teillä on tyhjä kiinteistö siinä ilman vuokralaisia :)

Itse pk ei meitä häiritse. Päivällä lapset ulkoilevat pihalla ja ääntä toki riittää mutta sellaistahan se on eikä se meitä haittaa.
Vanhempien pysäköinti-/autoilukulttuuri sekä turha lasten huudattaminen aamuvarhain tässä ottaa päähän.

Ja mitä vuokraan tulee, niin eiköhän tuosta vuokraa tulisi jostain muustakin kuin pk-toiminnasta.

Ja se parikyt minuuttia vähemmän on sitten ihan kamalaa? Byhyy?

Kyllä se on aika kamalaa. Se on ikävä tapa herätä, turhaan huutoon.
Alueella asuu paljon vuorotyötä tekeviä, jotka voisivat muuten ansaitusti nukkua pidempään aamulla.

Hmm, vinkkaa paikalliselle lappuliisayhdistykselle tai poliisille että pysäköidään väärin ja autot tyhjäkäynnillä. Ja ota pk-asia puheeksi taloyhtiön kokouksessa. Ja siitä hoitajasta valitusta eteenpäin, jos kuulet että hän karjuu lapsille koko ajan :o

Perjantaina viimeksi lapsi ja minä heräsimme kamalaan huutoon klo 6.35.

Heräsitte vasta 6.35? Kyllä reippaat hyvät äidit ovat ylhäällä jo kuudelta! Mikäs sossun elätti olet jos et tuohon aikaan perjantaina ole jo valmistautumassa töihinlähtöön?

voi tsiisus. meinaakkok et on sossun elätti jos ei herää klo 6. voi haloo.

Ap, onko tää päiväkoti Itä-Uudellamaalla? Sun kuvaus kuulostaa niiiin tutulta vaan, sopii ihan täysin meidän lasten päiväkotiin, tosin me ei viedä koskaan lapsia hoitoon ennenkuin 8.30, joten noista aamuista en osaa sanoa mitään, enkä kyllä autohommastakaan kun mulla ei ole autoa.

Mut kerrohan nyt, puhutaanko samasta??

Alkuperäinen kirjoittaja kuulostaa tutulta :):
Ap, onko tää päiväkoti Itä-Uudellamaalla? Sun kuvaus kuulostaa niiiin tutulta vaan, sopii ihan täysin meidän lasten päiväkotiin, tosin me ei viedä koskaan lapsia hoitoon ennenkuin 8.30, joten noista aamuista en osaa sanoa mitään, enkä kyllä autohommastakaan kun mulla ei ole autoa.

Luultavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja kuulostaa tutulta :):

Luultavasti.

Ok, voin kuvitella että ottaa päähän... Ja yleisestikin, en mä itse ainakaan välttämättä haluis asua pk:n yläkerrassa, vaikka oikeasti ihan mahtava pk onkin. (monien ennakkoluuloista huolimatta). Sen tiedän että mun mies on joskus parkkeerannut väärin siellä, ja tädit on siitä kyllä huomauttanut. Ja kuulemma sitä tapahtuu aika paljon.

Yhteistyössä