Kotiäiti ura loppuu, työt alkaa ja lapset päiväkotiin. APUJA KAIVATAAN !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ÄIPPÄ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ÄIPPÄ

Vieras
Eli olen ollut nyt pian 6 vuotta kotiäitinä ja 2 lasta kotona mun kanssa.

Miten arkeen tottuu ? Vinkkejä !

En tiedä vielä päiväkoti elämästäkään mitään ?

Mitä päiväkotiin pitää viedä lapsille mukaan varavaatteeksi ?

Millaisia hoitotätejä teillä on, millainen on vastaanotto tilanne, mitä siinä rupatellaan ? Kertooko ne päivän päätteeksi miten lapsella on mennyt, pitääkö hoitotäti joskus palaveria teidän kanssa kahden kesken tms ?

Millainen on päivän kulku päiväkodeissa ?

TIedän päiväkotiin on tutustumispäivä, mutta haluaisin kuulla ja valmistautua jo etukäteen. KIITOS AVUISTA !

Mitäs siis pitäisi tietää hoidon aloittamisesta ja kertokaapa millaisia kivoja hoitotätejä teillä on ollut ?

Kannattaa ekoiksi viikoiksi varata kaikki vapaa-aika itselle/perheelle, koska muutos oli ainakin meille tosi rankka. Kaikki olivat väsyneitä ja yöt levottomia, vaikka mitään ongelmia ei hoidon/työn aloittamisessa ollutkaan.

Mukaan ihan tavalliset perusvatteet, kuravaatteet, saappaat, unilelu, vaipat ym.

Kyllä siihen arkeen tottuu, alun kaaoksen jälkeen.. :D
Helpottaa kummasti kun esim. vaatteet laittaa jo ed. iltana valmiiksi ja tsekkaa kurakamppeet sun muut jos näyttää siltä että niitä tarvitaan.
Tosin mä olen vienyt pojalle päiväkotiin toiset kuravaatteet, sekin on kätevää kun niitä on kahdet!

Hoitotädit ovat olleet pääosin oikein mukavia, on voitu jutella kaikista poikaa koskevista asioista, niin hyvistä kuin huonoistakin.
Pari kertaa vuodessa on kehityskeskustelu ja päivittäin tulee kyseltyä miten on päivä mennyt jne.
Aamusin nyt huomenet ja moikat vaihdetaan, ja jos on jotain muuta niin sitten mainitsen, muuten liukenen nopsaan paikalta ja poika suunnistaa joko aamupalalle tai leikkeihin.

Viikko-ohjelmasta näkee aina mitä on tiedossa ja sitä kannataakin lueskella jos vaan sellainen sieltä löytyy. :)

Mitähän nyt muuta.. No vaatteet tietysti on hyvä nimikoida, ihan kenkiä myöten, samoin olen nimikoinut pojan lelujakin.

No parhaiten saat selville millainen päiväkoti on, kun menet ja vaikka googletat tiedot. Siellä löytyy tietoa päivän kulusta ja kaikesta mahdollisesta. Ja kyllä sinä voit tutustua päiväkotiin etukäteen ilman lasta.

Yhteistyössä