Miksi teille joillekin on ylpeilynaihe se, että ei juo juhannuksena tai muina pyhinä?

Alkuperäinen kirjoittaja Liptoni:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
No mä en kyllä käsitä miten se ylpeilyksi väännetään, jos ilmoittautuu pinoon jossa nimenomaan kysellään juomattomia. Enkä käsitä niitä juomisellakaan ylpeileviä, eiköhän jokainen tee ja elä itse oman elämänsä, ei siihen tarvi muiden mielipiteiden vaikuttaa. :D

Juurikin noin. Ellei sitten ap:hen iskeytynyt keppi, kun oli ketju meistä juomattomista :D

No siis siellä nimenomaan joku kirjootti, että on ylpeä siitä juomattomuudestaan. Suurin osa kyllä vastasi vain, että ei juo.

Alkuperäinen kirjoittaja sipsi:
Minä olen näitä "en juo"-tyyppejä nykyään. Mitenkään en siitä ole ylpeä, se vaan on minun tapani elää. Minua puolestaan ihmetyttää, kun joudun AINA selittelemään, miksi en ota sitä yhtä tai kahta enempää. Ja usein tunnen itseni sitten ilonpilaajaksi tietyssä seurassa :( Minua ei tippaakaan haittaa toisten juominen juhlissa, mutta en ymmrrä sitäkään, että joutuu ikään kuin "puolustautumaan" jos ei tahdo juoda :(

Tuo on kyllä typerää, että joutuu sitä juomattomuuttaan selittelemään eikä ihmiset tajua olla tyrkyttämättä sitä juomista.

Alkuperäinen kirjoittaja Liptoni:
Pitäiskö tähän sanoa, että eikö oo typerää suunnitella ryyppäys johonkin tiettyyn päivään, tai vastaavasti suunnitella olevansa ilman alkoa, eikö se vois olla spontaania?
Mie tuskin juon jussina (alkoa ), kun en tykkää ees alkon hajusta =)

No mä voin suunnitella ihan vain sen takia, että viikonlopputyö ei anna turhan paljoa mahdollisuuksia lähtiä liikenteeseen. Varsinkin jos haluaa päästä kavereitten kanssa. Ja onhan mulla lapsikin.

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Jos ei ole kovasti muuta millä ylpeillä? Pitää alkoholia syntinä ja kaiken pahan alkuja ja juurena ja siitä nauttivat ovat pahoilaiselle sormensa ojentaneita ja syntiin langenneita ;)

Saattaa olla että otan, voinpa olla ottamattakin

no mä en nyt mitään sinänsä ylpeyttä asiasta tunne, mun mielestä on normaalia aikuiselta ihmiseltä että ei ole mitään pakonomaista tarvetta juoda juhlapyhinä, varsinkaan niin ryyppyjuhlina.. ;)
mun ajatuksissa sellainen "nyt on pyhä nyt ryypätään" tai "jes, ylimääräinen arkivapaa nyt ryyppäämään" on kohtuu teinimeininkiä :snotty:
alkoholissa itsessään ei ole mitään pahaa, ja juon jos siltä sattuu tuntumaan.. mutta mikään juhlapyhä tai vapaapäivä ei mene piloille jos en juo.. enkä suunnittele juomista etukäteen, että juhannus tulee jippii voi juoda tyylillä..

Mun juhlapyhiin ei juominen kuulu automaattisesti, en juo siksi koska "pitää" juoda. 10 edellistä juhannusta on menny ihan selvinpäin, yks jussi piti vetää perseet mutta mun mahani sanoi toista. Vappuna en ollu dokaamassa, en uutena vuotena. Tänä juhannuksena ajattelin kännit vetäistä. Ja ei, mun lasten ei tarvitse katsoa mua kännissä juhlapyhinä tai minään muunakaan päivänä. Vedän kännini jossain muualla, tai sitten lapset ovat muualla.

Yhteistyössä