Miksi täällä pitää ottaa muiden tunteet huomioon, kun jostain kirjoittaa...?

Kotona Kirves Kädessä

Aktiivinen jäsen
08.04.2007
30 102
1
36
Viittaan eiliseen ketjuuni, jossa kirjoitin mun ja isäni välisestä auto dilemmasta. Tuli kommenttia, että pitää olla kiitollinen, kun on isä, ja kiitollinen kun se auttaa.. No tietty olen kiitollinen jne.

Mutta eihän tänne voi mitään kijoittaa, jos aina pitää ajatella, että eihän tämä kijoitus loukkaa eri tilanteessa olevia ihmisiä?

Niin mutt ajollakin meistä ei ikinä ole lapsia, joten niillä syntymättömillä lapsilla ei sitten ole isää eikä veljeä niin että ole kiitollinen. nih. ;)

Juu, minuakin ärsyttää just toi määkyminen.

No en mä ainakaan pystyis mitään kirjoittamaan jos pitäis muiden tunteita ajatella.
Esim jos alkaisin puhumaan abortista,niin en mä ajattele silloin km saaneita ja lapsettomia,vaikka toki ne onkin ikäviä asioita mitä on joillekkin tapahtunut.

Minusta se riippuu mistä kirjoittaa. Jos vaikka vastaat jollekin tietylle henkilölle, niin siinä tarvitsee ainakin jonkin verran ottaa hänen tunteensa huomioon eli et voi ihan mitä vaan henkilökohtaisuuksia mennä laukomaan. Omaan mielipiteeseen täytyy olla oikeus, mutta senkin voi esittää monella tavalla. Netikettiä kannattaa noudattaa ja hyvä sääntö on se, että jos et kehtaa sitä silmästä silmään sanoa, niin voi olla parempi jättää täälläkin sanomatta.

Enkä ole tullu lukeneeksi autojuttuasi ;)

Ei kai täällä vois mistään kirjoittaa jos koko ajan pitäis ajatella miltä jostain toisesta tuntuu... Esim. ei vois valittaa lapsista/niiden riehumisesta tms. kun voi tuntua pahalle jostain jolla lapsia ei ole jne.

Ei tää olis enää mikään keskustelupalsta. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos - vai pitäiskö sanoa toisesta silmästä sisään ja toisesta ulos ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
oon meittiny samaa...AINA löytyy joku jolla on asiat huonommin ja ainakin täällä palstalla siitä on pakko ilmoittaa. |O :headwall:

Ja miksi syyllistetään ketjun aloittajaa? Mun ei olis saanu autoasiasta tulla kuulemma kertomaan.

joku on vaan kateellinen...

*päivän kateuskortti kiintiö tältä päivältä käytetty* :D

Ja se on raivostuttavaa kun ystävällisesti kysyy niin jotkut nimimerkit hyökkää mielipiteinensä ketjuun ja alkaa keskenään melkein pilkata ketjun aloittajaa jos esim on eri mielipiteet! Eikö ne vaan osaa vastata kysymykseen jokaisella on kumminkin omat mielipiteensä..

Alkuperäinen kirjoittaja Lust:
oon meittiny samaa...AINA löytyy joku jolla on asiat huonommin ja ainakin täällä palstalla siitä on pakko ilmoittaa. |O :headwall:

Ja miksi syyllistetään ketjun aloittajaa? Mun ei olis saanu autoasiasta tulla kuulemma kertomaan.

joku on vaan kateellinen...

*päivän kateuskortti kiintiö tältä päivältä käytetty* :D

:laugh:

taisit vaan olla väärässä paikassa väärään aikaan kertomassa sun ongelmasta.

myönnän että eilen vedin pienet herneet vaikkei ainoo syyllinen ollu ap. mutta mulla oli oikea syy suuttua. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Ja se on raivostuttavaa kun ystävällisesti kysyy niin jotkut nimimerkit hyökkää mielipiteinensä ketjuun ja alkaa keskenään melkein pilkata ketjun aloittajaa jos esim on eri mielipiteet! Eikö ne vaan osaa vastata kysymykseen jokaisella on kumminkin omat mielipiteensä..

He eivät ole saaneet tarhassa mellastaa tarpeeksi aikanaan... B)

Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
Ei kai täällä vois mistään kirjoittaa jos koko ajan pitäis ajatella miltä jostain toisesta tuntuu... Esim. ei vois valittaa lapsista/niiden riehumisesta tms. kun voi tuntua pahalle jostain jolla lapsia ei ole jne.

Ei tää olis enää mikään keskustelupalsta. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos - vai pitäiskö sanoa toisesta silmästä sisään ja toisesta ulos ;)

Juurikin näin, mistä mä voin tietää, kenen isä on elossa, tai kenellä ei ole autoa ollenkaan?

myönnän että eilen vedin pienet herneet vaikkei ainoo syyllinen ollu ap. mutta mulla oli oikea syy suuttua. :whistle:

Vastasitko säkin mun ketjuun? Tää ei ole sitten ketään vastaan suunnattu, vaan ihan yleisellä tasolla.

Niin, se on kai tämän palstan meininki, sääli sinänsä. Itse pysyinkin kuukausia pois mitäs nyt-puolelta kun rasitti (joo tääkin mua ärsyttä näköjään) meno täällä. Mä sain esim. kesällä huudot niskaani kun kirjoitin ottaneeni pahasti kipinää kun isovanhemmat palauttivat 2v lapsen puolilta öin päiväreissusta kun oli sovittu 19. Olisi pitänyt olla kiitollinen kun on isovanhemmat, jotka hoitaa (oli 1. ja viimeinen kerta kun lasta edes ottivat hoitoon).

Vastasitko säkin mun ketjuun? Tää ei ole sitten ketään vastaan suunnattu, vaan ihan yleisellä tasolla.

en. oisko pitäny? :saint: :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Tunteet? Mitä ne ovat, jotain syötävääkö? :saint:

Se on se juttu, mikä herättää sussa halun tappaa edesvastuuton vesiskootterilla kaahailija.
Järki on sit se juttu, joka tulee sanomaan sulle, että mankihausissa ei oo kivaa, ei kannata :D

Eli ymmärsinkö nyt oikein rivienvälistä. Sinä mietit, miten sinun pitäisi ottaa muiden tunteet huomioon kun kirjoitat täällä?

Mutta samalla henkäyksellä pidät sitä niin väärin, että joku töksäyttää sulle jotain sellaista, mistä sää et tykkää ja juuri silloin pitäisi töksäyttäjän sitten miettiäkin sun tunteita?

Jos näin, niin on kyllä ristiriitaista...

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Eli ymmärsinkö nyt oikein rivienvälistä. Sinä mietit, miten sinun pitäisi ottaa muiden tunteet huomioon kun kirjoitat täällä?

Mutta samalla henkäyksellä pidät sitä niin väärin, että joku töksäyttää sulle jotain sellaista, mistä sää et tykkää ja juuri silloin pitäisi töksäyttäjän sitten miettiäkin sun tunteita?

Nimenomaan en ole ottamassa kenenkään tunteita huomioon, kun kirjoitan.. Mistä mä voin tietää, onko jonkun isä hengissä vai ei? Onko autoa vai ei?

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:

Nimenomaan en ole ottamassa kenenkään tunteita huomioon, kun kirjoitan.. Mistä mä voin tietää, onko jonkun isä hengissä vai ei? Onko autoa vai ei?

Mutta pitäisi ottaa juuri sinun tunteet huomioon, kun joku vastaa sulle?

Yhteistyössä