Miksi suomalaiset naiset eivät edes halua näyttää hyvältä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pieni ihminen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";30699968]Täh?
Siis tuliko sinulle jotenkin yllätyksenä, että naiset haaveilevat/kuvittelevat seksin aikana kaikkea mahdollista, myös muista miehistä? Kaikkihan sitä tekevät, ei se ole keneltäkään pois.[/QUOTE]

Kuka haaveilee, kuka ei...
Ei ole paljon tarvetta, kun oma mies on ihana ja panostaa omaan olemukseensa ja miehen mielestä olen ihana ja superseksikäs kun panostan omaani, kauniisiin alusvaatteisiin jne.

[QUOTE="...";30699968]Täh?
Siis tuliko sinulle jotenkin yllätyksenä, että naiset haaveilevat/kuvittelevat seksin aikana kaikkea mahdollista, myös muista miehistä? Kaikkihan sitä tekevät, ei se ole keneltäkään pois.[/QUOTE]

Ei tullu. Onneks mulla on kumppani joka ulkomuodoltaan täyttää tarpeeni. Mutta tuliko sulle yllätyksenä että joku mies pitää haluttavampana naista joka viittii laittatua? Siihen äsken viittasin ;) myös älykkyys on piirre jota arvostan naisella.. ;)

Voitteko kertoa, miltä pitäisi näyttää? Laittakaa vaikka jotakin esimerkkikuvia siitä, mikä teistä on fiksua ja nättiä arkityyliä.
Miten tulisi arkena pukeutua
a) lastentarhanopettajan/opettajan
b) insinöörin
c) toimistosihteerin
d) reskontranhoitjana
e) isännöitsijän

[QUOTE="Kuukkeli";30699981]Ei tullu. Onneks mulla on kumppani joka ulkomuodoltaan täyttää tarpeeni. Mutta tuliko sulle yllätyksenä että joku mies pitää haluttavampana naista joka viittii laittatua? Siihen äsken viittasin ;) myös älykkyys on piirre jota arvostan naisella.. ;)[/QUOTE]

Meillä yleensä harrastetaan seksiä illalla. Yleensä se vaatekappale, joka lentää nurkkaan on pyjama. Ei hirvittävästi ole väliä sillä, miten hottisminihameessa olen töissä ollut, kun sitä ei enää klo 21.30 minulla ole päällä. Olen myös käynyt suihkussa illalla, joten minulla ei ole meikkiä ja hiukseni roikuskelevat laittamattomina pitkin päätä. Myöskään miehellä ei ole iltaisin päällään mitenkään erityisen seksikkäät vaatteet.

[QUOTE="Kuukkeli";30699981]Ei tullu. Onneks mulla on kumppani joka ulkomuodoltaan täyttää tarpeeni. Mutta tuliko sulle yllätyksenä että joku mies pitää haluttavampana naista joka viittii laittatua? Siihen äsken viittasin ;) myös älykkyys on piirre jota arvostan naisella.. ;)[/QUOTE]

Heh heh, melkoista valheessa elämistä :)
Ihan sama, vaikka kumppanilla on täydellinen kroppa ja muutenkin kympin ulkonäkö, varsin moni haaveilee silti seksin aikana milloin mistäkin. Enkä ymmärrä, miksi koet sen niin uhkaavana asiana. Etenkin pitkässä parisuhteessa parempi haaveilla seksin aikana jostakusta muusta kuin oikeasti mennä sänkyyn jonkun toisen kanssa. Kaikki kaipaavat joskus vaihtelua.

Voit toki valehdella itsellesi, että kumppanisi ei ole koskaan katsellut muita miehiä tai haaveillut heistä, jos tämä sinut onnelliseksi saa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;30699986:
Pitääkö kasvoille heittää joku kemikaalilasti että näyttäisi hyvältä :O

Ilmeisesti täällä palstalla roikkuu niin susirumia ämmiä, että omalta mieheltäkään ei heru munaa, ellei peitä naamaansa pakkelilla ja vetäise sukkanauhoja ja pitsiliivejä päälle ;)

[QUOTE="...";30699993]Heh heh, melkoista valheessa elämistä :)
Ihan sama, vaikka kumppanilla on täydellinen kroppa ja muutenkin kympin ulkonäkö, varsin moni haaveilee silti seksin aikana milloin mistäkin. Enkä ymmärrä, miksi koet sen niin uhkaavana asiana. Etenkin pitkässä parisuhteessa parempi haaveilla seksin aikana jostakusta muusta kuin oikeasti mennä sänkyyn jonkun toisen kanssa. Kaikki kaipaavat joskus vaihtelua.

Voit toki valehdella itsellesi, että kumppanisi ei ole koskaan katsellut muita miehiä tai haaveillut heistä, jos tämä sinut onnelliseksi saa.[/QUOTE]

Joo ei se mua haittaa vaikka vaimoke haaveilisi muistakin miehistä seksin aikana. Varmaan niin tekeekin. Mulla ei vaan sille ole tarvetta kun on niin kaunis nainen jo omasta takaa. On ulkonäkö ja kroppa kunnossa. Ja itsetunto.

Sitten se ymmärtää myös lukemaansa, toisin ku jotkus suomalaiset naiset.

Miksi sun taas on niin vaikea ymmärtää, että miehet tykkää enemmän laittautuvista naisista? Vainetkö vaan myönnä? Kyllä se sunkin mies varmaan haaveilee siitä naapurin kaunottaresta..

[QUOTE="Kuukkeli";30700008]Joo ei se mua haittaa vaikka vaimoke haaveilisi muistakin miehistä seksin aikana. Varmaan niin tekeekin. Mulla ei vaan sille ole tarvetta kun on niin kaunis nainen jo omasta takaa. On ulkonäkö ja kroppa kunnossa. Ja itsetunto.

Sitten se ymmärtää myös lukemaansa, toisin ku jotkus suomalaiset naiset.

Miksi sun taas on niin vaikea ymmärtää, että miehet tykkää enemmän laittautuvista naisista? Vainetkö vaan myönnä? Kyllä se sunkin mies varmaan haaveilee siitä naapurin kaunottaresta..[/QUOTE]

Ei minulle ole mitenkään vaikea ymmärtää/myöntää, että useimmat miehet pitävät laittautuneista naisista. Eivät toki kaikki, mutta lienee useimmat.
Ja niin kuin sanoin, mielestäni on ihan ok, että mies haaveilee kenestä haluaa. Niin kauan kun olemme onnellisia ja seksi luistaa, niin haaveilkoon ihan mistä haluaa. Eihän se ole millään muotoa minulta pois. En ymmärrä, miksi koet tuon haaveilun niin uhkaavana ja pelottavana asiana.
Mitä tulee luetunymmärtämiseen, niin joskus joidenkin tuohtuneiden ja epävarmojen trollajien tekstit on ihan hyväkin "ymmärtää väärin" ;)

[QUOTE="...";30700001]Ilmeisesti täällä palstalla roikkuu niin susirumia ämmiä, että omalta mieheltäkään ei heru munaa, ellei peitä naamaansa pakkelilla ja vetäise sukkanauhoja ja pitsiliivejä päälle ;)[/QUOTE]

Munaa nyt saa minkälainen nainen hyvänsä, siihen ei paljon mitään tarvita.

Se on ilmeisesti vaan joillekin naisille niin vaikeaa laittaa niitä kauniita alusvaatteita päälle, ihan ylivoimaista, jotta mieskin saisi välillä silmänruokaa.

[QUOTE="...";30700029]Ei minulle ole mitenkään vaikea ymmärtää/myöntää, että useimmat miehet pitävät laittautuneista naisista. Eivät toki kaikki, mutta lienee useimmat.
Ja niin kuin sanoin, mielestäni on ihan ok, että mies haaveilee kenestä haluaa. Niin kauan kun olemme onnellisia ja seksi luistaa, niin haaveilkoon ihan mistä haluaa. Eihän se ole millään muotoa minulta pois. En ymmärrä, miksi koet tuon haaveilun niin uhkaavana ja pelottavana asiana.
Mitä tulee luetunymmärtämiseen, niin joskus joidenkin tuohtuneiden ja epävarmojen trollajien tekstit on ihan hyväkin "ymmärtää väärin" ;)[/QUOTE]

Näin sitä kaksi ihmistä van löytää sittenkin yhteisymmärryksen! Hienoa! Jännä kun itse ajattelin ihan samoin sinun kohdallasi tuosta " tuohtuneesta ja epävarmasta trollista" annoit myös itsestäsi sellaisen kuvan. lisäksi trollista tuli mieleen sinun kohdallasi myös sellainen toisenlainen trolli-peikko, yhteisnäkönne on varmasti vaikuttava :)

[QUOTE="Kuukkeli";30700041]Näin sitä kaksi ihmistä van löytää sittenkin yhteisymmärryksen! Hienoa! Jännä kun itse ajattelin ihan samoin sinun kohdallasi tuosta " tuohtuneesta ja epävarmasta trollista" annoit myös itsestäsi sellaisen kuvan. lisäksi trollista tuli mieleen sinun kohdallasi myös sellainen toisenlainen trolli-peikko, yhteisnäkönne on varmasti vaikuttava :)[/QUOTE]

Voi jee! :D jätä se naisparka jo rauhaan :D

Tutun kuuloinen tarina. Mieheni toteaa suunnilleen joka päivä kuinka ihanaa on että vaimo pukeutuu nätteihin vaatteisiin ja laittautuu vaikka vähänkin. Siis muulloinkin kuin pelkästään juhliin. Tykkää jostain syystä katsoa vieressä kun meikkaan aamulla töihin.
Hänelle osui kaksi naista peräkkäin, jotka eivät itsestään juuri huolehtineet, olivat ylipainoisia ja kulkivat missä hyvänsä säkeissä ja juhliin laittoivat sentään jotain vähän juhlavampaa pitkää housua ja puseroa päälle.

Meillä suurin osa vapaa-ajasta vietetään jossain urheilutapahtumissa rypemässä tai kuntoilemassa muuten vaan, joten näkee kyllä sen naturellimmankin puolen jossa en laittaudu, eli mitään aina laitettua barbinukkea minusta ei saa tekemälläkään. Toki urheillessakin tulee vähän katsottua miltä näyttää.

Miten miehellesi saattoi tuolla lailla "osua" peräkkäin kaksi kumppania, jotka eivät miellyttäneet ulkoisesti? Eihän käytäntö sellainen ole, että kumppanit vaan randomista "osuvat", vaan kyllä jokainen itse valitsee sen, kenen kanssa haluavat olla. Miehesi siis itse valitsi ylipainoiset ja meikkaamattomat kumppanit. Vai eikö miehesi vaan kelvannut niille omasta mielestään paremman näköisille?

Vai onko tässä nyt kyse siitä, että hän tietää sen, että tapa imarrella sinua on verrata muihin naisiin haukkuen heitä? Itse nimittäin ainakin ärsyyntyisin, jos oma kumppanini jatkuvasti haukkuisi eksiään. Toivoisin, että mieluummin keskittyisi nauttimaan nykyhetkestä eikä enää kertaisi mitään vanhoja ongelmia, jotka ovat jo aikaa sitten jääneet taakse. Enkä muutenkaan arvosta sellaista, että mollataan eksiä - eikä minulle kohteliaisuus tarkoita sitä, että korostetaan muiden naisten huonoutta.

[QUOTE="Kuukkeli";30700041]Näin sitä kaksi ihmistä van löytää sittenkin yhteisymmärryksen! Hienoa! Jännä kun itse ajattelin ihan samoin sinun kohdallasi tuosta " tuohtuneesta ja epävarmasta trollista" annoit myös itsestäsi sellaisen kuvan. lisäksi trollista tuli mieleen sinun kohdallasi myös sellainen toisenlainen trolli-peikko, yhteisnäkönne on varmasti vaikuttava :)[/QUOTE]

Joo kyllä näin on. Ihan olemme kuin yhdestä puusta veistttyjä. Paitsi tietysti sillä erolla, että minä osaan kommentoida asiaperustein, kun taas sinun on (asia-argumenttien puutteessa) keskityttävä minuun ja minun ulkonäköni ja taitojeni ruotimiseen ;)

Ja voit toki kuvitella minut minkälaiseksi peikoksi haluat. Jotenkin alkaa tätä ketjua lukiessa tuntumaan, että monia ihmisiä ärsyttää jostain syystä suunnattomasti, jos joku saa seksiä (ja vieläpä hyvää sellaista) ihan ilman mitään ponnisteluja ulkonäkönsä suhteen :)

Alkuperäinen kirjoittaja En voi myöskään ymmärtää;30699372:
Asun Helsingissä enkä käsittääkseni oo väittänytkään et kaikki naiset kulkis keskustassa "epämääräisissä rytkyissä". Kaikki menevät tässä asiassa kovasti puolustuskannalle ja puhuvat merkkivaatteista tms. Siitähän tässä ei käsittääkseni ole kyse, vaan siitä ettei lähde aivan suoraan sängystä kadulle ja siitä, että käyttää pari minuuttia sen miettimiseen mitä päälleen pistää :D. Jos mulla olisi tapana jaella kuviani, voisin pistää tähän kuvan itseni lenkkivarusteissa (eli ns. Tuulipuvussa) ilman meikkiä ja tämän 10 minuutin meikin (joka ei ole mulle mikään pikameikki vaan ihan normimeikki) jälkeen farkuissa, nahkasaappaissa ja H&M:n takissa. Voin sanoa, että 100% vastaajista olisi sitä mieltä, että jälkimmäinen on huomattavasti parempi, vaikka jotkut ovat joskus mua luonnonkauniiksikin väittäneet.. Jokainen tekee tosissaan tavallaan, itse olen vahvasti sitä mieltä, että 5-10 minuutin pikameikki kaunistaa ihan jokaista meistä naisista (kuten myös säärikarvojen ajelukin)..

No, jos tuo (lihavoitu kohta) on toive/vaatimus, niin eiköhän lähes jokainen sen täytä. Tosi harva vaan nousee sängystä ja painelee kaupungille ilman, että tekee tai miettii yhtään ulkoista olemustaan.

Kyllä vaan, on hyvin mahdollista, että olet noissa "paremmissa" arkivaatteissasi paremman näköinen kuin tuulipuvussa. Se ei kuitenkaan vielä tarkoita, että olet kaikkien mielestä hyvän näköinen. Mutta jos tuo on se kriteeri, niin iloksesi voin kertoa, ettei ainakaan täällä Helsingissä näe tuulipukuihmisiä juuri muualla kuin lenkkeilemässä, koiraa ulkoiluttamassa tai leikkipuistossa. Kyllä kaupungille yms ihmiset laittavat juuri jotain tuon tyyppistä, mitä kuvailit parempana vaihtoehtona. Ja aika monella on sellaiset vaatteet leikkipuistossa ja koiralenkilläkin (tai ehkä nahkasaappaiden sijaan jotkut toiset kengät, mutta kuitenkin).

Säärikarvojen ajelulla ei varmaan ole paljon väliä kokonaisuuden kannalta, jos ne sääret eivät näy. Ja mitä tuollaiseen 5 minuutin pikameikkiin tulee, niin ei se kyllä ratkaisevasti ihmisen ulkonäköä muuta. Jos on kovin vaaleat piirteet, niin silloin ehkä, mutta tiedän monia ruskeatukkaisia, tummaripsisiä ja hyväihoisia ihmisiä, jotka eivät arkisin meikkaa - ja ovat paremman näköisiä kuin moni pikameikin laittanut. (Ja ei, minä en valitettavasti ole se luonnostaan tummaripsinen, joten minulla on sitten meikkiä kun tuolla kaupungilla liikun - joten tämä ei ole mikään oma puolustuspuhe. Myöskään tuulipukua en omista enkä liiku verkkareissa kuin liikuntahallille.)

[QUOTE="...";30700060]Joo kyllä näin on. Ihan olemme kuin yhdestä puusta veistttyjä. Paitsi tietysti sillä erolla, että minä osaan kommentoida asiaperustein, kun taas sinun on (asia-argumenttien puutteessa) keskityttävä minuun ja minun ulkonäköni ja taitojeni ruotimiseen ;)

Ja voit toki kuvitella minut minkälaiseksi peikoksi haluat. Jotenkin alkaa tätä ketjua lukiessa tuntumaan, että monia ihmisiä ärsyttää jostain syystä suunnattomasti, jos joku saa seksiä (ja vieläpä hyvää sellaista) ihan ilman mitään ponnisteluja ulkonäkönsä suhteen :)[/QUOTE]

Minä en kyllä huomaa, että tässä ketjussa ketään ärsyttäisi se, että joku saa hyvää seksiä. Sitähän tämä ketju ei koske. Ja yleensähän kumppaniksi valikoituu viehätysvoimaltaan samankaltaiset. Eli sitten ei parisuhteessa jaksa kumpikaan laittautua, tai sitten päinvastoin. Enemmänkin huomasin ärsyttävän naisia sen, että jotkut naiset jaksaa ja viitsii laittautua. Kun on näemmä niin paljon heitä ketkä eivät sitä jaksa tehdä..

Mutta joo, jätän nyt tämän "naisparan" rauhaan :)

Mikä ihmeen "kun ei miehetkään pysy hyvännäköisinä, ei naistenkaan tarvitse" -juttu tämä on? Ei ihme, että tilanne on tämä kun molemmat sukupuolet vertaa tilannetta toiseensa - kumpikaan ei sitten viitsi panostaa.

Pikavilkaisulla kun katsoo, niin kyllä keskimäärin esim. kolmekymppiset ja vielä nelikymppisetkin miehet on normaalipainoisia ja pitävät itsestään huolta, mutta naiset ovatkin jo sitten läskimpiä ja homssuisia.

Mielenkiintoista. Ihan tilastollisesti katsottuna miehet ovat kaikissa ikäluokissa naisia ylipainoisempia.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30700055:
Miten miehellesi saattoi tuolla lailla "osua" peräkkäin kaksi kumppania, jotka eivät miellyttäneet ulkoisesti? Eihän käytäntö sellainen ole, että kumppanit vaan randomista "osuvat", vaan kyllä jokainen itse valitsee sen, kenen kanssa haluavat olla. Miehesi siis itse valitsi ylipainoiset ja meikkaamattomat kumppanit. Vai eikö miehesi vaan kelvannut niille omasta mielestään paremman näköisille?

Vai onko tässä nyt kyse siitä, että hän tietää sen, että tapa imarrella sinua on verrata muihin naisiin haukkuen heitä? Itse nimittäin ainakin ärsyyntyisin, jos oma kumppanini jatkuvasti haukkuisi eksiään. Toivoisin, että mieluummin keskittyisi nauttimaan nykyhetkestä eikä enää kertaisi mitään vanhoja ongelmia, jotka ovat jo aikaa sitten jääneet taakse. Enkä muutenkaan arvosta sellaista, että mollataan eksiä - eikä minulle kohteliaisuus tarkoita sitä, että korostetaan muiden naisten huonoutta.

Oletko koskaan kuullut sellaisesta, että naisilla on usein tapana muuttua lasten saannin myötä ja parisuhteeseen "päästyään"? Näin oli käynyt näissäkin tapauksissa. Ennen ihan hoikat ja kivan näköiset naiset antavat itsensä rupsahtaa. Ja ihme kyllä mies tunsi tuolloin itsensä jopa hieman petetyksi. Yritti kyllä ihan kauniistikin molempien kohdalla saada heitä laihduttamaan ja kiinnittämään huolta ulkonäköönsä ihan parisuhteen vuoksi, mutta kun ei niin ei.
Mistään turhasta imartelusta ei omalla kohdallani ole kyse, se on hyvin tiedossa että sellainen ei minuun vetoa lainkaan.

Mistä lähtien huoliteltu siisti pukeutuminen on tarkoittanut täyttä pakkelia, jakkupukua ja seksikästä pukeutumista?

Ihan siistit, hieman henkkamaukkaa tai tarjoustaloa paremmat farkut, siisti pusero ja muut kengät kuin kuomat tai crocsit on siistiä työpukeutumista tuollaisessa työssä. Kevyt meikki, hiukset kevyesti laitettu. Ei varmasti ole nuorista luotaantyöntävää, vaan ihan normimenoa.

Miksi ei H&M-farkut käy? Toki HenkkaMaukkaan liittyy eettisiä ongelmia, mutta oletan ettet nyt tarkoittanut sitä puolta... Eikä noita kuomia ja crocseja aikuiset yleensä kaupunkioloissa käytäkään.

Tuohon hiusten laittamiseen on kovasti tässä ketjussa juututtu - sehän riippuu ihan hiustyylistäkin, onko niitä pakko laittaa. Varsinkin pitkät hiukset voivat olla ihan kivannäköiset ilman mitään erityistä laittamistakin, joku polkkatukka myös. (Hiusten harjaaminen ei ole mitään "laittamista", jos sitä mietitte...)