Miksi suomalaiset naiset eivät edes halua näyttää hyvältä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pieni ihminen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tulihan sieltä joltain se lipsahdus.. Hähää. Kuten yleensä irl ne naiset, jotka kovasti jauhavat muiden naisten laittautumattomuudesta jne ovat usein itse kuitenkin jollain tapaa tyytymättömiä itseensä. Ne omat löllöt verhoillaan mahd.kalliisiin vaatteisiin ja vedetään kilo pakkelia nassuun. Sitten arvostellaan muita. Pulleimmat mammat leikkipuistoissa koreilee.. Ja toki toki muut ovat kateellisia.
Aika harva suoraan sängystä ulos lähtee. On se hirveä asia jos jollain on hyvä olla niissä verkkareissaan. Kun on kroppa ja mieli kunnossa nii hyvältä voi näyttää kuulkaas niissä vähä nuhjuisemmissakin vaatteissa. Pään sisältä se lähtee. Moni varmasti ostaisi enemmän laatua tai kävisi useammin kampaajalla mutta kukas ne maksaa? Jos mies nii muut huutaa loiseksi jne.. Harvan mies maksaisi muutenkaan.
Kiitos, bmi 19,6 ja kuomat jalassa ajattelin kohta leikkipuistoon mennä. Kääntäkää katse muualle vaikka jos näette minut. Peittokin heiluu kun miesparka ei paremmasta kai tiedä. Osaa velmu valehdella.. Tai sitten on poikkeava maku. ;)

[QUOTE="jeejee";30700216]Tulihan sieltä joltain se lipsahdus.. Hähää. Kuten yleensä irl ne naiset, jotka kovasti jauhavat muiden naisten laittautumattomuudesta jne ovat usein itse kuitenkin jollain tapaa tyytymättömiä itseensä. Ne omat löllöt verhoillaan mahd.kalliisiin vaatteisiin ja vedetään kilo pakkelia nassuun. Sitten arvostellaan muita. Pulleimmat mammat leikkipuistoissa koreilee.. Ja toki toki muut ovat kateellisia.
Aika harva suoraan sängystä ulos lähtee. On se hirveä asia jos jollain on hyvä olla niissä verkkareissaan. Kun on kroppa ja mieli kunnossa nii hyvältä voi näyttää kuulkaas niissä vähä nuhjuisemmissakin vaatteissa. Pään sisältä se lähtee. Moni varmasti ostaisi enemmän laatua tai kävisi useammin kampaajalla mutta kukas ne maksaa? Jos mies nii muut huutaa loiseksi jne.. Harvan mies maksaisi muutenkaan.
Kiitos, bmi 19,6 ja kuomat jalassa ajattelin kohta leikkipuistoon mennä. Kääntäkää katse muualle vaikka jos näette minut. Peittokin heiluu kun miesparka ei paremmasta kai tiedä. Osaa velmu valehdella.. Tai sitten on poikkeava maku. ;)[/QUOTE]

Menipä monta sivua keskustelua ennen kuin tämän palstan kuuluisa vakio "kateuskortti" vedettiin esille :D

Minä tykkään laittautua. En omista mitään "lisäosia"(ripsenpidennyksiä tai hiustenpidennyksiä, feikkirusketuksia yms.) ja laittautuminenkin on kevyttä ehostusta ja nättejä "henkkamaukka" vaatteita. Ja tottapuhuen, olen yleensä porukasta se joka kerää miehiltä katseita. Tämän sanon nyt ilman mitään kusta hatussa. Minua ei haittaa pätkääkään jos joku nainen ei tykkää laittautua, tai viihtyy enemmän naturellina. En tuomitse ihmisiä ulkonäön perusteella, ja pidän itseäni ihan mukavana tyyppinä. Olen naimisissa ja minulla on tytär. Olen tavallinen työssäkäyvä kolemkymppinen.

Mutta voin kertoa, että minua on useampaankin otteeseen arvosteltu juurikin ulkonäön perusteella, nimenomaan naiset. Ja yleensä juuri ne naturellit. Että koska olen kaunis ja pidän huolta ulkonäöstäni, olen mitä ilmeisemmin ruma sisältä. Minua saa ilmeisesti katsoa nyrpistellen, keskusteluuni ei tarvitse ottaa kantaa. Tai jos istun illanistujaisissa jonkun naikkosen miehen viereen, saan tappavia katseita. Saa sanoa jopa minua henkilökohtaisesti tuntematta, että minusta ei pidä. Nämä esimerkit siis yleensä tapahtuvat tilaisuuksissa joissa on vieraita ihmisiä ja pariskuntia. Miehet yleensä suhtautuvat minuun neutraalisti, kaikki naiset eivät.

Eli saako sitten kaunista ihmistä arvostella?

Minä tykkään laittautua. En omista mitään "lisäosia"(ripsenpidennyksiä tai hiustenpidennyksiä, feikkirusketuksia yms.) ja laittautuminenkin on kevyttä ehostusta ja nättejä "henkkamaukka" vaatteita. Ja tottapuhuen, olen yleensä porukasta se joka kerää miehiltä katseita. Tämän sanon nyt ilman mitään kusta hatussa. Minua ei haittaa pätkääkään jos joku nainen ei tykkää laittautua, tai viihtyy enemmän naturellina. En tuomitse ihmisiä ulkonäön perusteella, ja pidän itseäni ihan mukavana tyyppinä. Olen naimisissa ja minulla on tytär. Olen tavallinen työssäkäyvä kolemkymppinen.

Mutta voin kertoa, että minua on useampaankin otteeseen arvosteltu juurikin ulkonäön perusteella, nimenomaan naiset. Ja yleensä juuri ne naturellit. Että koska olen kaunis ja pidän huolta ulkonäöstäni, olen mitä ilmeisemmin ruma sisältä. Minua saa ilmeisesti katsoa nyrpistellen, keskusteluuni ei tarvitse ottaa kantaa. Tai jos istun illanistujaisissa jonkun naikkosen miehen viereen, saan tappavia katseita. Saa sanoa jopa minua henkilökohtaisesti tuntematta, että minusta ei pidä. Nämä esimerkit siis yleensä tapahtuvat tilaisuuksissa joissa on vieraita ihmisiä ja pariskuntia. Miehet yleensä suhtautuvat minuun neutraalisti, kaikki naiset eivät.

Edellisten kommenttien perusteella sinä olet kuulemma kateellinen niille rupsahtaneille kotiäideille. Vaan voisiko kuitenkin olla ennemmin niin pain että he ovat kateellisia sinulle? Tiedä häntä.
Ehkä sittenkin tiedostavat että miehet yleensä arvostavat sitä että naiset näkevät edes vähän vaivaa ulkonäkönsä eteen ja pelkäävät miestensä menettämistä?

Minäkin tykkään laittautua ja laittaudunkin, mutta en ole kyllä koskaan saanut tuollaista kohtelua. Jos joku jotain joskus kommentoi, niin kyllä se on ollut jotain positiivista. En myöskään ole huomannut, että muita kohtaan oltaisiin tuollaisia. Miksiköhän sinulla on tuollaisia kokemuksia?

Tosin tiedän kyllä naistyypin, joka tykkää arvostella ja haukkua muita naisia. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään ulkonäkötyyppi, vaan yleensä näitä arvostelijoita ovat sellaiset naiset, jotka arvottavat itseään kuin muitakin jotenkin miesten kautta, ja joille miehen huomio on tärkeämpää kuin mikään muu. Nämä naiset ovat myös aika epäemansipoituneita ja pitävät muita naisia kilpailijoinaan. Sattuuko tuttavapiirisi koostumaan tällaisista ihmisistä? En keksi muuta selitystä sille, miksi saisit kuvaamasi kaltaista kohtelua.

[QUOTE="jeejee";30700216]Tulihan sieltä joltain se lipsahdus.. Hähää. Kuten yleensä irl ne naiset, jotka kovasti jauhavat muiden naisten laittautumattomuudesta jne ovat usein itse kuitenkin jollain tapaa tyytymättömiä itseensä. Ne omat löllöt verhoillaan mahd.kalliisiin vaatteisiin ja vedetään kilo pakkelia nassuun. Sitten arvostellaan muita. Pulleimmat mammat leikkipuistoissa koreilee.. Ja toki toki muut ovat kateellisia.
Kiitos, bmi 19,6 ja kuomat jalassa ajattelin kohta leikkipuistoon mennä. Kääntäkää katse muualle vaikka jos näette minut. Peittokin heiluu kun miesparka ei paremmasta kai tiedä. Osaa velmu valehdella.. Tai sitten on poikkeava maku. ;)[/QUOTE]
Tuo on muuten totta. Itsevarma ja iloinen hymy tekevät paljon houkuttelevammaksi ja puoleensavetävämmäksi kuin kalleimmatkaan vaatteet tai hienoin kampaus. Ja sama toimii kyllä toisinkinpäin. Jos pitää valita komea, tympeäilmeinen lihaskimppu tai vaatimattomampi, mutta iloisella silmän pilkkeellä varustettu mies, niin useimmat liene ottaisivat sen iloisemman ihmisen.

Edellisten kommenttien perusteella sinä olet kuulemma kateellinen niille rupsahtaneille kotiäideille. Vaan voisiko kuitenkin olla ennemmin niin pain että he ovat kateellisia sinulle? Tiedä häntä.
Ehkä sittenkin tiedostavat että miehet yleensä arvostavat sitä että naiset näkevät edes vähän vaivaa ulkonäkönsä eteen ja pelkäävät miestensä menettämistä?

Mutta millainen ihminen sitten koko ajan pelkää kumppaninsa menettämistä - millainen nainen kokee jokaisen "mahdollisesti tai todennäköisesti paremman näköisen" naisen olevan uhka omalle parisuhteelleen? Onko tällainen ilmiö sinusta kovinkin yleinen heteroparisuhteissa ja toimiiko myös toisinpäin, siis pelkäävätkö miehetkin koko ajan menettävänsä kumppaninsa?

Mitä järkeä olla yhdessä, jos suhde on tuollainen :confused:

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30700253:
Mutta millainen ihminen sitten koko ajan pelkää kumppaninsa menettämistä - millainen nainen kokee jokaisen "mahdollisesti tai todennäköisesti paremman näköisen" naisen olevan uhka omalle parisuhteelleen? Onko tällainen ilmiö sinusta kovinkin yleinen heteroparisuhteissa ja toimiiko myös toisinpäin, siis pelkäävätkö miehetkin koko ajan menettävänsä kumppaninsa?

Mitä järkeä olla yhdessä, jos suhde on tuollainen :confused:

Ei hajuakaan.
Monet naiset vaan syystä tai toisesta tuntuvat olevan kovin mustasukkaisia miehestään ja sama tietenkin myös miehillä. Ei ymmärrä.

Tekstiesi perusteella sinulla ei näytä olevan kovinkaan paljoa kokemusta miehistä. Tai sitten syystä tai toisesta vedät puoleesi vain yhden tyyppisiä miehiä. Harmi sinänsä. Oikeasti jokainen nainen ansaitsisi löytää hyvän miehen, joka osaa arvostaa naisessa muutakin kuin ulkonäköä ja jolle kelpaa omana itsenään, niin ettei tarvitse koko ajan paniikissa miellyttää miestä peloissaan siitä, että tämä jättää heti kun joku vetävämmän näköinen lyyli tulee kuvioihin.

Ei hajuakaan.
Monet naiset vaan syystä tai toisesta tuntuvat olevan kovin mustasukkaisia miehestään ja sama tietenkin myös miehillä. Ei ymmärrä.

Voi ei, tosi ankealta kuulostaa jos tuollainen on yleistä :(

Mutta tähän ketjun aiheeseen vielä... tässä puhutaan nyt sekaisin perushygienista (hiusten pesu) ja laittautumisesta (joka joillekin tarkoittaa siistiä olemusta ja jollekin "kalliimpia farkkuja"). Joten eihän tässä mihinkään lopputulokseen voida päästä. Loppujen lopuksi ketjun aloittaneen trollin esittämä kysymys siitä, miksi nainen ei halua näyttää hyvältä, ei tarkoita yhtään mitään. Se ei tarkoita mitään, jos kerran se voi tarkoittaa mitä tahansa pestyistä hiuksista tälläytymiseen.

[QUOTE="...";30700258]Tekstiesi perusteella sinulla ei näytä olevan kovinkaan paljoa kokemusta miehistä. Tai sitten syystä tai toisesta vedät puoleesi vain yhden tyyppisiä miehiä. Harmi sinänsä. Oikeasti jokainen nainen ansaitsisi löytää hyvän miehen, joka osaa arvostaa naisessa muutakin kuin ulkonäköä ja jolle kelpaa omana itsenään, niin ettei tarvitse koko ajan paniikissa miellyttää miestä peloissaan siitä, että tämä jättää heti kun joku vetävämmän näköinen lyyli tulee kuvioihin.[/QUOTE]

kannattaisi varmaan jättää se analyysi sen paremmin taitaville, jos noin pahasti menee metsään :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30700263:
Voi ei, tosi ankealta kuulostaa jos tuollainen on yleistä :(

Mutta tähän ketjun aiheeseen vielä... tässä puhutaan nyt sekaisin perushygienista (hiusten pesu) ja laittautumisesta (joka joillekin tarkoittaa siistiä olemusta ja jollekin "kalliimpia farkkuja"). Joten eihän tässä mihinkään lopputulokseen voida päästä. Loppujen lopuksi ketjun aloittaneen trollin esittämä kysymys siitä, miksi nainen ei halua näyttää hyvältä, ei tarkoita yhtään mitään. Se ei tarkoita mitään, jos kerran se voi tarkoittaa mitä tahansa pestyistä hiuksista tälläytymiseen.

Itseäni vaivaa tässä keskustelussa se, että pidetään jonain naisten kansalaisvelvollisuutena näyttää hyvältä. Siis puhun nyt normaaleista ihmisistä, jotka peseytyvät päivittäin ja pukeutuvat ehjiin vaatteisiin.
Miksi ja ketä varten naisten tulee aina näyttää kauniilta? Muita naisia vai muita miehiä varten? Jos vain omaa miestä varten, niin miksi kaupungille/töihin pitää laittautua?

Tahallinen väärin luetun ymmärrys on myös ärsyttävää.
Voihan sen toki oman mielenrauhansa vuoksi vääntää noinkin.. Kukaan ei silti väittänyt kenenkään olevan meille "rupsahtaneille kotiäideille" kateellinen vaan mehän kuulemma kadehtitaan näitä ilmiselvästi enemmäm laittautuneita.
Jännä juttu sinänsä jos jotain pelkäisi menettävänsä nii silloin kai tekisi enemmän jotain sen miehen eteen vai? Eikös tässä nyt sitten vaik luulla liikoja itsestään? Kun ei me raukat tajuta laittautua tarpeeksi muiden naisten mielestä. On se hurjaa.. Jos ei selvästi näy meikkivoide ym eikä tili ole nollilla shoppailun jälkeen nii huono nainen olet. ;) Kai tuo viimeisin LV pitää ottaa seuraavan kerran mukaan puistoon nii annan paremman mielikuvan itsestäni. Mitä sitten jos se kuralätäkköön tippuis tms.. Ehkäpä asteen tummempaa puuteriakin vois sutia naamaansa näyttääkseen meikatulta? Riittäiskö nuo noin alkuun?

[QUOTE="...";30700276]Itseäni vaivaa tässä keskustelussa se, että pidetään jonain naisten kansalaisvelvollisuutena näyttää hyvältä. Siis puhun nyt normaaleista ihmisistä, jotka peseytyvät päivittäin ja pukeutuvat ehjiin vaatteisiin.
Miksi ja ketä varten naisten tulee aina näyttää kauniilta? Muita naisia vai muita miehiä varten? Jos vain omaa miestä varten, niin miksi kaupungille/töihin pitää laittautua?[/QUOTE]

Niinpä. Keskustelun yksi ongelma on se, että mukana on varmaan ainakin pari trollia (tai sitten sama ihminen eri nimimerkkien takana). Mutta noin yleisesti ottaenhan kanssaihmiset haluvat lähinnä, että muut eivät haise tai levitä ympäristöönsä syöpäläisiä. Muilta osin ihmisille on yleensä aika sama, millainen tukkatyyli tai vaatetyyli ihmisillä on - lukuunottamatta työnantajia, jotka joskus sanelevat reunaehtoja eli pankkiin ei aina mennä töihin farkuissa jne. Mutta tästä huolimatta lähes kaikki tekevät enemmän kuin vain perushygienian - mikä periaatteessa vetää maton alta isolta osalta kommentteja.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30700242:
Minäkin tykkään laittautua ja laittaudunkin, mutta en ole kyllä koskaan saanut tuollaista kohtelua. Jos joku jotain joskus kommentoi, niin kyllä se on ollut jotain positiivista. En myöskään ole huomannut, että muita kohtaan oltaisiin tuollaisia. Miksiköhän sinulla on tuollaisia kokemuksia?

Tosin tiedän kyllä naistyypin, joka tykkää arvostella ja haukkua muita naisia. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään ulkonäkötyyppi, vaan yleensä näitä arvostelijoita ovat sellaiset naiset, jotka arvottavat itseään kuin muitakin jotenkin miesten kautta, ja joille miehen huomio on tärkeämpää kuin mikään muu. Nämä naiset ovat myös aika epäemansipoituneita ja pitävät muita naisia kilpailijoinaan. Sattuuko tuttavapiirisi koostumaan tällaisista ihmisistä? En keksi muuta selitystä sille, miksi saisit kuvaamasi kaltaista kohtelua.

Kuvaamaani kohtelua ei onneksi esiinny tavattoman usein, mutta siis olen siihen törmännyt etenkin jos olemme olleet "viihteellä". Itse olen mieltänyt, että tällaiset naiset ovat juuri usein niitä kaikkein ulkonäkökeskeisimpiä ja epävarmimpia. Ja parisuhteessa. Viimeksi törmäsin tällaiseen kohteluun viime vuoden puolella. Kyseessä oli todella "näkyvä" persoona, parisuhteessa oleva. Aika naturelli naisihminen, "yksi äijistä". Oli ollut ainoana naisena äijäporukassa illan, kyseisessä porukassa oli myös oma mieheni ollut. Kun sitten myöhemmin samana iltana kohtasin kyseisen porukan kuppilassa, tämän naisen naama ihan oikeasti venähti, leuka hipoi hetken lattiaa. Ja aika kylmää kohtelua oli minua kohtaan loppuilta. Tämän huomasi myös muut, ja herätti kovasti ihmetystä.

Tuttavapiirissäni ei onneksi ole mitään vikaa, minulla on paljon ihania ystäviä.,jotka oikeasti tietävät millainen ihminen ole. Kokemukseni perustuu nimenomaan naisiin jotka eivät minua ennestään tunne. Arvioivat siis vain ulkonäköäni.

Kuvaamaani kohtelua ei onneksi esiinny tavattoman usein, mutta siis olen siihen törmännyt etenkin jos olemme olleet "viihteellä".

Ai, se ei sitten ollutkaan yleistä.Tuolla aiemmin kirjoitit, että sellaista on käynyt "useampaan otteeseen" ja muutenkin tekstistäsi sai käsityksen, että miehet ovat taas niin reiluja ja mukavia, mutta naiset vihaavat sinua. Ja puhuit illanistujaisista, joissa naiset ovat mustasukkaisia omista miehistään sinulle.

Itse olen mieltänyt, että tällaiset naiset ovat juuri usein niitä kaikkein ulkonäkökeskeisimpiä ja epävarmimpia. Ja parisuhteessa. Viimeksi törmäsin tällaiseen kohteluun viime vuoden puolella. Kyseessä oli todella "näkyvä" persoona, parisuhteessa oleva. Aika naturelli naisihminen, "yksi äijistä". Oli ollut ainoana naisena äijäporukassa illan, kyseisessä porukassa oli myös oma mieheni ollut. Kun sitten myöhemmin samana iltana kohtasin kyseisen porukan kuppilassa, tämän naisen naama ihan oikeasti venähti, leuka hipoi hetken lattiaa. Ja aika kylmää kohtelua oli minua kohtaan loppuilta. Tämän huomasi myös muut, ja herätti kovasti ihmetystä.

Tuttavapiirissäni ei onneksi ole mitään vikaa, minulla on paljon ihania ystäviä.,jotka oikeasti tietävät millainen ihminen ole. Kokemukseni perustuu nimenomaan naisiin jotka eivät minua ennestään tunne. Arvioivat siis vain ulkonäköäni.

Hmm. Siis ovatko ne ulkonäkökeskeisiä vai niitä naturelleja? Millainen on naturelli ulkonäkökeskeinen? Aiemminhan esitit, että kyseessä ovat naiset, jotka eivät itse viitsi laittautua eivätkö ole hyvännäköisiä - millä lailla heidän ulkonäkökeskeisyytensä siis ilmenee?

:popcorn:

Ajattelen että sekä miehiltä että naisilta osoittaa kohteliaisuutta kanssaihmisiä kohtaan huolehtia itsestään sillä lailla, että ulkonäkö on ns. käypäinen: ollaan puhtaita, vaatteet siistit ja asialliset ja jos nyt ei huippumuotia niin ainakin tätä vuosikymmentä tai -sataa. Ja meikkiä sen verran kuin ehkä tarvitaan, hiuksetkin mielellään suht siistit ja ainakin puhtaat. Kulmakarvojen ja nenäkarvojen trimmaus olisi suotavaa myös miehillä!

En näe että suomalainen käytäntö erityisesti olisi erilainen kuin norjalainen tai ruotsalainen (näissä kaikissa maissa työskennelleenä). Briteissä ulkoasu riippuu paljon yhteiskuntaluokasta, mutta tyylikkyys on sisäinen ominaisuus, eikä liika yrittäminen aina auta asiaa. Tehostettua seksistysduunaamista harrastetaan naisten keskuudessa tuolla itänaapurissa enemmän, samoin Itä-Euroopan maissa. Ja Italiassa, Kreikassa ja Espanjassa tietysti pukeutuminen on vähän erilaista - mutta meikkiä ei paljon tarvita siellä, kun värit ovat kohdallaan luonnostaan.

Täällä meillä tämä ilmasto vähän haittaa asiaa suuren osan vuotta. Kyllä se on todistetusti kuubatar ja italiatarkin täällä aika murheellinen ilmestys, kun sen pukee toppatakkiin ja kumisaappaisiin, jotta se pysyisi lämpimänä. Venakot ja virottaret on asia erikseen, ne on lapsesta asti totutettu itkemättä kulkemaan pakkasillakin verkkosukissa ja piikkikorkosaappaissa....

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30700325:
Ai, se ei sitten ollutkaan yleistä.Tuolla aiemmin kirjoitit, että sellaista on käynyt "useampaan otteeseen" ja muutenkin tekstistäsi sai käsityksen, että miehet ovat taas niin reiluja ja mukavia, mutta naiset vihaavat sinua. Ja puhuit illanistujaisista, joissa naiset ovat mustasukkaisia omista miehistään sinulle.

Hmm. Siis ovatko ne ulkonäkökeskeisiä vai niitä naturelleja? Millainen on naturelli ulkonäkökeskeinen? Aiemminhan esitit, että kyseessä ovat naiset, jotka eivät itse viitsi laittautua eivätkö ole hyvännäköisiä - millä lailla heidän ulkonäkökeskeisyytensä siis ilmenee?

:popcorn:

Koska et ilmeisesti osaa sisäistää lukemaasi, voin sen vielä sinulle vääntää.

Nimenomaan se on käynyt useampaan otteeseen, asia ei ole jokapäiväistä, viikkoista tai edes kerran kuukaudessa näin ei käy. Onneksi ei oo aikaa käydä viihteellä tai istua iltaa ihan niin usein. Onneksi nämä naiset eivät myöskään tiettävästi minua vihaa, käyttäytyvät vain alentavasti minua kohtaan. Miesten kanssa ei ole koskaan ollut tätä ongelmaa, niin kuin mainitsin, ovat varsin neutraaleja näissä tilanteissa. Eivät siis erityisen reiluja tai kukavia, vaan N e u t r a a l e j a.

En varmaan riittävällä huolellisuudella eritellyt näitä kuvailemiani ihmisiä. Enkä nyt kyllä näe tähän tarvetta. Mutta siis tätä harrastaa naturellimmat ja laittautuvammat naiset. Viimeksi kyseessä oli naturellimpi tapaus.

Ajattelen että sekä miehiltä että naisilta osoittaa kohteliaisuutta kanssaihmisiä kohtaan huolehtia itsestään sillä lailla, että ulkonäkö on ns. käypäinen: ollaan puhtaita, vaatteet siistit ja asialliset ja jos nyt ei huippumuotia niin ainakin tätä vuosikymmentä tai -sataa. Ja meikkiä sen verran kuin ehkä tarvitaan, hiuksetkin mielellään suht siistit ja ainakin puhtaat. Kulmakarvojen ja nenäkarvojen trimmaus olisi suotavaa myös miehillä!

Hmm. Muuten ihan ok, mutta mitä tarkoitat, että vaatetyylin on oltava tältä vuosikymmeneltä tai vuosisadalta? Mitään persoonallisia tyylejä ei siis saisi harrastaa, tyyliin 1920-luvun vintagea tai 1800-luvun vaatteiden kopioita? Ei varmaan sitten mitään 1970-80 -luvun vaatteitakaan. Tai jos joku sattuu tykkäämään vaikka 10-15 vuotta sitten muodissa olleista vaatteista, vaikka sitten niistä paksupohjaisista kengistä ja alaspäin levenevistä lahkeista, niin jostain syystä on muita kohtaan kauhean epäkohteliasta käyttää niitä, vai? Miksi ihmeessä???

Mitä tarkoitat, että meikkiä en verran kuin tarvitaan - missä se määritellään, miten paljon tarvitaan? Saako ihminen itse määritellä sen?

Entä jos tykkää sotkuisesta peikkotukkakampauksesta tai jostain sotkunutturasta - jos se ei ole kaikkien mielestä siisti olemus, niin sellaisiako ei siis saisi pitää?

Mökö mökö äiti. Oot aika huvittava tapaus. Etkö enää keksinyt mitään nasevaa naljailtavaa Neollan viestiin? Nytkö pitää taas vääntää juttua jonku muun kommentista. Pitäiskö sun hankkia harrastus? ;)

Aijjaa, nyt se ettei meikkaa tai pukeudu "saapikkaisiin ja hennesin takkiin", tarkoittaa sitten sitä että painaa 100 kiloa, kulkee suoranaisissa ryysyissä ja jalkakarvat rehottaa.

:D ootte huvittavia, eihän Suomessa naisilla edes kasva semmosia mustia tappajakarvoja mitä esim. tuolla itänaapurissa.... minulla ainakin on niin hentoisen vaaleat jalka ja käsikarvat, ettei niitä nyt oikeastaan edes tarttis ajaa vaikka ajankin.

Ja että vielä kaikki muut naiset kyttää kateellisina kun te olette niin hienosti "laittautuneet" illanistujaisiin - siis naturellisti toki. Koska tokihan 99% muista suominaisista tulee sinne illanistujaisiinKIN kuin sikatilalta suoraan. Joopa joo.

Minusta tuo vaan kertoo ihmisen omasta epävarmuudesta ja melko sairaalloisesta ulkonäkökeskeisyydestä. Vaikka itse en näe mitään järkeä jossain 5 minuutin pikameikissä johon kuuluu silmänrajauksetkin (for what???!!) silloin kun menen leikkipuistoon, niin ei se tarkoita sitä että olen joku satakiloinen porsas. Minun ei vaan oikeasti tarvitse piirtää niitä silmiä päähäni joka aamu, koska nämä päässä jo olevat on riittävän nätit ilmankin. Ja jos minä olisin kovin kateellinen jonkun akan silmänrajauksista, niin varmaan sitten rustaisin itsellenikin sellaiset joka armias aamu, eikai siinä sen kummempaa? Eli kateuskortti on aika naurettava tähänkin suuntaan.

Ja jos kaikki muut naiset karsastaa sinua niin ehkä kannattaa katsoa peiliin. :D Itse taas todellakin laittaudun niihin illanistujaisiin, enkä saa mitään tappavia katseita. Ehkä siksi, kun minulla on tapaus tutustua näihin naisiinkin eikä vaan istuskella niiden miesten keskellä - koko iltaa kyttäämässä että kuka kyttää MINUA kaikkein pahimmalla silmällä. Mutta toki sitä aina voi uskotella itselleen, että muut ei tykkää minusta siksi kun olen niin ylivoimaisen kaunis :'D

Ei se 5-10 minuutin meikki semmosta ihmetta saa aikaan, että minut hyvältä sais näyttämään. Enempi pakkelia ja ammattilainen siihen vaaditaan.

Muuten kyllä käytän mekkoja ja hameita, hiukset on leikattu ja värjätty kampaajalla, vaikka malli lyhyehkö onkin, ei se kait kananperse ole... Eikä punainen. Käytän hiuskoruja ja muutenkin koruja. Kengät ovat yleensä matalahkot, pienellä korolla. En ole löytänyt korkeampikorkoisia kenkiä, joilla oikeasti voi kävellä enemmän :) Kun jalka on mallia räpylä, siihen on vaikea löytää istuvaa kenkää.

Onneks mulla on suht hyvä iho