Miksi suomalaiset naiset eivät edes halua näyttää hyvältä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pieni ihminen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olkaa te laittautuvat tyytyväisiä, etteivät kaikki laittaudu. Kun kerran kaikki miehet tykkäävät vain laittautuneista, niin teillähän on enempi valinnanvaraa. Alatte nyt vaan porukalla pelastaa niitä hyvännäköisiä miehiä läskeiltä nuhjuvaimoiltaan...:D

Aijjaa, nyt se ettei meikkaa tai pukeudu "saapikkaisiin ja hennesin takkiin", tarkoittaa sitten sitä että painaa 100 kiloa, kulkee suoranaisissa ryysyissä ja jalkakarvat rehottaa.

:D ootte huvittavia, eihän Suomessa naisilla edes kasva semmosia mustia tappajakarvoja mitä esim. tuolla itänaapurissa.... minulla ainakin on niin hentoisen vaaleat jalka ja käsikarvat, ettei niitä nyt oikeastaan edes tarttis ajaa vaikka ajankin.

Ja että vielä kaikki muut naiset kyttää kateellisina kun te olette niin hienosti "laittautuneet" illanistujaisiin - siis naturellisti toki. Koska tokihan 99% muista suominaisista tulee sinne illanistujaisiinKIN kuin sikatilalta suoraan. Joopa joo.

Minusta tuo vaan kertoo ihmisen omasta epävarmuudesta ja melko sairaalloisesta ulkonäkökeskeisyydestä. Vaikka itse en näe mitään järkeä jossain 5 minuutin pikameikissä johon kuuluu silmänrajauksetkin (for what???!!) silloin kun menen leikkipuistoon, niin ei se tarkoita sitä että olen joku satakiloinen porsas. Minun ei vaan oikeasti tarvitse piirtää niitä silmiä päähäni joka aamu, koska nämä päässä jo olevat on riittävän nätit ilmankin. Ja jos minä olisin kovin kateellinen jonkun akan silmänrajauksista, niin varmaan sitten rustaisin itsellenikin sellaiset joka armias aamu, eikai siinä sen kummempaa? Eli kateuskortti on aika naurettava tähänkin suuntaan.

Ja jos kaikki muut naiset karsastaa sinua niin ehkä kannattaa katsoa peiliin. :D Itse taas todellakin laittaudun niihin illanistujaisiin, enkä saa mitään tappavia katseita. Ehkä siksi, kun minulla on tapaus tutustua näihin naisiinkin eikä vaan istuskella niiden miesten keskellä - koko iltaa kyttäämässä että kuka kyttää MINUA kaikkein pahimmalla silmällä. Mutta toki sitä aina voi uskotella itselleen, että muut ei tykkää minusta siksi kun olen niin ylivoimaisen kaunis :'D

Hyvin sanottu ja erittäin kypsää ajattelua.

Tällä puhelimella ei valitettavasti saa lainauksia aikaiseksi, mutta terkkuja 26 v:lle, että jatka ihmeessä samaan malliin. Pääasia tietysti on se, että on tyytyväinen itseensä. Minunkaan ei todellakaan tarvitsisi "piirtää silmiäni rajauksella esiin", mutta suuret silmäni näyttävät luonnollista paremmilta, jos teen rajauksen yläluomiin. Tämä keskusteluhan on täysin turha sinänsä, että toiset tykkää laittautua, toiset ei. Hienoa, jos monet "naturellit" kokevat olonsa niin tyytyväisiksi. Itse en vain pysty ymmärtämään, että miksi ei voisi käyttää sitä 5-10 min päivästään näyttääkseen paremmalle. Ja se minua ihmetyttää myös, että monet pitää tätä "pikameikkinä". Ite meikkaan ko. ajan aina ja sillä saa täyden meikin kyllä aikaiseksi.. Liekö sitten kyseessä parinkymmenen vuoden harjoitus (omg, niin kauan olen jo 34-vuotiaaksi kerinnyt meikata :D).

Ja Neolla, tiedän tunteen :). Tässä jakautuu porukka selvästi kahtia, toiset tykkää olla niitä naturelleja ja toiset laittautua.. Itse olen tyytyväinen näin ja niin on puolisonikin ;)..

Kiitos.

Minusta on siis ihan ok meikata jos tahtoo, mutta sellainen "minä meikkaan ja muut on rumia ja kateellisia" saa kyllä karvat (ne vähäiset) pystyyn :D Mikään pakko meikkaaminen ei ole, eikä meikkaamattomuus tee ihmisestä automaattisesti rumaa ja ällöttävää. Muotikin on vain makuasia, minusta ne leggarit, iso villapaita ja kuomatkin näyttää paremmalta kuin esim. monen venäläisen muoti. Mutta se on todellakin vain makuasia, ei muuta. Heidän mielestään he näyttävät varmasti todella hyviltä, mutta eikai se nyt minusta tee automaattisesti kateellista läskimammaa jos en siitä tyylistä tykkää.... :p

Olen ihan tottunut myös meikkaaviin naisiin, oma äitini on laittautunut aina ja kaikkialle vimpan päälle, jopa sinne roskalaatikolle. Ja silti ollaan monessa muussa asiassa niin kovin samanlaisia, ei tarvitse tehdä vastakkain asettelua tai vetää kovin suuria johtopäätöksiä kummastakaan sen perusteella laittautuuko vai ei.

Toisille se "paremmalle" näyttäminen ei vaan ole niin tärkeää. Ja ainakin se ehkäisee ryppyjä, kun ei tarvitse päivittäin sitä herkkää silmien ympärysihoa sorkkia, jos asiasta nyt jotain positiivista haluaa löytää.... :D

Täällä asiasta käytiin (yllättäen) vilkastakin keskustelua. Ja yleensä se aina oli se äiti joka vahvimmin puolusti omaa oikeuttaan olla kotona kolme vuotta hoitamassa lapsia. Yllättäen :D

Asiaa kannattaa pohtia yhteiskunnallisena asiana niinkin, että kun naapurissa on jo pitkään ollut normaalia se, että mies on hoitovapaalla siinä missä nainenkin, mahdollistaisi sen miehelle myös täällä ihan toisella tavalla kuin nyt. Nyt hoitovapaalle jäävä mies on lähinnä kummajainen/friikki, myös sen työnantajan mielestä. Ikävää mutta totta. Muutosta asiaan ei tule ennen kuin naiset ymmärtävät tämän tosiasian.

Eli kotiäitien kansoittamalla palstalla ne oli yllättäen kotiäidit, jotka oli äänessä? :D Ja kaikella kunnioituksella, tämän palstan kotiäidit ei nyt välttämättä ole niitä, joilla on se sisätautikirurgin/investointipankkiirin/toimitusjohtajan paikka odottamassa.

Ja edelleen oletan, että jos MIEHET tahtovat muutosta MIESTEN hoitovapaa-asioihin, muutos lähtee MIEHISTÄ. Miksi "naapurissa" asia on ok mutta meillä ei? MIEHET siellä julistautuvat feministeiksi, täällä eivät edes naiset.

Taitaa se suurin ongelma olla tässä keskustelussa se ettei nuo näkemykset laittautumisesta ole kovin samanlaiset useimmilla.
Joku ihmettelee yhä kovasti miksei sitä 5-10 min voi uhrata itsensä laittamiseen vaikka se "nuhjuinen" on saattanut käyttää puolikin tuntia peilin edessä helposti, ei vain näytä tämän toisen silmään siltä? Itselläni on mottona vähempi on enempi arkena. Eikä se tule muuttumaan vaikka monen silmät siitä särkyisi. Näin uskon monen muunkin tekevän.. Kun ei sitä näe päällepäin mitä se toinen on kotonaan tehnyt?

Esim.Moni hämmästelee miksen meikkaa ym vaikka mielestäni olisi ns.täydet pakkelit naamassa eli kosteusvoide, bb- tai peittävämpi kevyempi J.Blascon meikkivoide, ripsari ja vaaleanruskeat rajaukset. Sipaisu valokynää ja puuteria lopuksi. Hieman vaaleaa luomiväriäkin sutii hetkessä ja varjostukset vie minuutin. Silti.. ei sieltä peilistä katso mikään seksipommi, puhtaat ja istuvat ulkoiluvaatteet ja väritön naama vain.

Erehdyin katsomaan puh.myyjät jakson viime viikolla. Siinä oli kaksi vaaleaa naista, jotka ovat hyvä esimerkki näistä laittautumisen eroista. Toinen oli monen silmään "arkinen ja nuhjuinen" ja minun silmiini erittäin huoliteltu mutta ei herätä huomiota. Kaunis oli silti. Tämä toinen vastaavasti näytti juujuu, erittäin laitetulta. :D Ei jäänyt epäselväksi oliko rajauksia vaiko eikö. Työssäni en voisi muuten mennä jälkimmäisen tyylillä töihin, minut naurettaisiin pihalle. Nyt mammailen etätöitä tehden tosin.

Johan se aamusuihkukin vie puolisen tuntia jos höylää kainalonsa, säärensä ja kuorii ihonsa, antaa hoitoaineen vaikuttaa riittävästi siinä samalla. Siihen rasvaukset päälle. Se on toki kivaa varmasti ylentää edes tuolla laittautumisjutulla itseään mutta lopulta se on aika yhdentekevää jos ei muuten voi hyvin.
Joillekin riittää ne pakkelit naamassa näkyvästi, joku toinen saattaa hoitaa kehoaan kokonaisvaltaisemmin ja olla tyyliltään se nuhjuinen. Mutta mielipide-eroista on turhaa todellakin kiistellä..
Onneksi on vielä miehiä, jotka turhautuu jo siitä kun nainen on peilin edessä vartinkin. :D

Nyt heilun hereillä kun oli sopiva hetki pistää kynnet kuntoon.. meni puolisen tuntia ja ok, eivät ne näytä oikein miltään värittömällä geelilakalla. Mutta laitettu niitäkin on! Hih hih.

Luin vain aloituksen, mutta hui mitä yleistystä :)

Mä kyllä pidän ulkonäöstäni huolta, ja pukeudun tilanteen mukaan maalaisjärkeä käyttäen, ihan tyylikkäästi kuitenkin. Ystäväni on todella luonnonkaunis, meikkaa baariin hyvin kevyesti ja todella muotikuteet viimeisen päälle. Miesten mieleen, kun on luonnollisen oloinen. Hoikka ja kauniina säilynyt.

Eli kyllä osa pitää ulkonäöstään suurtakin huolta.

Jotkut eivät jaksa/välitä, saattaa olla masennusta, kilpirauhasen vajaatoimintaa jne.

Mua luullaan usein venakoksi. Kerran kartsalla joka yksi venäläismies puhui mulle suoraan venäjää :O luulen, että johtuu siitä, että olen pitkä, tumma, käytän meikkiä ja näytän huolitellulta kun menen kaupungille.

En jaksa lukea koko ketjua mut mä inhoan sitä miten suomalaiset miehet käyttäytyy kun laitan itseni nätiksi tai vaatteet ovat ihonmyötäisiä (olen X-tyyppiä) :(

[QUOTE="Fiina";30701697]Suomalainen ääliömies ei ansaitse minkäänlaista lisähuomiota naisilta ja siksi itsenäinen suomalainen nainen pukeutuu ja meikkaa tasan siten kuin itse haluaa.[/QUOTE]

ja itseään varten, niinkun tällä palstalla on monet kerrat "tunnustettu".
:D

Kyl minäkin miestä varten voin pukeutua ja meikata. Ja muita silloin kun lähden vapaalle viikonlopulle. Mutten, hitto vie, pukeudu roskapönttöä ja -pussia varten tai kaupareissulle saati sit sinne duuniin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30701215:
Kertoisiko joku, mikä vika punaisissa hiuksissa on? Muistan, että monessa ketjussa on irvailtu nimenomaan niitä, jotka värjäävät punaiseksi. En käsitä.

No, punaiset hiukset on yksinkertaisesti aivan karsean näköiset, varsinkin jos on lyhyt poikatukka naisella.

Eri juttu sitten jos on luonnostaan ginger.

No, punaiset hiukset on yksinkertaisesti aivan karsean näköiset, varsinkin jos on lyhyt poikatukka naisella.

Eri juttu sitten jos on luonnostaan ginger.

Maku asia tämäkin. Mielestäni aito punapää on kaunein liidunvalkoisella iholla, vihertävänruskeillä silmillä ja kesakoilla.

Jokainen saa näyttää siltä miltä tykkää, mutta kukkua ei pitäisi puhua! Miten rumien ja kulahtaneiden vaatteiden pukeminen voi olla nopeampaa kuin muiden? Siistin näköisten vaatteiden peseminen ja huoltaminenkaan ei vie sen enempää aikaa kuin muiden ja itse ainakin katson jo illalla vaatteet valmiiksi tuolille, ettei tarvitse aamu kuudelta ruveta kaivelemaan kaappeja. Huulipunan laittoon minulta menee n. 1 min, hiusten laitto ponnarille tai sykerölle vie n. 1 min. (tukan kampaamista ei ole laskettu mukaan, kun jokainen "laittamatonkin" luullakseni kampaa tukkansa aamuisin). Väittäisin että näytän naiselliselta ja huolitellulta tuolla laittamisella, vielä kun on siistihköt vaatteet päällä, kun klo 6.30 astun lapsen kanssa kotiovesta ulos. Jos en laittaisi huulipunaa, en usko että siltikään heräisin aamuisin minuuttia myöhemmin. Mitä enemmän laittautumiseen on rutiinia, sitä vähemmän aikaa se vie. Uskoisin että ajasta puhuminen on tekosyy tai sitten ei ole oikeaa käsitystä laittatumisen viemästä ajasta. Laittautumiseen saa tietysti halutessaan menemään vaikka kuinka paljon aikaa, mutta pelkällä ripsarilla ja/ tai huulipunalla ja tukan laitolla tekee jo huolitellumman vaikutuksen.

Jokainen saa näyttää siltä miltä tykkää, mutta kukkua ei pitäisi puhua! Miten rumien ja kulahtaneiden vaatteiden pukeminen voi olla nopeampaa kuin muiden? Siistin näköisten vaatteiden peseminen ja huoltaminenkaan ei vie sen enempää aikaa kuin muiden ja itse ainakin katson jo illalla vaatteet valmiiksi tuolille, ettei tarvitse aamu kuudelta ruveta kaivelemaan kaappeja. Huulipunan laittoon minulta menee n. 1 min, hiusten laitto ponnarille tai sykerölle vie n. 1 min. (tukan kampaamista ei ole laskettu mukaan, kun jokainen "laittamatonkin" luullakseni kampaa tukkansa aamuisin). Väittäisin että näytän naiselliselta ja huolitellulta tuolla laittamisella, vielä kun on siistihköt vaatteet päällä, kun klo 6.30 astun lapsen kanssa kotiovesta ulos. Jos en laittaisi huulipunaa, en usko että siltikään heräisin aamuisin minuuttia myöhemmin. Mitä enemmän laittautumiseen on rutiinia, sitä vähemmän aikaa se vie. Uskoisin että ajasta puhuminen on tekosyy tai sitten ei ole oikeaa käsitystä laittatumisen viemästä ajasta. Laittautumiseen saa tietysti halutessaan menemään vaikka kuinka paljon aikaa, mutta pelkällä ripsarilla ja/ tai huulipunalla ja tukan laitolla tekee jo huolitellumman vaikutuksen.

Miten musta tuntuu, että tässä ketjussa ei alunperin ollut kyse siitä, miksi ei pidetä poninhäntää... (Ja ei kai se ponnari mikään edellytys olekaan sille, että näyttää hyvältä - vai onko?)

Olet oikeassa siinä, että normaali siisti pukeutuminen ja perussiisti olemus ei mitään ihmeempiä vaadi - mutta herranjestas, juuri niinhän lähes kaikki tekevätkin! Tässä ketjussa ei ollut alunperin kyse mistään perushygieniasta ja tavallisista ihan-kivoista vaatteista. Kyllähän suurin osa niistä ei-laittautuneista naisista on juuri tuollaisia: farkut, joku paita, ponnari, ehkä vähän ripsaria... Itse en pidä tuota laittautumisena. Minusta laittautuminen tarkoittaa jo vähän isompaa panostamista. Se taas, kenellä on rumat vaatteet, on mielipidekysymys. Jonkun mielestä siisti kauluspaita on hieno, toisen mielestä taas joku rokki-paita.

Mutta olen kyllä eri mieltä noista meikkivinkeistä. No ripsaria voi kyllä laittaa ihan pelkästään, mutta minusta huulipuna näyttää suurimman osan naamassa tosi oudolta ja jopa vähän epämääräiseltä, jos ei ole mitään meikkivoidetta+puuteria.

Sitä on joskus tutkittu (menetelmästä en tiedä) ja todettu että naiset laittautuvat pääosin itseään varten tai toisia naisia varten. Minulla on tuosta käytännön havaintoa esim. naisvaltaisen alan koulutuspäiviltä ja naisten messuilta ja käsityömessuilla. Noilla naiset olivat minun havaintoni mukaan erityisen laittautuneita ja itsekin olen miettinyt, mitä erityisen kivaa laittaisin päälle, että olisi mukava fiilis :)

Jotkut tykkää olla huoliteltuja ja naisellisia, kun taas joitakin semmoinen ei kiinnosta. Kumpaankin on ihmisellä oikeus.