Miksi suomalaiset naiset eivät edes halua näyttää hyvältä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pieni ihminen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30700080:
Ja mitä tuollaiseen 5 minuutin pikameikkiin tulee, niin ei se kyllä ratkaisevasti ihmisen ulkonäköä muuta..)

Kysehän ei ollutkaan siitä, että sen pitäisi muuttaa ratkaisevasti ulkonäköä, ei arkimeikin kuulukaan.

Jos et osaa meikata 5 minuutissa itseäsi siististi, niin ammattilaiset kyllä osaavat auttaa sinua tässä asiassa - arkimeikkiin ei todellakaan tarvitse käyttää 5 minuuttia kauempaa.

[QUOTE="Kuukkeli";30700083]Minä en kyllä huomaa, että tässä ketjussa ketään ärsyttäisi se, että joku saa hyvää seksiä. Sitähän tämä ketju ei koske. Ja yleensähän kumppaniksi valikoituu viehätysvoimaltaan samankaltaiset. Eli sitten ei parisuhteessa jaksa kumpikaan laittautua, tai sitten päinvastoin. Enemmänkin huomasin ärsyttävän naisia sen, että jotkut naiset jaksaa ja viitsii laittautua. Kun on näemmä niin paljon heitä ketkä eivät sitä jaksa tehdä..

Mutta joo, jätän nyt tämän "naisparan" rauhaan :)[/QUOTE]

En usko, että naisia niinkään ärsyttää se, että toiset laittautuvat. Sen sijaan monia naisia kyllä ärsyttää se, että joku tulee vinkumaan, että kaikkien pitäisi laittautua aina ja kaikkialla. Erityisen paljon naisia ärsyttää, jos tämä vinkuja on mies. Naiset harvemmin tykkäävät vinkuvista miehistä.

Oletko koskaan kuullut sellaisesta, että naisilla on usein tapana muuttua lasten saannin myötä ja parisuhteeseen "päästyään"? Näin oli käynyt näissäkin tapauksissa. Ennen ihan hoikat ja kivan näköiset naiset antavat itsensä rupsahtaa. Ja ihme kyllä mies tunsi tuolloin itsensä jopa hieman petetyksi. Yritti kyllä ihan kauniistikin molempien kohdalla saada heitä laihduttamaan ja kiinnittämään huolta ulkonäköönsä ihan parisuhteen vuoksi, mutta kun ei niin ei.
Mistään turhasta imartelusta ei omalla kohdallani ole kyse, se on hyvin tiedossa että sellainen ei minuun vetoa lainkaan.

Hmm, olen kuullut tästä ilmiöstä (tai oikeastaan lukenut palstalta), mutta en ole koskaan tosielämässä törmännyt tähän ilmiöön. Miehelläsi kävi sitten huono tuuri - mutta ehtikö hän siis tehdä lapsiakin molempien kanssa?

En tarkoittanut turhaa imartelua, vaan vaikutti siltä, että sinuun vetoaa sellainen, että verrataan muihin naisiin haukkuen ja mollaten näitä. Tällainen taas ei esim. minuun vetoa ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30700096:
Miksi ei H&M-farkut käy? Toki HenkkaMaukkaan liittyy eettisiä ongelmia, mutta oletan ettet nyt tarkoittanut sitä puolta... Eikä noita kuomia ja crocseja aikuiset yleensä kaupunkioloissa käytäkään.

Tuohon hiusten laittamiseen on kovasti tässä ketjussa juututtu - sehän riippuu ihan hiustyylistäkin, onko niitä pakko laittaa. Varsinkin pitkät hiukset voivat olla ihan kivannäköiset ilman mitään erityistä laittamistakin, joku polkkatukka myös. (Hiusten harjaaminen ei ole mitään "laittamista", jos sitä mietitte...)

Laatu maksaa ja näkyy - yleensä. Kalliimmat farkut näyttävät siistimmiltä ja istuvat paremmin. 20 euroa uusina maksavat farkut eivät ole mielestäni siistiä työpukeutumista, mutta 100 euron farkut voivat sitä jo ollakin. henkkamaukassa en käy itse, useastakin syystä. Farkkujen kalleudella ei ole muuten mitään tekemistä eettisten asioiden kanssa.

Ihan jo pesu ja hyvä leikkaus riittävät monessa tapauksessa tukan "laittamiseksi". En itsekään laita hiuksia yleensä sen kummemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30700102:
Hmm, olen kuullut tästä ilmiöstä (tai oikeastaan lukenut palstalta), mutta en ole koskaan tosielämässä törmännyt tähän ilmiöön. Miehelläsi kävi sitten huono tuuri - mutta ehtikö hän siis tehdä lapsiakin molempien kanssa?

En tarkoittanut turhaa imartelua, vaan vaikutti siltä, että sinuun vetoaa sellainen, että verrataan muihin naisiin haukkuen ja mollaten näitä. Tällainen taas ei esim. minuun vetoa ollenkaan.

Et ole koskaan törmännyt tosielämässä? OK, et sitten vietä paljonkaan aikaa leikkipuistoissa tai avoimissa päiväkodeissa tms? Katso kadulla ympärillesi? Ei minunkaan tuttavapiireihini kuulu lasten myötä itsensä rupsahtamaan päästäneitä, mutta kyllä niitä todella paljon on.

Ei, ei ehtinyt tehdä lapsia kuin yhden kanssa, toisen kanssa oli silti pitkään yhdessä. Ja meillä ei ole yhteisiä lapsia (kun sinua näyttää asia kiinnostavan).

Kysehän ei ollutkaan siitä, että sen pitäisi muuttaa ratkaisevasti ulkonäköä, ei arkimeikin kuulukaan.

Jos et osaa meikata 5 minuutissa itseäsi siististi, niin ammattilaiset kyllä osaavat auttaa sinua tässä asiassa - arkimeikkiin ei todellakaan tarvitse käyttää 5 minuuttia kauempaa.

Ei ollut kyse siitä, mitä minä osaan - en ole mitannut ikinä meikaamiseen käytettyä aikaa enkä tässä nyt itsestäni puhunutkaan. Tarkoitin sitä, että jos henkilö ei ole muuten hyvän näköinen (sisältää esim. vaatetyylin, kokonaisolemuksen) ei joku ripsiväri ja huulipuna tilannetta juurikaan korjaa. En väitä, etteikö niillä mitään vaikututa olisi, mutta eivät ne ihmistä hyvännäköiseksi onnistu muuttamaan. Sen sijaan ihminen, joka on muutenkin hyvännäköinen, ei näytä homssuiselta ja rumalta vain siksi, ettei jonain tiettynä päivänä ole ehtinyt meikata.

Tiedän ihmisiä, jotka ovat minusta hyvännäköisiä oli meikkiä tai ei. Sitten tiedän paljon enemmän ihmisiä, jotka eivät säväytä ulkonällisesti sen enempää meikittömänä kuin meikattuina. Heidän kohdallaan on minulle aika samantekevää, ovatko "piirun verran paremman näköisiä" meikattuina.

Mikä merkitys sinusta sillä arkimeikillä sitten on, jos se ei muuta ulkonäköä ratkaisevasti? Jos mitään suurta muutosta ei tule, niin miten voi olla, että henkilö näyttää ilman minimaalista meikkiä homssuiselta ja juuri sängystä ylös nousseelta, mutta se pikkumeikki tekisi hänestä yht'äkkiä erityisen hyvännäköisen??

Viimeksi muokattu:
Oletko koskaan kuullut sellaisesta, että naisilla on usein tapana muuttua lasten saannin myötä ja parisuhteeseen "päästyään"? Näin oli käynyt näissäkin tapauksissa. Ennen ihan hoikat ja kivan näköiset naiset antavat itsensä rupsahtaa. Ja ihme kyllä mies tunsi tuolloin itsensä jopa hieman petetyksi. Yritti kyllä ihan kauniistikin molempien kohdalla saada heitä laihduttamaan ja kiinnittämään huolta ulkonäköönsä ihan parisuhteen vuoksi, mutta kun ei niin ei.
Mistään turhasta imartelusta ei omalla kohdallani ole kyse, se on hyvin tiedossa että sellainen ei minuun vetoa lainkaan.

Joo näinhän se menee. Onneksi miehet sen sijaa parisuhteessa ja etenkin lasten saannin jälkeen oikein panostavat siihen omaan ulkonäköönsä ;)
Kaduilla ja kujilla oikein tungeksii hyvin pukeutuvia, komeita, lihaksikkaita uroita.
Suomalainen mies onneksi osaa panostaa ulkonäköönsä ja pitää huolta kropastaan, ettei tarvitse naisraasujen tuntea itseään petetyksi. Hihi.

Aloittajan kysymykseen suoravastaus:
Haluaisin kyllä näyttää hyvältä. Muitten puolesta en voi puhua, mutta epäilisin, että moni muukin näyttäisi mielellään hyvältä.

Joka aamu käytän meikkaamiseen n.20min ja hiusten laittoon n.10-15 min. Käyn joka päivä suihkussa ja katson, että vaatteet on puhtaat. Pesen hampaat 2xpäivässä, en syö ylimääräisiä herkkuja jne..

Mutta...kuten monella muullakin varmaan, minulla ei ole juurikaan rahaa mihinkään ylimääräiseen. Kampaajalla käyn 1-2 kertaa vuodessa. Tällä hiuslaadulla saisi käydä useammin, mutta minkäs teet. Kaupan väreillä en ole saanut nättiä, joten pitkä maantienharmaa tylsä reuhka siis minulla. Aamun hiuksien vääntely yrityksistä huolimatta hiukset ei asetu kuin perusponnarille ja sen siistiksi saamiseen voi siis mennä 10-15min.
Naamaa meikkailen joka aamu, mutta ei siitäkään valitettavasti tämän kummempaa tule. Kärsin kroonisesta ihottumasta (POD) ja olen todella onnellinen jos saan ihosta edes suht tasaisen näköisen 20 min laittamisella, nättiä siitä ei kuitenkaan koskaan tule. Ennen minulla oli välillä ripsien pidennykset, nyt niihin ei enää ole rahaa.
Tiedän, että tekisin itsestäni näteillä vaatteilla tyystin eri näköisen. Eipä vaan ole varaa stailailla itseäni. Ihan verkkareissa en kulje, mutta ei nämä huonosti istuvat farkutkaan kauniiksi tee. Vaatekaapissa on jäljellä ne vaatteet mitkä on vielä jotenkin ehjiä, mutta nuhjuisia ja väärää kokoa moni. Kirppiksiltä koitan katsella "uusia", mutta ehdin sinne todella harvoin. Silloinkin priorisoin vaatehankinnat niin, että vaatteiden on oltava käytännöllisiä ja myös ulkoiluun sopivia. Edes kirpiksille minulla ei ole varaa laittaa ylimääräistä yhtään.

Että näin minulla. Ja siis TODELLAKIN näyttäisin mielelläni hyvältä. Sen eteen mielestäni teen minkä pystyn. Pelottaa ajatellakin miltä näyttäisin jos lakkaisin yrittämästä...

Siis mitä siellä leikkipuistossa pitäisi olla päällä, että ei olisi rupsahtanut? :O minulla on ulkoiluvaatteet ja tukevat kengät. Onko siinä joku ongelma? Minä aloin käyttää raskauden jälkeen vanhoja vaatteitani heti kun ne mahtui päälle taas ja aika moni muukin taitaa niin tehdä. Olen luullut, että se on ihan normi, mutta kai sitten suuri osa naisista ostaa uusia rupsahtaneita vaatteita?

Miksi täällä ei kyetä keskustelemaan asiallisesti? Aina 'keskustelut' menee nillittämiseksi, nälvitään ja yritetään keksiä nasevin loukkaus. Ja aina vieläpä ne tosi älykkäät heitot pitää ympätä mukaan, 'olet ruma' 'et saa seksiä'.. Tuollaista voisi odottaa teini-ikäisiltä koulukiusaajilta.

Et ole koskaan törmännyt tosielämässä? OK, et sitten vietä paljonkaan aikaa leikkipuistoissa tai avoimissa päiväkodeissa tms? Katso kadulla ympärillesi? Ei minunkaan tuttavapiireihini kuulu lasten myötä itsensä rupsahtamaan päästäneitä, mutta kyllä niitä todella paljon on.

Ei, ei ehtinyt tehdä lapsia kuin yhden kanssa, toisen kanssa oli silti pitkään yhdessä. Ja meillä ei ole yhteisiä lapsia (kun sinua näyttää asia kiinnostavan).

Jos nuo homssuiset rupsahtaneet emännät eivät kerran kuulu tuttavapiiriisi, niin mistä tuedät, etteivät he ole olleet homssuisia ja rupsahtaneita aina???
Ajattele, jos he ovatkin jo alkujaan olleet homssuisia rääskyjä ja SILTI onnistuneet viekottelemaan jonkun poloisen miesraasun sänkyynsä ja vuelä lapsia tekemään. Järkyttävää.

[QUOTE="hiirulainen";30700117]Aloittajan kysymykseen suoravastaus:
Haluaisin kyllä näyttää hyvältä. Muitten puolesta en voi puhua, mutta epäilisin, että moni muukin näyttäisi mielellään hyvältä.

Joka aamu käytän meikkaamiseen n.20min ja hiusten laittoon n.10-15 min. Käyn joka päivä suihkussa ja katson, että vaatteet on puhtaat. Pesen hampaat 2xpäivässä, en syö ylimääräisiä herkkuja jne..

Mutta...kuten monella muullakin varmaan, minulla ei ole juurikaan rahaa mihinkään ylimääräiseen. Kampaajalla käyn 1-2 kertaa vuodessa. Tällä hiuslaadulla saisi käydä useammin, mutta minkäs teet. Kaupan väreillä en ole saanut nättiä, joten pitkä maantienharmaa tylsä reuhka siis minulla. Aamun hiuksien vääntely yrityksistä huolimatta hiukset ei asetu kuin perusponnarille ja sen siistiksi saamiseen voi siis mennä 10-15min.
Naamaa meikkailen joka aamu, mutta ei siitäkään valitettavasti tämän kummempaa tule. Kärsin kroonisesta ihottumasta (POD) ja olen todella onnellinen jos saan ihosta edes suht tasaisen näköisen 20 min laittamisella, nättiä siitä ei kuitenkaan koskaan tule. Ennen minulla oli välillä ripsien pidennykset, nyt niihin ei enää ole rahaa.
Tiedän, että tekisin itsestäni näteillä vaatteilla tyystin eri näköisen. Eipä vaan ole varaa stailailla itseäni. Ihan verkkareissa en kulje, mutta ei nämä huonosti istuvat farkutkaan kauniiksi tee. Vaatekaapissa on jäljellä ne vaatteet mitkä on vielä jotenkin ehjiä, mutta nuhjuisia ja väärää kokoa moni. Kirppiksiltä koitan katsella "uusia", mutta ehdin sinne todella harvoin. Silloinkin priorisoin vaatehankinnat niin, että vaatteiden on oltava käytännöllisiä ja myös ulkoiluun sopivia. Edes kirpiksille minulla ei ole varaa laittaa ylimääräistä yhtään.

Että näin minulla. Ja siis TODELLAKIN näyttäisin mielelläni hyvältä. Sen eteen mielestäni teen minkä pystyn. Pelottaa ajatellakin miltä näyttäisin jos lakkaisin yrittämästä...[/QUOTE]

Tässä tuli oikeasti hyvä mäkökanta aiheeseen. Vaikutat myös olevan kaunis sisältäpäin. Se ratkaisee.

Totta, en vietäkään kauheasti aikaa avoimissa päiväkodeissa. Mutta vaikka viettäisinkin, niin enhän minä voi tietää, minkä näköisiä ne siellä olevat naiset ovat olleet ennen lasten syntymää. Enpä ole tosin koskaan edes ajatellut asiaa. Itse kun en ole muuttunut kovinkaan paljon. No, vaatekoko on kyllä kasvanut - ennen lapsia olin XS, nykyisin S-M. Tosin ikääkin on enemmän, harva kai on aina samanmittainen mitä joskus parikymppisenä. Mutta mitään verkkariäitejä en ole noissa paikoissa nähnyt - poikkeuksena juuri synnyttäneet, jotka eivät ehkä vielä mahdu kaikkiin vanhoihin vaatteisiinsa ja joiden paitavalintojakin sanelee enemmän imetys kuin muut seikat.

Kuitenkin tuolla työelämässä näkee aika paljon naisia, joilla on eri-ikäisiä lapsia, eivätkä he (ainakaan niissä kuvioissa, joissa itse olen) kulje verkkareissa ja huolittelemattomina. Ehkä ei kannata tehdä päätelmiä vain mammakahviloiden perusteella - tottahan niihin voi tullakin vähän puoliräjähtäneen näköisenä. On minusta ihan ymmärrettävää, että pikkuvauvan kanssa ei ehdi laittautua siinä ajassa, kun ne kahvilat ovat yleensä kamalan aikaisin. Ja toki kaikki tietävät, ettei joku puklutahrainen imetyspaita ole edustuskelpoinen vaate, mutta moni hakeekin noista mammakahviloista vertaistukea ja hengähdystaukoa usein uudessa, hämmentävässä ja kaoottisessa elämäntilanteessa. Harva niistä puklutahraisista äideistä näyttää enää vuoden kuluttua samalta. Ja aika moni kuitenkin on ollut myös ihan huolitellun ja siistin oloinen.

Leikkipuistoissa olen nähnyt tuulipukuisia vanhempia (niin äitejä kuin isiä), jos on huono sää. Aika monella on myös farkut ja säänmukainen takki. Usein leikkipuistoon pukeudutaan vähän sillä asenteella, että laitetaan enemmän urheilu- tai pihavaatteet kuin työ- ja kaupunkivaatteet. Monihan jatkaa siitä muihin aktiviteetteihin tai saattaa itsekin osallistua lasten leikkeihin vaikka hiekkalaatikossa. Tuskinpa nämä vanhemmat muissa kuvioissa samalta näyttävät kuin leikkipuistossa :D

Laatu maksaa ja näkyy - yleensä. Kalliimmat farkut näyttävät siistimmiltä ja istuvat paremmin. 20 euroa uusina maksavat farkut eivät ole mielestäni siistiä työpukeutumista, mutta 100 euron farkut voivat sitä jo ollakin. henkkamaukassa en käy itse, useastakin syystä. Farkkujen kalleudella ei ole muuten mitään tekemistä eettisten asioiden kanssa.

Ihan jo pesu ja hyvä leikkaus riittävät monessa tapauksessa tukan "laittamiseksi". En itsekään laita hiuksia yleensä sen kummemmin.

Mallista se riippuu, miten hyvin se istuu. Ja riippuu tietysti työstäkin, millaista pukeutumista siihen edellytetään.

Minusta hiusten pesu ei ole "hiusten laittamista". Jos väitetään, että naiset eivät yleensä laita hiuksiaan, niin väitätkö, että kaikilla on paskaiset hiukset??

Mörköäiti,tais mennä tunteisiin? Jos et ole tyytyväinen omaan uokonäköösi, tee ihmeessä asialle jotakin! Esimerkiksi tämän netissä pyörimiseen käytetyn ajan voi käyttää vaikka liikuntaan.

No kaikkia nyt ei vaan kiinnosta pukeutuminen lainkaan noin muodin parissa, vaan ennemminkin mukavuus. Ehkä suomalaiset on mukavuudenhaluisempia jotenkin tuulisessa koleassa ilmastossaan? Jaa'a, itse en ole huomannut mitään ratkaisevia eroja ko aiheessa, mutta en olekaan matkustellut paljoa tai netistäkään kauheasti seuraillut eri maiden arki-Arjan vaatetuksista. Ei ole niin kauheasti kiinnostanut aihe koskaan että olisin jaksanut perehtyä. Jenkeissä kyllä huomasin sen tuulipuvun olevan korvattu sellaisella kangaspuvulla ja Sloveniassa ei-turistipaikoissa ihmiset oli keskimäärin pukeutuneet homssuisemmin. Muissa maissa en ole juuri kiinnittänyt asiaan huomiota eikä niitä ihan kauheasti kyllä olekaan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30700148:
Minusta hiusten pesu ei ole "hiusten laittamista". Jos väitetään, että naiset eivät yleensä laita hiuksiaan, niin väitätkö, että kaikilla on paskaiset hiukset??

Aika monella vaikuttaisi olevan. Ja leikattu ihan miten sattuu, samoin värjätty. Sellainen punainen lyhyt kananpersetukka ei -sorry nyt vaan- näytä hyvältä yhtään kenelläkään. Muitakin malleja ja värejä voisi harkita.

Aika monella vaikuttaisi olevan. Ja leikattu ihan miten sattuu, samoin värjätty. Sellainen punainen lyhyt kananpersetukka ei -sorry nyt vaan- näytä hyvältä yhtään kenelläkään. Muitakin malleja ja värejä voisi harkita.

Missä te näette noita kananpersehiuksia? En minä niitä muista nähneeni kuin joillain yli 60-vuotiailla ja aika harvoin heilläkin. Onko tämä joku maakuntien ilmiö? Kuinka monella alle 40-vuotiaalla on muka tuollaiset hiukset?

Muokkaus: Aika jännä, jos te näette aina ihmisiä hiukset paskaisina. Itse en kyllä näe sen enempää naisia kuin miehiäkään. Kyllä ihmisillä puhtaat hiukset on, vaikka hiustyyli ei aina niin hehkeä olisikaan - mutta ehkä te sitten liikutte niin erilaisissa paikoissa kuin minä, en tiedä.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="...";30700177]Itsehän sinä kirjoitit, että ihan jo pesu riittäisi...
Päätä nyt, että riittääkö vai ei, niin osataan toimia oikein.[/QUOTE]

Sanoin jo että itse leikkautan hiukset hyvin enkä yleensä "laita" niitä muuten kuin pesemällä ja toki kampaamalla. Se, mitä pitää hiuksilleen tehdä, riippuu varmaan pituudesta ja hiusten tyylistä, eikö?

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30700176:
Missä te näette noita kananpersehiuksia? En minä niitä muista nähneeni kuin joillain yli 60-vuotiailla ja aika harvoin heilläkin. Onko tämä joku maakuntien ilmiö? Kuinka monella alle 40-vuotiaalla on muka tuollaiset hiukset?

.

Voi olla, että meillä on erilainen käsitys siitä mitä "kananpersetukka" on. Minusta kaikki huonosti leikatut (ja todennäköisesti vielä kotona värjätyt) lyhyet hiukset ovat sitä. Ja niitä näkee todella paljon.

Sanoin jo että itse leikkautan hiukset hyvin enkä yleensä "laita" niitä muuten kuin pesemällä ja toki kampaamalla. Se, mitä pitää hiuksilleen tehdä, riippuu varmaan pituudesta ja hiusten tyylistä, eikö?

Tässähän menee ihan sekaisin. Ensin riittää, että ihan vain pesee ja yhtäkkiä pitääkin sekä pestä että kammata. Ja sitten kaikki riippuukin hiusten pituudesta ja mallista. Siis onko niin, että tiettyjä hiusmalleja ei tarvitse pestä? Että pelkkä kampaaminen riittää?

Voi olla, että meillä on erilainen käsitys siitä mitä "kananpersetukka" on. Minusta kaikki huonosti leikatut (ja todennäköisesti vielä kotona värjätyt) lyhyet hiukset ovat sitä. Ja niitä näkee todella paljon.

Voi olla, etten sitten vaan tiedä, mitä tuo termi tarkoittaa. Mutta nykyisinhän on aika paljon juuri pitkätukkaisia naisia. Kun muistelen meidän alueen perhekahvilaakin, niin suurimmalla osalla oli pitkä tukka. Sitä taas ei voi tietää, kuka on värjännyt kotona ja kuka kampaajalla - vai voiko?