Miksi suomalaiset naiset eivät edes halua näyttää hyvältä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pieni ihminen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Jenis";30698724]Ihan samalla tavalla on olemassa "ruotsalainen mies" kuin "suomalainen nainen" tai "suomalainen mies". Jos katotaan tilastojen valossa, niin ruotsalainen mies osallistuu mm. niihin perhevapaisiin, suomalainen mies ei. Tilasto, evöhööd? :D[/QUOTE]

Tästä päästäänkin toiseen mielenkiintoiseen mies/nainen keskusteluun. Tässä hiljattain kun yritettiin Suomessa tasapuolistaa perhevapaiden käyttöä, ne olivat nimenomaan ne lapsia kotona hoitavat ÄIDIT jotka älähtivät että ei saa puuttua perhevapaisiin. Joten ihan turha valittaa etteivät miehet osallistu lastenhoitoon, kun itse väen vängällä halutaan estää niiden miesten osallistuminen. Ja siitähän saakin sitten kätevän tekosyyn näyttää seinästä reväistyltä "kun ei ole aikaa eikä energiaa hoitaa itseään".

Alkuperäinen kirjoittaja En voi myöskään ymmärtää;30699329:
Heh, nyt en voi myöskään ymmärtää "päättömän" pointtia. Eli oot sitä mieltä, että suurin osa naisista on tyytyväisempiä itseensä, jos ne lähtevät kaupungille ns. suoraan sängystä nousseena kuin kevyellä meikillä ja tyköistuvilla vaatteilla?

Mun tyytyväisyys tai tyytymättömyys itseeni nousee aivan muista asioista kuin ulkonäöstä. Eikä siisti olemus kaipaa meikkiä tai tyköistuvia vaatteita, joten vaihtoehdot eivät edes ole suoraan sängystä tai meikattu.

Asun Helsingissä enkä käsittääkseni oo väittänytkään et kaikki naiset kulkis keskustassa "epämääräisissä rytkyissä". Kaikki menevät tässä asiassa kovasti puolustuskannalle ja puhuvat merkkivaatteista tms. Siitähän tässä ei käsittääkseni ole kyse, vaan siitä ettei lähde aivan suoraan sängystä kadulle ja siitä, että käyttää pari minuuttia sen miettimiseen mitä päälleen pistää :D. Jos mulla olisi tapana jaella kuviani, voisin pistää tähän kuvan itseni lenkkivarusteissa (eli ns. Tuulipuvussa) ilman meikkiä ja tämän 10 minuutin meikin (joka ei ole mulle mikään pikameikki vaan ihan normimeikki) jälkeen farkuissa, nahkasaappaissa ja H&M:n takissa. Voin sanoa, että 100% vastaajista olisi sitä mieltä, että jälkimmäinen on huomattavasti parempi, vaikka jotkut ovat joskus mua luonnonkauniiksikin väittäneet.. Jokainen tekee tosissaan tavallaan, itse olen vahvasti sitä mieltä, että 5-10 minuutin pikameikki kaunistaa ihan jokaista meistä naisista (kuten myös säärikarvojen ajelukin)..

Riippuu paljon millaista työtä tekee. Itse en voi olla täydessä pakkelissa ja jakkupuku päällä nuorisotalolla. Nuoret ei oikein ymmärrä sellaista ja se on luontaantyöntävää. Eli ihan normisti joko ilman meikkiä tai sitten hiukan jotain. Ei seksikästä missään nimessä kun nuo isompien teinien hormoonit hyrrää...

Mistä lähtien huoliteltu siisti pukeutuminen on tarkoittanut täyttä pakkelia, jakkupukua ja seksikästä pukeutumista?

Ihan siistit, hieman henkkamaukkaa tai tarjoustaloa paremmat farkut, siisti pusero ja muut kengät kuin kuomat tai crocsit on siistiä työpukeutumista tuollaisessa työssä. Kevyt meikki, hiukset kevyesti laitettu. Ei varmasti ole nuorista luotaantyöntävää, vaan ihan normimenoa.

Alkuperäinen kirjoittaja En voi myöskään ymmärtää;30699329:
Heh, nyt en voi myöskään ymmärtää "päättömän" pointtia. Eli oot sitä mieltä, että suurin osa naisista on tyytyväisempiä itseensä, jos ne lähtevät kaupungille ns. suoraan sängystä nousseena kuin kevyellä meikillä ja tyköistuvilla vaatteilla?

siihen mihin vastasin ei puhuttu erikseen ja pelkästään naisista. mulle tulee meikkiä ehkä sen jälkeen kun henki lähtee ja jos hauturi on sitä mieltä että poskiin tarvitsee vähän punasta väriä. :D

Toi on muuten ihan hyvä pointti, että mikä se on hyvännäköistä :) minä olen alkanut tilata vaatteeni emp:ltä, koska niiden vaatteet miellyttää minun esteettistä silmää. Olen tämmöinen keski-ikäinen semigootti siis, ilman hiusten värjäystä ja meikkiä. Kynsiä pidän mustina tai tummanpunaisina, mutta muuten en jaksa meikata. Omasta mielestäni näytän ihan hyvältä ja ihan naisellisiakin noi mun vaatteet on. Tänäänkin on hame päällä ;)

No minä sitten varmaan poikkean suomalaisista naisista. Olen naimisissä ja ihana tytärkin löytyy, vielä toistaiseksi kotiäitinä viihdyn. Silti ihan arkenakin meikkaan kotona kevyesti, laitan hiukset pikaisesti, ja päälle kauniit istuvat vaatteet. Tämä ihan omani, mutta myös mieheni iloksi. Sitten kun ulos lähden, oli se kauppaan tai illanistujaisiin, niin päälle siistimpää vaatetta ja hiukan enemmän meikkiä. Ja yleensä korkokenkää. Tämä kaikki ei paljon aikaa vie!

Ja päivittäin oma mies kehuu ja arvostaa tätä panostusta. Vielä löytyy muutama raskauskilo tiputettavana, mutta eipä synnytyksestäkään ole kun alle puolivuotta aikaa. Ei tulisi mieleenikään kerätä ylimääräisiä kiloja vain siksi että olen äiti. Säännöllinen liikunta tuo myös minulle hengähdystauon arjesta. Koska minä olen myös vaimo, ja kunnioitan miestäni ja parisuhdettamme sen verran, että en anna itseni rupsahtaa. Ja ei tarvi varmaan edes sanoa, että peitto heiluu säännöllisesti.. ;)

Minulle on ihan sama mitä mieltä suomalainen mies on ulkonäöstäni! Olen löytänyt rakkaan mieheni hieman Suomea etelämpää ja hänen mielestä minä olen maailman kaunein meikkaamatta, pukeutumatta ja laihduttamatta!

katselin tässä ihan uteliaisuuttani tarkemmin meidän toimiston naisia :) kaikilla paitsi minulla on meikkiä. Kaikilla on siistit vaatteet. Aika monella on kyllä villatakki, mutta se johtuu siitä, että meillä on täällä aika kylmä. Korkokenkiä ei kyllä kovin monella ole, mutta siistit sisäkengät on kaikilla. Ei näy crocseja. Yhdellä miehellä on kyllä reinot :P en sitten tiiä, ollaanko joku poikkeus sääntöön täällä.

Tästä päästäänkin toiseen mielenkiintoiseen mies/nainen keskusteluun. Tässä hiljattain kun yritettiin Suomessa tasapuolistaa perhevapaiden käyttöä, ne olivat nimenomaan ne lapsia kotona hoitavat ÄIDIT jotka älähtivät että ei saa puuttua perhevapaisiin. Joten ihan turha valittaa etteivät miehet osallistu lastenhoitoon, kun itse väen vängällä halutaan estää niiden miesten osallistuminen. Ja siitähän saakin sitten kätevän tekosyyn näyttää seinästä reväistyltä "kun ei ole aikaa eikä energiaa hoitaa itseään".

Joo, suomalainen nainen on nääs semmonen riivinrauta että sitä se suomalainen mies pelkää niin, ettei uskalla edes hoitovapaalle jäädä :D :D

Se "älähdys" jonka itse median välityksellä kuulin koski sitä, että koska YLEENSÄ (tilasto) mies on se joka tienaa perheessä enemmän, voi olla taloudellisesti mahdotonta jäädä hoitovapaalle. Sama koskee tilannetta, jossa äidillä ei ole työpaikkaa johon palata.

[QUOTE="Jenis";30699487]Joo, suomalainen nainen on nääs semmonen riivinrauta että sitä se suomalainen mies pelkää niin, ettei uskalla edes hoitovapaalle jäädä :D :D

Se "älähdys" jonka itse median välityksellä kuulin koski sitä, että koska YLEENSÄ (tilasto) mies on se joka tienaa perheessä enemmän, voi olla taloudellisesti mahdotonta jäädä hoitovapaalle. Sama koskee tilannetta, jossa äidillä ei ole työpaikkaa johon palata.[/QUOTE]

Täällä asiasta käytiin (yllättäen) vilkastakin keskustelua. Ja yleensä se aina oli se äiti joka vahvimmin puolusti omaa oikeuttaan olla kotona kolme vuotta hoitamassa lapsia. Yllättäen :D

Asiaa kannattaa pohtia yhteiskunnallisena asiana niinkin, että kun naapurissa on jo pitkään ollut normaalia se, että mies on hoitovapaalla siinä missä nainenkin, mahdollistaisi sen miehelle myös täällä ihan toisella tavalla kuin nyt. Nyt hoitovapaalle jäävä mies on lähinnä kummajainen/friikki, myös sen työnantajan mielestä. Ikävää mutta totta. Muutosta asiaan ei tule ennen kuin naiset ymmärtävät tämän tosiasian.

[QUOTE="Miinuska";30699440]No minä sitten varmaan poikkean suomalaisista naisista. Olen naimisissä ja ihana tytärkin löytyy, vielä toistaiseksi kotiäitinä viihdyn. Silti ihan arkenakin meikkaan kotona kevyesti, laitan hiukset pikaisesti, ja päälle kauniit istuvat vaatteet. Tämä ihan omani, mutta myös mieheni iloksi. Sitten kun ulos lähden, oli se kauppaan tai illanistujaisiin, niin päälle siistimpää vaatetta ja hiukan enemmän meikkiä. Ja yleensä korkokenkää. Tämä kaikki ei paljon aikaa vie!

Ja päivittäin oma mies kehuu ja arvostaa tätä panostusta. Vielä löytyy muutama raskauskilo tiputettavana, mutta eipä synnytyksestäkään ole kun alle puolivuotta aikaa. Ei tulisi mieleenikään kerätä ylimääräisiä kiloja vain siksi että olen äiti. Säännöllinen liikunta tuo myös minulle hengähdystauon arjesta. Koska minä olen myös vaimo, ja kunnioitan miestäni ja parisuhdettamme sen verran, että en anna itseni rupsahtaa. Ja ei tarvi varmaan edes sanoa, että peitto heiluu säännöllisesti.. ;)[/QUOTE]

Vaihtaisin vaikka heti oman vaimoni suhun! Lihoo lihoo ja lihoo. Ei pidä huolta ulkonäöstään enää. Ja ei auta vaikka olen ottanu enemmän lastenhoito vastuuta. Sen ajan käyttää mielummin netissä, sohvalla tai puhelimessa :(

[QUOTE="Kyllästynyt";30699799]Vaihtaisin vaikka heti oman vaimoni suhun! Lihoo lihoo ja lihoo. Ei pidä huolta ulkonäöstään enää. Ja ei auta vaikka olen ottanu enemmän lastenhoito vastuuta. Sen ajan käyttää mielummin netissä, sohvalla tai puhelimessa :([/QUOTE]

Harmi kun et ole löytänyt sinulle sopivaa elämäkumppania. Kannattaa erota ja etsiä sellainen joka sopii sinulle paremmin ja täyttää vaatimuksesi.

Lämmöllä muistan sitä kertaa, kun pukeuduin projektipalaveriin hameeseen.

Kokouksen piti olla pelkkä neuvotteluhuonetapaaminen, mutta kunka ollakkaan piipahdettiin kuitenkin konepajan puolella. Oli erittäin riemastuttavaa hyppiä hame korvissa putkipalkkikasojen välissä tarkastelemassa projektin edistymistä :D

[QUOTE="tutu";30698483]Eihän aloittaja mitään miellyttävyyttä pyytänyt, vaan kyseli että miksi suomalaiset naiset eivät halua näyttää kauniilta.[/QUOTE]

Eikös tämä ole vain hyvä asia?
Maailma (etenkin nuorten) on nykyisin nin ulkonäkökeskeistä, että ihan hyvä, että kaikki eivät lähde siihen mukaan. Todella nuoret tytöt sairastuvat anorexiaan ja jo ala-asteikäiset tytöt ovat dieteillä, kun heikle toitotetaan joka torvesta, miten naisen pitää näyttää hyvältä.

[QUOTE="Miinuska";30699440]No minä sitten varmaan poikkean suomalaisista naisista. Olen naimisissä ja ihana tytärkin löytyy, vielä toistaiseksi kotiäitinä viihdyn. Silti ihan arkenakin meikkaan kotona kevyesti, laitan hiukset pikaisesti, ja päälle kauniit istuvat vaatteet. Tämä ihan omani, mutta myös mieheni iloksi. Sitten kun ulos lähden, oli se kauppaan tai illanistujaisiin, niin päälle siistimpää vaatetta ja hiukan enemmän meikkiä. Ja yleensä korkokenkää. Tämä kaikki ei paljon aikaa vie!

Ja päivittäin oma mies kehuu ja arvostaa tätä panostusta. Vielä löytyy muutama raskauskilo tiputettavana, mutta eipä synnytyksestäkään ole kun alle puolivuotta aikaa. Ei tulisi mieleenikään kerätä ylimääräisiä kiloja vain siksi että olen äiti. Säännöllinen liikunta tuo myös minulle hengähdystauon arjesta. Koska minä olen myös vaimo, ja kunnioitan miestäni ja parisuhdettamme sen verran, että en anna itseni rupsahtaa. Ja ei tarvi varmaan edes sanoa, että peitto heiluu säännöllisesti.. ;)[/QUOTE]
Ajatteleppa: en koskaan käytä korkkareita ja ei tulisi mieleenkään kotona meikata saati käyttää muuta kun t-paitaa/verkkareita, mutta silti täkki heiluu ja jouset vinkuu säännöllisesti ;)

[QUOTE="...";30699921]Ajatteleppa: en koskaan käytä korkkareita ja ei tulisi mieleenkään kotona meikata saati käyttää muuta kun t-paitaa/verkkareita, mutta silti täkki heiluu ja jouset vinkuu säännöllisesti ;)[/QUOTE]

Nomkos se sun miäs kuitenki haaveilee siitä tiukasta beibestä?? ;D

[QUOTE="Kuukkeli";30699943]Nomkos se sun miäs kuitenki haaveilee siitä tiukasta beibestä?? ;D[/QUOTE]

No mitä väliä kenestä haaveilee!?!
Kyllähän minäkin seksin aikana usein ajattelen ihan muita kun sitä omaa miestä.

[QUOTE="...";30699948]No mitä väliä kenestä haaveilee!?!
Kyllähän minäkin seksin aikana usein ajattelen ihan muita kun sitä omaa miestä.[/QUOTE]

Sori, totuus sattuu.. :( tuo aikaisempi kotiäiti kuullosti vaan niiiin paljon herkullisemmalta..

On hyvä juttu minusta, että töissä olevat naiset jaksavat laittautua jotenkin esim. vähän meikkiä ja värjäyttää hiukset ja laittaa niitä, mutta onhan täällä Suomessa paljon meitä eläkeläisäitejäkin tai työttömiä. Kova meikkaus ja korkeat korot kengissä, minihameet ja topit ovat sitten enemmän juhlia varten, ei arkeen. Henk koht en ole koskaan laittautunut niin räikeästi kuin jotkut venäläiset naiset, koska en halua näyttää huoralta..

Sitten ehdoton suomalaisen naisen piirre on se, että jos joku nainen panostaa ulkonäköönsä, sitä kadehditaan. Mukamas omaan värittömään ulkomuotoon ollaan niin tyytyväisiä, mutta totuushan on se, että kateellisia ne on.

[QUOTE="Kuukkeli";30699954]Sori, totuus sattuu.. :( tuo aikaisempi kotiäiti kuullosti vaan niiiin paljon herkullisemmalta..[/QUOTE]

Täh?
Siis tuliko sinulle jotenkin yllätyksenä, että naiset haaveilevat/kuvittelevat seksin aikana kaikkea mahdollista, myös muista miehistä? Kaikkihan sitä tekevät, ei se ole keneltäkään pois.

[QUOTE="...";30699896]Eikös tämä ole vain hyvä asia?
Maailma (etenkin nuorten) on nykyisin nin ulkonäkökeskeistä, että ihan hyvä, että kaikki eivät lähde siihen mukaan. Todella nuoret tytöt sairastuvat anorexiaan ja jo ala-asteikäiset tytöt ovat dieteillä, kun heikle toitotetaan joka torvesta, miten naisen pitää näyttää hyvältä.[/QUOTE]

Pointti tämäkin. Mutta ei ihan hirveästi haittaisi ylipäänsä ymmärtää se tosiasia, että naisen olisi hyvä näyttää naiselta eikä mieheltä tai valaalta. Se tuntuu olevan hieman hakusessa monilta mammoilta nykyaikana.
Ei siihen tarvitse edes meikata paljon, käyttää muotivaatteita eikä olla langanlaiha.