Miksi se laihduttaminen muka on niin vaikeaa??

  • Viestiketjun aloittaja timmi
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="sarana";25873095] Ja hei, omat ongelmat ne on mullakin (terveys ollut katkolla monesti yms. ikävää). Olen päättänyt, että liikunnasta EN tingi. Se tuo hyvää korvien väliin ja kroppa voi paljon paremmin, kuin ilman sitä. Suosittelen![/QUOTE]

Mä liikkuisin niin mielelläni, jos voisin. Syksy meni jalkavammaa kärsiessä, talvi leikkauksesta toipuessa. Nyt, kun jalka alkaa olla ok, tuli välilevyn pullistuma. Kaikki liikunta pientä varovaista kävelyä lukuunottamatta kielletty toistaiseksi.

Alkaa vituttaa, kun ei voi muuta kun maata paikoillaan ja toivoa, että saisi alkaa liikkumaan. Alkaa masentaa, kaikki hyvä alkaa maistua ja ennenkuin huomaakaan, painoa on tullut 5 kg. Paljonkohan ehtii tulla kesään mennessä, jos tämä näin jatkuu. Joo, liikunta varmaan toisi paremman mielen. Jos sitä voisi harrastaa.
 
Itsekuri on se varmaan ensimmänien syy.

Toinen on se että ihmiset ei tajua että pitää syödä! Tuossa se gofatgo haaste, siinä oli se ruokavalio. Siis ihan älyttömästi pitäisi syödä.

Aamupala on se tärkein, jos ei syö kunnolla aamupalaa ei kroppa lähde "käyntiin" eli polttamaan sitä rasvaa.
Reilu annos puuroa aamulla, lounaaksi paljon (200g) salaattia ja liha/kala/broileri ja välipala. Päivälliskeksi taas paljon salaattia vähän peruna/pasta/riisi ja liha/kala/broileri.

Melko runsas on siinä myös iltapala (250g ravatonta maitorahkaa + 1,5dl mehukeittoa)

Lisäksi tietysti liikunta..
 
no vaikeaa se on, turha sitä on ap:n tai muidenkaan ihmetellä. mutta siinä olet ihan oi-
keessa, että parhaiden ja pysyvämmin ne kilot tippuu kun tekee elämäntaparemontin.
syö vähemmän eli sen mitä kuluttaa ja liikkuu. kaikki ihmedieetit, nutriletit sun muut,
myös karppaus on ihan turhaa
 
"aloittaja"
Siis ketään en mielestäni ole haukkunut, kunhan nyt ihmettelen. Onko asia todella niin, että TE laihdutusketjussa kamppailevat tiedätte parhaiten miten se laihtuminen tapahtuu ja kuinka tavoitepaino ylläpidetään?? Hieman ristiriitaista... Eikö todellakaan kukaan saa ihmetellä, kommentoida, kyseenalaistaa... Voisiko joskus ulkopuolisen ihmettely poikia jotain hyvääkin, kenties niiden omien metodien tarkistamista?
 
[QUOTE="aloittaja";25873104]Voit ihan rauhassa jatkaa siellä, en tule sinne virnuilemaan kun en ole sitä tähänkään mennessä tehnyt. Saa kait sitä muutkin käydä lukemassa ja muodostaa omia mielipiteitään, ihan julkinen foorumihan tämä on. Ihmettelen vaan, että siellä porukka värjöttelee toppatakki päällä sisällä kun alkaa kroppa jo pettää, ja muut vaan tsemppaa. En ymmärrä, mutta toisaalta mun ei tarvitsekaan.[/QUOTE]

Kiitos tosiaan siitä, että et ole sinne tullut tällaisia kirjoittelemaan. Kuten huomata saattaa, saat tekstilläsi pahaa mieltä aikaan. Enkä näe sitä järin hienona asiana.

En kannata tsemppaamista siinä kohtaa, jos kroppa on aidosti kovilla. Mutta toisaalta se homma menee niin, että jokainen tekee kuten itse parhaaksi näkee. Vaikka mullekin on sanottu, että pitäisi syödä enemmän, en niin tee koska en halua. En tunne siihen tarvetta. Toisaalta olen sanonut, että heti jos tunnen, niin ehdottomasti syön enemmän. Kituutus itsessään ei ole tavoitteeni siis.

Ei se tsemppaaminen jokaisessa tilanteessa ola hyvä asia...muttei toisaalta tällainen mollausketjukaan, jossa kerrotaan hakevan päivän naurunsa muiden takkuilusta kilojen kanssa.
 
"aloittaja"
Ihan vilpittömästi toivotan teille kaikille kilojenne kanssa kamppaileville onnea ja menstystä projektiinne! Ajattelemme asiasta hyvin erilailla, joten turha nyt jäädä jankkaamaan. Unohtakaa nämä ihmettelyni ja jatkakaa valitsemallanne tiellä. Ei ollut tarkoitus masentaa tai pahoittaa kenenkään mieltä, mutta muistattehan että tämä todellakin on julkinen foorumi ja kaikesta pitäisi voida keskustella.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Mä en tiä kuinka paljon saan kalorei päiväs. Vissiin jokun 500-1000. Sen lisäks sit liikun. Monet sanoo, että noilla kalorimäärillä ei yksinkertasesti voi laihtua, mutta selitystä sille en oo kuullu. Toiset taas on sitä mieltä, että heikottaa ja on huono olo jossei saa ton enempää kalorei. No, mä oon kohta 15 kiloo jättäny taakseni ja ihan on kyllä hyvä olo ollu koko pudotuksen ajan. Eniten jännittää vaan se, että kun päätän lopettaa laihsuttamisen, niin osaanko sit enää nostaa kalorisaantia tarpeeks, ettei painon tippuminen jatku ja osaanko jättää sen silti niin matalaks, ettei kilot tuu poikineen takas.
 
[QUOTE="aloittaja";25873229]Siis ketään en mielestäni ole haukkunut, kunhan nyt ihmettelen. Onko asia todella niin, että TE laihdutusketjussa kamppailevat tiedätte parhaiten miten se laihtuminen tapahtuu ja kuinka tavoitepaino ylläpidetään?? Hieman ristiriitaista... Eikö todellakaan kukaan saa ihmetellä, kommentoida, kyseenalaistaa... Voisiko joskus ulkopuolisen ihmettely poikia jotain hyvääkin, kenties niiden omien metodien tarkistamista?[/QUOTE]

Kyllä mä väitän tietäväni, miten OMALLA kohdallani se laihdutus parhaiten tapahtuu. Mulla on siitä kymmenien kilojen kokemus. Olen laihduttanut monen monta kertaa, mm. juurikin syömällä vähän vähemmän ja liikkumalla vähän enemmän. Mutta kun se ei ole näemmä mulle sopinut. Jos olisi, en kai olisi sen jälkeen enää koskaan joutunut uudestaan laihduttamaan?

Mä olen vihdoinkin, monien laihdutusyritysten jälkeen löytänyt keinon, jolla mä olen saanut painon putoamaan. Olen löytänyt myöskin liikunnan ilon ja jopa himon. Mä en nyt vaan kertakaikkisesti osaa pitää tätä tapaa omalla kohdallani maailman huonoimpana vaihtoehtona, sillä tämä on ainoa, joka mulla on vuosien saatossa koskaan toiminut.

Toki tiedostan sen, että terveellisempiäkin tapoja on. Mutta juon mä joskus viinaakin, vaikkei se terveellistä olekaan ja melko usein lipitän light-limpparia, vaikka sekin kai aiheuttaa syöpää. Koska dietti kestänee elämästäni noin vuoden, ehkä alle, koen että hyöty on haittoja suurempi. Ei se ylipainonkaan roudaaminen perässä voinut kovin terveellistä olla.

Mulla ei ole ylläpidosta kuin lyhyt, muutaman kuukauden kokemus. Mutta on sekin parempi, kuin ei mitään. Ja kun ottaa huomioon sen, että ennen lihomistani olin ollut vuosikausia siinä samassa painossa (niihin lukemiin suunnilleen nytkin pyrin) niin, enköhän mä sen saa jatkossakin pidettyä. Toki se voi vaatia tällä kertaa enempi työtä, mutta mulla on onneksi tukijat täällä irl :)

Ulkopuolisten kyseenalaistaminen ja ihmettely voi poikia hyvää, kun se tehdään asiallisesti. Mutta sellainen "joo, mä käyn aina nauramassa niitä paskoja läskejä"-tyylisesti esitettynä se tuskin toimii meistä läskeistä yhteenkään.
 
kökköliini
[QUOTE="aloittaja";25872748]Joo, mua kans naurattaa toi laihdutusketju. Saan aina hyvät naurut niistä jutuista...[/QUOTE]eiku mua naurattaa ihmiset (kuten sinä) kun teillä on niin älytön pätemisen tarve asioihin jotka ei teille kuulu:kiss:
 
Mep
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25873220:
no vaikeaa se on, turha sitä on ap:n tai muidenkaan ihmetellä. mutta siinä olet ihan oi-
keessa, että parhaiden ja pysyvämmin ne kilot tippuu kun tekee elämäntaparemontin.
syö vähemmän eli sen mitä kuluttaa ja liikkuu. kaikki ihmedieetit, nutriletit sun muut,
myös karppaus on ihan turhaa
Karppaus ei ole turhaa, eikä pelkästään painon pudotuksen kannalta.
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";25873229]Siis ketään en mielestäni ole haukkunut, kunhan nyt ihmettelen. Onko asia todella niin, että TE laihdutusketjussa kamppailevat tiedätte parhaiten miten se laihtuminen tapahtuu ja kuinka tavoitepaino ylläpidetään?? Hieman ristiriitaista... Eikö todellakaan kukaan saa ihmetellä, kommentoida, kyseenalaistaa... Voisiko joskus ulkopuolisen ihmettely poikia jotain hyvääkin, kenties niiden omien metodien tarkistamista?[/QUOTE]

Ja sinäkö tiedät? Jos et ole koskaan laihduttanut? :D :D :D
 
[QUOTE="aloittaja";25872748]Joo, mua kans naurattaa toi laihdutusketju. Saan aina hyvät naurut niistä jutuista...[/QUOTE]

Tuo jos ei ole virnuilua niin mikä sitten? Kyllä keskutelupalstalla voi jutella. Mua henk.kohta. vaan vituttaa törmätä tuollasiin ihmettelijöihin täällä ja livenä. Ihan tarpeeksi sellasia viime aikoina tullu vastaan ja se ei aina jaksa naurattaa.
Se että ole ite sen kympin tiputtanut niin onnea. Toisilla on yli 30 tiptettavana, sillä painolla ei heti lähdetä hölkkälenkille vaan pakko karsia ravinnosta ja siksi kai osasitä "kitudieettiä" pitää että painon sais alas jotta nivelet kestäis liikunnan paremmin.
 

Yhteistyössä