Mikä laihduttamisessa on niin vaikeaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En keksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aapee";23837069]Sä joka kysyit miksi paino ei tipu, sä syöt ihan liian vähän! Lisää proteiinia ruokavalioon ja syö vähintään se 2000 kcal päivässä, keho menee säästöliekille. Mulla hyvä tilanne kun voin syödä mitä vaan, johtuen paljosta liikunnasta. Jos joka päivä harrastat aerobista niin muista syödä sen mukaisesti.[/QUOTE]

Oiskohan mullakin syynä liian vähän kcl määrä päivässä ku illalla nälkä kostautuu ku esim spinningis kulutan 500 kcl, salilla 400-500 kcl 1,5 h. Kiloklubi syöttää aina 2400 kcl pitäs syödä, oon syöny noin 1800 kcl.

Puhut itsekurista, ja seuraavassa hetkessä kehuskelet voivasi syödä mitä vaan. Vähän ristiriidassa ovat juttusi. Noh, menehän takas sinne jääkaapille ja avaa se makkarapaketti!

:O mitä sä et ymmärrä tästä? Voin syödä mitä vaan koska kulutan syömiseni hikoilemalla. Ja pidän terveellisestä ruuasta. Mikä tässä on ristiriidassa? Itsekurilla lähden lenkille vaikka sataa räntää, siksi että pysyisin kunnossa ja hoikkana ja terveenä ja onnellisena ja ja ja..

[QUOTE="Minna";23837097]Oiskohan mullakin syynä liian vähän kcl määrä päivässä ku illalla nälkä kostautuu ku esim spinningis kulutan 500 kcl, salilla 400-500 kcl 1,5 h. Kiloklubi syöttää aina 2400 kcl pitäs syödä, oon syöny noin 1800 kcl.[/QUOTE]

Sun täytyy syödä enemmän, muuten et jaksa liikkua..ota ruokavalioon esim. kalkkuna tai kana runsaampana, ne on tosi hyviä proteiinin lähteitä, vähärasvaisia ja maistuu hyvältä.

[QUOTE="aapee";23837111]Sun täytyy syödä enemmän, muuten et jaksa liikkua..ota ruokavalioon esim. kalkkuna tai kana runsaampana, ne on tosi hyviä proteiinin lähteitä, vähärasvaisia ja maistuu hyvältä.[/QUOTE]

Jaksan kyllä liikkua mut nälkä iskee usein ja lujaa :D Kanaa ja kananmunaa syönkin, ehrmann rahkaa.

Jännä juttu, että lihavuusketjuihin vastaavat aina laihat, treenatut, huippu terveellisellä ruokavaliolla elävät himoliikkujat. Lisäksi koskaan ei ole kärsitty ylipainoista ei edes serkun kaiman veli. Yawn..

[QUOTE="aapee";23836477]Sitäkään mä en ymmärrä että kuinka ihmiset lihottaa itsensä niin suuriksi? Kun ei se 30-40 kilon ylipaino tule yhdessä yössä, vaan pikku hiljaa ja kun painon kehityksen huomaa menevän väärään suuntaan niin miksi elintapoja ei muuteta ajoissa?

Onhan se helpompi tiputtaa 10 ylimääräistä kiloa kuin 30?[/QUOTE]

Juu ei tule yhdessä yössä, mutta sillä syömisellä voi olla monia tarkoituksia. Esim. itse olen lohtusyöjä, kun on raskas vaihe elämässä minä syön.

Tällä hetkellä mulla on myös vaikea anemia, en kykene esim. kävelemään ylämäkiä hengästymättä, hapenottokykyni on siis huomattavasti laskenut. Moni liikunta ei siis tule kysymykseenkään, onneksi joku oma juttu on sitli löytynyt. Anemian vuoksi tunnen itseni usein väsyneeksi ja sitä väsymystä yritän korjata syömällä - siis hankkimalla energiaa - ja seuraus on tietysti se, että paino nousee.

Toivottovasti puolen vuoden sisällä anemia on korjaantunut, eli olen päässyt odottamaani leikkaukseen ja tilanne muuttuu. Siihen asti olen antanut itselleni luvan antaa olla, en asialle mahda juuri mitään.

Eniten ihmetyttää, miten niitä herkkuja on aina tarjolla siihen tv:n edessä naposteluun?

Miksi ihmeessä niitä ostetaan (jos siis haluaa laihtua) kotiin. Miksi kaupassa ei vain jätä ostamatta? Mulla ei ikinä ole mitään herkkuja kotona. Ja jos alkaa tekemään mieli, on lähdettävä 2 km päässä olevaan kauppaan. Useimmiten jää lähtemättä. Ja jos lähden, niin tuleepahan edes käveltyä 4 km herkkujen edestä.

Miksi ostatte herkkuja kotiin??

Kyllä mun makkarakeitto (peruna+lenkkimakkara) on halvemi kun mikään salaatti, eikä se kyllä ole mikään terveellisyyden huippu. Maksaa kahden päivän keitto kahdelle ihmiselle n. 1,5-2€ riippuen mistä kaupasta ostaa makkaran.. Porkkanat päälle jos haluaa niin 2,5-3€.

Esim.
- Salaattia, kurkkua, porkkanaa TAI paprikaa, tomaattia
= helposti jo vähintään 4€
ja vielä jos haluaa jonkunmoista juustoa sekaan tai tonnikalaa tai mitä tahansa..

------------

Minä syön paaaaljon vähemmän kuin kulutan, koska minulla saattaa herkästi mennä päiviä jolloin syön esim. 1-2 leipää tmv. yksinkertaisesti unohdan syödä kun juoksentelen pisteestä A pisteeseen B pisteeseen C jne.. Enkä silti laihdu. Olen tosin ihan normaalipainoinen..

Eniten ihmetyttää, miten niitä herkkuja on aina tarjolla siihen tv:n edessä naposteluun?

Miksi ihmeessä niitä ostetaan (jos siis haluaa laihtua) kotiin. Miksi kaupassa ei vain jätä ostamatta? Mulla ei ikinä ole mitään herkkuja kotona. Ja jos alkaa tekemään mieli, on lähdettävä 2 km päässä olevaan kauppaan. Useimmiten jää lähtemättä. Ja jos lähden, niin tuleepahan edes käveltyä 4 km herkkujen edestä.

Miksi ostatte herkkuja kotiin??

Käynyt kaupassa nälkäisenä jolloin on tehnyt paljon heräteostoksia? Mies tuonut kaupasta höttöä? Kylhän sitä voi lihoa vaikka söis tv:n ääressä pari leipää.

Hyvä ap, samaa mieltä sun kanssa - yksinkertaista ja totta. Vaan ehkä käytännössä ei niin helppoa kaikille toteuttaa? Joka tapauksessa huvittavaa lukea noita (arvatenkin ylipainoisten) vihaisia kommentteja...

Alkuperäinen kirjoittaja suurenmoinenelämä;23837175:
Kyllä mun makkarakeitto (peruna+lenkkimakkara) on halvemi kun mikään salaatti, eikä se kyllä ole mikään terveellisyyden huippu. Maksaa kahden päivän keitto kahdelle ihmiselle n. 1,5-2€ riippuen mistä kaupasta ostaa makkaran.. Porkkanat päälle jos haluaa niin 2,5-3€. QUOTE]

Ei terveellinen ruoka tarkoita salaattia. Ei ihme, että ihmiset eivät halua syödä terveellisesti ja hyvin, kun kuvittelevat, että se tarkoittaa pelkkää salaattia.

Me syödään kaksi päivää, kaksi ihmistä tuolla samaisella 2,5-3 eurolla. Ja syödään hyvää ruokaa. Esim. kikhernepihvit perunamuusilla ja parsakaalilla.

[QUOTE="mimi";23837201]ei se olekaan vaikeaa. edelleen voi herkutella, vaikka laihduttaakin. määrät pienempiä vain[/QUOTE]

Tottakai voi herkutella, enhän mäkään elä pelkällä vedellä ja leivällä :) Kokonaisuus ratkaisee ja kun näihin suhtautuu silleen maalaisjärjen kanssa niin aika hyvin pärjää.

Toi ruuan hinta on vähän sellainen prioriteetti-asia. Ollaan miehen kanssa puhuttu ruuan hinnasta ja tultu siihen tulokseen että meillä siihen laatuun käytetään rahaa riippumatta paljonko se maksaa. Vastapainoksi ei käydä baarissa, juoda tai polteta. Kyllä olosta huomaa heti jos on syönyt jotain tosi rasvaista tms.

Musta nämä tyypit, jotka eivät ole koskaan itse kokeilleet laihduttamista ja taivastelevat miksi läskit ei laihduta, on niin liikuttavia. No, mistäpä ne tietää kun ei ole kokeilleet. Joka tapauksessa, laihdutaminen ja painon ylläpito on kaksi ihan eri asiaa. Voin ihan kokemuksesta todeta tämän.

Kiva että liikutan sua..olen ollut raskaana, kokenut kovia elämänvaiheita ja menettänyt läheisiä. Näistä huolimatta olen katsonut parhaaksi pitää itsestäni huolta tulevaisuutta ajatellen, vaikka lohtusyömisen ja lihomisen edellytykset on olleet olemassa.

Pitäiskö suakin Klomas alkaa säälimään tms. jos kerran et ole samaan kyennyt? Onko se niin vaikeaa hyväksyä että jotkut eivät lihota itseaan samalla tavalla kuin sä? Ei siinä mitään väärää ole...

[QUOTE="aapee";23837236]Kiva että liikutan sua..olen ollut raskaana, kokenut kovia elämänvaiheita ja menettänyt läheisiä. Näistä huolimatta olen katsonut parhaaksi pitää itsestäni huolta tulevaisuutta ajatellen, vaikka lohtusyömisen ja lihomisen edellytykset on olleet olemassa.

Pitäiskö suakin Klomas alkaa säälimään tms. jos kerran et ole samaan kyennyt? Onko se niin vaikeaa hyväksyä että jotkut eivät lihota itseaan samalla tavalla kuin sä? Ei siinä mitään väärää ole...[/QUOTE]

Nytkö ryhdyit marttyyriksi? Miksi on niin vaikea ymmärtää, etteivät ihmisten mielet saati edes aivojen välittäjäaineet toimi samalla tavalla jokaisella ihmisellä. Jos kaikki elämässä olisivat täysin samanlaisia fyysisiltä ominaisuuksiltaan, psyykkeeltään, pystyisivät täysin samanlaisiin suorituksiin, saisivat täysin samanlaiset lähtökohdat elämälleen.. niin herra jestas maailma olis täynnä hyvä kroppaisia urheilijoita. Eihän täällä olisi sitten edes alkoholisteja, narkomaaneja, pilleristejä, viiltelijöitä, anorektikkoja, bulimikkoja, kuolettavan ylipainoisia, masentuneita...

No kertokaa mitä väärää voi olla siinä että elää terveellisesti, näyttää hyvältä, on onnellinen ja elämä pysyy hanskassa? Ihan kuin sitä pitäisi pyydellä anteeksi ettei ole ylipainoinen, masentunut, ruma ja onneton.

Perin erikoista.

[QUOTE="aapee";23837306]No kertokaa mitä väärää voi olla siinä että elää terveellisesti, näyttää hyvältä, on onnellinen ja elämä pysyy hanskassa? Ihan kuin sitä pitäisi pyydellä anteeksi ettei ole ylipainoinen, masentunut, ruma ja onneton.

Perin erikoista.[/QUOTE]

Ei siinä olekaan mitään erikoista tai väärää. Mutta siinä on,että kokee olevansa jotenkin muiden yläpuolella ja katsoo asiakseen "valistaa" muita ihmisiä. Tottakai saa olla iloinen ja onnellinen terveellisistä elämäntavoistaan,mutta miksi ihmeessä ei voi antaa toisten olla rauhassa,vaan pitää tuoda sitä omaa paremmuuttaan esiin? Luuletko oikeasti että tässä sun aloituksessa tuli ilmi sellaisia asioita,mitä kukaan ylipainoinen ei vielä tiennyt?

[QUOTE="aapee";23837306]No kertokaa mitä väärää voi olla siinä että elää terveellisesti, näyttää hyvältä, on onnellinen ja elämä pysyy hanskassa? Ihan kuin sitä pitäisi pyydellä anteeksi ettei ole ylipainoinen, masentunut, ruma ja onneton.

Perin erikoista.[/QUOTE]

No missä on kirjoitettu, että se olisi väärää tai ei tavoittelemisen arvoista? Eikö viestit enemmänkin korosta, että laihdutus- saati lihomisprosessi ei ole 1+1 vaan se on 1+1-3/6+199. Kyllä nyt jokainen aikuinen ihminen ymmärtää miten lihotaan ja miten voi laihtua. Ja mitä hyötä liikunnasta ja mitä hyötyä on ruokavaliosta. Ja sen miten laihuutta ja kauneutta arvostetaan.

Mutta kait ihmiset ymmärtävät senkin, että ihminen ei lihoa vain siksi, että syö ja liikkuu huonosta. On syy miksi sitä tehdään. Ja kait ihmiset ymmärtävät senkin, että ei laihdu pelkästään liikkumalla ja syömällä paremmin.. täytyy olla pääkoppa kunnossa, että siihen pystyy. Täytyy saada täytettyä aukot joiden takia syödään oli se sitten tylsyys, alakulo.. Eihän laihdutus onnistu jos ei kaikki ole päässä kunnossa, ei vaikka miten haluaisi.

En mäkään voi neuvoa narkkaria huumeiden lopetuksessa kun en ole koskaan huumeita käyttänyt. Tai alkoholistia lopettamaan alkoholin käyttöä. On todella vaikea neuvoa ketään jonka kengissä ei ole koskaan kulkenut. En edes osaisi neuvoa masentunutta.

Perin erikoista.[/QUOTE]

Siinä ei ole mitään väärää. Väärää on siinä että sä katsot että sulla on rahkeita tulla neuvomaan ja taivastelemaan ihmisten laihduttamattomuutta kun sä et siitä näköjään tiedä yhtikäs mitään. Et edes tiedä sitä että ihmiset reagoivat vaikkapa suruun hyvin monin eri tavoin, toiset syö suruunsa, toiset laihtuvat kun eivät kykene syömään surussaan, toiset rehkivät hulluna ja jotkut lamaantuvat täysin.

Ok, liikuttavuus oli väärä sana. Ärsyttäminen on se oikea.

[QUOTE="vieras";23837345]Ei siinä olekaan mitään erikoista tai väärää. Mutta siinä on,että kokee olevansa jotenkin muiden yläpuolella ja katsoo asiakseen "valistaa" muita ihmisiä. Tottakai saa olla iloinen ja onnellinen terveellisistä elämäntavoistaan,mutta miksi ihmeessä ei voi antaa toisten olla rauhassa,vaan pitää tuoda sitä omaa paremmuuttaan esiin? Luuletko oikeasti että tässä sun aloituksessa tuli ilmi sellaisia asioita,mitä kukaan ylipainoinen ei vielä tiennyt?[/QUOTE]

Tehän tähän aiheeseen tartuitte kuin hyeenat. Mä kysyin ihan asiallisesti mikä on laihduttamisessa vaikeaa koska mun on vaikea sitä ymmärtää, todennäköisesti ylipainoiset ja siitä huonoa omaatuntoa potevat mammat kävi rähiseen.

Enkä koe olevani parempi kuin naapurin ylipainoinen mamma, uskoisin kyllä olevani onnellisempi ja mun elämän olevan helpompaa ainakin fyysisesti. Ei siinäkään mitään väärää ole.

Ok, liikuttavuus oli väärä sana. Ärsyttäminen on se oikea.

No joo, jos ihan rehellisiä ollaan niin kyllä sä säälität mua. Se on se oikea sana. Mahtaa olla kivaa kun ei jaksa edes bussipysäkille juosta ja myöhästyy kokouksesta..tai no, ehkä sulla ei sellaisia ongelmia ole kun istut lapsien kanssa sohvalla aamusta iltaan syömässä pullaa. Siihen kuuluisaan suruun kun miehes löysi kauniimman ja hoikemma.

Tälle linjalleko haluat lähteä?

[QUOTE="aapee";23837367]Tehän tähän aiheeseen tartuitte kuin hyeenat. Mä kysyin ihan asiallisesti mikä on laihduttamisessa vaikeaa koska mun on vaikea sitä ymmärtää, todennäköisesti ylipainoiset ja siitä huonoa omaatuntoa potevat mammat kävi rähiseen.

Enkä koe olevani parempi kuin naapurin ylipainoinen mamma, uskoisin kyllä olevani onnellisempi ja mun elämän olevan helpompaa ainakin fyysisesti. Ei siinäkään mitään väärää ole.[/QUOTE]

No voihan se ylipainoinen nainen olla ihan yhtä onnellinen kuin naapurin rimpulakinttumamma. Jos hänen elämänsä on onnellista muista seikoista johtuen? Fyysinen jaksaminen on toki erilaista,mutta ei se välttämättä ketään onnettomaksi tee. Riippuu varmaan paljon siitä ylipainon määrästä.

Yhteistyössä