Mikä laihduttamisessa on niin vaikeaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En keksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täytyy kyllä sanoa, että itse koen hyeenamaisen käytösen sellaisena, että toinen osapuoli yritää negatiivisin termein luokitella toista osapuolta. Suurinosa ketjun viesteistä ovat mielestäni olleet varsin asiallisia vastauksia ketjun ihmettelyihin.

[QUOTE="vieras";23837387]Täytyy kyllä sanoa, että itse koen hyeenamaisen käytösen sellaisena, että toinen osapuoli yritää negatiivisin termein luokitella toista osapuolta. Suurinosa ketjun viesteistä ovat mielestäni olleet varsin asiallisia vastauksia ketjun ihmettelyihin.[/QUOTE]

Joo,ap:n teksteistä oikein paistaa se omahyväsyys ja halveksunta :/ Ja teki tän aloituksen ihan puhtaasti ihmettelyn takia. Voivoi.. kyllä pitää harvinaisen typerä olla,jos ei aikuisikään mennessä ole tajunnut että 1+1 ei ole aina 2. Eli luulen että motiivit oli just tasan siinä,että saa kertoa miten onnellista ja ihanaa hänen oma elämänsä on muiden "mammojen" elämään verrattuna.

[QUOTE="aapee";23837382]No joo, jos ihan rehellisiä ollaan niin kyllä sä säälität mua. Se on se oikea sana. Mahtaa olla kivaa kun ei jaksa edes bussipysäkille juosta ja myöhästyy kokouksesta..tai no, ehkä sulla ei sellaisia ongelmia ole kun istut lapsien kanssa sohvalla aamusta iltaan syömässä pullaa. Siihen kuuluisaan suruun kun miehes löysi kauniimman ja hoikemma.

Tälle linjalleko haluat lähteä?[/QUOTE]

:laugh:

Ristus sentäs!!!!!
Vai tuollainen mä olen? Ahaa... No ei siinä mitään, luule ihan vapaasti. Kerron sen verran että pullaa olen syönyt viimeksi 13kk sitten, palaverissa olen istunut tänään 3,5 h ja mies.. niin minä olen se kauniimpi ja nuorempi uusi vaimo.

Itse asiassa tän ketjun perusteella tulin siihen tulokseen että olen parempi kuin te ylipainoiset possukat, jotka kiukkuisina puolustatte omaa oikeuttanne levittää sitä ahteria ja maksattaa ihrojenne aiheuttamat kustannukset valtiolla.

Mut hei, kivaa elämään käsi pullapussissa! Kyllä ne hoitotädit leikkii lastenne kanssa kun itse ette pääse enää sohvalta ylös..ai niin, mut olettehan te kuitenkin onnellisia :D :D

Jos on ollut aina normaalipainoinen, eikä ole vääristynyttä suhdetta ruokaan, niin ei sitä voi ymmärtää. Minä laihdutin 25kg noin 10 vuotta sitten. Itse laihduttaminen on helppoa, siihen liittyvä henkinen prosessi ei. Minä en ymmärrä, miten joku ei käsitä sitä ;)

[QUOTE="aapee";23837428]Itse asiassa tän ketjun perusteella tulin siihen tulokseen että olen parempi kuin te ylipainoiset possukat, jotka kiukkuisina puolustatte omaa oikeuttanne levittää sitä ahteria ja maksattaa ihrojenne aiheuttamat kustannukset valtiolla.

Mut hei, kivaa elämään käsi pullapussissa! Kyllä ne hoitotädit leikkii lastenne kanssa kun itse ette pääse enää sohvalta ylös..ai niin, mut olettehan te kuitenkin onnellisia :D :D[/QUOTE]

:popcorn: Ota tästä vähän popparia, jos sulle tulis siitä parempi olo.

[QUOTE="aapee";23837428]Itse asiassa tän ketjun perusteella tulin siihen tulokseen että olen parempi kuin te ylipainoiset possukat, jotka kiukkuisina puolustatte omaa oikeuttanne levittää sitä ahteria ja maksattaa ihrojenne aiheuttamat kustannukset valtiolla.

Mut hei, kivaa elämään käsi pullapussissa! Kyllä ne hoitotädit leikkii lastenne kanssa kun itse ette pääse enää sohvalta ylös..ai niin, mut olettehan te kuitenkin onnellisia :D :D[/QUOTE]

Ok. Täytyy myöntää, että itseäni on viime aikoina ärsyttänyt asioiden liiallinen yksinkertaistaminen. En myöskään pidä siitä negatiivisesta kannustamisesta. Itse uskon enemmän positiivisten voimien kantavaan voimaan.

Provosointi on typerää.

[QUOTE="aapee";23837467]Nuori ja kaunis vaimo :D :D Syö vaan ihan itse popparis, ei kato ikinä tiedä jos virtahevolta vie heinät edestä kuinka se suuttuu. En usko että on kaunis näky, saattaa jopa sattua kun päälle tulee :O[/QUOTE]

On varmaan raskas elämä kun on noin toivoton tosikko. No entäs nämä:flower: Tulisko niistä kivempi fiilis?

ai niin, mä muuten olen ihan oikeasti nuorempi ja kauniimpi kuin mieheni ex, 16v nuorempi, että sikäli täysin totta.

Viimeksi muokattu:
Siinä on vaikeaa se, että me ihmiset olemme erilaisia. Toiselle toimii toinen tapa ja toiselle toinen. Siinä kestää kun löytää itselleen sopivan keinon jolla syntyy mieleisiä tuloksia.

[QUOTE="vieras";23837036]Kerro mulle,kun se kerta on niin yksinkertaista,että miks mun paino ei putoa? Syön viidesti päivässä pieniä annoksia ja käyn iltaisin tunnin hölkkälenkillä tai body combatissa. Päivisin tulee hyötyliikuntaa kun käy kävelyllä vaunujen kanssa. Mitat on 173/66,joten voisitko auttaa oi ylhäisyys?

Esimerkkipäivä:

Aamiainen

-kuppi mustaa kahvia
-paahtoleipä (kurkkua,tomaattia,salaattia )

Lounas

-keitto tai salaatti,ei majoneesia tai kastiketta

Välipala

- Omenaa tai porkkanaa
-raejuustoa
- täysjyväleipä (kurkku,tomaatti,salaatti )

Päivällinen

- Lihaa,kalaa tai kanaa
-salaattia

Iltapala

-hedelmiä tai vihanneksia,pähkinöitä tai maustamatonta jogurttia ja marjoja[/QUOTE]

Voisko syy olla et elimistö on jo säästöliekillä ja pitää kaikista kiloista ja kaloreista kiinni? Kun tämän perusteella ihan loistava ruokavalio ja kuntokin sulla varmaan tosi hyvä! ... Tsemppiä vaan, mut uskon et ketuttaa jos ei paino putoo? :S

Niin tuota onko ap laihduttanut koskaan, kun tietää sanoa sen olevan helppoa? Ap, olet aika paha suustasi. Onkohan sulla kuitenkin joitain selvittämättömiä asioita liittyen lihavuuteen? Kun ainakin itse ajattelen, ettei muiden läskit ja lihavuus tai mikä tahansa vartalomalli kuulu mulle pätkääkään. Ei se sillai hirveesti kiinnostakaan.

Mutta sen sanon, ettet sinä ole parempi ketään. Tuon huomaa jo kielenkäytöstäsi.

Vähän kyllä tuntuu siltä, ettei koskaan kannata vastata aloituksiin jotka koskevat lihavuutta tai laihduttamista. Vaikka sitä miten asiallisesti pyrkisi vastaamaan ja vaikka miten henkilökohtaisella tasolla antamaan näkökulmia. Niin aina ne ketjut vedetään provosointiin, alatyylin kirjoittamiseen. Mitä hyötyä sellaisestakin on? Ketään ei kuitenkaan lopulta kiinnosta tietää yhtään mitään. Ainoa tarkoitus on aina aukoa päätä tai provosoida. Tylsää, typerää, yksinkertaistettua ajattelua.

Mistä kaikki tuo viha ja katkeruus kumpuaa?

[QUOTE="aapee";23836777]Jaa-a, mun äiti opetti mut syömään oikein ja olen sitä aikuisikään asti jatkanut. Liikunta tuo iloa joten sitäkin olen harrastanut paljon.

Perintötekijöistä tuskin on kiinni, yksin kertaisesti syön vähemmän kuin kulutan eikä se vaikeaa ole ;)[/QUOTE]

Oletko miettinyt, että kaikkien äidit eivät ole opettaneet jälkikasvuaan syömään oikein? Monestihan näkee, että ylipainoisella äidillä on myös ylipainoisia lapsia. Kotoa se oikeinsyöminen lähtee. Mutta niin lähtee myös oikeinkirjoitus, mitä sinä et näköjään handlaa... ;) Mutta siis laihduttamisessa on vaikeaa se, että suklaa on niin hyvää ja siihen on koukussa. Rehelliseen kysymykseen rehellinen vastaus. Raskaus toi liikakiloja, kun ei päässyt ravinteleihin niin tuli mässytettyä leffailtojen merkeissä viikonloppuillat, nyt niistä vain on vaikea päästä eroon.

[QUOTE="aapee";23837533]Niinpä..kun ylipainoinen mamma kiljuu pää punaisena kuinka mä en häntä ymmärrä, olen itseäni täynnä ja niin edelleen, se on ihan ok. Sitten kun esimerkinomaisesti vastaa samaan tyyliin on täynnä vihaa ja katkeruutta?

Pientä rajaa jo teillekin, menkää itseenne.[/QUOTE]

Ja tämä vastauksesi sitten kertoo sen, että vaikka äitisi opetti sinut syömään, hän ei todellakaan opettanut sinulle käytöstapoja. Elä ja anna toisten elää, kyllä meitä tänne mahtuu monenlaista eikä yksi ylipainoinen ihminen ole sulta pois. Vai onko?

Ja tämä vastauksesi sitten kertoo sen, että vaikka äitisi opetti sinut syömään, hän ei todellakaan opettanut sinulle käytöstapoja. Elä ja anna toisten elää, kyllä meitä tänne mahtuu monenlaista eikä yksi ylipainoinen ihminen ole sulta pois. Vai onko?

Joo, ei sun ylipaino mua kiinnosta henkilökohtaisesti. Eikä tuo liity mitenkään mun alkuperäiseen kysymykseen, luuletko itse olevasi parempi ja voivasi tulla pätemään omilla käytöstavoillasi? Eihän ketään saa arvostella :O

Wau, tsemppiä sulle "aapee" kun olet tajunnut oikein luonnonlakeihin perustuvan faktan " jos syö vähemmän kuin kuluttaa, laihtuu". Huh huh. Mie luulen et tietää sen varmasti ekaluokkalainenkin, mutta sinusta kertoo enemmän, kuin tiedätkään, kun

a) et tiedä, että laihduttamisen vaikeus taitaa piileä nimenomaan joissain muissa tekijöissä, kuten siinä psyykkisessä puolessa (itsekuri, huono itsetunto jne. .. eiköhän jokaisella ole ne omat kipupisteensä). Ja jos et tätä tiennyt, voit vaikka joskus googlettaa vaikka siitä laihduttamisesta jonkun tieteellisen artikkelin, eipä jää sitten psyykkiset syyt pimentoon, eiköhän ne siellä ekana listoissa lue.

b)suhtaudut niin kamalan kriittisesti ja ilkeästi niihin, joilla on enemmän kiloja tai jotka puolustavat itseään.

c) päätät tulla avautumaan näistä omista mielipiteistäs jonnekin kaksplus.fi foorumille.. paha päivä, kenties?

Tähän vielä voi helposti lisätä sen että aapee kuvittelee kaikkien tähän vastanneiden olevan jotain sotanorsuja ja vain hän on hoikka. Hän ei voi käsittää että joku on joskus laihduttanut ja onnistunut sen myös ylläpitämään ja siksi voisi asiasta jotain tietää.

[QUOTE="aapee";23837564]Joo, ei sun ylipaino mua kiinnosta henkilökohtaisesti. Eikä tuo liity mitenkään mun alkuperäiseen kysymykseen, luuletko itse olevasi parempi ja voivasi tulla pätemään omilla käytöstavoillasi? Eihän ketään saa arvostella :O[/QUOTE]

No ei kyllä saakkaan. Valintoja voi kyseenalaistaa mutta senkin voi tehdä ilman alatyylisiä ilmauksia. Ei normaalipainoisten tai hoikkienkaan tarvitse kestää kohtuutonta revittelyä.

:laugh: Okei, pikkasen ottaa nyt tulta tää keskustelu..mistäköhän johtuu? Taitaa osua kipupisteisiin? Miettikääs pikkasen miksi älähtelette kalikan kalahtaessa.

Mut mä lähden nyt saunaan nauttimaan mieheni ja lapseni seurasta, hyvää jatkoa!

[QUOTE="aapee";23837599]:laugh: Okei, pikkasen ottaa nyt tulta tää keskustelu..mistäköhän johtuu? Taitaa osua kipupisteisiin? Miettikääs pikkasen miksi älähtelette kalikan kalahtaessa.

Mut mä lähden nyt saunaan nauttimaan mieheni ja lapseni seurasta, hyvää jatkoa![/QUOTE]

No miksikö ottaa tulta? Siksi, ettet vaivaudu ajattelemaan yhtälön ulkopuolelle. Ja kyllä henkilökohtainen kipupisteeni on ihmisten yksinkertaistaminen. Pläski ei estä aivotoimintaa. Oikein mukavaa jatkoa sinullekkin!

[QUOTE="aapee";23837599]:laugh: Okei, pikkasen ottaa nyt tulta tää keskustelu..mistäköhän johtuu? Taitaa osua kipupisteisiin? Miettikääs pikkasen miksi älähtelette kalikan kalahtaessa.

Mut mä lähden nyt saunaan nauttimaan mieheni ja lapseni seurasta, hyvää jatkoa![/QUOTE]

Samoihin kipupisteisiin se sullakin iski kun tätä vaan jaksat jatkaa ja suoraan sanoen mesota.

Yhteistyössä