miksi raskausaikana niin lihoo...?

  • Viestiketjun aloittaja Ilde
  • Ensimmäinen viesti
Ilde
Inhottaa... :'(
Minkä ihmeen takia raskausaikana niin helposti lihoo?
Ei kärsis mitään syödä, silti paino nousee enemmän kuin sallisi!! :ashamed:
Onko teillä mitään vinkkejä antaa, ettei raskaudenaikana paino nousisi niin valtavasti?? =)
Mielestäni syön samanlailla, kuin ennenkin. :(
 
mirale
itelläni paino nousi ekasta 10 kg ja tokasta 16 kg. söin kamalasti ja yleensä nälkä tuli hetkessä! tosin en mussuttanut rasiallista suklaakonvehteja illassa, vaan kaikkea mitä muutenkin olin syönyt. mutta PALJON! synnytyksen jälkeen paino tippui alle lähtöpainon. kiitos 4 kk imetyksen sekä kävelyiden vaunujen kanssa. jokaisella painon nousu on omalainen, mutta imetys kuluttaa tosi paljon. joten, minun neuvoni: anna itsellesi lupa syödä (tosi ei mitä tahansa, kuinka paljon tahansa) ja nauti kasvavasta vatsastasi. minulla se oli ISO :D lapsen kanssa voi vaunutella päivisin vaikka kuinka paljon.
 
minulla nousi ekasta lapsesta paino 8kg ja kun sairaalasta tulin niin paino oli tippunut niin,että painoin 13kg vähempi eli vielä 5kg vähempi kuin ennen esikoista :) .
kuopuksen odotusaikana ei tullut painoa kiloakaan ja jälkitarkastuksessa olin 11,5kg kevyempi kuin ennen kuopusta eli eipä sitä painoa välttämättä tule!!
minä oon kummassakin odotuksessa syönyt ihan normaalisti paitsi,että raskausdiabeteksen johdosta katsoin hiukan mitä suuhuni panin mutten mitään dieettiä käskyistä huolimatta noudattanut,mutta ainakin kaikilla tuntemillani odottajilla on ollut se,että ajatus on se,että nyt kun odotan vauvaa niin voin hyvällä omalla tunnolla syödä ja herkutella oikein kunnolla ja niin niitä kilojakin sitten kertyy salakavalasti :/ .
minulla on siis todellisuudessa molemmat raskaudet tiputtaneet kiloja oikein urakalla,mutta minulla taas ei toimi tämä kotiäidin homma,sillä mulle ne kilot tulee silloin takaisin korkojen kera.
ja nyt kun olen jo 13kg karistanut painoa 1.1.04 lähtien niin painan vieläkin 1-2kg enempi kuin kuopuksen jälkeen :ashamed: , mutta nyt mennään kohti normaalipainoa ja tavoitteena on että siellä pysytään ;) !!
kovasti onnea odotukseen :) !
 

Yhteistyössä