[QUOTE="vieras";28143390]Voin sanoa, että jos suhde paljastuu, ei äiti välttämättä ole todellakaan enään hyvinvoiva ja samalla sitten myös lapsen hyvinvointi huononee. Olen sanonut miehelleni, että pahin asia, minkä voi ikinä tehdä minulle, on pettää minua. Koen sen sellaisena loukkauksena ja oikeastaan valehteluna (en usko, että ihminen pystyy rakastamaan puolisoaan, jos loukkaa puolisoaan noin pahasti), että en helposti siitä yli pääsisi. Kokisin olevani nöyryytetty, itsetuntoni laskisi nollaan ja vähintään joutuisin masennuslääkitykselle. Saatan olla tavallista herkempi näissä asioissa, en tiedä, mutta minulle pettäminen on sellainen loukkaus, että pelkään mieheni pettävän jo ihan lastenikin kannalta, koska tiedän, että toipuminen kestäisi ja en olisi niinä hetkinä parhain äiti lapsilleni. Ero ilman pettämistä ei tuntuisi samalta. Silloin tuntisin miehen olevan edelleen se sama, mutta että ei vaan sovita yhteen.
Että jos vähänkään mietit sitä lasten hyvinvointia, niin mieti miltä itsestäsi tuntuisi jos saisit kuulla miehesi maanneen toisen naisen kanssa kun itse olet raskaana ja vielä täysin yhteisestä valinnasta. Et tietystikään voi tietää, koska olet tunteeton paska, joka ei kykene minkäänlaiseen empatiaan tai tunteisiin.[/QUOTE]
Siispä sen miehen on parempi olla jäämättä kiinni tai lopettaa suhde, hänhän se vaimoaan pettää enkä minä. Pointti tässä on, että kyseessä on miehen täysin vapaaehtoinen ja tietoinen valinta. Jos mies on valmis tähän siitä huolimatta että tietää vaarantavansa perhe-elämänsä, se on hänen päätöksensä.
Minä en muuten ole tuo henkilö joka kirjoitti että mies odottaa lasta vaimonsa kanssa.