Miksi pettämisestä syytetään aina pelkästään sitä toista naista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmetyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi minä yrittäisin ajatella tuntemattomia ihmisiä jotka eivät merkitse minulle mitään? Miehen tehtävä on ajatella omaa perhettään. Jos hän on valmis ottamaan riskin, miksi minä en olisi? Hänhän tässä on se joka ratkaisun tekee ja jolla on menetettävää

Kuulostat TODELLA kylmältä ihmiseltä. Turha varmaan edes kysyä, mutta sanooko
sana "empatia" sinulle mitään?

Oletko yleensäkin piittaamaton tuntemattomien ihmisten hyvinvoinnista? Sinulta ei löydy empatiaa kuin läheisiä ihmisiä kohtaan?

olen. ei mua jaksa kiinnostaa jonkun naapurin mummon selkävaivat tai työkaverin kakaran oksutauti. Ei myöskään facebookissa julkaistavat kadonneet koirat. Tosin en ymmärrä miten se liittyy siihen ettei äijällä ole munaa pysyä kotonaan vaan soittelee mulle ja haluaa tulla mun luokseni käymään. Mulle se sopii joten jos mies haluaa tulla tarjoamaan mahtavaa seksiä niin tervetuloa vaan.

olen. ei mua jaksa kiinnostaa jonkun naapurin mummon selkävaivat tai työkaverin kakaran oksutauti. Ei myöskään facebookissa julkaistavat kadonneet koirat. Tosin en ymmärrä miten se liittyy siihen ettei äijällä ole munaa pysyä kotonaan vaan soittelee mulle ja haluaa tulla mun luokseni käymään. Mulle se sopii joten jos mies haluaa tulla tarjoamaan mahtavaa seksiä niin tervetuloa vaan.

Surullista. Jos näkisit tuntemattoman lapsen hädässä, et auttaisi tai soittaisi apua?

Kuulostat TODELLA kylmältä ihmiseltä. Turha varmaan edes kysyä, mutta sanooko
sana "empatia" sinulle mitään?

päinvastoin. jos tuolta mieheltä kysytään olen varmastikin jopa kuuma. Empatiaa voi olla monenlaista, mutta tunnontuskia en aio tuntea jonkun tuntemattoman naisen tai lasten takia. Tunnontuskat on aviomiehen ja isän asia ja jos hän ei niitä tunne en minäkään.

Surullista. Jos näkisit tuntemattoman lapsen hädässä, et auttaisi tai soittaisi apua?

Ja tämä liittyy mun seksisuhteeseeni millä tavalla? eihän tuon miehen lapsi missään hädässä ole, hänellä on sekä äiti että isä ja hän on varmasti ihan hyvinvoiva. Silti on hänen isänsä asia tuntea tunnontuskia siitä että käy mun luonani, ei minun.

Tässä tuli todistettua ap:n mielipide, sinäkin syyllistät vain minua tässä asiassa.

päinvastoin. jos tuolta mieheltä kysytään olen varmastikin jopa kuuma. Empatiaa voi olla monenlaista, mutta tunnontuskia en aio tuntea jonkun tuntemattoman naisen tai lasten takia. Tunnontuskat on aviomiehen ja isän asia ja jos hän ei niitä tunne en minäkään.

Kuuma seksuaalisessa mielessä ja empatia on kaksi aivan eri asiaa. Sori vaan.
Minkähänlaista empatiaa sinun mielestä sitten on olemassa?

Ja tämä liittyy mun seksisuhteeseeni millä tavalla? eihän tuon miehen lapsi missään hädässä ole, hänellä on sekä äiti että isä ja hän on varmasti ihan hyvinvoiva. Silti on hänen isänsä asia tuntea tunnontuskia siitä että käy mun luonani, ei minun.

Tässä tuli todistettua ap:n mielipide, sinäkin syyllistät vain minua tässä asiassa.

Se liittyi siihen, välittääkö tuntemattomien ihmisten hyvinvoinnista vai ei.

Se liittyi siihen, välittääkö tuntemattomien ihmisten hyvinvoinnista vai ei.

no en. mulla on tarpeeksi läheisiäkin ihmisiä joiden hyvinvoinnista välitän, en jaksa olla mikään Äiti Teresa joka kantaa koko maailman pahoinvointia omilla harteillaan. En itke työkaverin tuttavan syövän takia, en siksi että naapurin teinin eka seurustelusuhde päättyi... mulla on ihan omat murehdittavat ja huolenaiheet. Hoidon perhe ei ole yksi niistä. Huolehtikoon hoito itse omantuntonsa ja perheensä asiat.

Meni ohi sellainen asia, että miten lapsi siis kärsii jos isä/äiti pettää? Oikeastiko joku menee lapselle asiasta kertomaan?
Ja jos oikeasti pettämisestä romahtaa ihan täysin niin sitten on ongelma omassa päässä.

[QUOTE="Toinen";28143088]On hän puhunut, että jättäisi vaimon ja jopa tunnustanut rakkauttaan minulle. Sellaiseen soppaan en kuitenkaan lähde mukaan. Tykkään olla sinkkuna ja minulla on hyvä näin. Tämän olen miehelle tehnyt selväksi. En myöskään tahdo vakavaa suhdetta miehen kanssa, jolla on lapsia.[/QUOTE]

Sopassa jo olet, turha siltä on silmiään ummistaa. Miksi et keskity perheettömiin miehiin?

Itse rakastan itseäni ja lähimmäisiäni sen verran, etten voisi noin tehdä itselleni enkä muille ihmsille.

no en. mulla on tarpeeksi läheisiäkin ihmisiä joiden hyvinvoinnista välitän, en jaksa olla mikään Äiti Teresa joka kantaa koko maailman pahoinvointia omilla harteillaan. En itke työkaverin tuttavan syövän takia, en siksi että naapurin teinin eka seurustelusuhde päättyi... mulla on ihan omat murehdittavat ja huolenaiheet. Hoidon perhe ei ole yksi niistä. Huolehtikoon hoito itse omantuntonsa ja perheensä asiat.

No musta oliskin epänormaalia itkeä ventovieraiden ongelmia päivät pitkät. Sen sijaan on varsin normaalia, että vaikkapa soittaa apua, jos näkee sairaskohtauksen saavan ihmisen, jättää varastamatta tuntemattomalta vaikka siihen olisi mahdollisuus, ei lähde auttamaan varattua ihmistä pettämään puolisoaan jne.

Kuuma seksuaalisessa mielessä ja empatia on kaksi aivan eri asiaa. Sori vaan.
Minkähänlaista empatiaa sinun mielestä sitten on olemassa?

Mun empatiani piiriin ei kuulu tuntemattomat naiset ja lapset. Se ei ole mun ongelmani vaan sen miehen ongelma joka käy mun luonani. Jonain päivänä äijä päättää lakata käymästä mun luonani ja pysyä kotonaan tai etsiä jonkun uuden naisen ja se on sitten hänen päätöksensä. en mä halua elää loppuikääni ton äijän kanssa, enkä ole viemässä puolisoa tai isää. Jos on niin idiootti että käry käy kotona niin kantakoon itse seuraukset. Ja kyllä, mies on täysin tietoinen siitä missä mennään.

[QUOTE="Vierailija";28143328]Huolehtikaa eukot hyvät kropastanne ja naamastanne niin ei tartte täällä vetää hernettä nenukkiin, kun miestä kiinnostaa vähän piukempi paketti :)[/QUOTE]

Tuoko on mielikuvasi naisesta, joka joutuu tyytymään varattuun mieheen... :D

[QUOTE="Vierailija";28143328]Huolehtikaa eukot hyvät kropastanne ja naamastanne niin ei tartte täällä vetää hernettä nenukkiin, kun miestä kiinnostaa vähän piukempi paketti :)[/QUOTE]

Tämä on totta. Oma vaimo lihoi raskauden aikana ja on taas raskaana eikä oikein ole enää viehättävä. En sitä hänelle sano kuitenkaan. Eikä seksi kiinnosta kun nainen valittaa heti kun pääsen kotiovesta sisään, niin väsymystä ja alkaa nalkuttaa jostain. Ymmärrän, että on raskaus pahoinvoinnit sun muut ja niiden takia väsyttää, mutta ei miehetkään jaksa kaikkea. Välillä kun pääsee baariin niin tekee vierasta mieli.

Mun empatiani piiriin ei kuulu tuntemattomat naiset ja lapset. Se ei ole mun ongelmani vaan sen miehen ongelma joka käy mun luonani. Jonain päivänä äijä päättää lakata käymästä mun luonani ja pysyä kotonaan tai etsiä jonkun uuden naisen ja se on sitten hänen päätöksensä. en mä halua elää loppuikääni ton äijän kanssa, enkä ole viemässä puolisoa tai isää. Jos on niin idiootti että käry käy kotona niin kantakoon itse seuraukset. Ja kyllä, mies on täysin tietoinen siitä missä mennään.

Meitä on moneksi. Toisten empatian piiriin ei kuulu edes omat läheiset. Eikös tuo ole liioiteltua, ettei empatiasi piiriin kuulu tuntemattomat, jos et kuitenkaan jättäisi esim. hätätilanteeseen ketään?

No musta oliskin epänormaalia itkeä ventovieraiden ongelmia päivät pitkät. Sen sijaan on varsin normaalia, että vaikkapa soittaa apua, jos näkee sairaskohtauksen saavan ihmisen, jättää varastamatta tuntemattomalta vaikka siihen olisi mahdollisuus, ei lähde auttamaan varattua ihmistä pettämään puolisoaan jne.

Ystäväiseni, mielipiteet on kuin persereiät. Meillä on kaikilla omamme.

Sun mielestäsi siis varatun kanssa paneminen on rinnastettavissa siihen, ettei soita apua tai anna ensiapua sairauskohtauksen saaneelle? Ilmeisesti et ole koskaan joutunut tilanteeseen jossa elvytät toista ihmistä tai sitten sun oikeustajusi on jokseenkin kieroutunut. Rinnastatko myös roskan heittämisen maahan ja kännissä ajamisen?

[QUOTE="Mies";28143361]Tämä on totta. Oma vaimo lihoi raskauden aikana ja on taas raskaana eikä oikein ole enää viehättävä. En sitä hänelle sano kuitenkaan. Eikä seksi kiinnosta kun nainen valittaa heti kun pääsen kotiovesta sisään, niin väsymystä ja alkaa nalkuttaa jostain. Ymmärrän, että on raskaus pahoinvoinnit sun muut ja niiden takia väsyttää, mutta ei miehetkään jaksa kaikkea. Välillä kun pääsee baariin niin tekee vierasta mieli.[/QUOTE]

Sinä et siis jaksa vaimoasi, ilmeisesti kuitenkin olet lastesi isä eli syy lihomiseen...

Voin sanoa, että jos suhde paljastuu, ei äiti välttämättä ole todellakaan enään hyvinvoiva ja samalla sitten myös lapsen hyvinvointi huononee. Olen sanonut miehelleni, että pahin asia, minkä voi ikinä tehdä minulle, on pettää minua. Koen sen sellaisena loukkauksena ja oikeastaan valehteluna (en usko, että ihminen pystyy rakastamaan puolisoaan, jos loukkaa puolisoaan noin pahasti), että en helposti siitä yli pääsisi. Kokisin olevani nöyryytetty, itsetuntoni laskisi nollaan ja vähintään joutuisin masennuslääkitykselle. Saatan olla tavallista herkempi näissä asioissa, en tiedä, mutta minulle pettäminen on sellainen loukkaus, että pelkään mieheni pettävän jo ihan lastenikin kannalta, koska tiedän, että toipuminen kestäisi ja en olisi niinä hetkinä parhain äiti lapsilleni. Ero ilman pettämistä ei tuntuisi samalta. Silloin tuntisin miehen olevan edelleen se sama, mutta että ei vaan sovita yhteen.

Että jos vähänkään mietit sitä lasten hyvinvointia, niin mieti miltä itsestäsi tuntuisi jos saisit kuulla miehesi maanneen toisen naisen kanssa kun itse olet raskaana ja vielä täysin yhteisestä valinnasta. Et tietystikään voi tietää, koska olet tunteeton paska, joka ei kykene minkäänlaiseen empatiaan tai tunteisiin.

Ystäväiseni, mielipiteet on kuin persereiät. Meillä on kaikilla omamme.

Sun mielestäsi siis varatun kanssa paneminen on rinnastettavissa siihen, ettei soita apua tai anna ensiapua sairauskohtauksen saaneelle? Ilmeisesti et ole koskaan joutunut tilanteeseen jossa elvytät toista ihmistä tai sitten sun oikeustajusi on jokseenkin kieroutunut. Rinnastatko myös roskan heittämisen maahan ja kännissä ajamisen?

En, mutta niissä kaikissa on sama periaate: älä aiheuta vahinkoa muille ihmisille. Totta kai teoilla on pienet tai suuret aste-erot, mutta ei se tee mielestäni pienemmistä loukkaamisista oikeita ja moraalisia.

[QUOTE="Mies";28143361]Tämä on totta. Oma vaimo lihoi raskauden aikana ja on taas raskaana eikä oikein ole enää viehättävä. En sitä hänelle sano kuitenkaan. Eikä seksi kiinnosta kun nainen valittaa heti kun pääsen kotiovesta sisään, niin väsymystä ja alkaa nalkuttaa jostain. Ymmärrän, että on raskaus pahoinvoinnit sun muut ja niiden takia väsyttää, mutta ei miehetkään jaksa kaikkea. Välillä kun pääsee baariin niin tekee vierasta mieli.[/QUOTE]

Miksi ihmeessä teit naisen vielä uudestaankin raskaaksi? Miksi helvetissä? Et varmaan sitten voi ymmärtää miltä tuntuu, kun olo on kuin ympärivuorokautisessa krapulassa, pää särkee, mutta lääkkeitä ei voi ottaa, mielialat heittelee ja tekee mieli itkeä kun säätiedottaja sanoo, että kohta tulee kesä. Kai ymmärsit viime kerralla, minkälainen vaimostasi tulee, joten miksi ihmeessä teit sen uudestaan? Minäkin olen raskaana ja onneksi minulla ei ole kaltaistasi miestä. Mieheni jaksaa ja sanoo, kertoo emmä ymmärtää, minä pyydän välillä kyllä anteeksi käytöstäni ja yritän olla sanomatta mitään pahaa miehelleni. Mutta miltä sinusta tuntuisi päiväkausia maata sohvalla kun mikään ei pysy sisällä ja olo on voimaton kun vatsa on tyhjä? Voi jessus teitä joitain miehiä. Olisit pysynyt sinkkuna.

[QUOTE="vieras";28143390]Voin sanoa, että jos suhde paljastuu, ei äiti välttämättä ole todellakaan enään hyvinvoiva ja samalla sitten myös lapsen hyvinvointi huononee. Olen sanonut miehelleni, että pahin asia, minkä voi ikinä tehdä minulle, on pettää minua. Koen sen sellaisena loukkauksena ja oikeastaan valehteluna (en usko, että ihminen pystyy rakastamaan puolisoaan, jos loukkaa puolisoaan noin pahasti), että en helposti siitä yli pääsisi. Kokisin olevani nöyryytetty, itsetuntoni laskisi nollaan ja vähintään joutuisin masennuslääkitykselle. Saatan olla tavallista herkempi näissä asioissa, en tiedä, mutta minulle pettäminen on sellainen loukkaus, että pelkään mieheni pettävän jo ihan lastenikin kannalta, koska tiedän, että toipuminen kestäisi ja en olisi niinä hetkinä parhain äiti lapsilleni. Ero ilman pettämistä ei tuntuisi samalta. Silloin tuntisin miehen olevan edelleen se sama, mutta että ei vaan sovita yhteen.

Että jos vähänkään mietit sitä lasten hyvinvointia, niin mieti miltä itsestäsi tuntuisi jos saisit kuulla miehesi maanneen toisen naisen kanssa kun itse olet raskaana ja vielä täysin yhteisestä valinnasta. Et tietystikään voi tietää, koska olet tunteeton paska, joka ei kykene minkäänlaiseen empatiaan tai tunteisiin.[/QUOTE]

Siispä sen miehen on parempi olla jäämättä kiinni tai lopettaa suhde, hänhän se vaimoaan pettää enkä minä. Pointti tässä on, että kyseessä on miehen täysin vapaaehtoinen ja tietoinen valinta. Jos mies on valmis tähän siitä huolimatta että tietää vaarantavansa perhe-elämänsä, se on hänen päätöksensä.

Minä en muuten ole tuo henkilö joka kirjoitti että mies odottaa lasta vaimonsa kanssa.

[QUOTE="vieras";28143385]Sinä et siis jaksa vaimoasi, ilmeisesti kuitenkin olet lastesi isä eli syy lihomiseen...[/QUOTE]

Vaimo on aina ollut hieman tukeva, mutta nyt on lihonnut vaan enemmän. Puhuu laihduttamisesta mutta ei koskaan jaksakaan ja lihoo vaan entisestään. Miksi ei voi mies sanoa suoraan? On suhteessa tärkeää että toinen näyttää edes siltä ettei oksenna kun näkee toisen.

[QUOTE="vieras";28143418]Miksi ihmeessä teit naisen vielä uudestaankin raskaaksi? Miksi helvetissä? Et varmaan sitten voi ymmärtää miltä tuntuu, kun olo on kuin ympärivuorokautisessa krapulassa, pää särkee, mutta lääkkeitä ei voi ottaa, mielialat heittelee ja tekee mieli itkeä kun säätiedottaja sanoo, että kohta tulee kesä. Kai ymmärsit viime kerralla, minkälainen vaimostasi tulee, joten miksi ihmeessä teit sen uudestaan? Minäkin olen raskaana ja onneksi minulla ei ole kaltaistasi miestä. Mieheni jaksaa ja sanoo, kertoo emmä ymmärtää, minä pyydän välillä kyllä anteeksi käytöstäni ja yritän olla sanomatta mitään pahaa miehelleni. Mutta miltä sinusta tuntuisi päiväkausia maata sohvalla kun mikään ei pysy sisällä ja olo on voimaton kun vatsa on tyhjä? Voi jessus teitä joitain miehiä. Olisit pysynyt sinkkuna.[/QUOTE]

Mistä sinä tiedät vaikka miehesi ajattelisi juuri samoin? Että vaimo vaan lihoo eikä tee mitään? Mieti mitä mieskin käy raskausaikana läpi. Käy kokopäivätyössä ja sen jälkeen holhoaa vaimoa. Jaksaisitko itse sellaista kun vaimo vielä nalkuttaa vieressä?

Yhteistyössä