Toisen ketjun kiihoittamana, erot, entiset ja tulevat.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mietteliäs"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mietteliäs"

Vieras
Miksi, oi miksi, aina syytetään sitä "toista" miestä tai naista.
Tähän tyyliin:
-se huora tuli ja vei mun miehen
-äijä rupes seurusteleen jonkun ämmän ja kans jätti mut
-joku nainen iski väkisin mun miehen ja pani sitä (mies parka :) )
jne..

Mä olen sitä mieltä, että puun ja kuoren väliin ei kukaan pääse, ellei siellä jo ennestään ole rakoa. Ne kaksi aikuista ihmistä, jotka suhteessa ovat esim. aviopuolisot, ovat velvollisia huolehtimaan liitostaan miehenä ja vaimona, ettei siihen kukaan pääsisi väliin.
Jos kaikki asiat on kunnossa, ei tule tarvetta rampata baareissa, jatkoilla, rakastua vahingossa johonkin muuhun ja ottaa ja lähteä. Jos suhde on hyvä, ei siihen millään "huorilla" ole asiaa.
Aina syytetään jotain viatonta kolmatta osapuolta, vaikka todellisuudessa pitäisi katsoa peiliin ja sen oman (tulevan entisen) kumppanin kanssa keskustella, että mikä menikään pieleen.

Mjoo, kyllä näinkin. Sillä erotuksella että joskus voi olla niinkin, että toisessa osapuolessa ei ole varsinaisesti mitään "vikaa" vaan ero ja siihen johtaneet seikat on tulleet vain toisen omasta sisäisestä kipuilusta. Joskus se ei vaan riitä, vaikka tekis itse parhaansa, toisella voi olla joku toinen tie elämässään.

Totta turiset. Jos parisuhde on oikeasti vakaalla ja onnellisella pohjalla molempien mielestä, niin ei siihen väliin pitäisi päästä kenenkään. Valitettavan usein käy kyllä niin, että toisen mielestä kaikki on hienosti eikä ongelmia ole, kun taas toisen mielestä siitä ei tule enää mitään.

Periaatteessa näinkin. Sitte myöskin on vaan sellasia ihmisiä, jotkai ei voi olla vaan yhden kanssa, vaan ennemmin tai myöhemmin on pakko pettää, vaikka kaikki olis kunnossa, eikä siinä toisessa osapuolessa olis mitää sen suurempia vikoja.

Osittain samaa mieltä,mutta ei se kolmas osapuolikaan ihan "viaton" ole,jos tietoisesti lähentelee varattua miestä/naista ja houkuttelee ja manipuloi tätä puolisoaan vastaan.

Periaatteessa näinkin. Sitte myöskin on vaan sellasia ihmisiä, jotkai ei voi olla vaan yhden kanssa, vaan ennemmin tai myöhemmin on pakko pettää, vaikka kaikki olis kunnossa, eikä siinä toisessa osapuolessa olis mitää sen suurempia vikoja.

Silloin vika on siinä pettäjässä. Jos molemmat on onnellisia ja molemmilla on asiat hyvin, ei pettämistä juurkaan tapahdu. Jos joku ei kykene olemaan vaan yhden kanssa, sillä ei ole asiat hyvin tai ainakaan se ei ole valmis parisuhteeseen.

mä ainakin syytin vain itseäni.
Etsin kuuta taivaalta, odotin enemmän enkä sitä saanut. En ollut riittävän onnellinen miehen kanssa joka oli kuitenkin kaikinpuolin hyvä mies ja isä. Niinpä jätin mieheni. Onneksi olemme hyvissä väleissä ja lapsemme asiat saamme hoidettua kiitettävästi yhdessä.

kenen parisuhde on aina kunnossa? Kun ollaan yhdessä vuosia, vuosikymmeniä niin kyllä joukkoon mahtuu aina niin hyviä kuin huonojakin aikoja. Huonona aikana kiusaukset ovat luonnollisesti suurempia. Tietenkin syy on pettävässä osapuolessa, hänen tehtävänsä olisi pyrkiä saamaan parisuhteensa taas parempaan aikaan tai sitten päättää paisuhteensa ennen uuteen hyppäämistä.Ei se kolmas osapuolikaan kuitenkaan mikään viaton ole, jos hän tietää kumppaninsa parisuhteesta. Nykyään vain mielellään ajatellaan että mistään valinnoista ei tarvitse kantaa vastuuta eikä tarvitse tuntea syyllisyyttä. Vaikka päävastuu on parisuhteessa olevalla, ei kolmnnen osapuolenkaan tarvitse antaa omalta osaltaan mahdollisuutta ja hyväksyntää pettämiselle.

kenen parisuhde on aina kunnossa? Kun ollaan yhdessä vuosia, vuosikymmeniä niin kyllä joukkoon mahtuu aina niin hyviä kuin huonojakin aikoja. Huonona aikana kiusaukset ovat luonnollisesti suurempia. Tietenkin syy on pettävässä osapuolessa, hänen tehtävänsä olisi pyrkiä saamaan parisuhteensa taas parempaan aikaan tai sitten päättää paisuhteensa ennen uuteen hyppäämistä.Ei se kolmas osapuolikaan kuitenkaan mikään viaton ole, jos hän tietää kumppaninsa parisuhteesta. Nykyään vain mielellään ajatellaan että mistään valinnoista ei tarvitse kantaa vastuuta eikä tarvitse tuntea syyllisyyttä. Vaikka päävastuu on parisuhteessa olevalla, ei kolmnnen osapuolenkaan tarvitse antaa omalta osaltaan mahdollisuutta ja hyväksyntää pettämiselle.

Tuskinpa kenenkään suhde tosiaan pysyy aina yhtä onnellisena ja seesteisenä. Kaikilla on varmasti alamäkiä jos jonkinlaisia, mutta pitääkö sitä onnettomuuttaan hoitaa niin, että se tuottaa toiselle osapuolelle mahdollisimman paljon tuskaa? Kunpa ihmiset oppisivat puhumaan asioista! En mäkään ole kovin hyvä puhumaan vaikeista asioista, mutta haluaisin kyllä oppia. Tosin en myöskään pakene arjen murheita toisten syliin.

Yhteistyössä