Miksi pettämisestä syytetään aina pelkästään sitä toista naista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmetyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä palstalla on harvemmin miehiä, jotka kertovat pettävänsä vaimoaan. Sen takia täällä syytellään vähemmän pettäviä miehiä ja enmmän niitä toisia naisia. Niitä naisia kun on täällä viikottain.

[QUOTE="vieras";28143011]Täällä palstalla on harvemmin miehiä, jotka kertovat pettävänsä vaimoaan. Sen takia täällä syytellään vähemmän pettäviä miehiä ja enmmän niitä toisia naisia. Niitä naisia kun on täällä viikottain.[/QUOTE]

Minä olen pettänyt vaimoani.

Sinähän varsinainen ympäristötekijä olet! Moraaliton, empatiakyvytön ja vastuuton, ja vielä tietää sen itse? Hyväksytkö sitten, jos sinut päätettäisiin laittaa johonkin häkkiin tai siveysvyöhön? Laitetaanhan rikollisiakin vankilaan. Se että sinua ei määritellä rikolliseksi, johtuu vain siitä että satut asumaan täällä päin maailmaa tällä vuosisadalla.

Vaikka sinä siellä pihiset ja puhiset ja koitat syyllistää niin ei minun ajatukset ja tekoni muutu mihinkään suuntaan. Vai luuletko, että "tulisin järkiini" ja lopettaisin seksisuhteen? Hah.
Niin ja aivan, Suomessa pettäminen ei ole rikos ja sekös sinua harmittaa. Ettei vaan olisi sinun miehesi, joka luonani vierailee, kun noin kihiset kiukusta.

Jaa, enpä ole koskaan kuullut tuollaisesta. Lähinnä sitä, että sinkut saavat loukata toisia ihmisiä ihan niin paljon kuin tykkäävät, ovathan vastuussa vain itsestään. Mielestäni molemmat tekevät väärin. Pettäjä tietysti enemmän.

[QUOTE="Toinen";28143055]Vaikka sinä siellä pihiset ja puhiset ja koitat syyllistää niin ei minun ajatukset ja tekoni muutu mihinkään suuntaan. Vai luuletko, että "tulisin järkiini" ja lopettaisin seksisuhteen? Hah.
Niin ja aivan, Suomessa pettäminen ei ole rikos ja sekös sinua harmittaa. Ettei vaan olisi sinun miehesi, joka luonani vierailee, kun noin kihiset kiukusta.[/QUOTE]

Miksi et ole ensimmäinen?

[QUOTE="Toinen";28143055]Vaikka sinä siellä pihiset ja puhiset ja koitat syyllistää niin ei minun ajatukset ja tekoni muutu mihinkään suuntaan. Vai luuletko, että "tulisin järkiini" ja lopettaisin seksisuhteen? Hah.
Niin ja aivan, Suomessa pettäminen ei ole rikos ja sekös sinua harmittaa. Ettei vaan olisi sinun miehesi, joka luonani vierailee, kun noin kihiset kiukusta.[/QUOTE]

toista voi satuttaa pettemällä! mitäs jos toista ei kiinnosta!?

[QUOTE="vieras";28143064]Miksi et ole ensimmäinen?[/QUOTE]

On hän puhunut, että jättäisi vaimon ja jopa tunnustanut rakkauttaan minulle. Sellaiseen soppaan en kuitenkaan lähde mukaan. Tykkään olla sinkkuna ja minulla on hyvä näin. Tämän olen miehelle tehnyt selväksi. En myöskään tahdo vakavaa suhdetta miehen kanssa, jolla on lapsia.

Syyllinen on se joka on kumppaniaan pettänyt, ei se jonka kanssa hän on pettänyt.

Voihan tuo toinen nainen olla luonteeltaan täysi m**kku kuten kuka tahansa, mutta ei oman onnen (rakkauden?) etsiminen hänestä syyllistä pettämiseen tee.

Meinaat että pettää voi vain ihmisen, jonka kanssa on eksplisiittisesti sopimussuhteessa tai jonka tuntee? Petoksen määritelmä taitaa kyllä olla reaalimaailmassa laajempi.

Ja vaikka sovittaisiin, että toinen osapuoli ei ole syyllistynyt minkäänlaiseen petokseen, hän voi silti olla syypää johonkin muuhun. Ehkei tässä kulttuurissa laillisesti, mutta moraalisesti kuitenkin. Ja mielestäni on aikuiskeskeisyyttä kulttuurilta se, että noin vahingollinen toiminta on näinkin ok. Jos lapsilta kysyttäisiin, näkemys voisi olla ihan toinen. Niin monelta lapselta lähtee perhe siksi, että yksi ei ole mielestään vastuussa mistään.

Miten se täysin perheen ulkopuolinen ihminen on vastuussa niistä lapsista?
Jos mies ei pettäisi vaimoaan hänen kanssa, pettäisi todennäköisesti jonkun muun kanssa.

Mä olen joskus sekaantunut perheelliseen mieheen ihan tietoisesti, ja voi Jessus että hävettää oma toiminta. Täysin moraalitonta touhua, ihan sama vaikka itse olinkin sinkku. En yleensä ole itsekäs, enkä tapauksen jälkeen enää ole samanlailla hairahtunut. Helvetti ku niitä sinkkujakin on liikkeellä, niin pitää mennä sörkkimään jonkun perheen väliin.
Vieläkin pistää vihaks oma typeryys.

Syyllinen on se joka on kumppaniaan pettänyt, ei se jonka kanssa hän on pettänyt.

Voihan tuo toinen nainen olla luonteeltaan täysi m**kku kuten kuka tahansa, mutta ei oman onnen (rakkauden?) etsiminen hänestä syyllistä pettämiseen tee.

Kyllä minä ainakin pidän itseäni osasyyllisenä. Haarat voi pitää joskus säpissäkin, jos ei löydä ihmistä jonka kanssa ei voi muita satuttamatta olla ja tehdä mitä lystää.

No, eihän sinunkaan mielestä miehessä ole mitään vikaa, jos se niin miellyttävä kohde on hirveydessään? Miksi sitten lasten äidin pitäisi keskittää vihansa vain mieheen, kun hänen lapsensa kuitenkin kärsivät siitä vihasta suoraan?

Eihän mies minua jättänyt. Enkä muutenkaan kuulu niihin ihmisiin, joiden mielestä suhteessa pitäisi olla vain lasten takia. Miksi minä siis miestä vihaisin?? Ei ole minun vikani, ettei mies halunnut liitossaan jatkaa tai jätti exänsä. Joten en ymmärrä, miksi olisi oikein, että minua syytetään. Tai että minua naapereilleni mustamaalataan. Kun mies ei EDES PETTÄNYT exäänsä kanssani.

[QUOTE="...";28142778]Tätä omen ihmetellyt usein. Se viha kohdistetaan siihen toiseen naiseen, vaikka syyllinen on se mies.
Ei se toinen nainen ole mitenkään vastuussa tapahtuneesta.
Itse en ole tuollaiseen tilanteeseen jotunut, en petettynä enkä toisena naisena, mutta uskoisin että raivo suuntautuisi siihen pettäjämieheen, ei johonkin vieraaseen ihmiseen, joka ei ole minulle mitään velkaa.[/QUOTE]

Mä olen tästä ihan samaa mieltä. Itsellänikin on suhde varattuun mieheen. Homma on sovittu niin, että pidetään hauskaa mutta se ei tule vaikuttamaan kummankaan perhe-elämään. Mua ei kiinnosta hänen vaimonsa tai perhe-elämä, hoitakoon sen puolen siellä omalla tahollaan. Mulle on myös turha tulla itkemään jos vaimio ei ymmärrä tai jos kotona ei saa seksiä. ei kiinnosta. ei kuulu mulle. en halua tietää.
Saatan olla moraaliton ja vaikka mitä, mutta huolehtikoon jokainen omat asiansa. En minä voi joka vaimoa ja kakaraa alkaa pohtia.

Mä olen tästä ihan samaa mieltä. Itsellänikin on suhde varattuun mieheen. Homma on sovittu niin, että pidetään hauskaa mutta se ei tule vaikuttamaan kummankaan perhe-elämään. Mua ei kiinnosta hänen vaimonsa tai perhe-elämä, hoitakoon sen puolen siellä omalla tahollaan. Mulle on myös turha tulla itkemään jos vaimio ei ymmärrä tai jos kotona ei saa seksiä. ei kiinnosta. ei kuulu mulle. en halua tietää.
Saatan olla moraaliton ja vaikka mitä, mutta huolehtikoon jokainen omat asiansa. En minä voi joka vaimoa ja kakaraa alkaa pohtia.

Et saata vaan olet. Jos vaikka kuitenkin yrittäisit pohtia sitä vaimoa ja lasta, jonka elämää olet omalta osaltasi pilaamassa.

Kyllä se on just se juttu ja kaikki naiset sen tietää, mutta kun pitää olla rusinat-pullasta-tasa-arvoilijoita taas. Kaunis ja seksikäs nainen iskee miehen kuin miehen. Varatun tai vapaan. Eli jos tämmönen nainen päättää, että nappaanpa ton miehen, niin mies pettää 99 pros todennäkösyydellä.

Mutkun ei tätä voi myöntää kun pitää olla niin, että miehellä ja naisella ei oo eroa. Ja että on naisia, jonka komea mies iskee aina... On semmosia naisia paljonkin, mut ei 99 pros...

[QUOTE="vieras";28143225]Et saata vaan olet. Jos vaikka kuitenkin yrittäisit pohtia sitä vaimoa ja lasta, jonka elämää olet omalta osaltasi pilaamassa.[/QUOTE]

Miksi minä yrittäisin ajatella tuntemattomia ihmisiä jotka eivät merkitse minulle mitään? Miehen tehtävä on ajatella omaa perhettään. Jos hän on valmis ottamaan riskin, miksi minä en olisi? Hänhän tässä on se joka ratkaisun tekee ja jolla on menetettävää

Miksi minä yrittäisin ajatella tuntemattomia ihmisiä jotka eivät merkitse minulle mitään? Miehen tehtävä on ajatella omaa perhettään. Jos hän on valmis ottamaan riskin, miksi minä en olisi? Hänhän tässä on se joka ratkaisun tekee ja jolla on menetettävää

Oletko yleensäkin piittaamaton tuntemattomien ihmisten hyvinvoinnista? Sinulta ei löydy empatiaa kuin läheisiä ihmisiä kohtaan?

Yhteistyössä