miksi painoni vain tippuu??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
raskaana olen ja yli 30viikkoa täynnä ja yhtäkkiä paino alkanut laskemaan. parin viikon aikana pari kiloa lähtenyt. syön ihan normaalisti, jopa vähän enempikin....nälässä en ole itseäni pitänyt...

mulla kävi kanssa noin noilla viikoilla. painoa ei tullut sitten yhtään lisää loppu aikana. viimiset 4 viikkoa ravasin synnärillä ultrassa kun katsoivat että kasvaako vaavi....... proteiini arvot olivat minulla kyllä myös koholla ja sitten viimisellä viikolla eli 39 neuvolassa olivat jo pahasti plussalla ja sen jälkeen synnärille ja heti käynnistettiin... raskausmyrkytys minulle sitten tuli. vaavi oli pieenikokoinen syntyessää.

minulla olis parempi vielä jatkua tämä raskaus, kuin että synnytys käynnistyis. on meinaan pitkä sairaala-aika edessä jos nyt syntyy 1700g painoisena. tulis kaikenlisäksi vielä hätäsektio... jospa se olis vaan jotain tasausta ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
minulla olis parempi vielä jatkua tämä raskaus, kuin että synnytys käynnistyis. on meinaan pitkä sairaala-aika edessä jos nyt syntyy 1700g painoisena. tulis kaikenlisäksi vielä hätäsektio... jospa se olis vaan jotain tasausta ;)

Ei vällämättä pitkä sairaala-aika. Meillä pääsi sairaalasta pois jo kun painoi 1800g

minulla oli lapsen painoarviona silloin 30 vkolla 1200g, olin osastolla 3 viikkoa, jolloin lapsen keuhkoja kypsyteltiin ja sain milloin mitäkin lääkettä, en edes muista enää. huoli oli kova mutta tämä nykyään 6- vuotias syntyi sitten rv 41+1 ja painoi 3525g :)

Mulla tippui paino raskaudessa. Painoa ituli siis kokonaisuudessaan lisää vain 3,5 kg.
Minulla ei ollut pahoinvointia, mutta minulta lähti ruokahalu. Stressasin ja pelkäsin ilmeisesti niin paljon, ettei hutsinut syödä ja nälkäkään ei ollut.
Vaavi oli ok-painoinen, syntyi 38+ -viikoilla.

Yhteistyössä